هزینه عمل لاپاراسکوپی لوله رحم

هزینه عمل لاپاراسکوپی لوله رحم

همراه ما باشید تا بیشتر با هزینه عمل لاپاراسکوپی لوله رحم آشنا شوید.

هزینه عمل لاپاراسکوپی لوله رحم
هزینه عمل لاپاراسکوپی لوله رحم

در این مقاله سعی داریم در مورد هزینه عمل لاپاراسکوپی لوله رحم بپردازیم و اطلاعات جامع و کاملی را برای شما ارائه دهیم. همچنین در مورد انواع جراحی ها که مرتبط به دستگاه تناسلی در بانوان است و جراحان برای تشخیص و درمان از جراحی لاپاراسکوپی استفاده می نمایند اطلاعات جامعی را برای شما عنوان می کنیم. در این مقاله سعی داریم در مورد تمامی سوالات زیر پاسخ دهیم.

جراحی لاپاراسکوپی چیست؟

عمل لاپاراسکوپی رحم و تخمدان به چه صورت انجام می شود؟

عمل لاپاراسکوپی برای تشخیص چه بیماری های در بانوان است؟

لاپاراسکوپی رحم چیست؟

مراحل آماده سازی بیمار قبل از انجام جراحی لاپاراسکوپی لوله رحم را نام ببرید؟

مراقبت های بعد از جراحی لاپاراسکوپی در بانوان را نام ببرید؟

بیمارانی که جراحی لاپاراسکوپی را انجام داده اند با چه علائمی می توانند به پزشک متخصص مراجعه نمایند؟

مزیت های جراحی لاپاراسکوپی رحم را توضیح دهید؟

چه افرادی می توانند از جراحی لاپاراسکوپی برای درمان دستگاه تناسلی خود استفاده نمایند؟

چه افرادی کاندیدای مناسب برای جراحی لاپاراسکوپی رحم نیستند؟

اقدامات حمایتی که بیماران در زمان جراحی لاپاراسکوپی رحم می توانند انجام دهند را نام ببرید؟

چرا متخصص زنان از جراحی لاپاراسکوپی رحم برای بیماران استفاده می نماید؟

چرا درد جراحی لاپاراسکوپی رحم نسبت به جراحی های دیگر کمتر است؟

کیست تخمدان چیست و علائم آن را بیان کنید؟

جراحی کیست تخمدان با روش عمل لاپاراسکوپی به چه صورت انجام می شود؟

چسبندگی لوله رحم چیست و علل ایجاد این عارضه را نام ببرید؟

علائم چسبندگی رحم در بانوان را نام ببرید؟

مزیت های برداشت فیبروم با انجام جراحی لاپاراسکوپی را بیان کنید؟

مراحل انجام جراحی لاپاراسکوپی برای برداشتن فیبروم رحم را توضیح دهید؟

ریکاوری بعد از جراحی در بیماران به چه صورت است؟

درمان افتادگی لگن با استفاده از جراحی لاپاراسکوپی را توضیح دهید؟

مزیت های جراحی لاپاراسکوپی برای درمان افتادگی لگن را نیز نام ببرید؟

بستن لوله های رحم با روش لاپاراسکوپی را توضیح داده و مزیت های این جراحی را نیز نام ببرید؟

عوامل تاثیرگذار بر هزینه عمل لاپاراسکوپی لوله رحم را نام ببرید؟

جراحی لاپاراسکوپی

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی از جدیدترین متدهای جراحی برای درمان بیماران استفاده می کنند که می توان به عمل لاپاراسکوپی اشاره کرد که تقریبا بین بیست تا سی سال است که در تمامی کشورهای رایج شده است و برای درمان و معالجه ی بیماران جراحان از این شیوه ی درمانی استفاده می کنند.

جراحی لاپاراسکوپی
جراحی لاپاراسکوپی

در جراحی لاپاراسکوپی جراحان دیگر از برش های بزرگ و یا بازکردن بخش اعظمی از شکم بیمار استفاده نمی کنند. در این جراحی پزشک متخصص یک یا چند برش کوچک را بر روی سطح شکم بیمار ایجاد می کند و با کمک این برش ها دستگاه لاپاراسکوپی را که دارای دوربین های کوچک است را به بخش درونی شکم بیمار وارد کرده و از این طریق بخش های داخلی شکم و لگن بیماران مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد.

هدف انجام جراحی لاپاراسکوپی

انجام جراحی لاپاراسکوپی به منظور دو هدف اصلی توسط جراحان مورد استفاده قرار می گیرد که شامل:  1) تشخیص و 2) درمان ، برای بیماران مورد استفاده قرار می گیرد.

لاپاراسکوپی برای تشخیص عوارض و مشکلاتی که در بخش دستگاه تناسلی بانوان ایجاد می شود مورد استفاده قرار می گیرد و علاوه بر تشخیص برای انواع  کیست و یا عفونت در بخش داخلی شکم نیز می پردازد و بیماری های که با این جراحی قابل درمان است و به درمان بیماران کمک زیادی می کند جراحی لاپاراسکوپی است که پزشکان و جراحان متخصص از این شیوه ی درمانی برای بیماران استفاده می کنند.

هدف انجام جراحی لاپاراسکوپی
هدف انجام جراحی لاپاراسکوپی

انجام جراحی لاپاراسکوپی رحم و تخمدان

امروزه جراحان و متخصصین برای تشخیص و درمان بیماری در بخش دستگاه تناسلی بانوان از جراحی لاپاراسکوپی استفاده می نمایند. زیرا با استفاده از این دستگاه به مشکلات لوله رحم و تخمدان در بانوان می پردازند.

جراح زنان با ایجاد یک برش کوچک در بخش زیرناف شکم بیمار لاپاراسکوپ را که دارای دوربین های کوچکی است را به داخل شکم بیمار وارد کرده و از این طریق بخشهای 1) لگن 2شکم 3) تخمدان 4) رحم را به صورت دقیق و کامل مورد بررسی و ارزیابی قرار می دهند.

انجام جراحی لاپاراسکوپی رحم و تخمدان
انجام جراحی لاپاراسکوپی رحم و تخمدان

جراحی لاپاراسکوپی در بانوان

پزشکان و متخصصین زنان و زایمان برای درمان و تشخیص بیماری در بخش دستگاه تناسلی در بانوان از روش جراحی لاپاراسکوپی استفاده می کنند این جراحی در بانوان برای تشخیص بیماری های نظیر :

با انجام جراحی لاپاراسکوپی جراح و متخصص زنان برای درمان بیماری انواع کیست ها و تومورهای تخمدان در بانوان استفاده می کنند.

یکی از روشهای دیگر که با انجام جراحی لاپاراسکوپی در بانوان مورد استفاده قرار می گیرد برداشتن تخمدان ها یا اوفورکتومی است.

بانوانی که باردار نمی شوند جراح متخصص زنان برای بارداری خارج از رحم از جراحی لاپاراسکوپی استفاده می کنند.

یکی از روشهای درمانی که جراحان از جراحی لاپاراسکوپی استفاده می کنند به منظور رفع 1) چسبندگی لوله رحم و 2) تخمدان ها مورد استفاده قرار می دهند.

درمان فیبروم رحم و برداشتن این فیبرومها

برای درمان فیبروم رحم و برداشتن این فیبرومها از جراحی لاپاراسکوپی استفاده می کنند که از این طریق جریان خون متصل به آن را جراحان مسدود می کنند.

پزشکان و متخصصین برای بانوانی که دچار افتادگی رحم شده اند برای درمان این بیماران از جراحی لاپاراسکوپی رحم استفاده می کنند.

اگر پزشک متخصص زنان تشخیص دهد که باید رحم برداشته شود این جراحان با استفاده از جراحی لاپاراسکوپی رحم را خارج میکنند (هیسترکتومی ).

بانوانی که تمایل دارند از یک شیوه ی جلوگیری دائمی و کامل برای خود استفاده کنند جراح متخصص زنان با استفاده از جراحی لاپاراسکوپی لوله های فالوپ را می بندند.

برای تشخیص و درمان ناباروری در بانوان یکی از روشهای تشخیصی که جراحان استفاده می کنند جراحی لاپاراسکوپی رحم است.

درمان فیبروم رحم و برداشتن این فیبرومها
درمان فیبروم رحم و برداشتن این فیبرومها

درمان لایه آندومتریوز رحم

برای درمان لایه آندومتریوز رحم که به دلیل تخریب بافت آندومتر ایجاد شده است جراحان از روش جراحی لاپاراسکوپی رحم استفاده می نمایند.

برای درمان سرطان در رحم از عمل لاپاراسکوپی استفاده می کنند و قسمتی از غدد لنفاوی را با کمک ابزارهای مخصوص خارج کرده و از این طریق به درمان بیماران کمک می کنند.

با استفاده از جراحی لاپاراسکوپی که جراحان برای بخش داخلی دستگاه تناسلی در بانوان استفاده می کنند باعث شده که بر هزینه ی عمل لاپاراسکوپی لوله رحم نیز اثر بگذارد.

درمان لایه آندومتریوز رحم
درمان لایه آندومتریوز رحم

اقدامات قبل عمل

بیمارانی که از جراحی لاپاراسکوپی برای درمان خود استفاده می کنند باید قبل از عمل اقدامات زیر را انجام دهند که عبارتند از :

–       قبل از انجام عمل بیماران باید کلیه آزمایشات و عکسبرداری ها مربوط به دستگاه تناسلی را انجام دهند.

–       بیمارانی که قرار است برای درمان خود از جراحی لاپاراسکوپی استفاده کنند بهتر است که به مدت دوازده ساعت قبل از عمل چیزی میل نکنند.

–       بیمارانی که از داروهای خاصی استفاده می کنند بهتر است که به پزشک متخصص خود اطلاع دهند.

–       بانوانی که سیگاری هستند و یا مواد مخدر مصرف می کنند بهتر است که جراح متخصص خود را در مورد مصرف به مواد مخدر نیز آگاه کنند.

–       این بانوان بهتر است که قبل از عمل زیورآلات خود را از بدن خود خارج کنند.

–       بهتر است که انجام عمل لاپاراسکوپی برای تشخیص بیماری در بانوان بعد از پایان دوره ی ماهیانه باشد زیرا شخص دچار خونریزی شدید نشود.

تمامی این موارد را باید بیماران قبل از انجام جراحی لاپاراسکوپی انجام دهند تا در حین عمل مشکل خاصی برای آنها پیش نیاید و انجام هر یک از این اقدامات بر هزینه عمل لاپاراسکوپی لوله رحم نیز تاثیر می گذارد.

لاپاراسکوپی رحم

امروزه یکی از عمل های جراحی ، جراحی لاپاراسکوپی است که در این جراحی به جای اینکه متخصصین و جراحان از برش های بزرگ را بر روی سطح شکم ایجاد کنند ، جراح متخصص لاپاراسکوپ را که دارای یک لوله نازک و دارای سرنورانی است را از طریق برش های کوچکی که بر روی سطح شکم بیمار ایجاد شده است به داخل شکم بیمار هدایت می کند تا از این طریق به نواحی مختلف شکم و بخش داخلی لگن دسترسی کامل را داشته باشند

و همچنین قابل مشاهده نیز باشد. جراحان متخصص از جراحی لاپاراسکوپی به منظور پیدا کردن نوع بیماری و مشکل ایجاد شده  نظیر: 1) کیست  2) چسبندگی رحم  3) فیبروئیدها 4) عفونت استفاده می کنند و از این طریق می توانند بهترین تشخیص را در مورد نوع بیماری در بانوان را ارائه دهند.

با استفاده از لوله های لاپاراسکوپی که جراحان برای تشخیص بیماری به داخل شکم بیمار وارد کرده اند از ناحیه ی که دچار مشکل و بیماری شده است نمونه ی از بافت تفکیک کرده تا با انجام آزمایشات لازم بهترین تشخیص را برای نوع بیماری و روشهای درمان آن به بیماران ارائه دهند.

متخصصین جراح برای درمان بانوان در ناحیه ی تناسلی از جراحی لاپاراسکوپی رحم استفاده می کنند زیرا این بیماران با انجام جراحی لاپاراسکوپی در سریعترین زمان بهبودی کامل را پیدا کرده و همچنین زخم های ایجاد شده بر روی شکم بیمار نیز نسبت به جراحی های دیگر کمتر است.

لاپاراسکوپی رحم
لاپاراسکوپی رحم

نحوه جراحی لاپاراسکوپی رحم

پزشک متخصص برای انجام جراحی لاپاراسکوپی رحم ، در زمان جراحی بخش دستگاه تناسلی بانوان، رحم شخص بیمار را بیهوش کرده تا بیمار درد و یا ناراحتی را حس نکند و بعد از انجام این عمل سرپایی بیمار را در همان روز از بیمارستان ترخیص می کنند.

جراح برای انجام عمل از یک کاتتر به منظور دفع ادرار به بیمار متصل می کنند و همچنین برای وارد کردن گاز دی اکسید کربن برای پرکردن شکم نیز استفاده می کنند.

نحوه جراحی لاپاراسکوپی رحم
نحوه جراحی لاپاراسکوپی رحم

سپس جراح متخصص برش کوچکی را در نزدیکی ناف بیمار ایجاد می کند و لاپاراسکوپ را وارد بخش داخلی شکم بیمار می کند و با استفاده از دوربین های موجود در لاپاراسکوپ تصاویر بخش داخلی که دچار مشکل شده است را از طریق مانیتور مشاهده می کنند و به این صورت بخشی را که دچار عفونت و یا عوارض شده است را مورد بررسی قرار می دهند.

درصورتیکه جراحی به منظور تشخیص بیماری بکار برده می شود بعد از مشاهده تصاویر در مانیتور عمل بیمار به پایان می رسد اما در صورتیکه جراحی به منظور درمان بکار برده شود جراح برش های دیگری را بر روی سطح شکم بیمار ایجاد می کند تا بتواند جراحی را به بهترین شکل به انجام برساند.

جراح متخصص ابزارهای مورد نیاز را در درون حفره ها قرار می دهد

جراح متخصص ابزارهای مورد نیاز را در درون حفره ها قرار می دهد و از لاپاراسکوپ به منظور بهترین راهنما در جراحی برای بخش داخلی بخصوص دستگاه تناسلی بانوان استفاده می کنند و مشکل بیمار را برطرف می کنند.

جراح متخصص بعد از اتمام جراحی کلیه ی ابزارها را از بدن بیمار بیرون آورده و برش های ایجاد شده را بخیه کرده و فرد بیمار را به اتاق ریکاوری منتقل می کنند. تمامی این موارد که جراح در اتاق عمل برای درمان بیماران استفاده می کنند بر هزینه ی عمل لاپاراسکوپی لوله رحم در بانوان تاثیر می گذارد.

جراح متخصص ابزارهای مورد نیاز را در درون حفره ها قرار می دهد
جراح متخصص ابزارهای مورد نیاز را در درون حفره ها قرار می دهد

آماده سازی بیمار جهت انجام جراحی لاپاراسکوپی رحم

آماده کردن بیمار به منظور عمل جراحی رحم به نوع عملی که جراح برای بیمار استفاده می کند بستگی دارد و احتمال این را دارد که پزشک متخصص قبل از اینکه جراحی لاپاراسکوپی رحم را انجام دهد عکسبرداری از رحم را برای بیمار استفاده کند. مراحل آماده سازی بیمار برای جراحی لاپاراسکوپی عبارتند از:

پزشک متخصص از بیماری که قرار است جراحی لاپاراسکوپی لوله رحم را انجام دهد توصیه می کند که در روز عمل به صورت ناشتا به بیمارستان مراجعه نماید.

بهتر است که قبل از انجام جراحی رحم با پزشک متخصص خود در مورد سوالاتی که در زمینه ی این  جراحی دارید را به طور کامل پرسیده تا اطمینان کامل از انجام این جراحی را داشته باشید.

روز قبل از جراحی دوش بگیرید

یکی از مواردی که پزشک متخصص به این بیماران توصیه می کنند این است که روز قبل از جراحی بهتر است که دوش گرفته و موهای خود را کاملا شست و شو دهند زیرا ممکن است با انجام این جراحی شخص قادر نباشد تا چند روز و یا تا چندین هفته به حمام برود.

بیماری که قرار است که این جراحی را انجام دهد باید قبل از جراحی اطلاعات کامل را به پزشک متخصص خود در مورد داروهای مصرفی بدهد زیرا ممکن است که جراح قبل از جراحی مصرف این داروها را به صورت محدود قطع نماید.

بهتر است بیمار در روز جراحی داروهای که قبلا استفاده می کرده است را به همراه خود بیاورد زیرا این کار سبب شده که متخصصین بیهوشی نسبت به داروی مصرفی بیمار اطلاع کامل داشته باشند.

بانوانی که جراحی لاپاراسکوپی لوله رحم را انجام می دهند بهتر است که پد بهداشتی با خود همراه داشته باشند زیرا بعد از جراحی تا چندین روز ممکن است که بیمار خونریزی داشته باشد.

با خود یک همراه بیاورید

بانوانی که این جراحی را انجام می دهند بهتر است که با یک همراه به بیمارستان مراجعه کنند و اینکه این بیماران اجازه ی رانندگی تا چند روز را ندارند.

برای اینکه شخص بیمار در بیمارستان احساس راحتی داشته باشد بهتر است که لوازم بهداشتی و لباس راحتی گشادی را به همراه خود بیاورد زیرا استفاده شخص بیمار از لباس راحتی بعد از انجام جراحی الزامی است.

این بیماران بهتر است از لباس های تنگ که به بخیه بیماران فشار وارد می کند بپرهیزند  زیرا زخم های ایجاد شده در روی سطح شکم ممکن است تحت فشار قرار بگیرند.

تیشرت و شلوار گشاد استفاده کنید

متخصص جراح به این بیماران پیشنهاد می کند که از تیشرت های گشاد و شلوار های راحتی گشاد که دارای کش نیستند برای راحتی حال بیمار استفاده نمایند.

برای راحتی و استراحت بیشتر بیماران بهتر است که از چشم بند و یا گوشی استفاده نمایند تا با استفاده از مسکن های که به آنها تزریق شده است درد کمتری را احساس کنند.

بهتر است برای مراقبت بیشتر تا چند روز اول از یک پرستار برای دوران نقاهت بیماری استفاده کنند.

بیمارانی که جراحی لاپاراسکوپی لوله رحم را انجام می دهند بهتر است که برای دوران نقاهت چندین روز در منزل استراحت کنند تا دوران نقاهت را به خوبی پشت سر بگذارد.

تمامی این موارد از مراحل اولیه ی آماده سازی شخص قبل از انجام جراحی لاپاراسکوپی رحم است که تمامی این عوامل بر هزینه ی عمل لاپاراسکوپی لوله رحم نیز تاثیر می گذارد.

مراقبت های بعد از عمل لاپاراسکوپی رحم

پزشک متخصص برای بیمارانی که از جراحی لاپاراسکوپی رحم استفاده می کنند مراقبت های را متذکر می شوند که عبارتند از:

با توجه به نوع عملی که جراح از روش لاپاراسکوپی برای درمان و یا تشخیص بیماری در بانوان استفاده کرده است مراقبت های این جراحی به مدت چند روز و یا چند هفته است که این شخص باید به طور کامل استراحت داشته باشد تا دوران نقاهت را به خوبی پشت سر بگذارند.

جراحان متخصص که برای درمان دستگاه تناسلی در بانوان از جراحی لاپاراسکوپی استفاده کرده اند برای جلوگیری از عفونت ها احتمالی که ممکن است برای بیمار ایجاد شود یک دوره داروهای خوراکی نظیر مسکن و آنتی بیوتیک را به این بیماران تجویز می کنند.

این بیماران به دلیل جراحی که انجام داده اند باید تا مدتی از انجام ورزش های سنگین و یا بلند کردن اشیاء سنگین که به این ناحیه فشار زیادی را وارد می کند بپرهیزند.

جلوگیری از عفونت

برای جلوگیری از عفونت جراح متخصص به این بیماران توصیه می کنند که محلی که برش خورده است را با آب و صابون شست و شو داده و بعد از آن محل بخیه را کاملا خشک و تمیز نمایند.

بهتر است که این بیماران حداقل تا بیست و چهار ساعت از نوشیدن مواد گازدار و یا نوشیدن الکل بپرهیزند.

بیمارانی که از جراحی لاپاراسکوپی لوله رحم استفاده کرده اند بهتر است که به مدت بیست و چهار ساعت از رانندگی خودداری کنند.

بانوانی که از جراحی لاپاراسکوپی لوله رحم برای درمان خود استفاده کرده اند بهتراست که به مدت 1 هفته از داشتن رابطه ی جنسی خودداری نمایند.

پزشکان متخصص به این بیماران توصیه می کنند که بعد از جراحی حداقل تا چند روز اول غذاهای سبک را مصرف نمایند.

تمامی این موارد از مراقبت های بعد از جراحی لاپاراسکوپی رحم در بانوان است که انجام توصیه های پزشکی سبب شده که این بیماران سریعتر بهبود یافته و همچنین دوره نقاهت خود را پشت سربگذارد. بیمارانی که این جراحی را برای درمان خود استفاده کرده اند علاوه بر جراحی ، مراقبت های بعد از این جراحی هم  بر هزینه عمل لاپاراسکوپی لوله رحم نیز تاثیر می گذارد.

مراجعه حضوری به متخصص

اگر فرد بیمار بعد از انجام جراحی لاپاراسکوپی رحم با نشانه های خاصی روبرو شد باید خیلی سریع به پزشک متخصص زنان و زایمان مراجعه نماید تا از روند عارضه جلوگیری نماید که این علائم شامل:

اگر بیماری در قسمت های که زخم ایجاد شده است دچار 1)ورم 2) قرمزی 3) خونریزی شدید شود باید برای جلوگیری از عفونت به پزشک متخصص مراجعه نماید.

اگر بیمار بعد از جراحی لاپاراسکوپی رحم دچار تب و لرز شدید شد باید در سریعترین زمان به پزشک متخصص نیز مراجعه نماید.

بیمارانی که برای درمان و تشخیص بیماری از جراحی لاپاراسکوپی رحم استفاده کرده اند در صورتی که از ناحیه واژن دچار خونریزی شدید شدند باید سریعا به پزشک متخصص خود اطلاع دهند.

بیمارانی که بعد از عمل به مدت طولانی دچار تهوع و یا استفراغ هستند باید سریعا به پزشک مراجعه نمایند تا علت این عارضه در بیمار تشخیص داده شود.

بانوانی که برای درمان خود از جراحی لاپاراسکوپی رحم استفاده کرده اند در صورتی که در زمان دفع ادرار با مشکل همراه هستند می توانند برای این عارضه به پزشک متخصص زنان مراجعه نمایند.

بیمارانی که درد شدید در ناحیه شکم دارند

بیمارانی که درد شدید در ناحیه شکم دارند و این درد ناشی از جراحی لاپاراسکوپی رحم است باید به متخصص خود اطلاع دهند.

بیمارانی که 1) به طور مداوم سرفه می کنند 2) تنگی نفس 3) درد قفسه سینه دارند ، و این علائم در اثر جراحی لاپاراسکوپی در آنها نمایان شده است باید برای درمان به متخصص مراجعه نمایند.

بیمارانی که در برابر درد شدید از مسکن استفاده می نمایند و این مسکن ها به درد آنها التیام نمی بخشد باید به پزشک متخصص زنان و زایمان مراجعه نمایند.

بانوانی که دوره ی قاعدگی آنها بعد از جراحی لاپاراسکوپی با خونریزی بیش از حد همراه است باید این موضوع را با جراح خود در میان بگذارند.

تمامی این بیماران که برای درمان و یا تشخیص بیماری خود از جراحی لاپاراسکوپی رحم استفاده کرده اند در صورتی که با یکی از این علائم روبرو شوند بهتر است در کوتاهترین زمان به پزشک متخصص خود مراجعه نمایند تا مراحل درمانی خود را آغاز کنند. لازم به ذکر است که هر علائم از این عارضه ها بر هزینه عمل لاپاراسکوپی لوله رحم تاثیر می گذارد که باید توسط جراح و متخصص زنان مورد بررسی و ارزیابی قرار بگیرد.

بیمارانی که درد شدید در ناحیه شکم دارند
بیمارانی که درد شدید در ناحیه شکم دارند

مزیت های عمل لاپاراسکوپی لوله رحم

انجام جراحی لاپاراسکوپی رحم دارای مزایای است که این مزیت ها سبب شده بیشتر بیماران برای درمان خود از این جراحی استفاده نمایند که عبارتند از:

–       بیمارانی که برای درمان دستگاه تناسلی خود از جراحی لاپاراسکوپی استفاده می کنند دوران نقاهت کمتری دارند و نسبت به جراحی های دیگر سریعتر بهبود می یابند که این عوامل سبب شده فرد بیمار با انجام این جراحی سریعتر به انجام فعالیت های روزانه ی خود بپردازد.

–       عمل های بازی که برای این درمان بخش دستگاه تناسلی در بانوان  به کار برده می شود دارای درد و ناراحتی زیادی است اما با انجام جراحی لاپاراسکوپی این بیماران درد کمتری را احساس می کنند.

احتمال عفونت کمتر است

–       احتمال اینکه بیماران به عفونت دچار شوند با انجام جراحی لاپاراسکوپی خیلی کمتر است.

–       این بیماران بعد از انجام جراحی با تشخیص و اجازه پزشک می توانند همان روز از بیمارستان ترخیص شوند.

–       هزینه ی داروها و مسکن های که برای جراحی لاپاراسکوپی بکار برده می شود نسبت به سایر جراحی های دیگر نیز کمتر است.

–       جراحی لاپاراسکوپی رحم سبب شده که جراح متخصص برش های کوچکی را بر روی سطح شکم بیمار ایجاد کند که این عامل باعث می شود که زیبایی شکم بیمار نیز محفوظ بماند.

–       بیمارانی که چسبندگی رحم دارند با انجام این جراحی می توانند بیماری خود را درمان کنند.

–       عمل لاپاراسکوپی سبب شده که از انواع بیماری های فتق در این بیماران نیز جلوگیری شود.

تمامی مواردی که ذکر شده از مزیت های جراحی لاپاراسکوپی لوله رحم است که به درمان و تشخیص بیماران کمک بسزایی می کند و علاوه بر این بر هزینه عمل لاپاراسکوپی لوله رحم نیز تاثیر می گذارد.

پیشنهاد می کنیم از مقاله هزینه عمل لاپاراسکوپی رحم دوشاخ دیدن کنید.

افراد صلاحدید جراحی لاپاراسکوپی

کلیه بانوانی که در ناحیه دستگاه تناسلی دچار عارضه و مشکل هستند نمی توانند از جراحی لاپاراسکوپی برای درمان خود استفاده نمایند و باید در مورد نوع بیماری خود به پزشک متخصص اطلاعات کامل را داده و در صورت تشخیص پزشک نوع جراحی را برای درمان بیماران انتخاب کند.

در مجموع پزشک متخصص به بیمارانی که دچار عارضه ی 1) قلبی 2) عروقی 3) ریوی ، نیز مبتلا هستند جراحی لاپاراسکوپی را مناسب نمی دانند زیرا در این جراحی پزشک متخصص به داخل شکم بیمار گاز دی اکسید کربن را وارد کرده و برای شروع جراحی بیمار را به حالت برعکس قرار می دهند که این پوزیشن ممکن است که بر روی قلب و عروق بیمار فشار زیادی را وارد نمایند

توضیحات در مورد سابقه ی بیماری

پس بهتر است که بیمار قبل از انجام جراحی لاپاراسکوپی در مورد سابقه ی بیماری و مشکلاتی که دارد به طور کامل توضیحاتی را به پزشک متخصص داده تا بررسی لازم جهت درمان صورت بگیرد.

علاوه بر این موارد بیمار باید در مورد داروهای که مصرف می نماید را به طور کامل به پزشک ارائه دهد تا قبل از جراحی مورد بررسی توسط پزشک متخصص قرار بگیرد.

دلیل اینکه پزشک به این بیماران اجازه ی این جراحی را نمی دهند این است که در انجام این جراحی بیمار دچار عارضه ی لخته ی خون می شود و آن هم به علت نوع قرار گرفتن بیمار در حین جراحی است و ممکن است که بیش از حد به بیمار فشار وارد شود و این بیماران بعد از جراحی لاپاراسکوپی ممکن است که دچار 1)  لخته های داخل عروق پا شوند  2) آمبولی 3) خونریزی ، که از اثرات ناشی از جراحی لاپاراسکوپی می باشد. به همین دلیل است که جراحان به هر بیماری این جراحی را توصیه نمی کنند.

نکته در مورد جراحی لاپاراسکوپی

بهتر است بدانید پزشک متخصص به بیمارانی که جراحی لاپاراسکوپی را برای درمان خود استفاده می نمایند توصیه می کند که :

–       بهتراست که این بیماران بعد از جراحی از مصرف نوشیدن چای سبز خودداری نمایند زیرا این نوشیدنی  سبب شده که بیمار دچار خونریزی بیش از حد شود.

–       بیمارانی که جراحی لاپاراسکوپی رحم را انجام داده اند بعد از جراحی باید از خوردن 1) سیر 2) آسپرین 3) ویتامین ها خودداری نمایند.

–       یکی از توصیه های دیگری که جراح متخصص به این بیماران می کند این است که به مدت چهارده روز قبل از جراحی لاپاراسکوپی رحم از خوردن داروها و همچنین خوردن مواد گیاهی که الزامی ندارد خودداری نمایند.

انجام توصیه های پزشکی سبب شده که بیماران جراحی را به راحتی پشت سر گذاشته و در یک بازه ی زمانی کوتاه به بهبودی کامل دست یابند و انجام این توصیه ها باعث شده که بر هزینه عمل لاپاراسکوپی لوله رحم نیز تاثیر بگذارد.

نکته در مورد جراحی لاپاراسکوپی
نکته در مورد جراحی لاپاراسکوپی

حمایت بیماران در زمان جراحی لاپاراسکوپی رحم

اقدامات حمایتی بیمارانی که تمایل دارند از جراحی لاپاراسکوپی رحم برای درمان خود استفاده نمایند و در حین عمل برای آنها نیز مفید است عبارتند از:

  •   یکی از این اقدامات حمایتی استفاده از جورابهای ضد آمبولی است که جراح متخصص به بیمارانی که قرار است از جراحی لاپاراسکوپی رحم استفاده نمایند توصیه می کند که قبل از جراحی  این جوراب ها را تهیه کرده و در روز جراحی لاپاراسکوپی نیز بپوشند.
  •   جراحان و متخصصین در روز جراحی روی پای بیمار را با جوراب های مخصوص  می بندند که این جوراب ها حالت ماساژ را بر روی پای بیمار دارد تا از لخته های خونی بر روی پای بیماران نیز جلوگیری شود.
  •   مدت زمان جراحی برای بانوان بهتر است که کم باشد زیرا هر چه زمان جراحی طولانی تر باشد ممکن است برای این بیماران عارضه های بیشتری ایجاد شود.
  •   جراحانی که از جراحی لاپاراسکوپی رحم برای بیماران استفاده می نمایند نیاز به تخصص و تجربه ی کافی دارند به دلیل اینکه سوراخ های که بر روی شکم بیمار ایجاد می شود باید با تکنیک خاصی صورت بگیرد تا از این طریق به علائم حیاتی بیمار نیز آسیبی وارد نشود.

انجام این حمایت ها از طرف خود بیمار و جراح متخصص سبب شده که بیمار دچار عارضه و یا مشکلات خاصی نشود و جراحی با موفقیت به اتمام برسد و علاوه بر موارد ذکر شده بر هزینه عمل لاپاراسکوپی لوله رحم نیز اثرگذار است.

لاپاراسکوپی در دستگاه تناسلی بانوان

یکی از ارگان های حیاتی که در تمامی بانوان موثر است شامل 1) رحم 2) لوله های رحم 3) تخمدان می باشد که این سه اصل در بانوان سبب تولید مثل و باروری در آنها می شود و پزشک متخصص باید با ظرافت و لطافت بیشتری برای جراحی این بخش استفاده نماید تا از مشکلات احتمالی نیز جلوگیری شود و به درمان آنها نیز کمک کند.

متخصصین زنان و زایمان برای جراحی در بخش دستگاه تناسلی از جراحی لاپاراسکوپی استفاده می نمایند و برای این جراحی از ابزارهای ظریف که وارد شکم بیمار می شود نیز بکار می برند.

همانطور که میدانید این جراحی کمترین آسیب را به بدن بیمار وارد می کند و همچنین کمترین دستکاری توسط پزشک در بخش رحم ، لوله رحم و تخمدان وارد می شود و این امر سبب شده که چسبندگی بعد از جراحی نیز کمتر شود. این جراحی در بانوان باعث می شود که نازایی و ناباروری در بانوانی که از این جراحی برای درمان خود استفاده کرده اند نیز کمتر شود.

مزیت های که این جراحی برای بانوان دارد سبب شده که بیشتر بیماران برای درمان و تشخیص بیماری خود از این جراحی استفاده نمایند.

لاپاراسکوپی در دستگاه تناسلی بانوان
لاپاراسکوپی در دستگاه تناسلی بانوان

نکته در مورد جراحی لاپاراسکوپی در بانوان

به دلیل اینکه جراحان در حین جراحی داخل شکم بیمار را با گاز دی اکسید کربن پر می کنند بعد از انجام جراحی بخشی از این گاز در شکم بیمار باقی می ماند که پزشکان به این بیماران توصیه می کنند که بعد از جراحی قدم بزنند و همچنین نفس های عمیق بکشند تا از این طریق گاز باقیمانده از شکم بیماران خارج شود. علاوه بر این موارد بهتر است که تا دو هفته به صورت مداوم از جوراب های ضد آمبولی نیز استفاده نمایند.

میزان درد جراحی لاپاراسکوپی رحم

زمانی که جراحان در عمل های باز برش های بزرگی را بر روی پوست بیماران ایجاد می کنند ، این بارش ها بر روی اعصاب حسی بیمار اثر گذاشته و سبب شده که بیمار درد زیادی را تحمل نماید.

طبق نتایجی که پزشکان بدست آورده اند به این نتیجه رسیده اند که دو سوم درد این بیماران به دلیل جراحتی است که در حین جراحی برروی عصب حسی پوستی بیمار ایجاد شده است.

بنابراین امروزه جراحان به دلیل کاهش درد در بیماران از جراحی لاپاراسکوپی استفاده می کنند که با انجام یک یا چند برش به قطر حداکثر یک سانت سبب شده که برروی عصب حس پوستی کمتر آسیب وارده کرده و بیمار درد زیادی را متحمل نشود.

در مجموع استفاده از این جراحی در بانوان که متخصصین برای بخش داخلی دستگاه تناسلی استفاده می کنند سبب شده است که بر هزینه عمل لاپاراسکوپی لوله رحم نیز تاثیر بگذارد

زیرا در این جراحی ، جراحان از ابزارهای مخصوصی استفاده می کند و وارد شکم بیمار می نمایند همین علت سبب شده که نسبت به جراحی باز هزینه ی بیشتری را برای بیمار متقبل شود و همچنین این ابزارهای پزشکی از نظر هزینه قیمت بالای را در بر دارند.

کیست تخمدان

امروزه پزشکان متخصص زنان و زایمان برای درمان بانوانی که دچار کیست تخمدان هستند از جراحی لاپاراسکوپی استفاده می نمایند. در دو طرف رحم دو عضو کوچک که تخمدان ها هستند قرار دارند و وظیفه ی این تخمدان ها ترشح هورمون استروژن است که در دوران قاعدگی در بانوان تولید و ترشح می شود.

این تخمدان ها به صورت منظم ماهیانه تخمک را آزاد می کنند. وظیفه ی این تخمک ها این است که به صورت بالقوه این قابلیت را دارند که بارور شوند و مسیر خود را از راه لوله فالوپ به سمت رحم هدایت کنند که از نظر پزشکی این چرخه ی آزاد شدن تخمک ها در بانوان را تخمک گذاری نامگذاری کرده اند.

 

عوامل بروز کیست تخمدان در بانوان

کیسه های کوچک که پر از مایع هستند و در تخمدان ها به وجود می آیند را کیست می گویند. این کیست ها در طول سال به بچه زایی شایع بوده است و همچنین کسیت تخمدان دارای انواع متعددی در بانوان است. یکی از شایع ترین کیست تخمدان که در بانوان بروز می شود مربوط به کیست عملکردی است که در دوران تخمک گذاری شکل می گیرد.

کیست تخمدان در بانوان زمانی ایجاد میشود که تخمک آزاد شده و یا اینکه فولیکولی که تخمک در آن شکل می گیرد بعد از اینکه تخمک ها آزاد شدند به طور کامل حذف نشده باشد باعث بروز کیست در دو طرف رحم می شود. که کیست های ایجاد شده دارای انواع متعددی هستند که شامل :

–       یکی از انواع این کیست ها در سندرم PCOS ، فولیکول های که تخمک ها در این بخش رشد می کنند این قابلیت راندارند که باز شوند و کیست در دو طرف رحم نمایان می شود.

بانوانی که آندومتریوز مبتلا هستند

–       بانوانی که آندومتریوز مبتلا هستند بافت بخش داخلی دیواره ی رحم در ناحیه ی خارجی رحم رشد کرده و این عارضه سبب ایجاد عارضه ی تخمدان در بیماران می شود که بروز این کیست ها در بانوان بسیار دردناک و غیرقابل تحمل بوده و بر باروری بانوان نیز تاثیر می گذارد.

( کیست اندومتریوما)

–       کیست Cystadenomas که از سلولهای بافت خارجی تخمدان های ایجاد شده و این کیست ها پر از مایع هستند.

–       کیست Dermoid  Cysts که این نوع از کیست ها در بانوان شامل بافتی شبیه به بافت های بخش های دیگر بدن می باشد نظیر پوست ، مو و دندان است.

تمامی این کیست ها در بانوان در بخش دستگاه تناسلی ایجاد شده است که متخصص زنان و زایمان برای درمان این بیماران از جراحی لاپاراسکوپی رحم استفاده می کنند که هر یک از این جراحی ها به نوبه ی خود بر هزینه عمل لاپاراسکوپی لوله رحم تاثیر می گذارد.

بانوانی که آندومتریوز مبتلا هستند
بانوانی که آندومتریوز مبتلا هستند

نشانه های کیست تخمدان در بانوان

کیست تخمدان در بانوان دارای هیچ علائمی نبوده است و بانوان نمی توانند این عارضه را حس کنند بلکه با انجام آزمایشات لگن  و یا اینکه کیست ها در بخش تناسلی بانوان دچار 1) پیچش 2) خونریزی 3) پارگی شده و مشکلات و یا عوارضی را برای بیماران ایجاد میکند.

بهتر است که بیماران با هر یک از این نشانه ها که در زیر برای شما توضیح می دهیم سریعتر به پزشک متخصص زنان برای درمان خود مراجعه نمایند که عبارتند از :

–       بیمارانی که درد یا نفخ زیادی در ناحیه شکم دارند باید بدانند که یکی از نشانه های کیست تخمدان در بانوان است.

–       بانوانی که در دفع ادرار دچار مشکل هستند و یا تکرر ادرار دارند ، یکی دیگر از نشانه های کیست تخمدان در بانوان است.

–       یکی دیگر از نشانه های کیست تخمدان در بانوان درد مبهمی است که از ناحیه کمر به آن مبتلا هستند.

رابطه جنسی دردناک

–       بانوانی که در زمان داشتن رابطه جنسی دچار درد و ناراحتی هستند بهتر است بدانند که این عارضه  از علائم کیست تخمدان در بانوان است.

–       بانوانی که دوران قاعدگی دردناکی را دارند و یا این دوران با خونریزی های غیرطبیعی همراه هستند یکی از بارزترین نشانه های کیست تخمدان در بیماران است.

–       بیمارانی که با تهوع و استفراغ مکرر همراه هستند.

–       بانوانی که میل به غذا نداشته و احساس سیری می کنند به دلیل وجود کیست تخمدان دچار این عارضه شده اند.

تمامی این موارد از نشانه های کیست تخمدان در بانوان است که در صورت هر یک از این علائم بهتر است که به پزشک متخصص زنان مراجعه کرده و درمان و تشخیص بیماری خود را انجام دهند. معمولا پزشک برای درمان این بیماری از جراحی لاپاراسکوپی لوله رحم استفاده می نماید که این موارد به نوبه ی خود بر هزینه عمل لاپاراسکوپی لوله رحم تاثیر می گذارد.

رابطه جنسی دردناک
رابطه جنسی دردناک

عمل کیست تخمدان با جراحی لاپاراسکوپی

در صورتیکه جراحان متخصص برای درمان بیماران از روش غیرجراحی استفاده کنند و بیماران با این روش درمانی معالجه شدند و این کیست ها در دو طرف رحم رشد کند (و یا بزرگتر شود) و درد شدیدی را به همراه داشته باشد با تشخیص پزشکان و متخصصان شروع به حذف کیست تخمدان در بانوان با استفاده از عمل لاپاراسکوپی را می نمایند.

یکی از کیست های تخمدان ، سیستکتومی تخمدان است که با روش جراحی لاپاراسکوپی با کمترین تهاجم در قسمت دستگاه تناسلی بانوان است که جراحان برای درمان این جراحی از برشهای کوچکی به قطر نیم تا یک سانتیمتر را بر روی سطح شکم ایجاد می کنند که از طریق این برشها لاپاراسکوپ را وارد بدن بیمار کنند.

دوربین های موجود بر سر لاپاراسکوپ

دوربین های که بر سر لاپاراسکوپ موجود است به شخص جراح این امکان را می دهد که به بخش داخلی شکم و لگن دسترسی کامل داشته باشد. جراحان شکم شخص بیمار را با کمک گاز دی اکسید کربن پر می کنند تا بخش های داخلی شکم قابل مشاهده باشد.

از طریق ورود لاپاراسکوپ به داخل شکم جراحان محل کیست تخمدان در دستگاه تناسلی را تعیین می کنند و جراح مجددا یک یا دو برش دیگر را ایجاد می کند تا از راه این برش ها کیست را از بدن بیمار خارج نمایند.

جراح متخصص در حین عمل تلاش می کنند که فقط کیست تخمدان را از دو طرف رحم خارج کنند و به بخش وسیعی از تخمدان دست نزنند زیرا باقیمانده ی تخمدان ها در بخش دستگاه تناسلی در بانوان برای باروری آنها الزامی است.

جراحان برای انجام جراحی لاپاراسکوپی بیمار را به طور کامل بیهوش می کنند تا جراحی به بهترین نحو انجام شود و این شخص بعد از چند ساعت با اجازه ی جراح متخصص می توانند از بیمارستان ترخیص شوند.

از خصوصیت های که جراحی لاپاراسکوپی برای کیست تخمدان در بانوان دارد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

–       یکی از مزیت های این جراحی این است که زمان بستری بیمار در بیمارستان نسبت به جراحی های دیگر کمتر است.

–       بیمارانی که از جراحی لاپاراسکوپی استفاده کرده اند زمان ریکاوری این بیماران در بیمارستان نیز کمتر بوده است.

–       بیمارانی که دچار کیست تخمدان هستند و از جراحی لاپاراسکوپی استفاده می کنند این جراحی درد کمتری را در بردارد.

–       در این جراحی از ابزارهای جراحی کوچک استفاده می کنند که این امر سبب شده که بخش اعظمی از بافت تخمدان ها در امان باشد.

–       درمان کیست تخمدان با روش لاپاراسکوپی سبب شده که زخم کمتری بر روی سطح شکم بیمار ایجاد شود.

–       بیمارانی که از این جراحی برای درمان خود استفاده کرده اند چسبندگی لوله رحم بعد از جراحی در این بیماران نیز کمتر می شود.

–       بانوانی که تمایل دارند دوباره باردار شوند به سبب اینکه به تخمدان ها آسیب کمتری وارد شده است و همچنین چسبندگی بعد از عمل کمتر می شود جراحان و متخصصین جراح روش درمانی لاپاراسکوپی را به بیماران توصیه می کنند.

تمامی این موارد که ذکر شد روشهای درمانی جراحی لاپاراسکوپی برای کیست تخمدان در بخش دستگاه تناسلی در بانوان است که این بیماران در کوتاهترین زمان بهبودی کامل را پیدا می کنند.

چسبندگی رحم

امروزه یکی از بیماری های رایج در بانوان چسبندگی رحم است که جراحان و متخصصین زنان و زایمان برای درمان بیماران از جراحی لاپاراسکوپی استفاده می کنند. بخش درونی شکم ، بخش غشاء درونی از یک لایه ی نرم سلولی بنام سروز تشکیل شده است.

این لایه ی نرم سلولی بر روی 1) رحم 2) لوله های رحمی 3) کف لگن 4) روده ها در بخش دستگاه تناسلی در بانوان را پوشانده است و سبب شده که احشا برروی هم حالت لغزش داشته و به همدیگر چسبیده نشوند. بنابراین هر علتی که سبب شده که این لایه ی سروزی دچار آسیب شده و احشا در بخش های که آسیب دیده اند به یکدیگر چسبیده و به صورت غیرطبیعی به یکدیگر متصل می شوند.

متخصص زنان و زایمان عواملی که سبب چسبندگی رحم می شود را عوامل متعددی می دانند که عبارتند از:

  •   بانوانی که دچار عفونت در ناحیه ی لگن هستند دچار چسبندگی رحم می شوند.
  •   انواع جراحی های که در بخش لگن و یا محیط شکم بیمار انجام می شود به سبب دستکاری های که بر روی لایه احشا وارد می شود که به این لایه ی نرم آسیب وارد شده و سبب شده که بیمار دچار چسبندگی مجدد شود.
  •   یکی دیگر از بیماری های مهم که سبب چسبندگی لوله رحم می شود آندومتریوز است. علت این بیماری به دلیل خون و آهنی است که در خون این بیماران موجود است که سبب شده بر روی لایه ی احشا تاثیر گذاشته و به یکدیگر چسبیده شوند و باعث بروز چسبندگی در رحم می شود.

این موارد از علائم چسبندگی رحم در بانوان است که جراحان و متخصصین برای اینکه بیماران در یک بازه ی زمانی مشخص به بهبودی کامل دست پیدا کنند استفاده از جراحی لاپاراسکوپی را برای این بیماران مناسب تر از جراحی های دیگر می دانند.

متخصص زنان و زایمان عواملی که سبب چسبندگی رحم می شود را عوامل متعددی می دانند که عبارتند از:
متخصص زنان و زایمان عواملی که سبب چسبندگی رحم می شود را عوامل متعددی می دانند که عبارتند از:

پیشگیری از چسبندگی رحم

برای جلوگیری از چسبندگی رحم بهتر است که جراحان و متخصصین زنان و زایمان برای درمان این بیماران از روش جراحی لاپاراسکوپی استفاده کنند که به بهبودی این بیماران نیز کمک دوچندان می کند. پزشکان و جراحان متخصص برای پیشگیری از چسبندگی رحم توصیه های را به بیماران تاکید می نمایند که عبارتند از:

در صورتیکه متخصص زنان برای درمان بیماری روش لاپاراسکوپی را تشخیص داد باید با توجه به تکنیک های خاص عمل جراحی را برای این بیماران انجام دهند زیرا بهتر است که به این بخش اساسی دستکاری کمتری صورت بگیرد.

در حین جراحی بهتر است که جراح متخصص خون و مایعاتی کمتری را وارد شکم بیمار کند و همچنین قبل از اینکه برش های کوچک را بر روی سطح شکم بیمار بخیه کنند شکم بیمار را کاملا شست و شو دهند.

انجام جراحی لاپاراسکوپی برای درمان چسبندگی لوله رحم بسیار مفید بوده و این جراحی سبب شده که چسبندگی رحم نیز کمتر شود.

کاهش چسبندگی در لوله رحم

جراحان در این جراحی از یک سری از مواد نیز استفاده می کنند که بر روی احشا داخلی میریزند که این مواد موجب شده که اندازه چسبندگی در لوله رحم نیز کاهش میابد.

بهتر است که بیماران مراقب باشند که دچار عفونت های لگنی شوند و در صورت بروز عفونت بهتر است که برای درمان خود به پزشک متخصص مراجعه نمایند.

یکی از بیماری های ژنتیکی در بانوان بیماری آندومتریوز است که بعد از سن بلوغ نمایان شده و به مرور زمان در بانوان دچار چسبندگی رحم می شود که برای درمان این بیماری در دختران جوان پزشک متخصص روش جراحی  لاپاراسکوپی را پیشنهاد می کند.

جراحان و متخصصین زنان و زایمان برای درمان بیمارانی که دچار چسبندگی رحم شده اند استفاده از جراحی لاپاراسکوپی را پیشنهاد می کنند زیرا میزان درد کمتر بوده و شخص بعد از جراحی می تواند از بیمارستان ترخیص شود که این عوامل بر هزینه عمل لاپاراسکوپی لوله رحم نیز اثر گذار است.

کاهش چسبندگی در لوله رحم
کاهش چسبندگی در لوله رحم

علائم بیماری چسبندگی لوله رحم

  •   نشانه های این بیماری بستگی به این دارد که بیمار از چه ناحیه ی دچار درد شدید شده است.
  •   اگر چسبندگی در بخش لگن و یا بر روی لوله های رحمی و یا تخمدان ها باشد پزشکان از جراحی لاپاراسکوپی که برای تشخیص استفاده می کنند و به یک نتیجه نهایی می رسند که این چسبندگی به مرور زمان باعث بروز نازایی در زنان شده است.
  •   جراحان با استفاده از جراحی لاپاراسکوپی که برای تشخیص بیماری در بانوان استفاده می کنند بخش داخلی مثانه را با استفاده از این دوربین ها مورد بررسی قرار داده و اگر این بخش دچار چسبندگی شده باشد می تواند باعث بروز مشکل مثانه در بیماران شود.

جراحان و متخصص زنان و زایمان با استفاده از جراحی لاپاراسکوپی که برای تشخیص بیماری در بانوان استفاده می کنند می توانند نوع بیماری و علت بیماری را در قسمت دستگاه تناسلی بانوان را تشخیص دهند و مراحل درمانی را برای این بیماران انجام دهند. تشخیص بیماری با استفاده از جراحی لاپاراسکوپی در بیماری چسبندگی رحم سبب شده که بر هزینه عمل لاپاراسکوپی لوله رحم نیز تاثیر بگذارد.

علائم بیماری چسبندگی لوله رحم
علائم بیماری چسبندگی لوله رحم

حذف فیبروم رحم با استفاده از جراحی لاپاراسکوپی

یکی از روشهای برداشتن فیبروم رحم جراحی میومکتومی است که در این روش جراحان رحم را از بدن بیمار خارج نمی کنند. امروزه جراحان و متخصصین زنان و زایمان برای درمان فیبروم رحم از جراحی لاپاراسکوپی استفاده می کنند که در بعضی از مواقع این جراحی به مراتب از جراحی باز سخت تر و دشوارتر است

اما جراحان به دلیل اینکه به بخش باروری بانوان دستکاری زیادی وارد نشده و سلامتی این بخش حفظ می شود از این جراحی استفاده می نمایند.

جراحی لاپاراسکوپی برای برداشتن فیبروم از بخش دستگاه تناسلی در بانوان دارای مزیت های است که عبارتند از:

  •   جراحان برای اینکه برش های کمتری را بر روی شکم بیمار ایجاد کنند و همچنین زخم کمتری ایجاد شود از جراحی لاپاراسکوپی نیز استفاده می کنند.
  •   با استفاده از جراحی لاپاراسکوپی برای درمان فیبروم در بانوان جراحان در حین عمل کنترل بیشتری به بافت های نرم بدن شخص بیمار دارند.
  •   بیمارانی که از این جراحی برای درمان خود استفاده می کنند درد کمتری را نیز احساس می کنند.
  •   یکی از مزیت های که جراحان برای درمان بیماران استفاده کرده اند این است که این بیماران بعد از انجام جراحی به مسکن های کمتری برای تسکین درد نیاز دارند.
  •   یکی از مزایای این جراحی این است که مدت زمان بستری بیمار در بیمارستان بسیار کم است.
  •   بیمارانی که برای درمان فیبروم در بخش دستگاه تناسلی از جراحی لاپاراسکوپی استفاده می کنند در زمان کوتاهی به بهبودی کامل رسیده و می توانند بعد از یک هفته به انجام فعالیت های روزانه ی خود بپردازند.

تمامی این موارد از مزیت های جراحی لاپاراسکوپی در بیماران است که جراحان برای برداشتن فیبروم از آن استفاده می کنند که تمامی این مزایا بر هزینه عمل لاپاراسکوپی لوله رحم تاثیر گذاشته و سبب شده که بخش اعظمی از هزینه های بیمار نیز کاهش میابد.

جراحی لاپاراسکوپی برای برداشتن فیبروم از بخش دستگاه تناسلی در بانوان دارای مزیت های است که عبارتند از:
جراحی لاپاراسکوپی برای برداشتن فیبروم از بخش دستگاه تناسلی در بانوان دارای مزیت های است که عبارتند از:

مراحل انجام جراحی لاپاراسکوپی برای برداشتن فیبروم

بهتر است که این بیماران قبل از انجام عمل جراحی لاپاراسکوپی بخش دستگاه تناسلی (رحم ) را به طور کامل شیو و تمیز کرده  و همچنین بهتر است که قبل از جراحی از خوردن و آشامیدن نیز بپرهیزند.

پزشکان و جراحان متخصص به این بیماران توصیه می کنند که به مدت شش ساعت قبل از جراحی از مصرف مایعات نیز خودداری نمایند. این مراحل از آمادگی های قبل از عمل است که بیماران باید انجام دهند.

مراحل انجام لاپاراسکوپی برای برداشتن فیبروم شامل :

  •   جراحان برای بیهوشی بیماران از بیهوشی عمومی استفاده می کنند.
  •   جراحان برای اینکه بیمار درد کمتری داشته باشد و زخم های کمتری بر روی شکم بیمار ایجاد شود از عمل لاپاراسکوپی استفاده می کنند و برای عمل لاپاراسکوپ و ابزارهای مورد نیاز را آماده می کنند.
  •   بعد از اینکه جراحان با استفاده از دوربین های لاپاراسکوپی فیبروم را مشاهده کردند، برش های کوچکی را بر روی رحم ایجاد کرده و از طریق این برش ها فیبروم را از بخش عضلات رحم خارج می کنند.
  •   بعد از اینکه فیبروم را از رحم خارج کردند برش ایجاد شده بر روی رحم را بخیه میزنند.
  •   با استفاده از ابزارهای که با کمک لاپاراسکوپ وارد رحم بیمار می کنند فیبروم را به قطعات کوچکتر تقسیم کرده تا از این طریق آنها را از رحم خارج کنند.
  •   جراحان کلیه ی زخم های ایجاد شده بر روی رحم را برای جلوگیری از عفونت های احتمالی می بندند.

تمامی این مراحل با استفاده از جراحی لاپاراسکوپی رحم است که با استفاده از این تجهیزات و ابزارهای پزشکی فیبروم را از رحم بیمار خارج می کنند.

مراحل انجام لاپاراسکوپی برای برداشتن فیبروم شامل :
مراحل انجام لاپاراسکوپی برای برداشتن فیبروم شامل :

ریکاوری بعد از عمل

بیمارانی که برای برداشتن فیبروم از روش جراحی لاپاراسکوپی استفاده می کنند با تشخیص پزشک بهتر است که به مدت دو روز در بیمارستان بستری شوند.

طبق نتایجی که جراحان و متخصصین بدست آورده اند این بوده است که حدود بیست درصد از بیمارانی از این جراحی استفاده کرده اند در پایان روز بعد از انجام جراحی از بیمارستان ترخیص می شوند و حدود هشتاد درصد از بیماران برای مراقبت های بیشتر نیاز دارند که به مدت دو روز در بیمارستان بستری شوند.

از بین تمامی بیمارانی که برای درمان  خود جراحی لاپاراسکوپی را انتخاب کرده اند حدود بیست درصد آنها برای تسکین درد می توانند از داروهای مسکن نیز استفاده نمایند. طبق آمار به دست آمده بیمارانی که به مدت دو روز در بیمارستان بستری هستند پرستاران برای تسکین درد فقط دو بار از مسکن های که به صورت تزریقی  استفاده می شود بکار می برند.

نکته در مورد ریکاوری بیماران

بهتر است بدانید که پایین بودن دمای بدن بیمارانی که از جراحی لاپاراسکوپی برای درمان خود استفاده کرده اند در روزهای نخست جراحی طبیعی بوده است و مشکل خاصی ندارد.

ریکاوری کامل برای این بیماران بعد از چند هفته از جراحی در بیماران ایجاد می شود. این بیماران برای بهبودی سریعتر می توانند از ورزش های ملایم ( و یا حرکات فیزیکی مناسب) برای درمان خود استفاده نمایند و بهتر است که به تمرینات ورزشی خود کم کم اضافه کنند تا فشار زیادی به این بخش وارد نشود.

عمل لاپاراسکوپی و ریکاوری آن و همچنین استفاده از مسکن ها که جراحان در دوران نقاهت برای این بیماران تجویز می کنند بر هزینه عمل لاپاراسکوپی لوله رحم نیز تاثیر می گذارد.

نکته در مورد ریکاوری بیماران
نکته در مورد ریکاوری بیماران

درمان پرولاپس ارگان لگنی با انجام جراحی لاپاراسکوپی

پرولاپس ارگان لگنی یا همان افتادگی واژن در بانوان از عواملی است که سبب بیرون زدگی ارگان لگنی به بخش داخلی و یا بیرونی از قسمت کانال واژن است.

این مشکل و عارضه در بانوان بیشتر براثرآسیب های که به بخش واژن وارد می شود و همچنین به بافت های نگهدارنده ی لگن که بر اثر زایمان های مکرر و یا بر اثر فشار زیاد به بخش داخلی شکم است نمایان می شود.

این بیماران معمولا در زمان نشستن دو درد را از ناحیه واژن بیشتر احساس می کنند 1) سنگینی و 2) بیرون زدگی که این دو عامل به مراتب سبب فشارهای لگنی و کمردردهای مزمن می شود.

بنابراین جراحان و متخصصین برای درمان بیماران از جراحی لاپاراسکوپی استفاده می کنند تا از این طریق مشکلات ایجاد شده در ارگان های لگنی برطرف شده و همچنین عملکرد طبیعی آنها نیز برگردد.

نشانه های افتادگی لگن در بیماران

همانطور که سایر بیماری ها در افراد دارای علائم و نشانه های است ، بیماری افتادگی لگن در بانوان دارای علائم خاصی است که عبارتند از :

–       یکی از علائم بیماری افتادگی لگن در بیماران این است که در زمان استراحت و یا دراز کشیدن دچار درد و ناراحتی بیش از حد هستند.

–       بیمارانی که در حالت نشسته و یا ایستاده و همچنین انجام کارهای روزانه دچار درد و ناراحتی می شوند این علائم نشانه ی از افتادگی لگن است.

–       بیمارانی که دچار افتادگی لگن هستند انجام هر گونه فعالیت فیزیکی نظیر 1) سرفه کردن 2) عطسه کردن 3) بلند کردن اجسام سنگین ، باعث تشدید درد می شوند.

نشانه های افتادگی لگن در بیماران
نشانه های افتادگی لگن در بیماران

نکته در مورد تشخیص بیماری افتادگی لگن در بیماران

برای تخمین دقیق نوع بیماری در بانوان بیمار باید ایستاد و در این حالت پزشک آزمایشات لازم را انجام دهد. پزشک متخصص زمان عطسه و فشار ایجاد شده در بیمار پرولاپس موجود را مورد بررسی قرار میدهند انجام این آزمایشات اولیه برای بیمار سبب می شود که پزشک متخصص نوع جراحی را برای درمان بیمار تشخیص دهد.

هدف های که جراحان برای بیمارانی که دچار افتادگی رحم هستند و از جراحی لاپاراسکوپی استفاده می کنند شامل :

1)برگشت وضعیت طبیعی واژن و همچنین بازیابی عمقی در بیماران .

2)کاهش علائم درد در بیماران و همچنین کاهش فشار.

3) بالا بردن عملکرد جنسی در بیماران که دچار افتادگی لگن شده اند.

جراحان و پزشکان متخصص به این منظور افتادگی رحم را درمان می کنند تا بیماران به بهبودی کامل برسند و از شدت درد و مشکلاتی که قبلا به آن مبتلا بودند نیز کاسته شود.

مزایای جراحی لاپاراسکوپی در درمان افتادگی لگن

انجام عمل لاپاراسکوپی برای درمان افتادگی لگن دارای مزیت های خاصی است که عبارتند از:

–       جراحان با انجام جراحی لاپاراسکوپی به بخش داخلی لگن احاطه ی کافی دارند.

–       با استفاده از دوربین های لاپاراسکوپی تصویری با وضوح بالا برای به بخش لگن بیمار که با استفاده از لاپاراسکوپ قسمت آسیب دیده را بزرگ کرده اند تا جراح متخصص بتواند بهترین تشخیص را برای درمان بیماران بدهد.

–       در جراحی لاپاراسکوپی برای درمان افتادگی لگن در بیماران به جراح متخصص این امکان را میدهد که علاوه بر مشاهده ی عارضه و نقص وارد شده به بخش دستگاه تناسلی در بانوان ، دید کامل تری به قسمت های مختلف واژن با کمک این دستگاه داشته باشند.

–       جراحان متخصص با کمک دستگاه لاپاراسکوپی می توانند نوع بیماری و پیشرفت آن را در بخش های مختلف واژن را شناسایی کرده و بهترین تشخیص را برای درمان ارائه دهند.

–       جراحانی که برای جراحی لاپاراسکوپی برشهای کوچکی را بر روی سطح شکم بیمار ایجاد می کنند بعد از اتمام کار محل برش را به طور کامل بخیه می زنند ، این بخیه ها بسیار دقیق و اثرگذار انجام می شود.

–       این جراحی با انجام چندین عکس از بخش داخلی و یا اینکه گرفتن فیلم با استفاده از دوربین های که بر روی لوله های لاپاراسکوپ موجود است تشخیص دقیقی را برای درمان به بیماران ارائه می دهند.

از نظر تهاجمی بودن به حداقل رسیده است

–       یکی از مزیت های دیگری که جراحی لاپاراسکوپی دارد این است که از نظر تهاجمی بودن به حداقل رسیده و بیماران بعد از انجام جراحی از میزان و شدت درد آنها تا حدی زیادی نیز کاهش یافته است.

–       یکی دیگر از مزایای این جراحی که بیماران از آن استفاده می نمایند این است که مدت زمان بستری در بیمارستان نسبت به جراحی های دیگر کمتر بوده و بیمار بعد از انجام این جراحی سریعتر سلامتی جسمی خود را بدست می آورد. تمامی این موارد از مزایای جراحی لاپاراسکوپی برای درمان افتادگی لگن است که به بیماران این امکان را می دهد که در یک بازه زمانی کوتاه به بهبودی کامل دست پیدا کنند.

عمل لاپاراسکوپی برای درمان افتادگی لگن

امروزه یکی از دردناک ترین و دشوارترین اختلالاتی که در تمامی زنان ممکن است پیش بیاید پرولاپس رحم و یا واژن است. طبق آماری که پزشکان به دست آورده اند تنها نشانه ی که سبب بروز تخریب در سیستم نگهدارنده ی کف لگن می شود را افتادگی لگن تشخیص داده اند.

از انواع پرولاپس می توان به 1) سیستوسل  2) رکتوسل  3) آنتروسل نیز اشاره کرد. امروزه جراحان و متخصصین با استفاده از جراحی لاپاراسکوپی ، بانوانی که دچار افتادگی لگن شده اند به ترمیم بخش اعظمی از کف لگن به بیماران می پردازند که از این طریق بازیابی آناتومی بدن بیمار و همچنین افزایش عملکرد طبیعی در بدن بیماران نیز موثرتر است. جراحان برای درمان بیماری سیستوسل در بانوان جراحی لاپاراسکوپی را پیشنهاد می کنند.

از نظر پزشکی لایه ی که باعث نگهداری مثانه و یا مجرای ادراری می شود توسط فاشیای پوبوسرویکال انجام می شود که این لایه از صفحه ی فیبر عضلانی تشکیل شده است و بر روی سطح دیواره ی قدامی بخش دستگاه تناسلی ( واژن) قرار گرفته است.

مثانه و مجرای ادرار توسط صفحه ی پوبوسرویکال نگه داشته می شود

مثانه و مجرای ادرار توسط صفحه ی پوبوسرویکال نگه داشته می شود که سبب شده گردن مثانه  و همچنین بخش آغازی مجاری ادراری در اثر فشاری که به بیمار وارد می شود نظیر 1) سرفه   2) عطسه  3) خندیدن 4) بلند کردن اجسام سنگین ، متراکم تر شود.

این بخش نگهدارنده به دلیل زایمان های مکرر و یا هر دلیل دیگر در بانوان ایجاد شده و دچار ضعف می شود. عوامل ذکر شده سبب می شود که نگهدارندگی و ثبات لایه ی نگهدارنده از فاسیا کمتر شده و یا اینکه نهایتا این لایه مقاومت نگهدارندگی خود را ازدست بدهد که این عارضه منجر به تشکیل سیستوسل  و همچنین بی اختیاری ادرار در بانوان می شود زیرا این بخش به شدت تحت فشار است.

جراحان و متخصصین برای تشخیص دقیق تر نوع بیماری در بخش دستگاه تناسلی بانوان از جراحی لاپاراسکوپی استفاده می کنند تا با کمک این دوربین ها دید وسیع و کاملتری را نسبت به بخشی که دچار عارضه شده است داشته باشند.

گاهی این عارضه با مصرف داروهای خوراکی رفع می شود ولی در صورتی که درد بیمار کاهش یابد و بهتر شود جراحان برای درمان بیماران از روش جراحی لاپاراسکوپی استفاده می کنند زیرا شخص بیمار در کوتاهترین زمان به سلامتی جسمی خود دست پیدا می کند.

جراحی سیستوسل

درصورتیکه جراحان با انجام این عمل تشخیص دقیق در مورد نوع بیماری را ارائه دادند و نشانه های بیماری کاملا مشخص شد برای درمان بیماران از جراحی لاپاراسکوپی استفاده می نمایند.

افتادگی و یا تفکیک بافت فاسیایی که به دلیل افتادگی و یا بیرون زدگی ارگان های داخلی و یا بافت ها ایجاد می شود که از نظر پزشکان این بیماری را پرولاپس لگن می نامند که نوع دیگری از بیماری فتق است که جراحان با انجام جراحی لاپاراسکوپی به درمان بیماران نیز کمک می کنند.

مزایا

امروزه جراحان بهترین روش درمانی را برای افتادگی لگن جراحی لاپاراسکوپی معرفی می کنند که این جراحی نسبت به جراحی های دیگر دارای مزیت و مزایای است که شامل :

  •   جراحان با استفاده از لاپاراسکوپ می توانند با یک دید وسیع و بزرگ نمایی تصویر اختلالاتی را که دچار افتادگی لگن شده است را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهند.
  •   با انجام این جراحی جراحان می توانند دقیق تر و بهتر بخش های برش خورده شده را بخیه بزنند.
  •   این جراحی نسبت به جراحی های دیگر خونریزی کمتری نیز دارد.
  •   اندازه درد و ناراحتی که بیماران بعد از انجام جراحی دارند با انجام جراحی لاپاراسکوپی نیز کمتر است.
  •   مدت زمانی که بیمار در بیمارستان بستری است نسبت به سایر جراحی های دیگر کمتر است.
  •   دوره نقاهت بیماری بسیار کوتاه بوده و بیمار سریع تر دوره ی بازیابی را سپری می کند.

تمامی مواردی که ذکر شده از مزیت های جراحی لاپاراسکوپی رحم است که به درمان افتادگی لگن که بر اثر عوامل متعدد بیماران به آن دچار شده اند مورد استفاده قرار می گیرد. در مجموع کلیه موارد ذکر شده بر هزینه عمل لاپاراسکوپی لوله رحم نیز اثر می گذارد.

مزایا
مزایا

بستن لوله های رحم

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی جراحان و پزشکان متخصص برای بستن لوله رحم در بانوان جراحی لاپاراسکوپی را پیشنهاد می کنند به این دلیل که این جراحی نسبت به جراحی های دیگر بسیار موفقیت آمیز و اثرگذار است.

مراحل بستن لوله رحم

یکی از شیوه های جراحی که منجر به عقیم شدن بانوان می شود بستن لوله های رحم است که با بسته شدن لوله های رحم از ورود تخمک به بخش داخلی رحم جلوگیری  می شود و علاوه بر این بستن لوله از ورود اسپرم به  بخش داخلی لوله رحم که سبب تولید لقاح می شود نیز پیشگیری میکند.

جراحان برای بستن لوله رحم از روشهای متعددی نیز استفاده می کنند که شامل 1) برش زدن لوله رحم 2) سوزاندن لوله رحم 3) بستن لوله با استفاده از حلقه ، کلیپس و یا نوار است. که با توجه به تشخیص جراح و متخصص برای بستن لوله ی رحم از یکی از این شیوه های درمانی استفاده می کنند.

بستن لوله رحم در بانوان یکی از جراحی های نسبتا ساده و راحتی بوده است که جراحان معمولا یا با استفاده از بیهوشی عمومی و یا با بکار بردن از بی حسی موضعی این جراحی را برای بیماران خود استفاده می نمایند. امروزه برای بستن لوله رحم جراحان از دو شیوه درمانی استفاده می کنند که شامل : 1) مینی لاپاراتومی 2) لاپاراسکوپی

پیشنهاد لاپاراسکوپی

جراحان به دلیل دقت و قابلیت های که این جراحی دارد برای بیماران جراحی لاپاراسکوپی را پیشنهاد می کنند. برای بستن لوله رحم جراحان در جراحی لاپاراسکوپی ، ابتدا شکم بیمار را با گاز دی اکسید کربن پر می کنند به صورتی که حفره ی شکم به شکل یک بادکنک از بخش رحم و همچنین لوله های رحم تفکیک شود.

سپس جراح متخصص با استفاده از یک برش ( نیم تا یک سانت) در زیر ناف شکم بیمار ایجاد کرده و از طریق این برش دستگاه لاپاراسکوپ را  که همانند یک تلسکوپ عمل می کند به داخل شکم بیمار وارد می کند.

برش دیگر را جراح دقیقا در بالای بخش رویش موهای عانه بوجود می آورد تا با کمک برش دوم ابزارهای که برای برش و یا دوختن لوله ها و همچنین سوزاندن لوله ها بکار برده می شود را وارد بخش دستگاه تناسلی در بانوان کرده و جراحی را شروع می نمایند.

مدت زمان بستن لوله های رحم با استفاده از جراحی لاپاراسکوپی

مدت زمان بستن لوله های رحم با استفاده از جراحی لاپاراسکوپی نیم ساعت بیشتر زمان بر نبوده است. جراحان برای بیمارانی که از این شیوه ی درمانی برای بستن لوله رحم استفاده کرده اند پیشنهاد می کند که به مدت 2 تا 3 روز استراحت کاملا مطلق داشته و همچنین به مدت هفت روز هم فقط می توانند فعالیت های سبک را در طی روز انجام دهند.

این بیماران باید از انجام داشتن رابطه جنسی به مدت یک هفته بپرهیزند و این کار را به زمانی موکول نمایند که بیمار احساس راحتی داشته باشد و درد و ناراحتی نیز به همراه نداشته باشد. بهتر است که این بیماران به مدت چهارده روز از وارد کردن هر چیزی به مهبل خودداری نمایند تا از بروز هرگونه عفونت به داخل رحم جلوگیری نمایند.

مدت زمان بستن لوله های رحم با استفاده از جراحی لاپاراسکوپی
مدت زمان بستن لوله های رحم با استفاده از جراحی لاپاراسکوپی

مزیت های بستن لوله رحم با استفاده از جراحی لاپاراسکوپی

1)    با استفاده از این جراحی بیماران می توانند به طور دائم از بارداری جلوگیری نمایند.

2)    انجام این جراحی تاثیر تسریع در روند بهبودی بیماران دارد.

3)    این جراحی روند فعالیت های جنسی را نیز بالاتر می برد.

4)    این بانوان دیگر نیاز به مراقبت های ویژه ی روزانه نیز ندارند.

5)    این روش درمانی نسبت به جراحی های دیگر مقرون به صرفه تر است.

تمامی این موارد که ذکر شده از مزیت های جراحی لاپاراسکوپی برای بستن رحم در بانوان است که این عوامل نیز به نوبه ی خود بر هزینه عمل لاپاراسکوپی لوله رحم نیز تاثیر می گذارد.

 

عوامل موثر بر هزینه عمل لاپاراسکوپی لوله رحم

جراحی لاپاراسکوپی رحم به عوامل متعددی بستگی دارد که عبارتند از :

–       جراحان در جراحی لاپاراسکوپی برای درمان بیماران از یک سری از ابزارهای استفاده می نمایند و این ابزارها را وارد شکم بیمار می کنند که استفاده از این ابزارها بر هزینه ی جراحی نیز تاثیر می گذارد.

–       یکی دیگر از عواملی که بر هزینه عمل لاپاراسکوپی لوله رحم اثرگذار است محلی است که جراحی در آن انجام می شود. مثلا میزان هزینه ی جراحی که در بالای شهرتهران انجام می شود و هزینه ی که در پایین شهر تهران تعیین می گردد با هم مغایرت داشته است و هر منطقه با توجه به شرایط مکانی هزینه ی را برای بیمار در نظر می گیرند.

–       یکی از عواملی که بر هزینه ی جراحی تاثیرگذار است شرایط بیمار می باشد و بسته به نوع بیماری دارد که جراح برای درمان آن از جراحی لاپاراسکوپی استفاده می کند.

نوع بیمارستان

–       نوع بیمارستانی که بیمار در آن بستری میشود بر هزینه ی جراحی لاپاراسکوپی نیز تاثیرگذار است. مثلا بیمارستان خصوصی به مراتب هزینه ی بیشتری را نسبت به بیمارستان دولتی از بیماران دریافت می نمایند.

–       عامل دیگر که در هزینه جراحی  تاثیرگذار است را می توان به هزینه ی دستمزد جراح متخصص اشاره کرد که هر چه قدر جراح در این کار تجربه و مهارت کافی داشته باشد به همان میزان هم دستمزد نیز افزایش می یابد.

–       هزینه ی بیهوشی بیمار ، هزینه ی اتاق عمل و همچنین هزینه ی متخصص بیهوشی از عوامل دیگری است که بر هزینه ی عمل لاپاراسکوپی لوله رحم نیز تاثیر می گذارد.

–       یکی از هزینه های دیگر که بر قیمت نهایی جراحی لاپاراسکوپی اثرگذار است مدت زمانی است که بیمار در بیمارستان بستری است و تحت مراقبت های ویژه قرار می گیرد. بنابراین هرچه بیمار در بیمارستان به مدت بیشتری بستری باشد برهزینه جراحی نیز تاثیر می گذارد.

نوع بیمارستان
نوع بیمارستان

نتیجه گیری

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی جراحان برای درمان بیماری های ایجاد شده در بخش دستگاه تناسلی در بانوان از جراحی لاپاراسکوپی استفاده می نمایند.

دلیل استفاده از این جراحی این است که در جراحی لاپاراسکوپی جراحان شکم بیمار را برای انجام جراحی بیش از حد باز نمی کنند و با یک یا چند برش کوچک می توانند جراحی را انجام دهند.

این جراحی با استفاده از دوربین های که بر روی لوله های دستگاه لاپاراسکوپ است انجام می شود و از این طریق جراح می تواند با بزرگنمای بیشتر و وضوح کاملتر در بخش رحم برای تشخیص و درمان بیماری از این شیوه ی درمانی استفاده نماید. جراحان به دلیل مزیت های که این جراحی دارد و درمان سریعتر بیماران از این شیوه ی درمانی  برای درمان بیماران استفاده می کنند.

بیماران با انجام جراحی لاپاراسکوپی خیلی سریع بهبودی خود را بدست می آورند

بیماران با انجام جراحی لاپاراسکوپی خیلی سریع بهبودی خود را بدست آورده و همچنین زمان بستری در بیمارستان هم به مراتب نسبت به جراحی های دیگر نیز کمتر است به همین دلیل است که جراحان امروزه برای درمان بیشتر بیماری ها از جراحی لاپاراسکوپی استفاده می نمایند.

بهتر است بدانید که انجام جراحی برای بیماران بالای شصت و پنج سال مناسب نبوده است  اما برای افرادی که دارای سن کمی هستند و یا افراد که دارای سن متوسط هستند این جراحی بسیار تاثیرگذار و فوق العاده بوده است و بیمار در یک بازه ی زمانی کوتاه به بهبودی کامل می رسد.

جراحان و متخصصین برای درمان بیماران جراحی لاپاراسکوپی را مورد تایید قرار می دهند زیرا در این جراحی خون زیادی از بدن بیمار خارج نمی شود و بیمار بعد از جراحی با مشکل کم خونی دچار نمی شود به همین دلیل است که بیشتر جراحان و بیماران برای درمان و تشخیص بیماری خود از جراحی  لاپاراسکوپی استفاده می نمایند.

بیماران با انجام جراحی لاپاراسکوپی خیلی سریع بهبودی خود را بدست می آورند
بیماران با انجام جراحی لاپاراسکوپی خیلی سریع بهبودی خود را بدست می آورند

Share this post

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در google
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در print
اشتراک گذاری در email