مرکز سرطان های زنان

مرکز سرطان های زنان

در این مطلب میخواهیم مفصلا درباره مرکز سرطان های زنان و خدمات آنان با شما صحبت کنیم.همچنین درباره انواع سرطان های زنانه با شما به گفت و گو خواهیم پرداخت.

مرکز سرطان های زنان
مرکز سرطان های زنان

علائم بیماری ها را بیان و درباره درمان و فاکتورهای موثر بر آنان با شما صحبت خواهیم کرد. اگر شما نیز در این مورد سوالاتی دارید پیشنهاد میکنیم حتما در ادامه این مطلب با همراه باشید.

آنچه در این مطلب خواهید خواند :

خدمات مراکز سرطان های زنانه چیست ؟

سرطان پستان در زنان چیست ؟

علائم هشدار دهنده و اولیه سرطان سینه چیست ؟

علائم بیشتر و اختصاصی تر در سرطان سینه  چیست ؟

نشانه های سرطان پستان تهاجمی چیست ؟

علائم بیماری کارسینوم مجرایی چیست ؟

نشانه های سرطان التهابی سینه چیستند ؟

علائم سرطان سینه متاستاتیک چیست ؟

نشانه های مهم بیماری کارسینوم پاپیلاری چیست ؟

نشانه های سرطان سینه در مردان چیست ؟

درمان سرطان های سینه در مراکز سرطان های زنان چگونه است ؟

درمان سرطان سینه با عمل جراحی چگونه است ؟

پرتو درمانی در درمان سرطان سینه چگونه است ؟

شیمی درمانی سرطان سینه چگونه است ؟

هورمون درمانی سلول های سرطانی چگونه است ؟

داروهای درمانی سرطان سینه چیستند ؟

مراقبت های لازم از سرطان پستان چیست ؟

سرطان های دستگاه های تناسلی در زنان چگونه است ؟

سرطان واژن چیست ؟

علائم سرطان های واژن چیستند ؟

علل و عواملی خطر ساز در سرطان واژن چیست ؟

سرطان واژن را چگونه تشخیص میدهند ؟

مراحل سرطان واژن چیست ؟

چگونه از سرطان واژن پیشگیری کنیم ؟

سرطان سرویکس چیست ؟

علائم سرطان دهانه رحم چیست ؟

سرطان رحم چگونه تشخیص داده خواهد شد ؟

روش های درمانی سرطان دهانه رحم چیست ؟

روش های مقابله با سرطان دهانه رحم چیست ؟

بیماری سوزاک چیست ؟

دلایل بیماری سوزاک چیست ؟

علائم بیماری سوزاک چیست ؟

بیماری سوزاک چگونه تشخیص داده میشود ؟

درمان بیماری سوزاک چیست ؟

چگونه از بیماری سوزاک پیشگیری کنیم ؟

سرطان ولو در زنان چیست ؟

علائم بیماری سرطان ولو چیست ؟

درمان‌ های سرطان ولو چیست ؟

بیماری سرطان تخمدان چیست ؟

علائم بیماری سرطان تخمدان چیست ؟

فاکتورهای خطر آفرین سرطان تخمدان چیست ؟

درمان سرطان تخمدان چیست ؟

جمع بندی مطلب

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مرکز سرطان های زنان با ما همراه باشید.

خدمات مراکز سرطان های زنانه چیست ؟

در این مراکز به بررسی وضعیت سرطان های زنانه رسیدگی میشود. این سرطان ها را در زیر مفصلا توضیح داده و خدمات این مراکز درمانی و پیشگیری را مفصلا برای شما بازگو خواهیم کرد.

خدمات مراکز سرطان های زنانه چیست ؟
خدمات مراکز سرطان های زنانه چیست ؟

تشخیص سرطان های پستان :

یکی از مهمترین کارهایی که در مراکز سرطانی زنان انجام میشود. تشخیص به موقع سرطان های پستان در زنان می باشد. در این مراکز کلیه وضعیت سلامت پستان در خانم ها بررسی شده و اگر مواردی مشکوک به سرطان مشاهده شود تمامی راه های درمانی راه برای درمان و حتی پیشگیری از وضعیت فرد انجام خواهند داد.

اما در این قسمت قصد داریم کمی بیشتر درباره سرطان پستان در خانم ها و همچنین علائم و راه های درمانی آن برای شما صحبت کنیم. در ادامه حتما با ما همراه باشید.

سرطان پستان در زنان چیست ؟

سرطان سینه در خانم ها دارای انواع مختلفی است. معمولا سرطان سینه در خانم ها با علائمی مانند توده قابل لمس بر روی سینه و یا تغییراتی که بر روی بافت سینه انجام میشود خود را نمایان میکند.

سرطان پستان در زنان چیست ؟
سرطان پستان در زنان چیست ؟

در این وضعیت فرد باید حتما در مراکز سرطان های زنانه خود را برای معاینه آماده کند و تمامی روند های درمانی را برای خود اجرایی کند. در این زمان وجود توده در فرد کاملا بررسی خواهد شد و نوع خوش خیم و بد خیم آن نیز مشخص می شود.

برای مثال نوعی از سرطان سینه که به آن کارسینوم مجرای تهاجمی نیز گفته میشود باعث ایجاد توده هایی مشخیص و ملموس بر روی سینه خواهد شد. و نوعی دیگر که به آن لوبولار تهاجمی نیز گفته میشود در مجرای شیر ایجاد میشود منجر به ضخیم شدن پستان میشود.

شما در حال خواندن پست مرکز سرطان های زنان هستید.

علائم هشدار دهنده و اولیه سرطان سینه چیست ؟

به صورت کلی سرطان های سینه دارای علائمی است که میتوان آنان را چنین بیان کرد. احساس درد کلی در هر قسمتی از سینه، تغییر شکل و ظاهر سینه و نوک سینه، افزایش اندازه یکی از سینه ها، ترشحات غیرشیری از سینه ها، تغییرات پوستی نظیر احساس داشتن توده و یا قرمزی و … در سینه از علائمی است که میتواند نشانه وجود سرطان سینه در خانم ها نیز باشد. لذا با داشتن هر یک از علائم هشدار دهنده بالا فورا باید جهت بررسی بیشتر به پزشک متخصص مراجعه کرده و فرآیند بررسی و در صورت لزوم درمانی را آغاز کنید.

علائم هشدار دهنده و اولیه سرطان سینه چیست ؟
علائم هشدار دهنده و اولیه سرطان سینه چیست ؟

علائم بیشتر و اختصاصی تر در سرطان سینه  چیست ؟

در این بخش به علائمی شدید تر درباره سرطان سینه خواهیم پرداخت. داشتن هر گونه علائمی که در ادامه بیان میشود میتواند نشانه محکم تری بر وجود سرطان سینه در زنان نیز باشد.

احساس خارش یا التهاب سینه در فرد، تغییر رنگ در سینه خانم ها، افزایش اندازه در پستان ها در مدت زمانی کوتاه، لایه لایه و یا همان پوسته پوسته شدن سینه که بر اثر خشکی پوست نباشد، افزایش ضخامت سینه و داشتن احساس توده در سینه، قرمز شدن و یا پر از منفذ شدن پوست سینه مانند پوست پرتقال میتواند علائم محکم تری بر وجود سرطان سینه در افراد نیز باشد.

نشانه های سرطان پستان تهاجمی چیست ؟

در این بخش میخواهیم به نشانه های سرطان پستان تهاجمی بپردازیم. با ما همراه باشید.

نشان ههای سرطان پستان تهاجمی اعم است از : بسیاری از علائم سرطان های پستان شبیه بهم است و باید برای تشخیص قطعی حتما طی فرآیند هایی آزمایشات و بررسی هایی انجام شود. اما با با علائمی که در بیشتر موارد مشهود است رد این قسمت در خدمت شما هستیم.

این علائم شامل : داشتن احساس درد به همراه احساس توده ای در داخل پستان، تورم سینه حتی اگر توده ای درون آن احساس نشود. انقباضات داخلی نوک سینه که ممکن است به سمت داخل نیز باشند.

وجود توده در زیر بغل و غدد لنفاوی بدن، داشتن ترشحات نوک سینه  و… اینان علائمی بسیار مشهود و البته مشترک بین باقی سرطان های سینه نیز هستند که میتوانند نشانه سرطان سینه تهاجمی نیز باشند.

علائم بیماری کارسینوم مجرایی چیست ؟

در بیشتر موارد در این نوع از بیماری علائم واضحی وجود ندارد و تشخیص آن در ابتدا برای خود فرد بسیار سخت و حتی غیر ممکن به نظر میرسد، کارسینوم مجرایی حتما باید با ماموگرافی بررسی شده و میزان و شدت بیماری از این طریق کاملا مشخص نیز خواهد شد.

علائم بیماری کارسینوم مجرایی چیست ؟
علائم بیماری کارسینوم مجرایی چیست ؟

نشانه های سرطان التهابی سینه چیستند ؟

این نوع از سرطان سینه نیز به ندرت باعث شکل گیری توده در سینه میشود. این نوع از سرطان حتی ممکن است در ماموگرافی قابل تشخیص نباشد. اما برخی از علائم بارز آن نیز میتواند شامل :

احساس سنگینی، سوزش، و درد در سینه باشد، برعکس بودن جهت نوک پستان از دیگر علائم بسیار بارز در این نوع از بیماری میباشد. ممکن است رد هنگام معاینه شخصی هیچ گونه توده ای در بدن فرد مشاهده نشود و علائمی از این بابت نداشته باشید.

در صورت تجویز پزشک به آنتی بیوتیک ها علائم همچنان بر قوت خود باقی هستند و از بین نخواهند رفت. اختلاف سایز بین دو سینه از دیگر علائمی است که میتواند نشانه سرطان سینه التهابی به شمار برود.

با وجود علائمی که ممکن است زیاد مشهود نباشند اما سرعت رشد و تکثیر علائم بسیار زیاد هستند، رد این صورت فرد باید حتما سریعا به پزشک مراجعه کرده و اقدامات لازمه برای تشخیص و درمان را انجام دهد.

علائم سرطان سینه متاستاتیک چیست ؟

در این مرحله داشتن علائمی مانند درد در دیواره های سینه، خروج ترشحات و افزایش ضخامت سینه از نمونه علائمی است که ممکن است وجود متاستاز سینه را نشان دهند.

اگر متاستاز سینه به استخوان ها وارد شود علائمی مانند احساس درد شکستگی استخوان، یبوست و حتی کاهش سطح هوشیاری را در پی داشته باشد. اگر رشد تومور در ریه ها باشد با علائمی مانند تنگی نفس، تنفس سخت، سرفه و احساس درد به همراه خواهد بود.

در صورتی که کبد فرد نیز آلوده باشد علائمی مانند احساس تهوع، تورم دست و پاها، خستگی بسیار شدید و حتی تجمع مایعات و زردی و خارش بسیار در فرد نیز مشاهده خواهد شد. در صورت آلودگی نخاع و مغز فرد بیمار با علائمی مانند سردرد، فراموشی، تاری دید، دو بینی، مشکلات گفتاری و … نیز دست و پنجه نرم خواهد کرد.

نشانه های مهم بیماری کارسینوم پاپیلاری چیست ؟

در این بیماری که شدت آن باید حتما توسط ماموگرافی مشخص شود، علائم بسیار مهمی به شکل زیر خود را بروز میدهد.

داشتن توده :

احساس داشتن توده و لمس آن در زمان معاینه یکی از مهم ترین علائم بیماری کارسینوم پاپیلاری می باشد. در این حالت کیستی به اندازه 2 الی 3 سانتی متر زیر دست احساس شده و باعث میشود نوع بیماری در این زمینه نیز کاملا مشخص شود.

ترشحات نوک پستان :

حدود نیمی از این سرطان سینه در نوک پستان ایجاد میشود به همین علت است که ترشحات خونی در هنگام لمس نوک پستان خود را نمایان میکنند.

ترشحات نوک پستان :
ترشحات نوک پستان :

نشانه های سرطان سینه سه گانه منفی :

این نوع از سرطان سینه جدا از دیگر سرطان های سینه به نظر میرسد اما دارای علائم مشابه بسیاری است. در این مورد وضعیت رسپتور یا همان گیرنده : منفی بودن این تست یا همان تست گیرنده ها به معنای عدم موفقیت هورمون های درمانی است. در این روش متدهای درمانی شامل شیمی درمانی، درمان هدفمند، و پرتودرمانی نیز می باشند.

تهاجمی تر بودن :

در این نوع از سرطان های سینه در مقایسه با دیگر انواع سرطان های سینه تمایل بیشتری به بازگشت مجدد و گسترش نیز خواهند داشت. خطر عود مجدد این نوع از سرطان با گذشت چندین سال از پایان درمان نیز ممکن است کاهش یابد.

نوع سلول ها و اندازه آنان :

این نوع از سلول های سرطانی سینه در خانم ها ممکن است بلندتر از سلول های سرطانی دیگر نیز باشند. و مشابه سلول های قاعده ای پوشاننده نیز مجراهای پستان نیز باشند. از نظر ظاهر نیز ممکن است این سلول ها بلندتر و نرمال تر از باقی سلول ها به نظر بیایند.

پیشنهاد می کنیم از پست بهترین دکتر سرطان زنان در تهران دیدن کنید.

نشانه های سرطان سینه در مردان چیست ؟

سرطان سینه در مردان نیز وجود دارد. اما بیشتر این نوع از سرطان مخصوص زنان و شیوع بیشتر آنان نیز در خانم ها به چشم میخورد. در مردان نیز سرطان سینه ممکن است با علائمی شبیه زیر خود را بروز دهد :

وجود توده هایی بدون درد در سینه در آقایان نیز میتواند عامل بسیار مهمی در وجود سرطان سینه در مردان نیز باشد. در مردان نیز مانند بانوان افزایش ضخامت سینه نیز از نشانه های وجود توده و رشد سلول های سرطانی در خانم ها نیز به شمار میرود. داشتن تغییرات ظاهری نظیر کم رنگ شدن نوک سینه، ضخیم شدن پوست سینه، احساس درد و چروکیده شدن سینه یا قرمزی نیز از دیگر علائم بسیار مهم به شما خواهد رفت.

و اما علائمی که شاید کمتر در مردان به آن اهمیت داده شود و یا تصور آن نیز در آقایان سخت باشد، ترشحاتی است که در اثر وجود سلول های سرطانی از نوک سینه در مردان ممکن است ترشح شود.

خروج این ترشحات فقط مختص زنان نیست و مردان نیز با این گونه علائم نیز میتوانند برای بررسی های بیشتر از نظر سلامت سینه های خود به مراکز درمانی نیز مراجعه کنند. این ترشحات در مردان شباهت بسیار زیادی به ترشحات سینه در زنان نیز دارد.

درمان سرطان های سینه در مراکز سرطان های زنان چگونه است ؟

بعد از شناخت و بررسی انواع سرطان های سینه نوبت به آشنایی با روش های درمانی این نوع از سرطان ها می باشد. حال باید بدانیم که سرطان سینه چگونه درمان خواهد شد ؟

درمان سرطان های سینه در مراکز سرطان های زنان چگونه است ؟
درمان سرطان های سینه در مراکز سرطان های زنان چگونه است ؟

درمان سرطان سینه با عمل جراحی چگونه است ؟

جراحی سرطان های سینه چندین نوع است، این انواع شامل :

لامپکتومی :

در این نوع از روش جراحی، قسمتی از بافت پوست درگیر شده را برداشته و باقی سینه را باقی خواهند گذاشت.

ماستکتومی :

در این نوع از روش جراحی تمامی پستان را برداشته و در روش هر دو طرفه آن، پزشک متخصص هر دو سینه را کاملا برخواهد داشت.

جراحی بیوپسی غده لنفاوی یا جراحی نگهبان :

در این روش جراحی پس از شناسایی غدد لنفاوی سینه یا همان نگهبان برداشتن غدد انجام خواهد شد و سپس برای ارزیابی بیشتر و بهتر آن را به آزمایشگاه خواهند فرستاد.

اگر طبق بررسی ها غدد لنفاوی درگیر نشده باشد این روش جراحی برای برداشتن غدد لنفاوی انجام نخواهد شد. برداشتن غدد لنفاوی در بیماران سرطان سینه مرحله اول و دوم با دقت بالایی انجام خواهد شد. وضعیت گره های لنفاوی از نظر متاستاتیک نیز مشخص خواهد شد.

برداشتن غدد لنفاوی آگزیلاری :

در این روش اگر غدد لنفاوی شامل سلول های سرطانی باشند پزشک موظف به برداشتن غدد لنفاوی خواهد بود.

ماستکتومی پیشگیرانه :

برخی از بانوان که دچار سرطان سینه در یکی از سینه های خود هستند جهت پیشگیری از آلودگی سینه سالم اقدام به برداشتن سینه درگیر شده خواهند کرد. در این روش که ماستکتومی پیشگیرانه نام دارد. سینه درگیر شده تخلیه و سینه سالم کاملا بر جای خود نیز باقی خواهد ماند.

پرتو درمانی در درمان سرطان سینه چگونه است ؟

در این روش درمانی با استفاده از دستگاه پرتودرمانی اقدام به هدف گیری سلول های سرطانی نموده و آنان را مورد هدف قرار میدهند. در این روش با استفاده از دستگاهی برای تاباندن پرتوها استفاده میشود. در این روش دانه مدت کوتاهی رد محل پرتاب شده میمانند و برای رسیدگی و حذف کامل سلول های سرطانی به فعالیت خود نیز ادامه میدهند.

شیمی درمانی سرطان سینه چگونه است ؟

شیمی درمانی یکی از روش های درمانی سرطان سینه است که با هدف حذف سلول های سرطانی انجام میشود.  البته استفاده از این روش درمانی به همراه روش های دیگری نیز ممکن است انجام شود. این روش درمانی به همراه روش هایی مانند جراحی و حذف تومور انجام خواهد شد.

البته عده ای تصمیم به انجام شیمی درمانی و سپس انجام عمل جراحی میگیرند. به امید آنکه انجام شیمی درمانی تومور را نیز درمان کند.

البته باید به این نکته توجه داشت که شیمی درمانی دارای عوارض ناخودآگاه بسیار زیادی است. به همان علت است که قبل از شروع شیمی درمانی لازم است حتما درباره تمامی جنبه های انجام آن با پزشک متخصص خود صحبت کنید. این روش نیز در مراکز سرطان های زنانه قابل انجام است و تمامی روش های درمانی تحت نظارت پزشکان متخصص انجام خواهند گرفت.

هورمون درمانی سلول های سرطانی چگونه است ؟

اگر سرطان سینه در زنان از نوعی حساس باشد، پزشک مربوطه برای فرد بیمار هورمون درمانی را تجویز خواهد کرد. هورمون درمانی به دلیل تاثیرات هورمونی بر روی جسم فرد ایجاد میشود.

هورمون های زنانه مانند استروژن و پروژسترون باعث میشوند تا تومورهای سرطانی در سینه تشدید شده و این روند باعث خواهد شد تا فرد با نوع دیگری از سرطان پستان رو به رو شود. در این فرآیند درمانی که در مراکز سرطان های زنانه انجام میشود بعد از درمان کلی سرطان سینه، هورمون های فرد تحت درمان قرار گرفته تا از بروز مجدد سرطان جلوگیری شود.

داروهای درمانی سرطان سینه چیستند ؟

دارو درمانی یکی دیگر از روش های درمانی سرطان پستان در زنان است. در این فرآیند فرد تحت تاثیر داروهای دریافت شده قرار گرفته و بدن وی در مقابل بیماری واکنش های لازم درمانی را نیز نشان خواهد داد.

مثلا بعضی از داروها نوعی از پروتئین در بدن را کاهش میدهند که در نتیجه این کاهش به درمان سلول های سرطانی در محدوده سینه کمک شایانی خواهد کرد. البته در کنار داروهای درمانی ذکر شده از دیگر داروهایی نیز استفاده میشود که همین عامل سبب خواهد شد تا فرد بدنی قوی و مطمئن تر در برابر سلول های مخرب داشته باشد.

سیستم ایمنی بدن وی بسیار تقویت شده و بدنی کاملا قوی در برابر درمان بیماری های سرطانی خواهد داشت. البته داروهای بسیاری هستند که دارای عوارض بسیار زیادی می باشند پزشک معالج با توجه به شرایط فعلی بیمار و همچنین وضعیت سلول های سرطانی موجود داروهای مد نظر را تجویز و از آنها در فرآیند درمان استفاده میکند.

مراقبت های لازم از سرطان پستان چیست ؟

اگر درون سینه خود توده ای غیر معمول احساس میکنید باید هر چه سریعتر به پزشک مراجعه کرده و جهت بررسی حتما اقدامات لازم را انجام دهید. در خوش بینانه ترین حالت ممکن شما سرطان پستان ندارید و وجود توده در بدن شما علت های دیگری نیز دارد. بهتر است برای درمان هر چه سریعتر به مراکز سرطان های زنانه مراجعه کنید.

درمان سرطان سینه در مراحل ابتدایی بسیار میتواند موثر واقع شود اما با گذشت زمان تومور رشد کرده و فرد را بیشتر درگیر بیماری خواهد کرد.

اگر تشخیص سرطان سینه برای شما داده شده است لذا باید حتما درمان ها را جدی گرفته و سعی کنید آنها را جلو بیندازید. زیرا تعویق در این کار باعث خواهد شد تا شما بیشتر درگیر بیماری شده و سلول های سرطانی با سرعت بیشتر به دیگر نقاط تکثیر شوند.

در نظر داشته باشید درمان های سرطانی دارای رشد و پیشرفت هستند، لذا برای درمان سریعتر حتما اقدام فرمایید و سعی کنید در کلیه فرآیندهای درمانی همواره مثبت بمانید.

با توجه به انواع مختلفی که سرطان های سینه دارند روند رشد آنها بسیار میتواند سریعتر باشند، اما با توجه به درمان های سریع که وجود دارند میتوانند به سرعت و با کمترین عوارض نیز درمان شوند.

در مراکز سرطان های زنانه جدیدترین و موثرترین روش های درمانی نیز وجود دارند که میتوانند از آنها بهره برد و برای درمان ریشه ای سلول های سرطانی نیز تحت نظر پزشکان متخصص نیز اقدام کرد.

مراقبت های لازم از سرطان پستان چیست ؟
مراقبت های لازم از سرطان پستان چیست ؟

سرطان های دستگاه های تناسلی در زنان چگونه است ؟

یکی دیگر از خدماتی که مراکز سرطان های زنانه انجام میدهند، تشخیص و درمان های موثر سرطان های دستگاه تناسلی در زنان می باشد. ما در ادامه میخواهیم کمی بیشتر در این باره با شما صحبت کنیم. اگر شما نیز به دنبال اطلاعات تکمیلی تر از اینگونه سرطان و خدمات مراکز سرطان های زنانه در این مورد هستید، حتما در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

سرطان واژن چیست ؟

سرطان واژن نیز دارای انواع مختلفی است. حدود 75 درصد از سرطان دستگاه تناسلی را سلول سنگفرشی تشکیل میدهد که از دیواره های واژن آغاز میشود و شروع به تکثیر میکند.

نوع دوم سرطان های واژن که آدنوکارسینوم نام دارد در خانم های بالای 50 سال شایع هستند. نوع سوم سرطان مثانه ملانوما میباشد که با تغییر رنگ پوست خود را بروز میدهد. نوع چهارم سرطان های واژن سارکوما نام دارد که تنها 4 درصد از سرطان واژن را در بر میگیرد. این سرطان در دیواره های واژن آغاز میشود و در مراحل اولیه تشخیص درمان آن موفقیت آمیز خواهد بود.

علائم سرطان های واژن چیستند ؟

شایع ترین علائم سرطان های واژن داشتن خونریزی غیر طبیعی از ناحیه واژن است. این نوع خونریزی که بعد از دوران قاعدگی و یا در حین و بعد از رابطه جنسی خود را نشان میدهد. علائم بسیار مهمی است که میتواند نشانه سرطان واژن نیز باشد. ترشحات آبکی از واژن نیز از دیگر علائمی است که میتواند نشانه سرطان واژن نیز باشد.

احساس درد و مکرر در حین دفع ادرار نیز نشانه بسیار مهم در این فرآیند به شمار میرود. در مراحل بعد از درمان ممکن است فرد دچار فیستول شده و این خود نشانه ای بر وجود تومورهای سرطانی در ناحیه دستگاه تناسلی و واژن نیز می باشد.

علل و عواملی خطر ساز در سرطان واژن چیست ؟

در کنار علائم خطرناک، عوامل بسیار خطرناکی وجود دارند که میتوانند در رشد سریع سلول های سرطانی بسیار موثر واقع شوند. ویروس اچ پی وی یکی از مهمترین عوامل بسیار خطرناک سرطان واژن می باشد که از دهانه رحم وارد میشود.

راه نفوذ این ویروس از طریق رابطه جنسی و تماس پوستی با فرد مبتلاست که اگر به آن رسیدگی نشود، میتواند عاملی برای سرطان های واژن نیز باشد.

بعضی از داروهای سقط جنین مانند دی اتیل استیل بسترول نیز میتواند عاملی برای بروز سرطان های واژن نیز باشد. البته سالیان سال که پزشکان تجویز این دارو را متوقف کرده اند و بیماری سرطان واژن از این طریق بسیار نادر شده است. در ادامه عوامل خطرساز دیگری نیز وجود دارند که به سرطان واژن کمک های بسیاری میکنند از جمله این عوامل میتوان به :

استعمال دخانیات مانند سیگار که به روند رشد سلول های سرطانی کمک میکند. خارج کردن رحم به دلیل وجود تومورهای خوش خیم یا بدخیم، داشتن بیش از 60 سال سن، ابتلا به ویروس ایدز و اچ پی وی، داشتن روابط جنسی متعدد نیز از عوامل بسیار خطرساز در رشد سلول های سرطانی واژن نیز می باشند و باید فورا به آنها رسیدگی نمود.

سرطان واژن را چگونه تشخیص میدهند ؟

یکی از مهمترین روش های تشخیص سرطان های زنانه انجام آزمایشات در مراکز سرطان های زنانه است. در این مراکز تمامی جنبه های بیماری بررسی و نتایج بسیار دقیق ارائه میشود.

در مراحل اولیه پزشک متخصص درباره بیماری و مشکل رو به رو از شما سوالاتی را نیز خواهد پرسید. بعد از انجام اولین مرحله یک معاینه لگن انجام خواهد شد تا دلایل بیشتری برای وجود یا عدم وجود بیماری پیدا شود.

بعد از معاینات دقیق در ناحیه لگن انجام آزمایش پاپ اسمیر بسیار ضروری است زیرا این کار سلول های ناحیه واژن و دهانه رحم را به خوبی بررسی کرده و از آنها معاینات بسیار جدی به عمل خواهد آورد. آزمایش پاپ اسمیر خود به تنهایی میتواند زمینه وجود بیماری یا عدم وجود آن را اثبات کند. اگر نتایج پاپ اسمیر مبنی بر وجود سلول های غیر طبیعی رد ناحیه واژن بود پزشک مربوطه برای شما آزمایش کولپوسکوپی را تجویز خواهد کرد.

توسط این آزمایش به خوبی بررسی خواهد شد تا مشخص شود در کدام نواحی سلول های غیر طبیعی تکثیر شده اند. توسط این آزمایش دیواره های رحم و واژن به خوبی تحت بررسی قرار خواهند گرفت.

بعد از بررسی نتایج این آزمایش پزشک برای شما ام ار آی و سی تی اسکن نیز تجویز خواهد کرد تا میزان فعالیت سلول های غیر طبیعی و میزان تکثیر آنها به نواحی دیگر را نیز بررسی کند.

سرطان واژن را چگونه تشخیص میدهند ؟
سرطان واژن را چگونه تشخیص میدهند ؟

مراحل سرطان واژن چیست ؟

اگر سرطان در مراحل اولیه خود باشد به راحتی میتوان آن را با حذف تومور درمان کرده و باقی بافت های سالم را نگه داشت. پرتور درمانی نیز یکی از روش های درمانی است که میتواند به درمان سرطان واژن بسیار کمک کند.

با این حال مراحل تومور و شدت سرطان در روند درمان بیماری بسیار موثر واقع خواهد شد. به طور کلی سرطان واژن دارای چهار مرحله اصلی زیر است : در مرحله اول سرطان فقط دیواره واژن را درگیر کرده و در مرحله دوم سلول های سرطانی علاوه بر دیواره رحم به بافت اطراف واژن گسترش یافته اند اما هنوز به ناحیه لگن نرسیده اند.

در مرحله سوم این بیماری گسترش بیشتری داره و علاوه بر نواحی ذکر شده به گره های لنفاوی نیز رسیده است. در مرحله چهارم سلول ها نیز به ناحیه مثانه و مقعد رسیده اند و یا به اندام های دیگر در بدن مانند ریه ها، کبد و … نیز گسترش یافته اند.

میزان شدت بیماری در این چهار مرحله بسیار حساس است و درمان فرد در مراحل اولیه بسیار سبک و با عوارض بسیار کمتری انجام خواهد شد. اما در مراحل پایینی فرد با عوارض بیشتر و حتی ممکن است زا دست دادن نواحی از بدن خود نیز رو به رو شود.

بسیار حائز اهمیت است که فرد در مراحل اولیه بیماری را تشخیص داده و سریعا برای معالجات خود اقدامات لازمه را نیز انجام دهد. در مرحله چهارم پزشک پرتو درمانی و یا شیمی درمانی را تجویز میکند و درمان برای فرد از باقی مراحل سنگین تر خواهد بود لذا مشورت پزشک در کلی فرآیند درمانی باید با بیمار همراه باشد.

چگونه از سرطان واژن پیشگیری کنیم ؟

برای پیشگیری از سرطان واژن لازم است تا اقداماتی انجام شود. اقداماتی لازم است تا خطرات ابتلا به ویروس اچ پی وی را کاهش دهید. استفاده از کاندوم ها میتواند به کاهش ابتلا به ویروس ها و سرطان ها کمک بسیار کند. ترک سیگار یکی از عواملی است که با انجام آن میتوانید به روند کاهش سرطان واژن کمک های بسیاری کنید.

دوری از نوشیدن الکل نیز میتواند بر کاهش سلول های سرطانی نیز موثر واقع شود. انجام تست ها و آزمایشاتی نظیر پاپ اسمیر نیز میتواند روند ابتلا به سرطان های دستگاه تناسلی را کاهش داده و در صورت ابتلا رد مراحل ابتدایی آنان را نیز تشخیص دهد.

سرطان سرویکس چیست ؟

سرطان سرویکس یا سرطان دهانه رحم یکی از شایع ترین سرطان های موجود در بین زنان است که سالانه جان بسیاری از زنان را به خطر می اندازد. این سرطان که رد ناحیه انتهایی رحم یا اصطلاحا دهانه رحم ایجاد میشود میتواند به سرعت رشد کرده و روند تکثیر بالایی دارد.

عامل اصلی این سرطان ویروس پاپیلومای انسانی است که سبب ایجاد سرطان دهانه رحم میشود. یکی از مهمترین عواملی که سبب میشود این بیماری خطرناک باشد این است که سرطان دهانه رحم تا زمانی که پیشرفته نشود علائمی را از خود بروز نمیدهد. این علائم در هر فرد ممکن است متفاوت باشد

اما نکته مهمی که باید حتما آن را جدی بگیرید این است که سرطان دهانه رحم و درمان آن بستگی بسیار زیادی به تشخیص در مراحل اولیه و به موقع دارد. و تنها راه این تشخیص این است که فرد منظما در بررسی پزشک باشد تا بتواند بیماری را تشخیص داده و درمان کند.

در مراکز سرطان های زنانه این کار نیز به راحتی انجام میشود. البته تشخیص به موقع درصد بالایی ارتباط به پیگیری شخص و انجام آزمایشات لازمه دارد. اما به محض تشخیص در این مراکز میتوان به درمان به موضع این سرطان ها رسیدگی کرد.

سرطان سرویکس چیست ؟
سرطان سرویکس چیست ؟

علائم سرطان دهانه رحم چیست ؟

نشانه هایی را در سرطان دهانه رحم باید جدی بگیرید. خونریزی غیر طبیعی از واژن نیز یکی از نشانه های بیماری سرطان دهانه رحم است که البته این علائم ممکن است با دیگر بیماری ها تشابه بسیار زیادی داشته باشد.

در ادامه باید به دیگر علائم توجه کرده و آنان را مد نظر دشته باشید. ترشحات بد بویی که به رنگ قهوه ای یا قرمز هستند از دیگر علائم سرطان دهانه رحم خواهند بود. درد در ناحیه لگن بعد از اتمام دوران قاعدگی از دیگر علائم بیماری سرطان دهانه رحم است و باید به آن دقت بسیار داشته باشید.

و یکی از مهمترین و شایع ترین نشانه های سرطان دهانه رحم احساس ناراحتی در هنگام خروج ادرار در فرد نیز می باشد. البته این احساس درد و ناراحتی ممکن است به دلیل وجود عفونت در دستگاه مجرای ادراری فرد نیز باشد به همین دلیل است که باید حتما جهت بررسی های بیشتر فرد برای انجام آزمایشات به پزشک مراجعه کرده و دیگر روند های تشخیصی سرطان را در پیش بگیرد. وجود مشکلات قارچی در ناحیه رحم فرد و تشدید مشکلات بیان شده نیز از دیگر علائمی است که باید حتما بررسی شود.

سرطان رحم چگونه تشخیص داده خواهد شد ؟

از دیگر سوالات این است که سرطان دهانه رحم چگونه تشخیص داده میشود و مراحل درمانی آن چیست ؟ در این قسمت از مطلب میخواهیم به خدمات مراکز سرطان های زنانه برای تشخیص سرطان رحم اشاره ای داشته باشیم و بیان کنیم بیماری سرطان دهانه رحم چگونه قابل تشخیص خواهد بود؟

از مهمترین روش ها میتوان به انجام آزمایشاتی نظیر پاپ اسمیر اشاره کرد. در این فرآیند سلول های دهانه رحم نمونه برداری میشوند و در صورت وجود سلول های سرطانی اقدامات لازم جهت درمان نیز انجام خواهد شد.

روش های درمانی سرطان دهانه رحم چیست ؟

روش های درمانی کاملا بستگی به شرایط جسمانی فرد خواهد داشت. در مراحل اولیه پزشکان عمل جراحی و حتی خروج رحم و تمامی نواحی درگیر شده را پیشنهاد میکنند.

و در صورت بروز و تشدید مشکل اقدامات بعدی انجام دوره درمانی شیمی درمانی و حتی پرتو درمانی نیز می باشد. البته باید ذکر کنیم با توجه شرایط جسمانی فرد تمامی دوره های درمانی ممکن است متفاوت بر روی فرد بیمار انجام شود. این موضوع کاملا بستگی به وضعیت بیمار و میزان وخامت بیماری در فرد دارد.

روش های درمانی سرطان دهانه رحم چیست ؟
روش های درمانی سرطان دهانه رحم چیست ؟

روش های مقابله با سرطان دهانه رحم چیست ؟

انجام روش های درمانی ممکن است بر روی اشتهای فرد موثر واقع شود و حتی فرد را بی اشتها کند اما این موضوع از میزان کالری های دریافتی فرد نمیکاهد.

فرد در فرآیندهای درمانی باید پیوسته با یک متخصص تغذیه در ارتباط باشد تا با توجه به شرایط موجود کالری های لازم را دریافت کند. انجام حرکات ورزشی سبک نیز در روند مقابله و درمان بیماری بسیار موثر واقع میشود. انجام این حرکات در فرد میتواند دوره های درمانی را کاهش داده و عوارضی مانند بی اشتهایی و حتی احساس تهوع را برای فرد به حداقل برساند.

کسانی دکه دچار سرطان دهانه رحم میشوند غالبا دیگر نمیتوانند فرزندآوری کنند اما این روزها روش های بسیاری در صورت تشخیص به موقع بیماری وجود دارد که میتواند قسمتی از رحم بانوان را حفظ کرده تا در آینده امیدی برای فرزند آوری داشته باشند.

این موضوع که افراد با وجود این بیماری چقدر احتمال زنده ماندن دارند کاملا بستگی به میزان رشد سلول های سرطانی و ناحیه های درگیر شده خواهد داشت. طبق آمارها حدود 68 درصد از بانوان پس از درمان میتوانند مدت طولانی تری را به زندگی ادامه دهند.

پیشرفت علم پزشکی و وجود واکسن

البته با توجه به پیشرفت علم پزشکی و وجود واکسن هایی برای درمان و جلوگیری از ابتلا به ویروس اچ پی وی، میتوان دو نوع از ویروس های اچ پی وی را پیشگیری کرده و با دریافت این واکسن ها عفونت های ناشی از بیماری ویروس اچ پی وی را کاهش داد.

باید به این نکات دقت نمود تا فرآیند درمانب یماری سرطان دهانه رحم با موفقیت بیشتر و البته عوارضی کمتر چه در دوره درمان و چه بعد از درمان انجام شود. در تمامی دوره های درمانی وجود پزشک معالج در مراکز سرطان های زنانه الزامی است تا بتوانند در این مسیر یاریگر شما باشند. همچنین وجود پزشک حاذق میزان زمان درمان را کاهش داده و بهبود وضعیت فعلی بیمار بسیار کمک خواهد کرد.

تا اینجا با مبحث روش های مقابله با سرطان دهانه رحم چیست آشنا شدید و پیشنهاد می کنیم تا پایان پست مرکز سرطان های زنان با ما همراه باشید.

بیماری سوزاک چیست ؟

یکی از بیماری های مقاربتی که سالانه عده کثیری از زنان و مردان را به خود دچار میکند، بیماری سوزاک است. این بیماری که دارای درمان هایی بسیار ساده است اما در صورت عدم جدی گرفتن آن عوارضی سخت به همراه خواهد داشت.

عفونت در بانوان همیشه خطرناک بوده است در این بیماری اگر عفونت درمان نشود میتواند رحم و دهانه رحم را درگیر کرده و عوارضی سخت مخصوصا برای بانوان به همراه داشته باشد.

عدم درمان سوزاک میتواند باعث حاملگی خارج رحم شده و عوارض سنگینی با خود به همراه داشته باشد. لذا یکی از بیماری هایی است که باید حتما آن را جدی گرفت و به دنبال درمان آن بود. سوزاک در مردان نیز دارای عوارضی بسیار سنگین است در صورت عدم رسیدگی به این بیماری میتواند منجر به اپیدیدیمیت شود و رد موارد حاد منجر به عدم باروری در آقایان خواهد شد.

تا اینجا با مبحث بیماری سوزاک چیست آشنا شدید و پیشنهاد می کنیم تا پایان پست مرکز سرطان های زنان با ما همراه باشید.

دلایل بیماری سوزاک چیست ؟

این بیماری به دلیل وجود و رشد باکتری نیسریا گونوره‌آ می باشد. و همانطور که در بالا ذکر شد این بیماری بر دستگاه تناسلی فرد تاثیراتی بسیاری خواهد گذاشت.

بیماری سوزاک از طریق رابطه جنسی، تماس با آلت جنسی، مقعد، و حتی دهان وارد شود. این بیماری در افرادی که از نظر جنسی فعال هستند به چشم میخورد. با این حال به سرعت میتواند درمان شود. این بیماری نیز حتی میتواند از طریق زایمان از مادر به فرزند نیز منتقل شود.

دلایل بیماری سوزاک چیست ؟
دلایل بیماری سوزاک چیست ؟

تا اینجا با مبحث دلایل بیماری سوزاک چیست آشنا شدید و پیشنهاد می کنیم تا پایان پست مرکز سرطان های زنان با ما همراه باشید.

علائم بیماری سوزاک چیست ؟

این بیماری یک بیماری عفونی است با این حال دارای علائم بسیار متفاوتی در مردان و زنان می باشد. در این قسمت از مقاله مرکز سرطان های زنان میخواهیم به بررسی علائم بیماری سوزاک در مردان و زنان بپردازیم.

علائم بیماری سوزاک چیست ؟
علائم بیماری سوزاک چیست ؟

علائم سوزاک در مردان :

این بیماری در مردان دارای علائمی از قبیل احساس درد در بیضه ها و کیسه های بیضه، ترشحات سفید و مایل به زرد از دهانه آلت، احساس درد و ناراحتی در هنگام دفع ادرار و تکرر ادرار، ترشحاتی از مقعد و احساس ناراحتی در هنگام دفع مدفوع، احساس درد در گلو و خارش گلو، مشکل در بلع و تورم رد غدد لنفاوی فرد، احساس درد در چشم، ترشحاتی از چشم فرد که مانند چرک می باشد، درد در مفاصل قرمزی و تروم نیز اشاره کرد.

علائم بیماری سوزاک در زنان :

احساس درد در هنگام رابطه جنسی، تب، تورم فرج، داشتن خونریزی در بین دوران پریودی، خونریزی پس از رابطه جنسی،حالت تهوع و استفراغ، داشتن درد در ناحیه لگن و شکم، ترشحاتی از مقعد و واژن فرد، حساسیت چشمی به نور و احساس درد در چشم ها، تورم در مفاصل و احساس درد در ناحیه مفصل ها می باشد.

بیماری سوزاک چگونه تشخیص داده میشود ؟

برای تشخیص این بیماری لازم است که هر دو نفر مرد و زن تحت آزمایش قرار بگیرند. این آزمایشات از آلت تناسلی مرد، مقعد و دهانه رحم، گلو و مجرای ادراری زنان و مردان گرفته میشود. در حال حاضر کیت های خانگی برای انجام تست لازم در بانوان نیز وجود دارد که پس از انجام تست فورا به آزمایشگاه برده شده و نتایج آن کاملا دقیق بازگردانده میشود.

درمان بیماری سوزاک چیست ؟

برای درمان این بیماری بهتر است که هر دو فرد زن و مرد تحت نظارت پزشک قرار بگیرند و پس از درمان حتما جهت معاینه مراجعه کنند. چیزی که مشخص است این است که تا زمان بهبود کامل نباید رابطه جنسی برقرار کنند و پس از بهبودی کامل این محدودیت برطرف خواهد شد.

آزمایش مجدد جهت بررسی و پس از درمان حدودا 7 روز پس از شروع درمان انجام خواهد شد. در صورتی که یک زن باردار مبتلا به سوزاک باشد برای کودک پماد چشم تجویز میشود.

درمان بیماری سوزاک چیست ؟
درمان بیماری سوزاک چیست ؟

همیشه بهترین راه درمان پیشگیری از آن است بهتر است که راه های پیشگیری را انجام داده و روش هایی برای کاهش عوارض و یا مبتلا به کار ببرید. در ادامه روش هایی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری سوزاک را بیان میکنیم.

تا اینجا با مبحث درمان بیماری سوزاک چیست آشنا شدید و پیشنهاد می کنیم تا پایان پست مرکز سرطان های زنان با ما همراه باشید.

چگونه از بیماری سوزاک پیشگیری کنیم ؟

همانطور که اشاره شد این بیماری از طریق روابط جنسی بروز میکند و یکی از بهترین راه ها برای درمان و پیشگیری استفاده از کاندوم و روابط جنسی محافظت شده است. از روابط جنسی مشکوک جدا خودداری کنید و با کسی که در دوران درمانی سوزاک قرار دارد تحت هیچ عنوان رابطه جنسی برقرار نکنید.

از محافظ های دندانی برای برقراری روابط دهانی استفاده کنید و یا از رابطه دهانی جلوگیری به عمل بیاورید. از همسر یا شریک جنسی خود اطمینان حاصل کنید و اگر وی سابقه ابتلا به بیماری های مقاربتی را نیز داشته است سعی کنید کلیه موارد محافظتی را رعایت کنید. جهت اطمینان بیشتر درباره روش های پیشگیری حتما با پزشک متخصص مشورت های لازم را انجام دهید.

تا اینجا با مبحث چگونه از بیماری سوزاک پیشگیری کنیم آشنا شدید و پیشنهاد می کنیم تا پایان پست مرکز سرطان های زنان با ما همراه باشید.

سرطان ولو در زنان چیست ؟

ولو بخشی است خارجی از ناحیه دستگاه تناسلی زنان که شامل لبه های واژن، کلیتوریس و … می باشد. این نوع از سرطان در زنان بالای 65 سال ایجاد میشود و تا کنون دلیل مشخصی برای این بیماری کشف نشده است. اما زنان زیر 50 سال این بیماری را تا کنون نداشته و گزارشی مبنی بر ابتلای بانوان زیر 50 سال به این بیماری نداشته ایم. برخی از فاکتورهای خطرناک این سرطان عباتند از :

سن بالا، افزایش سن در این بیماری میتواند عاملی جدی بر ابتلا نیز باشد، عفونت های مکرر به دلیل ویروس اچ پی وی از دیگر عواملی است که باعث ایجاد این نوع از سرطان میشود، استعمال دخانیات مخصوصا کشیدن سیگار نیز میتواند منجر به بیماری سرطان ولو شود. همچنین ابتلا به بیماری پوستی لیکن اسکلروزیس از دیگر مواردی است که میتواند زمینه ساز ابتلا به بیماری سرطان ولو باشد.

سرطان ولو در زنان چیست ؟
سرطان ولو در زنان چیست ؟

تا اینجا با مبحث سرطان ولو در زنان چیست آشنا شدید و پیشنهاد می کنیم تا پایان پست مرکز سرطان های زنان با ما همراه باشید.

علائم بیماری سرطان ولو چیست ؟

در این بیماری نشانه هایی بسیار جدی میتواند بروز بیماری سرطان ولو را نمایان کند. احساس خارش بسیار در ناحیه ولو و همچنین ایجاد زخم در این ناحیه، ایجاد پلاک های پوستی و ضخیم در ناحیه ولو، خونریزی رد این محدوده و وجود ترشحات غیرعادی، احساس سوزش در ناحیه ولو و در هنگام دفع ادرار از علائم بسیار بارز بیماری سرطان ولو می باشد.

همچنین وجود خال در این ناحیه میتواند نشانه دیگری از این بیماری به شمار برود. در صورت بروز این علائم هر چه سریعتر به پزشک مراجعه کرده و تمامی علائم خود را با پزشک در میان بگذارید.

علائم بیماری سرطان ولو چیست ؟
علائم بیماری سرطان ولو چیست ؟

تا اینجا با مبحث علائم بیماری سرطان ولو چیست آشنا شدید و پیشنهاد می کنیم تا پایان پست مرکز سرطان های زنان با ما همراه باشید.

درمان‌ های سرطان ولو چیست ؟

ضایعات وارد شده را به صورت موضعی از طریق لیزر درمانی و کرم‌ های مخصوص و یا با داروهای شیمی‌ درمانی خارج می‌کنند و این فرایند به درمان سرطان بسیار کمک می کند. البته باید مراقبت های بهداشتی را نیز رعایت کنید تا از ابتلای مجدد خود از بیماری ها جلوگیری به عمل بیاورید.

از نمونه این مراقبت‌ ها و توصیه‌ های بهداشتی می توانیم به از بین بردن موهای زائد دستگاه تناسلی که می‌تواند در پاک‌سازی پوست و از بین بردن میکروب‌ ها و باکتری‌ های مرده کمک بسیاری کند، اشاره کنیم.

درمان‌ های سرطان ولو چیست ؟
درمان‌ های سرطان ولو چیست ؟

همچنین خانم‌ ها به دلیل شکاف‌ ها و شیارهایی که در اندام تناسلی آن‌ها وجود دارد باید دستگاه تناسلی خود را به‌ صورت منظم و دقیق شستشو دهند و از آن مراقبت کنند بعد از اجابت مزاج و ادرار باید همیشه از سمت جلو به طرف عقب شسته شود. و در غیر این صورت ممکن است که باکتری‌ ها از نواحی مقعد به دستگاه تناسلی فرد هجوم بیاورند.

دستگاه تناسلی باید همیشه خشک و تمیز نگهداری شود بعد از استحمام باید با یک حوله نرم ناحیه تناسلی خود را خشک کنید. از لباس‌ هایی از جنس نخ استفاده کرده و پوشش‌ های لباس زیر خود را بدقت بررسی کنید زیرا الیاف مصنوعی می‌تواند سبب بروز حساسیت و تشدید علائم بیماری شود.

تا اینجا با مبحث درمان‌ های سرطان ولو چیست آشنا شدید و پیشنهاد می کنیم تا پایان پست مرکز سرطان های زنان با ما همراه باشید.

از پوشش تنگ و مایو ها برای طولانی‌ مدت استفاده نکنید

از پوشش تنگ و مایو ها برای طولانی‌ مدت استفاده نکنید زیرا این کار می‌تواند پوست شما را حساس کرده و لباس‌ های گشاد به‌ راحتی می‌توانند هوا را به پوست شما برساند.

لباس‌ های زیر خود را هر دو روز در میان تعویض کنید. در صورتی‌ که لباس زیر خیس و مرطوب باشد باید فوراً آن را عوض کرده زیرا لباس خیس و مرطوب زمینه رشد باکتری‌ ها و قارچ‌ها را فراهم می‌کند. برای شستشوی لباس زیر بهتر است از شوینده‌ های غیر معطر استفاده کنید و از نوار بهداشتی ها و دستمال‌ های توالتی که معطر نباشند استفاده شود. زیرا ممکن است مواد به‌ کار رفته در آن‌ها پوست شما را آزار دهد.

از پوشش تنگ و مایو ها برای طولانی‌ مدت استفاده نکنید
از پوشش تنگ و مایو ها برای طولانی‌ مدت استفاده نکنید

در دوران عادت ماهیانه بهتر است که از نوارهای بهداشتی استاندارد استفاده کنید و هر سه ساعت نوار بهداشتی خود را تعویض کنید در زمان رابطه جنسی از کاندوم ها و دیافراگم های جنس لاتکس استفاده نشود. زیرا این مواد ممکن است که در بعضی خانم‌ ها سبب بروز حساسیت و تحریک پوستی شود از دیگر روش‌ ها برای جلوگیری از بارداری استفاده کنید.

مصرف بیش از حد داروهای آنتی‌ بیوتیک و ضد باکتری را به حداقل برسانید و جهت جلوگیری از ابتلا به بیماری‌ های قارچی سعی کنید که تحت نظر پزشک باشید و مطابق دستور پزشک دارو مصرف کنید برای داشتن رابطه جنسی مناسب از کاندوم استفاده کرده زیر یکی از بهترین روش‌ها برای پیشگیری از جلوگیری از بیماری‌ های مقاربتی است.

مخاطب گرامی شما در حال مشاهده پست مرکز سرطان های زنان هستید.

بیماری سرطان تخمدان چیست ؟

یکی دیگر از سرطان‌ های شایع در بین بانوان سرطان تخمدان می باشد. این سرطان که از سلول های رحم آغاز می‌شود و وارد تخمدان‌ ها می‌گردد. تخمدان‌ های زنان را آلوده کرده و سلول‌ های سرطانی در همه جای آن‌ها به چشم می‌خورد.

در بدن زنان دو تخمدان وجود دارد که وظیفه تولید تخمک‌ ها را برعهده دارند و دو هورمون اصلی استروژن و پروژسترون عامل اصلی تولید تخمک‌ ها در زنان می باشد. اگر تخمدان‌ ها به سرطانی شوند باروری بانوان به خطر خواهد افتاد اما اگر این بیماری در مراحل اولیه تشخیص داده شود امید به درمان فرد زیاد خواهد بود.

بیماری سرطان تخمدان چیست ؟
بیماری سرطان تخمدان چیست ؟

تا اینجا با مبحث بیماری سرطان تخمدان چیست آشنا شدید و پیشنهاد می کنیم تا پایان پست مرکز سرطان های زنان با ما همراه باشید.

علائم بیماری سرطان تخمدان چیست ؟

این بیماری دارای علائمی مانند احساس فشار یا نفع و در ناحیه شکم می باشد. همچنین داشتن درد در ناحیه لگن و شکم فرد از دیگر نشانه‌ های بیماری سرطان تخمدان است بی اشتهایی به غذا و تکرر ادرار می تواند علائم بسیار مهمی بر بروز بیماری سرطان تخمدان در فرد باشد.

تا اینجا با مبحث علائم بیماری سرطان تخمدان چیست آشنا شدید و پیشنهاد می کنیم تا پایان پست مرکز سرطان های زنان با ما همراه باشید.

فاکتورهای خطر آفرین سرطان تخمدان چیست ؟

سن فرد :

یکی از مهم‌ ترین فاکتورهای خطر آفرین برای سرطان تخمدان افزایش سن است. بعد از سن یائسگی احتمال ابتلا به سرطان تخمدان بسیار افزایش می یابد همچنین استفاده از درمان‌ هایی که برای هورمون ها انجام می شود.

خطر مبتلا شده‌ اند افزایش خواهد یافت. خانم‌ هایی که به مدت ۵ الی ۱۰ سال از هورمون‌ های استروژن بدون پروژسترون استفاده می کنند در معرض آسیب بیشتری قرار دارند، هنوز پزشکان به آن نتیجه نرسیده‌ اند که آیا استفاده از هورمون‌ های زنانه مفید است و یا در روند مبتلا به سرطان تخمدان مؤثر واقع می‌شود یا خیر؟

لازم به ذکر است خانم‌ هایی که برای مدت طولانی از هورمون‌ های زنانه مصرف می‌کنند باید به صورت منظم و هر چند ماه یک‌بار برای مراجعه به پزشک اقدام کنند تا وضعیت جسمانی آن‌ها بررسی شود.

سن فرد :
سن فرد :

چاقی زیاد :

چاقی بسیار در خانم ها یکی از عواملی است که میتواند منجر به سرطان تخمدان در خانم ها شود. متاسفانه مرگ و میر در زنانی که دارای اضافه وزن بسیار هستند نیز در اثر بیماری سرطان تخمدان بسیار شایع است.

ساده تر اگر بیان کنیم هر چقدر زنان چاق تر باشند میزان ابتلا به سرطان تخمدان در آنها بیشتر است و با ریسک بیشتری دست و پنجه نرم خواهند کرد.

امیدواریم تا اینجا از خواندن مقاله مرکز سرطان های زنان اطلاعات مفیدی کسب کرده باشید.

سابقه خانوادگی :

داشتن سوابق خانوادگی در این بیماری ممکن است بسیار موثر واقع شود.اگر فردی از خانواده یا اقوام شما دچار بیماری سرطان تخمدان، روده، و یا سینه بوده باشند میزان ابتلا به این بیماری ها بیشتر است.

زنانی که سابقه این بیماری را دارند در شرایط بحرانی تر قرار خواهند گرفت و باید هر چند ماه یک بار آزمایشات لازمه را برای بررسی وضعیت جسمانی خود انجام داده و همواره تحت نظر پزشک نیز باشند. انجام این آزمایشات نیز در روند ابتلا و درمان بسیار موثر واقع خواهد شد.

تا اینجا با مبحث فاکتورهای خطر آفرین سرطان تخمدان چیست آشنا شدید و پیشنهاد می کنیم تا پایان پست مرکز سرطان های زنان با ما همراه باشید.

درمان سرطان تخمدان چیست ؟

درمان این بیماری نیز مانند بیماری های بالا باید تحت نظارت پزشک باشد و همچنین شیوه درمانی را پزشک مشخص خواهد کرد.

تا اینجا با مبحث درمان سرطان تخمدان چیست آشنا شدید و پیشنهاد می کنیم تا پایان پست مرکز سرطان های زنان با ما همراه باشید.

جمع بندی مطلب

در این مطلب مفصلا درباره خدمات مراکز سرطان های زنان با شما صحبت کردیم. همچنین به معرفی انواع سرطان های شایع در خانم ها پرداختیم. سرطان های تخمدان، سینه، دهانه رحم، و … را معرفی و علائم همچنین کلیه روش های درمانی آنان را نیز بیان کردیم.

مراکز سرطان های زنانه بسیاری در سطح کشور وجود دارند که برای درمان و پیشگیری بیماری ها فعالیت میکنند. در بالا مفصلا درباره این موضوع صحبت کردیم. امیدواریم از این مطلب نهایت استفاده را برده باشید.

جمع بندی مطلب
جمع بندی مطلب

Share this post

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در google
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در print
اشتراک گذاری در email