تست پاپ اسمیر لیکوئید بیس

تست پاپ اسمیر لیکوئید بیس

در این مطلب میخواهیم مفصلا درباره تست پاپ اسمیر و انواع آن از جمله تست پاپ اسمیر لیکوئید بیس با شما صحبت کنیم. همچنین کاربردها و فواید را با شما خواهیم گفت.

تست پاپ اسمیر لیکوئید بیس
تست پاپ اسمیر لیکوئید بیس

در این مطلب به معرفی دکتر ایروانی به عنوان یکی از بهترین متخصصین برای انجام تست پاپ اسمیر و روش های انجام این تست خواهیم پرداخت. اگر شما هم به دنبال اطلاعات تکمیلی درباره تست پاپ اسمیر و انواع آن هستید حتما در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

تست پاپ اسمیر لیکوئید بیس
تست پاپ اسمیر لیکوئید بیس

آنچه در این مطلب خواهید خواند :

تست پاپ اسمیر چیست؟

ضرورت انجام تست پاپ اسمیر لیکوئید بیس چیست ؟

ویروس اچ پی وی چیست ؟

ویروس اچ پی وی چند نوع است ؟

مطمئن ترین راه های تشخیص ویروس های اچ پی وی چیستند ؟

آزمایش پاپ اسمیر به چند روش انجام میشود ؟

آمادگی های لازم برای انجام تست پاپ اسمیر چیست ؟

نتایج آزمایش پاپ اسمیر چگونه خواهند بود ؟

آیا انجام تست پاپ اسمیر باعث از بین رفتن بکارت در دختران میشود یا خیر ؟

چه کسانی بیشتر در معرض ابتلا به این ویروس خواهند بود ؟

چه کسانی میتوانند انجام بررسی های پاپ اسمیر را متوقف کنند ؟

علائم ویروس اچ پی وی چیست ؟

زگیل تناسلی چیست ؟

چه چیزی سبب بروز زگیل تناسلی در فرد میشود ؟

ورود ویروس اچ پی وی به بدن چه عواقبی دارد ؟

درمان زگیل تناسلی چیست ؟

چگونه از ابتلا به زگیل تناسلی پیشگیری کنیم ؟

جمع بندی مطلب

 

تست پاپ اسمیر چیست؟

در این مقاله میخواهیم درباره تست پاپ اسمیر و اینکه اصلا تست پاپ اسمیر چیست با شما صحبت کنیم. یکی از آزمایشاتی که توسط دکتر ایروانی بهترین متخصص در زمینه انجام آزمایشات پاپ اسمیر انجام میشود. تستی است که مشخص میکند سلول های دهانه رحمی آیا سرطانی هستند یا نه ؟ این یکی از کاربردهای تست پاپ اسمیر لیکوئید بیس است.

در واقع تست پاپ اسمیر از مهمترین و قطعی ترین تست های مشخص کننده بیماری است. انجام پاپ اسمیر لیکوئید بیس میتواند بسیاری از بیماری های زنانه و رحمی را تشخیص داده و به درمان به موقع آنها کمک کند.

تست پاپ اسمیر چیست؟
تست پاپ اسمیر چیست؟

همچنین این تست نشانه تغییرات سلول های دهانه رحم است که میتوانند در آینده سرطانی شوند و یا خیر. همانطور که گفتیم این آزمایش میتواند فرد را آگاه کرده و اگر کسی مستعد تغییرات بد خیم سلول های رحمی باشد میتواند خیلی زود روند بیماری را کنترل کرده و از آن پیشگیری نماید.

دکتر ایروانی به عنوان یکی از بهترین پزشک های متخصص در انجام  تست پاپ اسمیر لیکوئید بیس میتوانند شما را از بروز بیماری های آینده آگاه و در روندهای درمانی با شما همراه باشند. در ادامه مطلب بیشتر درباره ضرورت انجام تست پاپ اسمیر لیکوئید بیس میخوانیم.

ضرورت انجام تست پاپ اسمیر لیکوئید بیس چیست ؟

پاپ اسمیر لیکوئید بیس یک آزمایش غربالگری بسیار ساده است که برای تشخیص بیماری های بد خیم و سرطانی کاربردهای بسیاری در خانم ها خواهد داشت.

این آزمایش که معمولا با معاینات لگنی همراه است در خانم های بالای سی سال میتواند همراه با آزمایشات دیگر از جمله آزمایش ویروس پاپیلومای انسانی همراه باشد.

این ویروس که بیشتر با نام ویروس اچ پی وی شناخته شده است یکی از مهم ترین علل سرطانی شدن و عفونتی و مقاربتی است. در ادامه مطلب بیشتر درباره ویروس اچ پی وی با شما صحبت خواهیم کرد.

ضرورت انجام تست پاپ اسمیر لیکوئید بیس چیست ؟
ضرورت انجام تست پاپ اسمیر لیکوئید بیس چیست ؟

ویروس اچ پی وی چیست ؟

این ویروس یکی از مسری ترین و شایع ترین ویروس های اندام های تناسلی است که از طریق برخورد با پوست فرد آلوده و یا مخاط فرد میتواند انتقال یابد. ویروس اچ پی وی که بیشتر از طریق رابطه جنسی محافظت نشده منتقل میگردد به سرعت اندام های تناسلی را درگیر کرده و اگر به آن رسیدگی نشود میتواند بسیار خطرناک باشد.

این ویروس در مردان و زنان بسیار شایع است و دارای قدرت انتقال بسیار بالا است. یکی از راه های تشخیص این ویروس انجام تست پاپ اسمیر لیکوئید بیس است که دکتر ایروانی به عنوان یکی از متخصصین در این حوزه میتواند آن را انجام داده و بررسی نماید.

تشخیص به موقع و صحیح این ویروس به حدی مهم است که اگر فرد متوجه نشود و یا آن را جدی نگیرد میتواند مشکلات جدی تری مانند سرطان های اندام های تناسلی را در پی داشته باشد.

حتی زنان باردار نیز میتوانند در زمان زایمان این ویروس را به کودک خود انتقال دهند. پزشک متخصص در حسین زایمان باید حتما این نکته را در نظر داشته باشد و احتمال زیاد ابتلای کودک به ویروس را در نظر بگیرد.

ویروس اچ پی وی چند نوع است ؟

ویروس  اچ پی وی دارای انواع مختلفی است این ویروس دارای بیش از صد نوع مختلف است که انواع خطرناک آن میتواند عوامل اصلی سرطان های مقاربتی و جنسی باشد.

اما خبر خوب این است که انواع کم خطر این ویروس قابل درمان و پیشگیری هستند و خطرساز نخواهند بود. در این قسمت از مطلب میخواهیم درباره برخی از انواع این ویروس با شما صحبت کنیم. در ادامه حتما با ما همراه باشید.

کسانی که برای آنها ویروس اچ پی وی تشخیص داده شده است باید حتما و به سرعت برای تشخیص نوع این ویروس اقدام نمایند. زیرا انواع پرخطر این ویروس به سرعت رشد کرده و حتی زمینه ساز بیماری سرطان دهانه رحم در بانوان نیز خواهد شد. اما نوع کم خطر آن میتواند به سرعت درمان شود.

گاهی نوع کم خطر نیاز به معاینات پزشکی نداشته و حتی ممکن است خود به خود نیز درمان شود. اما در انواع پر خطر این ویروس نیاز است بیمار متعددا به پزشک مراجعه کرده و مراحل درمان را به صورت منظم پشت سر نیز بگذارد. در ادامه بیشتر با انواع این ویروس آشنا خواهیم شد.

ویروس اچ پی وی چند نوع است ؟
ویروس اچ پی وی چند نوع است ؟

پیشنهاد می کنیم از مقاله تست پاپ اسمیر با بی حسی دیدن کنید.

نوع HPV 6 و HPV 11 :

این دو نوع جز انواع کم خطر این ویروس هستند که میتوانند درمان شده و حتی با واکسن های موجود میتوان از ابتلا به این دو نوع ویروس جلوگیری به عمل آورد.

در 90 درصد از افراد این دو نوع تبدیل به زگیل تناسلی شده که میتواند چند هفته یا چندین ماه پس ار رابطه جنسی محافظت نشده در افراد ظاهر شود.

البته این نوع از ویروس را میتوان به سرعت و با دارو درمان کرد. زگیل تناسلی ممکن است در مردان به وضوح دیده نشده و حتی قابل تشخیص نباشد، به همین علت است که انجام آزمایشات پزشکی بسیار ضروری دانسته میشود.

در حال حاضر استفاده از واکسن اچ پی وی میتواند از ابتلا به این نوع از ویروس جلوگیری به عمل آورده و باعث شود فرد در صورت برقراری رابطه جنسی خطرناک نیز سالم بماند. البته باید این نکته را ذکر کرد که باید حتما قبل از شروع سن رابطه جنسی این واکسن را تزریق کرده تا از اثر بخشی آن بهره مند شد.

شرایط سنی در این نوع از واکسن ها حائز اهمیت است

همچنین شرایط سنی در این نوع از واکسن ها حائز اهمیت است. سن مناسب برای تزریق این نوع از واکسن ها 9 الی 26 سالگی است.

در صورت تشخیص زگیل تناسلی پزشک داروهای موضعی را برای درمان تجویز خواهد کرد شما میتوانید از این داروها بر روی ناحیه درگیر شده استفاده کرده و درمان آن را به چشم ببینید. همچنین درمان این ویروس بسیار کمک به تقویت سیستم ایمنی بدن و مقابله با درمان این ویروس خواهد کرد.

البته پزشک متخصص با توجه به وضعیت فعلی شما دارو ها را تجویز خواهد کرد و شما نیز باید برای درمان صحیح و تسریع در روند درمانی حتما از آنها استفاده کرده و گزارشات درمانی خود را به پزشک متخصص ارائه دهید.

بعضی از داروها به صورت موضعی استفاده خواهند شد و بعضی نیز ممکن است جهت کاهش بیماری عفونی بلعیدنی باشد، حتما نحوه صحیح استفاده از داروها را از پزشک خود بخواهید و در صورت بروز علائم تشدید کننده جهت پیشگیری از بیماری های خطرناک تر حتما به پزشک مراجعه کنید.

ویروس HPV 16 و HPV 18 :

این دو نوع از ویروس اچ پی وی دو عامل خطرساز و البته بسیار شایع در سراسر جهان می باشد. البته باید به این نکته اشاره کرد که این دو ویروس علائم خاصی را از خود بروز نمیدهند و تشخیص آنها وابسته به انجام آزمایشاتی است که باید حتما تحت نظر پزشک متخصص انجام شوند.

دکتر ایروانی به عنوان یکی از بهترین متخصصین در انجام آزمایشات پاپ اسمیر میتوانند از این ویروس ها پرده برداشته و تشخیص آنها را هموارتر کنند.

این دو نوع از ویروس های اچ پی وی عاملی بسیار خطرساز در بروز بیماری هایی مانند سرطان دهانه رحم نیز می باشند و همین موضوع عاملی بسیار مهم برای تشخیص به موقع این ویروس ها می باشد.

استفاده از واکسن نیز رد این مورد نیز میتواند مثمر ثمر نیز واقع شود. البته شما باید با توجه به شرایط فعلی خود نتایج قطعی را از پزشک متخصص دریافت کنید.

برخی از پزشکان بعد از گذر از سن 30 سال انجام این آزمایش را ضروری میدانند و باید حتما آن را انجام داد زیرا در این سن فرد از نظر سیستم ایمنی بدنی آماده تر برای دریافت ویروس را خواهد داشت.

ویروس HPV 16 و HPV 18 :
ویروس HPV 16 و HPV 18 :

مطمئن ترین راه های تشخیص ویروس های اچ پی وی چیستند ؟

تست پاپ اسمیر در بانوان یکی از مطمئن ترین روش های تشخیص این ویروس می باشند. البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که انجام این آزمایش فقط برای خانم ها میسر است و یک نوع غربالگری است در مقابله با بیماری های دهانه رحم که توسط دکتر ایروانی قابل انجام نیز می باشند. تست دارای روش های انجام گوناگونی است که در باقی مطالب حتما به روش های انجام آن نیز اشاره خواهیم کرد.

صرفا نتیجه مثبت در آزمایشات پاپ اسمیر نشانه خطر نیست. ممکن است ویروس اچ پی وی در بدن بسیاری از افراد وجود داشته باشد اما علائم خطرسازی را در پی نداشته باشد. زمانی که نتیجه آزمایشات تغییر سلول های دهانه رحمی را نشان میداد فرد باید برای ارزیابی بیشتر سلول ها خود را آماده کند.

البته این نیز یکی از راه های تشخیص بیماری است و فرد اگر در زمان مناسب اقدام کند به راحتی میتواند بیماری را مهار کرده و درمان شود. بهترین زمان برای انجام آزمایش پاپ اسمیر بعد از دوران عادت ماهیانه و لکه بینی است.

نتایج قبل و بعد از عادت ماهیانه هیچ برتری نسبت بر هم ندارد

البته نتایج قبل و بعد از عادت ماهیانه هیچ برتری نسبت بر هم ندارد. 48 ساعت قبل از انجام این آزمایش باید هیچ گونه استفاده ای از مواد شوینده واژینال و … نداشته باشید زیرا ممکن است استفاده از این مواد نتیجه آزمایش را برای شما متفاوت جلوه دهد.

زمانی که نتیجه آزمایش فرد وجود ویروس اما از نوع کم خطر باشد این موضوع به راحتی قابل پیگیری و درمان خواهد بود. سوالات بسیار زیادی درباره عوارض بعد از انجام پاپ اسمیر پرسیده میشود.

باید گفت این آزمایش عوارض منفی نداشته و فقط ممکن است بعد از انجام آن چند روز لکه بینی داشته باشید که این نیز خود روندی بسیار طبیعی بعد از آزمایشات پاپ اسمیر است. البته هیچ گاه نباید عوارض دیگر مانند خونریزی شدید و … را نادیده گرفت و حتما باید این موارد را با پزشک خود مطرح نمایید.

آزمایش پاپ اسمیر به چند روش انجام میشود ؟

تست پاپ اسمیر به روش هایی که در ادامه به بررسی های آنان خواهیم پرداخت انجام خواهد شد. این آزمایش بدون هیچ درد و خونریزی در آزمایشگاه ها و یا مطب های پزشکان به راحتی قابل انجام است. دکتر ایروانی نیز یکی از متخصصین برتر در حوزه انجام آزمایش پاپ اسمیر نیز فعالیت میکند.

ما در ادامه به بررسی انواع این آزمایش خواهیم پرداخت. البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که بانوان نیز میتوانند با برس های مخصوص عمل نمونه برداری را انجام داده و در صورت عدم نیاز به آزمایش و نبود ویروس دیگر نیازی به انجام پاپ اسمیر نخواهد بود اما توصیه ما همیشه روش های علمی و پزشکی است. زیرا این روش ها خود نیز میتوانند نتایج بسیار قطعی و مطمئنی را از وضعیت فعلی رحم ارائه دهند. در ادامه با ما باشید.

آزمایش پاپ اسمیر به چند روش انجام میشود ؟
آزمایش پاپ اسمیر به چند روش انجام میشود ؟

روش اول: یا روش کان ونشنال:

در این روش انجام که بسیار ساده انجام خواهد شد فرد زمانی که برای معاینات پزشکی به متخصص مراجعه میکند با استفاده از یک دستگاه مسطح و ظریفی که معمولا از جنس چوبی است انجام میشود. در این روش دستگاه چوبی بر سطح دهانه رحم به آرامی کشیده میشود و بعد از آن به شیشه آزمایشگاهی مالیده خواهد شد. در مرحله بعدی شیشه به آزمایشگاه ارسال و نتایج آن به پزشک متخصص ارجاع داده میشود.

این یکی از ساده ترین و بهترین روش های انجام تست پاپ اسمیر است که میتواند بسیار در روند بهبودی فرد بیمار موثر واقع شود. در این روش انجام پاپ اسمیر بهتر است که خانم ها در دوران قاعدگی قرار نداشته باشند و حداقل دو روز قبل از انجام آزمایش هیچ گونه فعالیت جنسی و استفاده از کرم های لوسیون در ناحیه رحم و واژینال نداشته باشند.

خونریزی در هنگام آزمایش

گاهی فرد به دلیل وجود زخم در ناحیه تناسلی خود در هنگام انجام این آزمایش ممکن است دچار خونریزی شود. و بعد از انجام تست لکه های خونی را بر روی لباس خود نیز مشاهده کند. این یک روند طبیعی است و علت آن نیز وجود زخم در دهانه رحم است که به سرعت خونریزی آن نیز بسته خواهد شد.

همچنین باید اشاره کرد وجود خون در زمان انجام تست بر کاهش دقت تست موثر واقع نخواهد شد. انجام این تست بر روی سلول های موجود در بدن فرد است و خونریزی عاملی بر اشتباه در نتایج نخواهد بود.

بعد از انجام این روش پاپ اسمیر جواب آن ممکن است تا یک هفته برای ردیافت به طول بیانجامد. علت آن این است که آزمایش تشخیص ویروس در دهانه رحم فرآیندی نسبتا طولانی است که باید حتما دوره فوق را پشت سر بگذارید. این روش انجام پاپ اسمیر یکی از سه روش متداول در انجام تست نیز می باشد. سهولت رد انجام این تست نیز تاثیری بر نتیجه آن نخواهد داشت.

همیشه آزمایشات پاپ اسمیر یکی از مهم ترین و قطعی ترین روش های تشخیصی در ویروس های مقاربتی و اچ پی وی بوده و هستند. پس دیگر نیازی بر تجدید آزمایش برای نتیجه قطعی تر نخواهید داشت.

روش دوم: که به نام روش لیکوئید بیس (محیط مایع) میباشد :

این روش نیز مانند روش اول انجام میشود و تنها تفاوت آن با روش اول در این است که نمونه برداری با استفاده از برس پلاستیکی صورت خواهد گرفت. همچنین بعد از مرحله برداشت سلول ها نوبت به قرارگیری آنها در یک محلول و ارسال به آزمایشگاه جهت بررسی های بیشتر میشود.

دکتر ایروانی نیز در این روش تشخیصی دارای مهارت و تجربه لازم بوده و به عنوان یکی از برترین متخصصین میتوانند به راحتی آزمایشات پاپ اسمیر را انجام دهند.

در این روش انجام آزمایش به دلیل محیطی که سلول ها بعد از نمونه برداری درون آن قرار خواهند گرفت احتمال آسیب و تخریب آنان بسیار کم خواهد بود. و به دلیل استفاده از لوازم پلاستیکی احتمال برداشته شدن سلول های بیشتری از ناحیه تناسلی فرد خواهد بود. پس از این کار سلول های در محلول جهت بررسی بیشتر به آزمایشگاه ارسال میشوند.

دکتر ایروانی یکی از بهترین متخصصین در انجام تست پاپ اسمیر لیکوئید بیس این آزمایش را در سریع ترین زمان انجام داده و شما را از وضعیت جسمانی خود آگاه خواهند کرد. انجام این روش خود میتواند عواملی اصلی بروز بیماری های تناسلی و مقاربتی را نمایان کند.

روش دوم: که به نام روش لیکوئید بیس (محیط مایع) میباشد :
روش دوم: که به نام روش لیکوئید بیس (محیط مایع) میباشد :

روش سوم : روش تین پرپ :

این روش شباهت بسیار زیادی به روش دوم دارد. در این روش نیز از برس های پلاستیکی استفاده میشود و این امکان را میدهد تا سلول های برداشته شده با دقت بیشتری معاینه شوند.

در این روش نیز سلول ها توسط دستگاهی به نام سانتریفیوژ بررسی دقیق تر خواهند شد و در نتیجه جواب آزمایش این نوع از پاپ اسمیر با درصد خطایی بسیار کمتر در اختیار پزشک قرار خواهد گرفت.

انجام این نوع از آزمایش بسیار مناسب خانم هایی است که روابط جنسی خود را آغاز کرده اند و این نیز باعث میشود تا فرد از لحاظ جنسی و سلول های درگیر شده بسیار ارزیابی شود.

اما نکته قابل ذکری که در اینجا وجود دارد این است که متاسفانه هنوز این نوع از انجام آزمایش پاپ اسمیر همه گیر نشده و بسیاری از شرکت های بیمه ای این روش پاپ اسمیر را تحت پوشش خود قرار نداده اند.

لازم است که فرد برای انجام این نوع از پاپ اسمیر هزینه آن را شخصا پرداخت کرده و پزشکی را پیدا کند تا این روش آزمایشی را انجام دهد. جواب دهی این روش نیز با دقتی بسیار بالا انجام خواهد شد.

آمادگی های لازم برای انجام تست پاپ اسمیر چیست ؟

برای انجام آزمایشات پاپ اسمیر آمادگی هایی لازم است که حتما باید آنان را انجام دهید، در زیر اشاره ای به اقدامات قبل از انجام پاپ اسمیر خواهیم داشت :

حداقل دو روز قبل از انجام آزمایش پاپ اسمیر لازم است که شما از روابط جنسی دوری کرده و هر گونه استفاده ای از لوازم های آرایشی، لوسیون و پوشاننده سلول های واژنی دوری کنید. زیرا این کار سبب میشود تا سلول های طبیعی از محل دهانه واژن دور شده و یا سطح آنان پوشانده شود. لذا لازم است حتما سطح پوست شما پاک و تمیز باشد تا عمل برداشت سلول های طبیعی با مشکلی رو به رو نشود.

همانطور که ذکر شد حتما دوران پریودی را پشت سر گذاشته تا نتایج آزمایش پاپ اسمیر برای شما شفاف و دقیق ارائه شود. انجام پاپ اسمیر در دوران پریودی ممکن است شرایط انجام آزمایش را برای شما سخت کرده و حتی سلول های طبیعی دهانه رحم به صورت دقیق مورد ارزیابی و بررسی قرار نگیرند.

اگر در دوران بارداری قرار دارید

اگر در دوران بارداری قرار دارید و لازم است که آزمایش پاپ اسمیر را انجام دهید، حتما ابتدا شرایط فعلی خود را برای پزشک بازگو کرده و سپس طبق صلاحدید پزشک متخصص 12 هفته بعد از زایمان صبر کنید تا آزمایش به صورت دقیق مورد ارزیابی و بررسی قرار گیرد. انجام پاپ اسمیر در دوران بارداری تحت هیچ گونه شرایطی به صلاح نیست مگر تشخیص پزشک متخصص و شرایط فعلی بیمار، وضعیت را دگرگون کند.

اگر در دوران بارداری قرار دارید
اگر در دوران بارداری قرار دارید

حفظ آرامش

قبل از انجام آزمایش پاپ اسمیر لازم است که شما آرامش خود را حفظ کرده و چندین نفس عمیق بکشید. این نکته به خود یادآور شوید که انجام این آزمایش درد و خونریزی برای شما به همراه نخواهد داشت. پس اگر در این مورد احساس نگرانی میکنید حتما این موضوع را به پزشک یادآور شوید و تمام نگرانی های خود را درباره این آزمایش به وی بگویید.

هزینه دو روش اولیه این آزمایش به صورت معقول انجام میگیرد و اکثر شرکت های بیمه ای این آزمایش را تحت پوشش خود خواهند داشت. امروزه در اکثر آزمایشگاه ها این آزمایش با هزینه ای مناسب و در سریع ترین زمان ممکن انجام میگیرد.

قبل از انجام آزمایش از دوش گرفتن و حمام کردن اجتناب کنید. و بهتر است که قبل از انجام تست مثانه خود را تخلیه کنید. زیرا این آزمایش سبب میشود تا پزشک مربوطه به شکم و زیر شکم شما فشار وارد کند.

لذا لازم است قبل از انجام تست از نوشیدنی های بیش از حد خودداری کرده و حتما مثانه خود را تخلیه کنید. البته دکتر ایروانی به عنوان یکی از برترین پزشک های متخصص در انجام آزمایش پاپ اسمیر تمامی نکات لازمه را به شما گوشزد خواهند کرد و شرایط انجام تست پاپ اسمیر را کاملا برای شما بازگو میکنند.

نتایج آزمایش پاپ اسمیر چگونه خواهند بود ؟

انجام تست پاپ اسمیر برای شما سه نتایج گوناگون را در پی خواهد داشت. ما در این قسمت از مقاله میخواهیم به تفسیر کلی نتایج آزمایش پاپ اسمیر برای شما بپردازیم.

نتایج آزمایش پاپ اسمیر چگونه خواهند بود ؟
نتایج آزمایش پاپ اسمیر چگونه خواهند بود ؟

نتیجه پاپ اسمیر طبیعی :

این بدان معناست که نتیجه بررسی آزمایش پاپ اسمیر برای شما وجود سلول های غیر طبیعی را در پی نداشته و سلول های دهانه رحم کاملا طبیعی مشاهده شده اند. در این حالت نیازی به انجام دیگر آزمایشات نیست و عدم وجود سلول های طبیعی و یا مشکلی کاملا برای شما مبرهن خواهد شد.

نتیجه پاپ اسمیر غیر طبیعی :

در اینجا نتیجه تست مثبت نخواهد بود بلکه غیر طبیعی است و این بدان معناست که سلول های غیرطبیعی مشاهده شده اند اما ممکن است سرطانی نباشند. در این مرحله نیاز است که تست پاپ اسمیر برای قطعیت بیشتر جواب مجددا بررسی شده و تکرار شوند. در زیر به چند نمونه از سلول های غیرطبیعی اشاره ای خواهیم داشت :

سلول های پولکی درون مخاطی :

در این نتیجه وجود سلول های غیرطبیعی مشخص شده اند اما لزوما آنان سرطانی نیستند و این بدان معناست که جای نگرانی وجود نخواهد داشت.

سلول های غده ای غیرعادی :

در این مرحله نیز وجود سلول های غیرعادی که به صورت خلط تولید میشوند دیده میشود اما زمان مشخصی برای تبدیل شدن آنان به سلول های سرطانی مشخص نیست. در اینجا جهت بررسی های بیشتر لازم است که حتما آزمایشات دیگری نیز انجام شود.

نتیجه پاپ اسمیر مثبت در این مرحله تشخیص سلول های سرطانی در دهانه رحم کاملا مشخص است. و همین امر به معنای سرطانی بودن دهانه ی رحم خواهد بود.

در این مرحله اگر تشخیص به موقع انجام شود جای هیچ نگرانی نیست

در این مرحله اگر تشخیص به موقع انجام شود جای هیچ نگرانی نیست زیرا با برداشتن ناحیه درگیر و حذف کامل سلول های سرطانی و یا با خارج کردن رحم میتوان مشکل را حل نمود. اما در صورتی که تشخیص به موقع نباشد و سلول های سرطانی پیشروی کرده باشند در این مرحله درمان سخت تر خواهد شد.

در این شرایط ممکن است سلول های سرطانی به غدد لنفاوی حمله کرده باشند و این موضوع باعث مراحل درمانی پیچیده تر از جمله شیمی درمانی و … می باشد.

تجویز این گونه مراحل درمانی کاملا بر عهده پزشک متخصص می باشد. در صورتی که نتیجه پاپ اسمیر نشان دهنده عفونت نیز باشد در این مرحله برای تشخیص بیشتر نمیتوان به نتیجه تست پاپ اسمیر اکتفا کرد و لازم است که حتما آزمایشاتی بیشتر جهت بررسی انجام شود.

آیا انجام تست پاپ اسمیر باعث از بین رفتن بکارت در دختران میشود یا خیر ؟

این سوالی است که پیوسته پرسیده میشود. اینکه بکارت در انجام تست پاپ اسمیر از بین خواهد رفت یا خیر ؟ در اینجا لازم است توضیحات مفصلی درباره ارتباط پاپ اسمیر با بکارت دختران داشته باشیم.

در قسمت ابتدایی مطلب اشاره کردیم که این تست برای بررسی وجود اچ پی وی انجام میشود و این ویروس از طریق تماس جنسی تنها منتقل نخواهد شد بلکه لمس پوست بدن فرد بیمار میتواند این ویروس را منتقل کند.

بنابراین برای وجود این ویروس لزوما باز شدن بکارت مد نظر نیست و دختران نیز میتوانند این ویروس را داشته باشند و درگیر این ویروس شوند. این ویروس کاملا قابل پیشگیری و میتوان با واکسن های موجود از وجود و رشد این ویروس جلوگیری به عمل آورد. در سنین پایین میتوان برای اطمینان از واکسن های درمانی استفاده کرد. البته برای زنان در سنین 46 سالگی نیز استفاده از این واکسن مجدد توصیه خواهد شد.

پس با مطالب بالا به این نتیجه میرسیم که این ویروس در دختران باکره نیز ممکن است منتقل شود اما راه درمانی آن استفاده از روش های پیشگیری و واکسن های موجود است.

چه کسانی بیشتر در معرض ابتلا به این ویروس خواهند بود ؟

در اینجا باید به این مطلب اشاره کنیم خانم هایی که دارای روابط جنسی متعدد هستند و یا سابقه زگیل تناسلی را دارند بیشتر مستعد درگیر شدن با ویروس اچ پی وی خواهند بود. لذا این افراد لازم است که حتما تحت نظر پزشک معاینات لازم را انجام داده و حتما بررسی های مورد نظر را انجام دهند.

زیرا این افراد زودتر درگیر این ویروس و حتی سرطانی شدن سلول های طبیعی دهانه رحم خواهند بود. اما ممکن است در مواردی ویروس نشانه هایی مانند زگیل تناسلی نداشته و یا اصلا قابل تشخیص نباشند. در این روش نیز بهتر است که حتما آزمایش پاپ اسمیر انجام شده تا وضعیت کامل دهانه رحم و سلول های آن بررسی شود.

چه کسانی میتوانند انجام بررسی های پاپ اسمیر را متوقف کنند ؟

شاید شما نیز از خود بپرسید چه زمانی میتوان بررسی های پاپ اسمیر را برای همیشه متوقف کرد ؟ در اینجا میخواهیم به این نکته اشاره کنیم که در مواردی که باید حتما نظر پزشک متخصص وجود داشته باشد میتوان انجام آزمایشات پاپ اسمیر را متوقف نمود.

چه کسانی میتوانند انجام بررسی های پاپ اسمیر را متوقف کنند ؟
چه کسانی میتوانند انجام بررسی های پاپ اسمیر را متوقف کنند ؟

خروج کامل رحم :

در این مرحله با خروج کامل رحم و دهانه رحم میتوانید از پزشک خود سوال کنید که آیا شرایط متوقف کردن تست پاپ اسمیر را دارید یا خیر ؟ در این مرحله اگر تخلیه رحم به دلایل غیر سرطانی مانند فیبروم ها و … باشد پزشک با توجه به بررسی های انجام شده میتواند انجام تست پاپ اسمیر را برای شما متوقف کند.

اما اگر به دلایل سرطانی رحم خود را تخلیه کرده باشید ممکن است پزشک لازم بداند چندین آزمایش پاپ اسمیر دیگر نیز برای بررسی های بیشتر و روند درمانی و حذف سلول های سرطانی انجام شود.

بعد از خروج رحم ممکن است سلول های سرطانی همچنان وجود داشته باشند و حتی به دیگر اعضای بدن حمله کنند. لذا لازم است حتما بعد از خروج رحم آزمایشاتی دیگر از جمله پاپ اسمیر برای بررسی این موضوع انجام شود. البته این موضوع نیز باید حتما تحت نظارت پزشک انجام شود.

سن بالا :

یکی دیگر از دلایلی که میتوان بر اساس آن تست پاپ اسمیر را متوقف نمود. سن بالا می باشد. پزشکان معتقدند که زنانی که بیش از 65 سال سن دارند و جواب پاپ اسمیر های قبلی آنان نیز منفی بوده است میتوانند با صلاحدید پزشک متخصص خود انجام تست پاپ اسمیر را متوقف کنند.

البته اگر شما در زمینه رابطه جنسی فعال هستید میتوانید این نکته را به پزشک متخصص ذکر نموده و بعد از انجام چندین پاپ اسمیر دیگر، به کلی آن را متوقف کنید. تست پاپ اسمیر یک راه بی خطر برای بررسی وضعیت سلول های دهانه رحمی است.

و این آزمایش بدون خطا نمی باشد. ممکن است این آزمایش جواب منفی داشته باشد اما شما درگیر سلول های بدخیم باشید. یکی از مهمترین فاکتورهایی که باعث خطای این تست میشود تعداد ناکافی سلول های دهانه رحمی است. گاهی تعداد کم سلول های سرطانی و یا وجود خون در ناحیه مورد بررسی می تواند تست شما را با اشتباه رو به رو کند.

در اینجا نتیجه منفی به نفع شماست زیرا سرعت رشد سلول های سرطانی با کندی مواجه میشود. اگر در این مرحله باشید جواب تست فعلی شما منفی است و قطعا جواب تست بعدی سلول های سرطانی را مشخص خواهد نمود. همانطور که در بالا ذکر شد تست پاپ اسمیر جهت بررسی ویروس اچ پی وی انجام میشود. در این بخش از مقاله میخواهیم کمی بیشتر درباره این ویروس و انواع آن  صحبت کنیم.

سن بالا :
سن بالا :

علائم ویروس اچ پی وی چیست ؟

در اینجا میخواهیم به علائم بارز این ویروس اشاره ای داشته باشیم. این ویروس دارای علائم زیر است :

این ویروس ممکن است در ابتدا دارای علائم خاصی نباشد و بدن به مرور زمان این ویروس را از بین ببرد. گاهی افراد از میزان آلودگی خود خبر ندارند و حتی در این بی خبری ویروس که از نوع کم خطر است ممکن است برطرف شده و درمان شود.

در مواردی شاید سالها طول بکشد تا ویروس کم خطر به نوع پر خطر تبدیل شود. گاهی سلول های سرطانی به ندرت بر روی آلت تناسلی و مقعد تاثیر خواهند گذاشت. زگیل تناسلی اولین علامتی است که باید حتما آن را جدی گرفت و به دنبال درمان آن رفت.

به طور کلی ویروس خطرناک اچ پی وی دارای علائم زیر است :

داشتن دوران قاعدگی نامنظم یکی از علائمی است که باید حتما آن را جدی گرفت و برای بررسی بیشتر به پزشک مراجعه کرد. خونریزی های نامنظم و یا لکه بینی بعد از اتمام پریود و یا رابطه جنسی را حتما جدی بگیرید زیرا این علامت نیز نشانه ای از وجود ویروس های اچ پی وی در بدن است.

کاهش وزن شدید و از دست رفتن اشتها یکی دیگر از علائمی است که اگر همراه با خونریزی یا دوران پریودی نامنظم همراه باشد نشان بسیار مهمی در ناحیه تناسلی فرد به شمار میرود.

به طور کلی ویروس خطرناک اچ پی وی دارای علائم زیر است :
به طور کلی ویروس خطرناک اچ پی وی دارای علائم زیر است :

داشتن درد در لگن و پشت پا

احساس خستگی بیش از حد

داشتن پای متورم

داشتن دردهای مزمن و ناراحتی واژینال

داشتن ترشحات بد بوی واژینال نیز جز علائم بسیار مهمی است که باید حتما در این روند درمانی به آنها دقت نمود. داشتن هر گونه علائم ذکر شده را جدی بگیرید و برای بررسی بیشتر به پزشک مراجعه کنید.

زگیل تناسلی چیست ؟

همانطور که اشاره شد زگیل تناسلی یکی از مهمترین علائم و نشانه های وجود ویروس اچ پی وی در بدن فرد است. هر کسی رد زندگی ممکن است چندین بار با پدیده زگیل رو به رو شده باشد. زگیل یک ویروس پوستی است که بر سطح پوست ایجاد شده و معمولا بعد از چند هفته از بین خواهد رفت.

زگیل تناسلی یکی از انواع رایج زگیل ها است که در ناحیه تناسلی فرد ایجاد میشود. در این مرحله نیاز به بررسی های بیشتر برای نوع زگیل ایجاد شده و میزان شدت ویروس لازم است که حتما انجام شود.

زگیل تناسلی چیست ؟
زگیل تناسلی چیست ؟

چه چیزی سبب بروز زگیل تناسلی در فرد میشود ؟

تمامی زگیل های ایجاد شده نشانه وجود سلول های سرطانی نیستند. گاهی رشد زگیل تناسلی به حدی کند است که فرد خود متوجه وجود این پدیده بر روی پوست خود نخواهد شد.

و یا بعد از چندین ماه یا چندین سال نشانه های زگیل تناسلی خود را آشکار کند. به همین دلیل است که پزشکان توصیه میکنند کسانی که دارای فعالیت جنسی هستند هر چند وقت یکبار برای انجام معاینات و بررسی وضعیت جنسی خود به پزشک مراجعه کنند.

ورود ویروس اچ پی وی به بدن چه عواقبی دارد ؟

اگر زگیل تناسلی جدی گرفته نشود و ویروس اچ پی وی به بدن وارد شود. ممکن است عواقب خطرناکی برای فرد به همراه داشته باشد ورود این یوروس به بدن خانم ها نشانه  بسیار بدی است و ممکن است خطرات بیشماری را برای آنان به وجود بیاورد.

زنان بارداری که درگیر این ویروس هستند باید در دوران بارداری و پس از آن همیشه غربالگری را انجام و تست پاپ اسمیر را فراموش نکنند زیرا این ویروس ممکن است بر روی جنین نیز تاثیرات منفی گذاشته و سبب شود تا خطرات بیشماری مادر و فرزند را تهدید کند.

درمان زگیل تناسلی چیست ؟

بهترین درمان زگیل تناسلی برداشتن کامل آن است. البته باید این نکته را اشاره کنیم که درمان زگیل در دیگر نواحی چندان مهم نبوده و فوریت در این قسمت مد نظر نیست.

اما در زگیل تناسلی زمان بسیار اهمیت دارد ممکن است در تاخیر درمان این نوع از زگیل فرد دچار بیماری هایی خطرناک تر شده و حتی سلول های موجود به بدن فرد بیمار نیز نفوذ کنند. لذا در صورت مشاهده هر گونه محرک سعی کنید حتما آن را به پزشک اطلاع داده و به دنبال درمان آن باشید. در حال حاضر بهترین راه درمان زگیل تناسلی برداشتن کامل آن است.

مطلقا خودسرانه از داروهای درمانی استفاده نکنید زیرا این کار سبب میشود تا علائم شدیدتر شده و فرد بیمار ناخودآگاه بیشتر رد معرض بیماری قرار بگیرد.

حتما برای درمان به پزشک مراجعه کرده و سعی کنید از پزشک کمک بگیرید. در مواردی ممکن است فرد پزشک نیز از داروهای موضعی و درمانی نیز استفاده کند این موضوع باید حتما تحت نظر پزشک بوده و سعی کنید در چهارچوب درمانی پزشکی حرکت کنید.

درمان زگیل تناسلی چیست ؟
درمان زگیل تناسلی چیست ؟

چگونه از ابتلا به زگیل تناسلی پیشگیری کنیم ؟

شیوع زگیل تناسلی در اثر ارتباط جنسی و داشتن تماس پوستی با فرد مبتلاست. سعی کنید برای پیشگیری از روابط جنسی پرخطر بشدت پرهیز کنید. هیچ گاه با کسانی که از گذشته جنسی خود آگاه نیستند وارد رابطه نشده و حتما در روابط خود از محافظت کننده هایی مانند کاندوم استفاده کنید.

در حال حاضر برای 4 نوع از این ویروس واکسن موجود است و میتوانید جهت پیشگیری از آنها حتما با نظارت پزشک واکسن های موجود را استفاده کنید.

افرادی که تمایل به استفاده از این واکسن دارند میتوانند از داروخانه های معتبر آن را تهیه کرده و جهت پیشگیری مصرف کنند. این واکسن در سه نوبت تزریق خواهد شد و در سنین جوانی به سرعت میتواند مانع از انتقال ویروس به فرد شده و یا از شدت آن کاسته شود.

نکاتی بسیار مهم درباره زگیل تناسلی :

در صورتی که به زگیل تناسلی مبتلا شده اید حتما این موضوع را به شریک جنسی خود اطلاع دهید. زیرا احتمال ابتلای فرد نیز بسیار زیاد است، حتی اگر علائمی را مبنی بر درگیر شدن فرد با زگیل تناسلی مشاهده نمیکنید لازم است که حتما هر دو برای معاینه به پزشک مراجعه کرده و در این باره مطمئن شوید. احتمال ابتلای شریک جنسیتان پس از سه ماه تقریبا قطعی است.

خانم های بارداری که در دوران بارداری متوجه وجود زگیل تناسلی شده اند باید حتما مراحل درمانی را طی کنند زیرا همانطور که اشاره شد احتمال انتقال به جنین بسیار زیاد است. در بالا بیشتر درباره این موضوع توضیح داده شده است.

در یک فرد سالم معمولا شیوع زگیل ها توسط سیستم ایمنی بدن محدود خواهد شد. اما ابتلا به زگیل تناسلی به معنی داشتن نقص در سیستم ایمنی بدن نیست.

اگر تحت تاثیر تبلیغات داروهایی برای تقویت سیستم ایمنی بدن قرار گرفته اید بهتر است از پزشک خود در این باره سوال کنید. زیرا این تبلیغات صرفا جهت فروش بیشتر به کار میرود و از حقیقت بدور است.

شما در حال خواندن پست تست پاپ اسمیر لیکوئید بیس هستید.

اقدام سریع برای غربالگری و انجام تست های پاپ اسمیر

بهتر است خانم هایی که درگیر زگیل تناسلی شده اند هر چه سریعتر برای غربالگری و انجام تست های پاپ اسمیر اقدام کنند. زیرا این فرآیند برای خانم ها دارای پروسه ای سخت تر و البته حساس تر خواهد بود.

یکی از موضوعاتی که اغلب افراد با آن درگیر هستند ممانعت از اقدامات درمانی بخاطر شرم و حیاست، به این نکته توجه داشته باشید که این اقدام و تاخیر ممکن است آسیب های جسمی فراوانی به شما و شریک جنسیتان برساند، لذا هیچ گاه درمان را به تاخیر نیندازید.

دوری از روش های درمانی به دلیل شرم و حیا

دوری از روش های درمانی صرفا به دلیل شرم و حیا و یا سرزنش از اطرافیان فقط شما و شریک جنسیتان را به خطر خواهد انداخت. خانم هایی که دچار ویروس اچ پی وی شده اند چه همسرانی مبتلا داشته باشند و چه نداشته باشند باید همیشه تست پاپ اسمیر را انجام دهند. زیرا این این موقعیت برای خانم ها میتواند بسیار خطرساز باشد.

همچنین این ویروس به تنهایی برای خانم ها و ایجاد سرطان دهانه رحم کافی است. تست های پاپ اسمیر که توسط دکتر ایروانی که یکی از بهترین پزشک های متخصص در انجام این نمونه از تست ها می باشند، انجام شده و نتایج میتواند شما را از وضعیت فعلی و جسمیتان آگاه کند.

گرچه این ویروس به شدت پردردسر و خطرناک است اما جلوگیری از آن بسیار راحت است. کافی است از تماس جنسی با کسی که دارای روابط جنسی نامشخص است و دارای شرکای جنسی بسیاری است خودداری کنید. سازمان بهداشت جهانی میزان درگیری با این ویروس را با تعدد زیاد شرکای جنسی هم راستا میداند.

دوری از روش های درمانی به دلیل شرم و حیا
دوری از روش های درمانی به دلیل شرم و حیا

نکاتی بسیار مهم برای درمان زگیل تناسلی در دوران بارداری :

اهمیت به سلامتی زمانی که قصد بارداری دارید بسیار الزامی میشود. بهتر است قبل از هر گونه تصمیم ابتدا از میزان سلامت جسمی خود اطمینان حاصل کنید.

سلامت در زنانی که سابقه بیماری اچ پی وی را ندارند :

در این حالت خانم ها میتوانند از پزشک خود بخواهند برای آنان تست غربالگری و پاپ اسمیر را تجویز کند.

چنانچه  زنی به شکل مرتب تست پاپ اسمیر را داده باشد وجود هر گونه عامل منفی و مشکوک به ویروس اچ پی وی پزشک را هشیارتر خواهد کرد تا بررسی های بیشتری رد این باره انجام دهد. تست پاپ اسمیر در نخستین  ویزیت دوران بارداری انجام خواهد شد و در با وجود هر گونه عامل منفی و مشکوک پزشک فرد را برای انجام آزمایشاتی بیشتر راهنمایی خواهد کرد.

سلامت در زنانی که سابقه بیماری اچ پی وی را ندارند :
سلامت در زنانی که سابقه بیماری اچ پی وی را ندارند :

سلامت بارداری در زنانی که سابقه ویروس اچ پی وی دارند :

اگر زنی سابقه ابتلا به ویروس اچ پی وی و زگیل تناسلی را داشته باشد باید برای بارداری بررسی های بیشتری در این باره صورت بگیرد.

اطلاع پزشک از تمام وضعیت جسمانی فرد بسیار الزامی است. زیرا سرعت رشد سلول های بدخیم در این دوره بسیار زیاد خواهد شد و این عاملی است برای سرطانی شدن سلول های اطراف دهانه رحم فرد، همچنین به دلیل سرعت رشد بالا ممکن است این بیماری از مادر به فرزند منتقل شده و نوزاد متولد شده خود نیز درگیر ویروس اچ پی وی باشد.

ویروس اچ پی وی و زایمان :

این مسئله ای است که مادران بسیاری را نگران کرده است. اگر شما مبتلا به ویروس اچ پی وی باشید و نگرانی از ابتلای نوزاد خود در زمان زایمان داشته باشید. این مسئله کاملا طبیعی است و در مواردی ممکن است این اتفاق پیش بیاید. البته باید به این نکته اشاره کرد که نوزادانی که از مادر با زگیل تناسلی متولد میشوند به راحتی تحت درمان قرار خواهند گرفت.

اما در مواردی ممکن است زگیل بر روی گلوی نوزاد زده شود که این موضوع میتواند بسیار خطرساز باشد. باید هر چه سریعتر برای درمان و لیزر اقدام نمود تا مجرای تنفسی کودک درگیر این ویروس نشده است. زیرا در این حالت امکان مسدود شدن مجرای تنفسی کودک بسیار بالا خواهد بود.

جمع بندی مطلب

در این مطلب مفصلا درباره ویروس اچ پی وی و خطرات آن برای بدن با شما صحبت کردیم. همچنین به موضوع تست پاپ اسمیر و روش های آن نیز پرداختیم. دکتر ایروانی یکی از برترین و بهترین متخصصین در این زمینه میتوانند تست های پاپ اسمیر را انجام داده و شما را از نگرانی وضعیت سلامت و جسمانی خود مطلع کنند. امیدواریم از این مطلب نهایت استفاده را برده باشید.

جمع بندی مطلب
جمع بندی مطلب

از اینکه تا انتهای مقاله تست پاپ اسمیر لیکوئید بیس با ما همراه بودید متشکریم.

Share this post

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در google
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در print
اشتراک گذاری در email