تست پاپ اسمیر با بی حسی

تست پاپ اسمیر با بی حسی

در این مقاله قصد داریم تا همه چیز را بصورت تخصصی در رابطه با تست پاپ اسمیر با بی حسی بگوییم.

امروزه جامعه و بخصوص بخش اعظم آن یعنی زنان با مشکلات مختلفی در سلامتی مواجه میشوند. بسیاری از این مشکلات را میتوان از قبل پیشگیری کرده و به نوعی این مشکلات را بهتر درمان کرد.

تست پاپ اسمیر با بی حسی
تست پاپ اسمیر با بی حسی

حتما جملاتی مانند پیشگیری بهتر از درمان است را به خاطر دارید. این مهم در رابطه با تمام بیماری هایی که انسان در طول حیات خود دچار آنها میشود موثر است و پزشکان همواره تاکید داشته اند که بهتر است، پیش از آنکه با یک بیماری رو به رو شوید، از آن پیشگیری کنید و با پیشگیری کردن از بیماری شانس خود را در مراحل درمان آسان تر بیشتر کنید.

معمولا بیماری ها جدای از درمان های سختی که ممکن است، داشته باشند، یا عوارض آزار دهنده ای که با این عوارض فرد را درگیر میکنند، هزینه های سرسام آوری هم بر شخص تحمیل میکنند که بسیاری از پرداخت این هزینه ها ناتوانند، اما پیشگیری کردن بسیار آسان است و تنها با مقداری رعایت کردن اصول و همچنین، توجه به سلامتی و انجام آزمایشات و تست ها در دوره های مختلف زندگی، میتوان انتظار داشت که از لحاظ سختی بیماری و از نظر هزینه های درمان دچار مشکل نشوید.

در مقاله ی تست پاپ اسمیر با بی حسی قصد داریم به موارد بسیاری بپردازیم و در نهایت هم به بررسی تخصصی تست پاپ اسمیر با بی حسی برسیم و بگوییم که:

در ادامه به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

  1. _توجه به سلامت فردی
  2. _اهمیت مراجعه به پزشک برای کنترل سلامت فردی
  3. _آزمایش های دوره ای چه مواردی را شامل میشوند؟
  4. _اهمیت توجه به تست ها و چکاپ های دوره ای
  5. -سلامت در زنان
  6. _زنان از چه سنی باید به شروع آزمایش های دوره ای توجه کنند؟
  7. _انواع آزمایشات دوره ای برای زنان
  8. _چرا زنان باید به تست های دوره ای بیشتر اهمیت بدهند؟
  9. _انواع مشکلاتی که سلامت زنان را تهدید میکند.
  10. _سرطان های رایج در زنان
  11. _سرطان دهانه رحم چیست
  12. _آیا سرطان دهانه رحم قابل پیشگیری است؟
  13. _تست پاپ اسمیر چیست
  14. _تست پاپ اسمیر چگونه انجام میشود؟
  15. _ از چه سنی باید تست پاپ اسمیر آغاز شود؟
  16. _آیا تست پاپ اسمیر درد دارد؟
  17. _چگونه با بی حسی تست پاپ اسمیر را آسان تر کنیم؟
  18. _برای انجام تست پاپ اسمیر به کجا مراجعه کنیم؟
  19. _چرا بهتر است، تست پاپ اسمیر را نزد متخصص زنان انجام بدهیم؟
  20. _بهترین متخصص زنان برای تست پاپ اسمیر
  21. _هزینه های انجام تست پاپ اسمیر

توجه به سلامت فردی

سلامت فردی مقوله ای بسیار مهم است که باید تقریبا در هر کاری آنرا در نظر بگیریم. توجه کردن به سلامت و رعایت نکات آن برای رسیدن به جامعه ای سالم الزامی است.

بهداشت فردی مسئله ای است که فرد و میزان مسؤلیت پذیری وی در آن دخیل است. اگر یک شخص بهداشت فردی را رعایت کند، بهداشت عمومی نیز به خودی خود فراهم خواهد شد.

اگر هر فردی مسؤل کار خود باشد، اگر سعی داشته باشد که اصول اولیه بهداشت را رعایت کند به راحتی میتوان یک جامعه سالم را ساخت.

به عنوان مثال: اگر فردی که در محیط اجتماعی قرار می‌گیرد، همانطور که در خانه خود اصول بهداشتی را رعایت می‌کند، در این محیط ها هم رعایت کند دیگر نیاز به فردی که سهل انگاری این اشخاص را جم و جور کند نیست.

توجه و رعایت بهداشت فردی یک نیاز است

توجه و رعایت بهداشت فردی یک نیاز است، نه تنها برای سلامت فردی خود شخص و در امان ماندن از بیماری های گوناگون، بلکه برای جامعه هم مفید خواهد بود. امروزه کشورهای بزرگ و توسعه یافته همواره در پی آن هستند که سلامت جامعه ی خود را بالا ببرند.

فرهنگ سازی هایی که برای رعایت بهداشت در این کشورها صورت گرفته تا حد زیادی این امکان را فراهم کرده است، بنابراین می‌توان گفت که رعایت بهداشت فردی که در نهایت بهداشت اجتماعی را می‌سازد یک رتبه محسوب میشود.

از آنجا که توجه و اهمیت به مسئله بهداشت بر سلامت خود شخص نیز تاثیر گذار است، باید در هر خانواده آموزش های اولیه رعایت بهداشت به فرزندان داده شود تا با این آمادگی ها در جامعه حضور پیدا کنند. سلامت جسمی و روحی افراد بر همه ی بخش های زندگی او تاثیر گذار است.

سلامت جسم برای انجام دادم کارها و مسؤلیت های فردی لازم است. بهتر است، قبل از آنکه این موهبت را از دست بدهیم به آن توجه کنیم و با رعایت بهداشت فردی حافظ آن باشم و همیشه بدانیم که جسم سالم را نباید با هیچ سهل انگاری و کوتاهی خدشه دار کرد، چرا که یک نعمت بزرگ است. همانطور که میدانید اسلام هم توصیه های زیادی بر رعایت بهداشت فردی دارد.

توجه و رعایت بهداشت فردی یک نیاز است
توجه و رعایت بهداشت فردی یک نیاز است

اهمیت مراجعه به پزشک برای کنترل سلامت فردی

همانطوری که ذکر کردیم، سلامت فردی و رعایت بهداشت برای حفظ آن دو معقوله ی مهم و وابسته به یکدیگر هستند.

باید توجه داشته باشیم که رعایت بهداشت فردی در مواردی نیاز داردکه با یک پزشک حتما مسائل بهداشتی خود را در میان بگذاریم، چرا که یک پزشک چه متخصص و چه پزشک عمومی میتواند ما را در انجام اصول بهداشتی هدایت کند تا آنها را آنطور که باید انجام دهیم و نتیجه خوبی بدست آوریم.

حضور یک پزشک برای مراجعه های مداوم و چند وقت یکبار لازم است. وزارت بهداشت با توسعه طرح های مختلف بهداشتی این شرایط را فراهم آورده است. خانه بهداشت هایی که تقریبا در همه ی نقاط کشور، حتی مناطق دور افتاده و روستا های کوچک دایر شده اند، کمک زیادی به حضور پزشکان و خدمات رسانی به این مناطق کرده است.

این خانه های بهداشت با چکاپ هایی که از خانواده ها انجام می‌دهند و پرونده هایی که برای اعضا خانواده ها تشکیل می‌دهند، آنها را برای مراجعه آسان‌تر به پزشکان متخصص و مجرب راهنمایی هدایت میکنند.

افرادی که دارای بیماری های خاص و مزمن هستند، بهتر است که حتما تحت مراقبت و نظر یک پزشک متخصص در زمینه بیماری خود قرار بگیرند تا روند بهبود و یا کنترل بیماری شان با رعایت اصول انجام بگیرد تا بیماری شان تشدید نشود.

مشاوره و انجام معاینات پزشکی

پزشکان با مشاوره و انجام معاینات پزشکی به افراد کمک میکنند تا رعایت اصول بهداشتی را بهتر و درست تر انجام دهند تا از مبتلا شدن آنها به بیماری های گوناگون جلوگیری کنند.

اهمیت اینکه یک توصیه را چقدر جدی بگیریم و یا چطور انجام دهیم به شخصی است که آن توصیه را نقل کرده است.

همه ی ما برای انجام هرکاری سعی در این داریم که از توصیه ها و مشورت هایی کمک بگیریم که به درست و موثق بودن آنها اطمینان داریم.

مراجعه به پزشک برای راهنمایی هایی که رعایت اصول بهداشتی را شامل می‌شوند یک مسئله جدی است.

گاهی برخی بیماری ها بدون هیچ علائم و نشانه ای است، مراجعه به پزشک این امکان را فراهم می آورد تا اگر به یک بیماری پنهان هم مواجه باشیم راهنمایی های پزشک به ما کمک خواهد کرد تا آنرا بشناسیم و در صدد درمان آن بربیاییم.گاهی هم رعایت و پیشگیری با مراجعه به پزشک امکان بیشتری خواهد یافت.

مشاوره و انجام معاینات پزشکی
مشاوره و انجام معاینات پزشکی

پیشنهاد می کنیم از مقاله بهترین کلینیک تست پاپ اسمیر دیدن کنید.

آزمایش های دوره ای چه مواردی را شامل میشوند؟

آزمایش های دوره ای که به اصطلاح از آنها با نام چکاپ یاد می‌کنند معمولا به چند دسته تعلق دارند.

هر فردی هر چند وقت یکبار باید سلامت خود را بررسی کند و اگر به موردی برخورد آنرا با پزشک در میان بگذارد. چکاپ هایی هم که برای بررسی سلامت کلی افراد انجام می‌گیرند هم نوعی دیگر این چکاپ ها هستند.

این چکاپ ها شامل انواع آزمایشات مختلفی هستند که با انجام آنها تقریبا سلامت فرد از همه ی جنبه ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

در این قسمت آزمایش هایی که مربوط به چکاپ کل بدن هستند را ذکر میکنیم:

آزمایش کنترل چربی خون:

این آزمایش که از متداول ترین نوع آزمایشات خونی محسوب می‌شود در چکاپ های دوره ای نیز انجام میشود تا میزان چربی خون در آنها بررسی شود و اگر این میزان از حد نرمال خود خارج شد باید به پزشک مراجعه شود، چرا که بالا بودن چربی خون احتمال گرفتگی رگ ها را افزایش می‌دهد و این امر خون رسانی به قلب را دچار مشکل می‌کند.

آزمایش میزان قند خون:

یکی دیگر از آزمایش های مربوط به چکاپ است که در آن میزان قند خون بررسی میشود.

درصورت بالاتر بودن قند خون از حد نرمال خود باید به پزشک مراجعه شود، چرا که بالا بودن قند خون باعث بوجود آمدن مشکلاتی همچون: کاهش دید و البته آسیب های جدی به کلیه میشود.

چکاپ عملکرد کبد:

این چکاپ برای تشخیص اختلالات مربوط به کبد انجام میگیرد که جدی نگرفتن آنها خطرات جدی را برای سلامتی به دنبال دارد.

یکی از بیماری‌های خطرناک مربوط به کبد هپاتیت است که با انجام این آزمایش اگر به آن مبتلا باشیم ازوجود آن مطلع خواهیم شد.

آزمایش تعداد سلول های خونی:

در این آزمایش، تعداد، شکل ظاهری، اندازه سلول های خونی بررسی می‌شود، همچنین میزان هموگلوبین و هماتوکریت هم برای تشخیص کم خونی اندازه گیری می‌شوند.

چکاپ عملکرد اندام های اصلی و حیاطی بدن مثل: مغز، قلب، کلیه ها، غدد تیروئید، چشم ها، دهان و دندان ها، سینه ها و چکاپ میزان تراکم استخوان ها، چکاپ برای تشخیص انواع سرطان های شایع همچون: سرطان سینه، سرطان روده بزرگ، بررسی مقدار هورمون های بدن، چکاپ اندازه ی ویتامین های بدن و… از جمله آزمایش هایی می باشند که در یک چکاپ کامل دوره ای انجام میگیرند.

آزمایش تعداد سلول های خونی:
آزمایش تعداد سلول های خونی:

اهمیت توجه به تست ها و چکاپ های دوره ای

همانطور که اشاره کردیم، برای داشتن به یک سلامت کلی مراجعه به پزشک و انجام آزمایشاتی که برایمان تجویز می‌کند لازم است.

بهتر است، هر چند وقت 1 بار برای یک معاینه کلی و انجام چکاپ هایی که شامل آزمایش های مختلف است، به پزشک و آزمایشگاه مراجعه کنیم تا از سلامت کلی خود مطلع شویم.

این آزمایش ها و چکاپ های دوره ای بسیار مهم هستند. گاهی یک بیماری بدون هیچ نشانه و علامتی بروز می‌کند شخص را درگیر خود میکند و بعد از یک مدت طولانی که از بروز این بیماری ها میگذرد و تقریبا در آن مرحله نمی‌توان هیچ کاری برای درمان و یا کنترل بیماری انجام داد، فرد متوجه آنها می‌شود.

انجام این چکاپ های دوره ای باعث می‌شود که فرد از سلامت خود مطلع شود. یک فایده و اهمیت دیگر این چکاپ های دوره ای این است که مارا در پیشگیری از ابتلا به بسیاری از بیماری ها نیز کمک میکنند.

با انجام آزمایش های دوره ای ما از میزان چربی، قند خون و دیگر علائم حیاطی بدنمان مطلع می‌شویم و اگر میزان این موارد در بدنمان از حد نرمال خارج شود، با دانستن این مسئله میتوانیم آنرا کنترل کنیم و از بسیاری از مشکلات مربوط به سلامتی که ناشی از به هم خوردن تعادل مواد حیاطی در بدنمان است، پیشگیری کنیم.

مزایای دیگر این چکاپ ها این است که اگر به بیماری واگیری مبتلا باشیم که از وجود آن مطلع نباشیم، این چکاپ ها ما را از وجود آنها باخبر خواهند کرد تا با دانستن این مسئله از انتقال این بیماری به سایر افراد خودداری کنیم.

اهمیت توجه به تست ها و چکاپ های دوره ای
اهمیت توجه به تست ها و چکاپ های دوره ای

سلامت در زنان

زنان در سنین مختلف و در دوره های متفاوت زندگیشان در خطر بیشتر سلامتی هستند، بنابراین اهمیت توجه به سلامت آنها بسیار بیشتر مطرح است.

برای مثال، ما چرخه قاعدگی را در زنان داریم که خود به عنوان یک سیکل تکرار شونده ماهانه میتواند گاها مشکلاتی را در زمینه سلامت زنان ایجاد کند. هر زنی در هر ماه دوره ی قاعدگی طی میکند که طی آن دیواره رحمش ریزش کرده و بین 3 تا 7 روز که در افراد مختلف متفاوت است، دچار خونریزی میشود.

در طول این دوران که در واقع خود بدن، زن را برای یک حاملگی احتمالی آماده می‌کند، خون فراوانی از دست می‌دهد. از دست دادن خون باعث کمبود آهن، کلسیم و سایر عناصر مهم بدن می‌شود که این کمبود باید جبران شود.

این خود یک مورد از مشکلات ماهانه سلامتی در زنان است. موارد دیگری هم مانند طولانی تر شدن یا قاعدگی های نامنظم نیز وجود دارد که در کنار کمبود آهن و کلسیم باعث مشکلات مختلفی در بدن فرد میشود.

خوردن مواد غذایی سرشار از آهن و مواد پروتئینی و انواع ویتامین ها

معمولا خوردن مواد غذایی سرشار از آهن و مواد پروتئینی و انواع ویتامین ها در این دوره لازم است، اگر آهن دفع شده از بدن، به بدن بازنگردد موجب کمبود آهن و در موارد شدید فقر آهن خواهد شد و اگر در آینده فرد باردار شود، این کمبود ها به جنین و نوزاد صدمه وارد خواهند کرد و باعث نارسایی ها و یا سندروم های مختلف خواهند شد.

با وجود اینها زنانی که چندان سلامت جسمی مناسبی ندارند، نیز باردار می‌شوند، برای مثال بارداری در زنانی که دارای فشار خون نامنظم هستند، بسیار خطرناک است و جدا از آسیبی که به جنین ممکن است، وارد کند، مادر را نیز تهدید میکند.

یا مادران مبتلا به دیابت که اگر این بیماری به خوبی در طول دوران بارداری کنترل نشود، موجب صدمات زیاد به نوزاد، نابینایی و یا آسیب ها و خطرات دیگری میگردد. و یا مادرانی که بیماری قلبی دارند و …

بارداری دوران حساسی است، چرا که سلامت فرد را تحت‌تأثیر خود قرار می‌دهد، بنابراین بهتر است که زنان در این دوران تحت نظر پزشک متخصص زنان قرار بگیرند و با مشورت و توجه به توصیه ها و راه حل های پزشک معتمد خود از سلامت خود و جنین خود مطمئن باشند.

خوردن مواد غذایی سرشار از آهن و مواد پروتئینی و انواع ویتامین ها
خوردن مواد غذایی سرشار از آهن و مواد پروتئینی و انواع ویتامین ها

زنان از چه سنی باید به شروع آزمایش های دوره ای توجه کنند؟

معمولا برای پیشگیری از مشکلاتی که ممکن است، در سلامت زنان و نوزادان ایجاد شود، یک سری چکاپ ها و آزمایش های دوره ای برای آن ها ترتیب داده میشود که این آزمایشات میتواند در هر دوره وضعیت سلامتی زنان را بررسی کند. پس از آن معمولا نتایج آزمایشات دوره ای ثبت شده و توسط پزشک متخصص این آزمایشات با دوره قبل مقایسه میشود.

آزمایش های دوره ای که معمولا در زنان انجام میشود از چه سنی آغاز میشوند؟

بطور کلی اینکه چکاپ ها و آزمایش های دوره ای فقط مختص زنان باشد، مسئله قطعی ای نیست، بلکه چه زن چه مرد باید هرچند وقت یکبار باید برای اطمینان از سلامت خود به پزشک مراجعه کنند، اما زنان از این نظر بیشتر به توجه و مراقب نیاز دارند، زیرا بیشتر در معرض شرایط خاص هستند.

اما نباید تصور کرد که دختران تنها بعد ازدواج باید به پزشک مراجعه کنند، بلکه باید تقریبا از سن 13 سالگی به بعد به پزشک زنان مراجعه کنند و چکاپ های کلی را انجام دهند.

این مراجعه ها برای اطمینان از سلامتی است، ازآنجا که هر دختر در آینده و بعد از ازدواج خود یک مادر خواهد شد، به همین علت نیاز به مراقبت دارد.

تعداد این مراجعه ها، هرچه سن زنان بالاتر رود باید بیشتر شود، چرا که به مراقبت بیشتری نیاز دارند و باید مراجعه به پزشک را در بازه های نزدیکتری نسبت به هم قرار دهند.

دوره های حساس زندگی یک زن بخصوص بارداری نیاز به پزشک را دو چندان می‌کند.

تشکیل پرونده در خانه های بهداشت

امروزه با گسترش خانه های بهداشت که تقریبا در سراسر کشور در شهرستان ها و روستا دایر هستند، این مراقبت ها و پیگیری ها و مراجعت ها بیشتر شده، این مراکز با تشکیل پرونده برای هر خانواده و کنترل مداوم آنها از سلامت حداقل اعضای خانواده مطمئن میشوند، اگر مادر خانواده باردار شود، این مراکز با تشکیل پرونده ی سلامت و رسیدگی و پیگیری به مادر کمک میکنند و او را در مراجعه به پزشک متخصص راهنمایی میکنند.

در واقع هر زنی که به این مراکز مراجعه کند او را به پزشک متخصص معرفی میکنند تا در طول دوره ی بارداری مادر را تحت نظر قرار دهد و اگر مشکلی برای او پیش بیاید قبل از دیر شدن به این مشکل رسیدگی کند و جان مادر و جنین و یا حداقل جان مادر را نجات دهد، بنابراین هر زن در طول دوره ی زندگی خود باید حداقل سالیانه یک بار برای معاینه و چکاپ به پزشک مراجعه کند.

شما نیز میتوانید برای دریافت مشاوره لازم و انجام انواع آزمایشات دوره ای مانند تست های پاپ اسمیر با بی حسی، به پزشک متخصص مراجعه کنید، که البته ما دکتر ایروانی را به عنوان بهترین پزشک متخصص زنان و زایمان به شما معرفی میکنیم.

شما میتوانید تحت نظارت دکتر ایروانی کلیه چکاپ های دوره ای لازمه را بگذرانید و در هر شرایطی از ایشان کلیه راهنمایی ها و مشاوره های لازم را در زمینه های مختلف تخصص زنان دریافت کنید.

تشکیل پرونده در خانه های بهداشت
تشکیل پرونده در خانه های بهداشت

انواع آزمایشات دوره ای برای زنان

انجام آزمایش های دوره ای و انواع چکاپ ها برای هرفردی لازم است، اما از آنجا که زنان با توجه به فیزیک بدنی و رویدادهایی که در طول زندگی برایشان رخ می‌دهد، فرایند بچه دار شدن، زایمان، یائسگی و ..، در معرض بیشتر بیماری ها هستند، انجام این چکاپ های دوره ای برایشان از اهمیت بالایی برخوردار است.

سرطان سینه:

سرطان سینه یکی از شایع ترین نوع سرطان ها در زنان محسوب میشود.

زنان و دختران برای جلوگیری از ابتلا به این نوع سرطان باید خودشان هرچند وقت یکبار با انجام معاینه خود، علت هایی که مشکوک به این نوع سرطان هست را بررسی کنند و اگر مورد مشکوکی را مشاهده کردند به پزشک اطلاع بدهند.

بعد از مراجعه به پزشک متخصص، او نیز ابتدا معاینات اولیه را انجام می‌دهد و سپس برای اطمینان بیشتر آزمایشاتی را برای فرد تجویز میکند که با انجام آنها از وجود و یا نبودن این بیماری مطمئن می‌شویم.

در مراحل بعدی تشخیص این بیماری با انجام آزمایشات، انجام میگیرد.

معاینه توسط یک پزشک متخصص در سنین 20 تا 40 سالگی، تقریبا هر یک تا سه سال لازم و ضروری است تا اگر مشکلی در این زمینه وجود داشته باشد، از آن مطلع شویم.

ماموگرافی هم در تشخیص توده ها و غددی که به راحتی تشخیص داده نمی‌شوند انجام میگیرد.

خانم هایی که نتیجه ماموگرافی آنها مشکوک شده، برای اطمینان از آن به ام ار آی و سونوگرافی هم احتیاج دارند. سرطان سینه یکی از آزمایشاتی است که در انجام چکاپ های مخصوص بانوان جزو مهمترین آزمایشات است.

انجام آزمایش پاپ اسمیر:

این آزمایش از مهمترین آزمایش هایی است که در چکاپ های مخصوص بانوان انجام میگیرد.

با انجام این آزمایش میتوانیم از سلامت جنسی خود باخبر شویم.

این آزمایش سلول‌های خطرناک دهانه رحم را شناسایی می‌کنند و با انجام و اطلاع آن میتوانیم از ابتلا به سرطان دهانه رحم جلوگیری کنیم.

آزمایش پاپیلومای انسانی و یا همان زگیل تناسلی:

آزمایش مهم دیگر در چکاپ هایی که زنان باید بصورت دوره ای انجام دهند، وجود دارد، آزمایش HPV و یا همان زگیل تناسلی است. زنان باید این آزمایش را باید از 30 سالگی به بعد تقریبا هر 5 سال یکبار انجام دهند.

سنجش تراکم استخوان ها، فشار خون، آزمایش دیابت، سرطان پوست، روده ی بزرگ هم از جمله آزمایشاتی است که برای چکاپ های زنان انجام میگیرد.

آزمایش پاپیلومای انسانی و یا همان زگیل تناسلی:
آزمایش پاپیلومای انسانی و یا همان زگیل تناسلی:

چرا زنان باید به تست های دوره ای بیشتر اهمیت بدهند؟

همانطور که اشاره کردیم، انجام آزمایش های دوره ای برای همه افراد لازم و ضروری است، اما زنان در این ضرورت از سهم بالاتری برخوردار هستند. زنان در طول زندگی خود مراحل زیادی را پشت سر می‌گذارند، منظور از این مراحل، مراحلی است که طی آنها سلامت زنان به خطر می افتد.

دوران قاعدگی، یکی از مهمترین دورانی است که در زندگی همه ی زنان و دختران از سن بلوغ به بعد تقریبا مشاهده میشود.

در این دوران به دلیل تغییرات هورمونی که بوجود می‌آید و البته خونی که فرد از دست می‌دهد، ممکن است، بدنش در معرض خطر ابتلا به انواع بیماری ها قرار بگیرد. خود مراقبتی و در صورت نیاز مراجعه به پزشک و انجام آزمایش در این موارد لازم و ضروری است.

دوران بارداری:

این دوران هم که در زندگی اغلب زنان شاهد آن هستیم تقریبا یک دوران پرخطر محسوب می‌شود.

در این دوران و بعد از زایمان به دلیل ضعیف شدن بدن مادر و البته تغییرات داخلی و خارجی که در بدن مادر رخ داده است، امکان بوجود آمدن بیماری های مختلف وجود دارد. مراقبت در این دوران هم از الزامات است.

دوران شیردهی، یکی از دورانی است که ممکن است، ابتلا به بروز سرطان سینه را در فرد افزایش دهد، البته هنوز دلیل مشخص و علمی برای این گفته وجود ندارد.

دوران یائسگی هم از جمله دوران های زندگی یک زن است که در آن تغییرات هورمونی شدیدی اتفاق می افتد و علائم و نشانه های آزار دهنده آن نیز بروز می‌کند.

یائسگی اگر کنترل نشود، ممکن است، سبب به خطر افتادن سلامت شخص شود، بنابراین مراقبت و حفاظت از سلامت در این دوره هم بسیار حائز اهمیت است.

همانطوری که در بالا ذکر کردیم، زنان نسبت به مردان در زندگی دوره های پرخطرتری را تجربه می‌کنند، بنابراین نقش آزمایش های دوره ای در آنها پررنگ تر است و توجه و اهمیت به آنها بسیار مهم است.

دوران بارداری:
دوران بارداری:

سرطان های رایج در زنان

سرطان سینه یکی از رایج ترین سرطان هایی است که در زنان مشاهده شده و رشد بی قاعده سلول های پستان منجر به ایجاد این نوع سرطان می‌شود.

سرطان پستان در نوع خوش خیم و بدخیم بروز می‌کند. نوع خوش خیم آن رشد بی رویه سلول ها بعد از مدتی متوقف شده، اما در نوع بدخیم رشد بی رویه سلول ها ادامه می یابد و مهار نمیشود.

این نوع سرطان معمولا ارثی است و در افرادی که مادر و یا خواهرشان به این نوع سرطان مبتلا شده اند، شانس بیشتری برای ابتلا به این بیماری را دارند.

عوامل دیگری هم در بروز این بیماری نقش دارد.

سرطان رحم:

سرطان دهانه رحم هم یکی از سرطان های شایع در زنان است و بعد از سرطان سینه دومین سرطان شایع محسوب میشود، البته بدیهی است که این سرطان فقط در زنان بروز میکند.

این سرطان حدود 6 درصد سرطان زنان را تشکیل میدهد و علت این سرطان با ویروس زگیل تناسلی رابطه نزدیکی دارد.

بعد از ابتلاء زنان به این ویروس، تقریبا زمان زیادی طول می‌کشد تا به سرطان دهانه رحم مبتلا شوند. این مدت بطور متوسط 15 سال طول می‌کشد، بنابراين انجام آزمایش های دوره ای برای پی بردن به ابتلا به این ویروس و جلوگیری از ابتلا به سرطان دهانه رحم مهم است.

سرطان تیروئید:

شانس زنان در ابتلا به این نوع سرطان 2 تا 4 درصد بیشتر از مردان است.

علت بروز این سرطان به روشنی مشخص نیست و البته درمان آن راحتر از سایر سرطان ها است، اما باید به نشانه ها و علائم آن توجه کرد.

سرطان تخمدان:

آمار مرگ و میر در سرطان تخمدان بعد از سرطان سینه از بیشترین مقدار برخوردار است.

این نوع سرطان معمولا در سنین بالاتر از 50 سال بروز میکند و باید بدانیم که بارداری و زایمان خطر بروز این سرطان را کاهش می‌دهد.

این کاهش خطر به حدود 40 درصد می‌رسد، یعنی بعد از بارداری و زایمان خطر ابتلا به این سرطان به 40 درصد کاهش می یابد.

سرطان تخمدان:
سرطان تخمدان:

سرطان دهانه رحم چیست؟

این سرطان در سلول های بخش تحتانی رحم که به واژن وصل می باشد، به وجود می آید.

و در واقع رشد غیر طبیعی این سلول ها است که باعث بوجود آمدن این سرطان ها می‌شود.

از جمله عواملی که در ایجاد این بیماری بسیار تاثیرگذار است، تماس با ویروس پاپیلومای انسانی است.

تماس با این ویروس باعث میشود که سلول های طبیعی به سلول های غيرطبیعی تبدیل شوند. این سلول های غيرطبیعی بصورت بی رویه رشد کرده و باعث ایجاد تومور و یا توده می‌شوند.

این تومور ها امکان دارد در وضعیت خوش خیم و یا حالت بدخیم باشند.

توده هایی که خوش خیم هستند، بطور معمول بسیار خطرناک نیستند و اغلب به بافت های اطراف هجوم نمی‌برند، اما بهتر است، در صورت بروز، آنها را جدی بگیریم و در صدد درمان آنها بربیاییم.

این توده های خوش خیم، پولیپ، زگیل تناسلی و کیست هارا شامل میشوند. توده های بدخیم این سرطان، سرویکس نام دارند، این توده ها برخلاف توده های خوش خیم به بافت های مجاور هجوم میبرند و آنها را آلوده می‌کنند و حتی به سایر نقاط بدن هم میتوانند انتشار بیابند.

امکان عود کردن

توده ها و تومورهای این نوع سرطان در صورت درمان کامل بازم هم ممکن است، عود کنند و بار دیگر شروع به رشد کنند. محل این رشد ممکن است، همان محل قبلی دهانه رحم باشد و یا در بعضی موارد دیگر نقاط رحم را هم درگیر می‌کنند و یا حتی ممکن است، مناطق مجاور لگن را آلوده سازند.

تومورهای این نوع سرطان در مناطق دور تر از رحم مانند اطراف ریه هم دیده شده است. این سرطان بعد از سرطان سینه دومین سرطان شایع محسوب میشود.

علت این سرطان با ویروس زگیل تناسلی رابطه نزدیکی دارد و بعد از ابتلاء زنان به این ویروس، تقریبا زمان زیادی طول می‌کشد تا به سرطان دهانه رحم مبتلا شوند.

این مدت بطور متوسط 15 سال طول می‌کشد، بنابراين انجام آزمایش های دوره ای برای پی بردن به ابتلا به این ویروس و جلوگیری از ابتلا به سرطان دهانه رحم مهم است. یکی از این آزمایش ها، آزمایش پاپ اسمیر میباشد.

شما میتوانید برای شناخت بیشتر راه های پیشگیری از سرطان رحم و همچنین، انجام تست پاپ اسمیر با بی حسی، به دکتر ایروانی مراجعه کرده و برای پیشگیری و یا درمان این بیماری مشاوره و راهنمایی های ایشان را دریافت کنید.

امکان عود کردن
امکان عود کردن

در ادامه بیشتر به پیشگیری از بیماری سرطان دهانه رحم و راه های آن میپردازیم.

آیا سرطان دهانه رحم قابل پیشگیری است؟

همانطور که گفتیم، عامل بروز سرطان دهانه رحم ویروس پاپیلومای انسانی است، این ویروس که باعث بوجود آمدن زگیل تناسلی میشود اگرمدت طولانی از بروز آن بگذرد و درمان نشود، ممکن است، به سرطان دهانه رحم تبدیل شود.

مدتی که ممکن است، این زگیل های تناسلی به سرطان دهانه رحم تبدیل شوند، تقریبا 15 سال است که بهتر است، در صورت ابتلا به این نوع عارضه ها درمان آن را جدی بگیریم تا به سرطان مبتلا نشویم.

پس برای پیشگیری از بروز سرطان دهانه رحم بهتر است، به سلامت و بهداشت واژن و ناحیه تناسلی توجه ویژه ای داشته باشیم.

این سرطان با وجود عارضه های دیگری چون، کیست و پولیپ هم ممکن است، خود را نشان دهد و این باعث شده تا برای پیشگیری از آن نشانه و علامتی وجود داشته باشد.

ارتباط انواع مختلف سرطان ها با نوع سبک زندگی

همانطور که میدانید انواع مختلف سرطان ها با نوع سبک زندگی هم در ارتباط هستند.

سرطان دهانه رحم نیز با تغییر برخی از عادات و رفتارهای ناسالم قابل پیشگیری خواهد بود.

داشتن شرکای جنسی متعدد، یکی از عواملی است که خطر ابتلا به این سرطان را افزايش می‌دهد.

داشتن فعالیت جنسی در سنین پایین هم یکی از علت های بروز این سرطان بشمار می‌رود، بنابراین با کاهش این رفتارهای پرخطر میتوانیم تا حد زیادی خود از قرار گرفتن در معرض این سرطان حفظ کنیم.

سیگار کشیدن و مصرف مواد مخدر و الکل خطر ابتلا به این بیماری را تشدید می‌کنند، بنابراین میتوانیم با رعایت یک سبک درست در زندگی از ابتلا به این سرطان پیشگیری کنیم.

ارتباط انواع مختلف سرطان ها با نوع سبک زندگی
ارتباط انواع مختلف سرطان ها با نوع سبک زندگی

تست پاپ اسمیر چیست؟

تست و یا آزمایش پاپ اسمیر بهترین و مطمئن ترین راه برای تشخیص سرطان دهانه رحم است.

این تست در واقع یک غربالگری از سلول های دهانه رحم است که طی اقدام به آن، اگر شخص به سرطان دهانه رحم مبتلا باشد، مشخص میشود.

این تست در سنین 21 تا 60 سالگی برای زنان و دختران انجام میگیرد. تست پاپ اسمیر، همچنین در پیشگیری از سرطان دهانه رحم نیز موثر است. بوسیله ی آزمایش پاپ اسمیر، همچنین بسیاری از عفونت هایی که مربوط به ویروس های بیماری‌زا مثل: زگیل تناسلی هستند، شناسایی می‌شوند.

با انجام این تست سلول های غير نرمال که تازه بصورت غیر طبیعی فعالیت می‌کنند شناسایی شده و با کنترل و درمان آنها از ابتلا به سرطان دهانه رحم پیشگیری میشود.

سرطان دهانه رحم، چهارمین علت مرگ زنان در سراسر دنیا محسوب می‌شود.

این تست از سن 21 سالگی تقریبا هر سال یکبار باید انجام گیرد. بسیاری از زنان در معرض ابتلا به ویروس های سرطانی هستند و با انجام این آزمایش می‌توانند هرچه زودتر از ابتلا به سرطان دهانه رحم پیشگیری کنند.

آزمایش پاپ اسمیر یک روش تقریبا بی خطر اس

آزمایش پاپ اسمیر یک روش تقریبا بی خطر است و میتوان به آن اطمینان داشت، البته خطا نیز در آن وجود دارد.

ممکن است، پاسخ این تست منفی باشد، در صورتیکه سلولهای سرطانی و غیر طبیعی وجود دارند و درحال رشد هستند، اما هر نتیجه منفی نیز به معنای اشتباه شدن نتیجه نخواهد بود، ولی باید نتایج آزمایش را بیشتر مورد بررسی قرار داد تا از صحت آنها مطمئن شویم.

عواملی مانند: کافی نبودن سلول های برداشت شده، مناسب نبودن این سلول ها، سلول‌های ملتهب و یا خونی می توانند مانع از مشاهده ی درست این سلول ها شوند.

با وجود همه ی این خطاها در این آزمایش، باید بدانید که بوجود آمدن سرطان دهانه رحم چندین سال طول میکشد و این خبری خوش است، چرا که اگر نتیجه یک آزمایش خطا داشته باشد، با انجام آزمایش های متعدد دیگر از وجود و یا عدم وجود این سرطان مطمئن خواهیم شد.

آزمایش پاپ اسمیر یک روش تقریبا بی خطر اس
آزمایش پاپ اسمیر یک روش تقریبا بی خطر اس

تست پاپ اسمیر چگونه انجام میشود؟

آزمایش پاپ اسمیر در مطب دکتر انجام میگیرد. زمان انجام این آزمایش کوتاه است و در حد چند دقیقه انجام می‌شود.

برای انجام دادن این تست، از بیمار می‌خواهند که لباس های خود را کامل و یا تنها بخش پایین تنه را درآورد، سپس زانو های خود را خم کند و در حالیکه به صورت معمولی به پشت دراز کشیده، پاهای خود را باز کند، سپس پزشک به آرامی وسیله خود را که شبیه به یک فرچه است را در داخل واژن فرو میبرد و از سلولهای دهانه رحم و انتهای واژن نمونه برداری می‌کند.

برخی دیگر از پزشکان ابزاری که استفاده می‌کنند شبیه به یک قلم مو است که همراه با ابزار دیگری که شبیه به کاردک است، استفاده میکند.

نمونه برداری از دهانه رحم خطری ندارد. سلول‌های نمونه برداری شده را به داخل یک ظرف که حاوی یک مایع برای حفظ این سلول ها است، منتقل می‌کنند.

این سلولهای نمونه برداری شده، به آزمایشگاه منتقل می‌شوند و در آنجا طی آزمایشاتی که روی این سلول‌ها انجام میگیرد، سرطانی و یا غیر سرطانی بودنشان تشخیص داده می‌شود.

آمادگی های قبل از آزمایش

انجام این آزمایش، آمادگی های خاص خود را می‌طلبد و همواره قبل از انجام این آزمایش باید:

2 روز قبل از انجام آزمایش از برقراری رابطه جنسی پرهیز نمایید.

از دوش گرفتن 2 روز قبل از انجام آزمایش خودداری کنید و همچنین توجه داشته باشید که در دوران قاعدگی نباید این تست را انجام دهید.

اگر زایمان را پشت سر گذاشتیم، 12 هفته بعد این آزمایش را انجام دهید و 2 روز قبل از انجام آزمایش از مصرف داروهای واژنی و یا فوم های اسپرم کش خودداری کنید.

آرامش خود را حفظ کنید و با خیالی آسوده برای انجام تست آماده شوید.

نتایج آزمایش معمولا در اغلب اوقات درست است و در 80 درصد موارد جواب آزمایش نتیجه واقعی تست محسوب می‌شود.

آمادگی های قبل از آزمایش
آمادگی های قبل از آزمایش

از چه سنی باید تست پاپ اسمیر آغاز شود؟

برای انجام تست پاپ اسمیر محدوده ی سنی 21 تا 65 سال بطور متوسط در نظر گرفته می‌شود.

معمولا در دختران باکره انجام این آزمایش آنطور که در زنان با اهمیت است، مهم نیست، اما باید انجام این آزمایش را جدی بگیریم و تقریبا از سن 21 سالگی برای انجام آن تصمیم بگیریم.

انجام این آزمایش که از سن 21 سالگی شروع می‌شود باید تقریبا هر سه سال یکبار انجام شود تا از بروز سرطان رحم احتمالی جلوگیری شود. این آزمایش تقریبا تا سن 65 سالگی هرسه سال یکبار باید انجام شود، اما از این سن به بالا دیگر نیازی به انجام این آزمایش نیست، چرا که اگر قرار به بروز این سرطان بود در فاصله ی زمانی 21 تا 65 سال رخ می‌داد.

زنانی که سن بالای 30 سال دارند، می‌توانند این آزمایش را درکنار آزمایش زگیل تناسلی هر 5 سال یکبار انجام دهند.

در بعضی از موارد دیگر نیازی به انجام تست پاپ اسمیر نیست. اگر شخصی رحم خود را بردارد و یا به اصطلاح هیسترکتومی انجام دهد، پزشک به او توصیه می‌کند که دیگر نیازی به انجام تست پاپ اسمیر وجود ندارد.

افراد بالای 65 سال هم، چنانچه در آزمایشات قبلی نشانه ای از سرطان وجود نداشته باشد، دیگر نیازی به انجام این تست ندارند.

از چه سنی باید تست پاپ اسمیر آغاز شود؟
از چه سنی باید تست پاپ اسمیر آغاز شود؟

آیا تست پاپ اسمیر درد دارد؟

همانطوری که اشاره کردیم، انجام این آزمایش بصورت سرپایی است.

انجام این آزمایش چندان درد آور نخواهد بود و در عرض چند دقیقه تمام خواهد شد. بهتر است که برای انجام این آزمایش از قبل آمادگی داشته باشیم و بدانیم که آزمایش چندان سختی نخواهد بود و با آرامش خاطر و حفظ روحیه خود برای انجام آن در مطب دکتر حاضر شویم.

افرادی که از گمان می‌کنند این آزمایش بسیار دردآور است، بهتر است، قبل از انجام آزمایش با یک پزشک متخصص در این زمینه صحبت کنند تا به آنها این اطمینان داده شود که انجام آزمایش دردآور نخواهد بود.

آیا تست پاپ اسمیر درد دارد؟
آیا تست پاپ اسمیر درد دارد؟

چگونه با بی حسی تست پاپ اسمیر را آسان تر کنیم

تست پاپ اسمیر هرچند شاید چندان تست درد آوری نباشد، اما بازهم بسیاری افراد مقداری نگرانی از بابت این تست دارند که معمولا در این بین استفاده از بی حسی به عنوان امری رایج برای کاهش درد تست پاپ اسمیر انجام میشود.

نکته اصلی این است که شخص معمولا در حین انجام تست به دلیل نگرانی هایی که از بابت تست دارد، نمیتواند آرامش خود را حفظ کرده و همین مسئله باعث میشود که احساس درد بیشتری داشته باشد و به همین دلیل معمولا توصیه میشود که برای کاهش درد در انجام تست تا حد امکان آرامش خود را حفظ کنید و سعی کنید، از هرگونه نگرانی پرهیز کنید.

همچنین میتوانید برای انجام تست پاپ اسمیر با بی حسی از پزشک متخصص بخواهید که تست را با بی حسی انجام دهد.

برای انجام بی حسی معمولا راه های بسیاری وجود دارد که عموما از ژل های بی حسی استفاده میکنند، اما آنچه مشخص است، این است که عموما از بی حسی های موضعی برای کاهش درد احتمالی در تست پاپ اسمیر استفاده میشود.

اگر قصد دارید که تست پاپ اسمیر با بی حسی انجام بدهید و نگرانی از بابت درد و یا بی قراری خود هنگام انجام تست هستید، میتوانید با مراجعه به دکتر ایروانی به عنوان یکی از بهترین متخصصین زنان در این زمینه برای انجام تست پاپ اسمیر با بی حسی، بدون درد و نگرانی، تست پاپ اسمیر خود را انجام بدهید.

چگونه با بی حسی تست پاپ اسمیر را آسان تر کنیم
چگونه با بی حسی تست پاپ اسمیر را آسان تر کنیم

برای انجام تست پاپ اسمیر به کجا مراجعه کنیم؟

هنگامی که شخصی بخواهد برای انجام تست پاپ اسمیر اقدام کند، اولین سوالی که به ذهن فرد خطور میکند این است که اساسا این تست را در کجا و در چه شرایطی میتواند انجام بدهد.

نکته این است که شخص این تست را در اکثر مراکز درمانی و بیمارستانی و حتی برخی از مراکز بهداشت نیز میتواند انجام بدهد، اما آیا همه ی این ها بهترین کاندید برای مکان انجام تست پاپ اسمیر هستند؟

نحوه انجام تست و همچنین چگونگی انجام بی حسی ها هنگام انجام تست پاپ اسمیر اهمیت بسیاری دارد. از طرفی هم نکات بهداشتی از جمله مهمترین نکاتی است که در رابطه با مکان های مرتبط با حوزه سلامت اولویت دارد و محیطی که بهداشتی باشد، به مراتب نسبت به مکان های عمومی که به لحاظ اصول بهداشتی در آنجا مشکلاتی وجود دارد، بهتر است.

برای مکان های انجام تست پاپ اسمیر گزینه های بسیاری وجود دارد

در واقع برای مکان های انجام تست پاپ اسمیر گزینه های بسیاری وجود دارد، ولی آیا تمام این مکان ها از اصول بهداشتی و بخصوص بهداشت محیط استفاده میکنند؟ آیا تمام این مکان ها به نکاتی مانند استفاده از مواد بی حس کننده و غیره توجه میکنند؟

درصورتی که مشکلی در نتایج شما وجود داشته باشد، میتوانید از طریق پزشک حاضر در بیمارستان راهنمایی های لازم را دریافت کنید؟ آیا تست پاپ اسمیر توسط متخصص زنان انجام شده و تمامی نکات لازم در حین انجام تست رعایت میشود؟

همه این موارد باعث میشود که ما بدانیم چه فاکتورهای مهمی برای انتخاب بهترین مکان برای انجام تست پاپ اسمیر با بی حسی وجود دارد.

ما قصد داریم بدانیم که بهترین مکان برای انجام تست پاپ اسمیر کجاست. بیمارستان ها و بخش های تخصصی مربوط به زنان، از جمله اماکنی هستند که معمولا تست های پاپ اسمیر در آنجا انجام میشود.

برای مکان های انجام تست پاپ اسمیر گزینه های بسیاری وجود دارد
برای مکان های انجام تست پاپ اسمیر گزینه های بسیاری وجود دارد

اما نکته این است که پزشک متخصص زنانی که شما برای انجام تست به آن مراجعه میکند باید فردی باشد که پرونده سلامت شما بصورت دائمی تحت رصد وی باشد و شما را درحین انجام تست پاپ اسمیر همراهی کرده و پس از ارائه آزمایشات هم با ارائه نتایج و بررسی آن ها، درصورت وجود اشکال در نتایج تست، راهنمایی هایی را به شما ارائه بدهد.

مکان انجام تست پاپ اسمیر بهتر است چه شرایطی را دارا باشد؟

شما میتوانید برای انجام تست به کلینیک ها و درمانگاه ها و مراکز مختلف بهداشت مراجعه کنید، اما نکته این است که این مراکز ممکن است، در ارائه خدمات کامل و با کیفیت آنطور که مطلوب است، عمل نکنند.

ما قصد داریم به بحث انجام تست پاپ اسمیر با بی حسی بپردازیم پس لازم است، بدانیم که مکانی که برای انجام تست به آن مراجعه میکنیم چنین امکانی را در اختیار ما قرار میدهد یا نه.

معمولا بیمارستان ها و اماکنی از این دست در انجام تست پاپ اسمیر با بی حسی خدمات خوبی به بیماران و مراجعین ارائه نمیدهند و معمولا از انجام تست ها با مواد بی حس کننده سرباز میزنند.

نکته این مسئله هم هزینه های انجام این کار با استفاده از داروهای بی حسی است که معمولا بیمارستان ها تعهدی در قبال انجام این تست باتوجه به هزینه هایی که برای تست با بی حسی وجود دارد، ندارند.

پس از همه این موارد، به این نتیجه میرسیم که تست پاپ اسمیر با بی حسی بهتر است، نزد متخصصین زنان انجام شود که در اینجا ما دکتر ایروانی را به عنوان بهترین متخصص زنان به شما معرفی میکنیم که شما میتوانید برای انجام تست پاپ اسمیر با بی حسی به ایشان مراجعه کرده و درکنار انجام بی حسی، از مشاوره ها و راهنمایی های ایشان بهره مند شوید.

همچنین درصورت بروز هرمشکلی در نتایج تست، میتوانید برای کلیه مشکلات حوزه تخصصی زنان و زایمان نزد ایشان رفته و از اطلاعاتی که در این زمینه به شما ارائه میدهند استفاده کنید.

مکان انجام تست پاپ اسمیر بهتر است چه شرایطی را دارا باشد؟
مکان انجام تست پاپ اسمیر بهتر است چه شرایطی را دارا باشد؟

چرا بهتر است، تست پاپ اسمیر را نزد متخصص زنان انجام بدهیم؟

حال بهتر است، بدانیم که چرا تست پاپ اسمیر و اصولا تمامی آزمایشات دوره ای مربوط به سلامت زنان را باید نزد متخصص زنان انجام بدهیم.

همانطور که گفتیم، کلینیک ها، بیمارستان ها و حتی مراکز بهداشت بسیاری وجود دارند که به گرفتن تست پاپ اسمیر از زنان میپردازند، اما نکته حائز اهمیت این است که همه مراکز درمانی فاکتورهای لازم برای انتخاب به عنوان بهترین و مناسب ترین مکان انجام تست دارا نبوده و معمولا پیشنهاد میشود که تست توسط متخصص زنان و در مطب پزشک متخصص انجام شود.

پزشکان متخصص فعال در حوزه زنان

در حقیقت پزشکان متخصص فعال در حوزه زنان به عنوان بهترین گزینه برای مراجعه جهت تست پاپ اسمیر انتخاب میشوند، چرا که معمولا به دلیل مراجعین کمتری که نسبت به بیمارستان ها دارند، به مراتب به لحاظ توجه به اصول بهداشت محیط توجه بیشتری نشان میدهند.

از طرفی هم نکته مهم دیگری وجود دارد که پزشکان متخصص نسبت به انجام تست و روش های انجام تست پاپ اسمیر با بی حسی، آشنایی و تسلط کافی دارند و با توجه به تخصصی که در این زمینه دارند، میتوانند در طول تمام مراحل انجام تست بهترین راهنمایی ها را به شما ارائه دهند.

پزشکان متخصص زنان هنگام انجام تست میتوانند هنگام وجود هرگونه اشکال در نتیجه تست پاپ اسمیر، توضیحات کافی را ارائه داده و برای انجام مراحل بعد شما را یاری کنند.

ما تاکید بسیاری در این مقاله بر انجام تست پاپ امسیر با بی حسی داشتیم، چرا که این مورد توسط بسیاری از بانوانی که متقاضی انجام تست هستند، با استقبال بیشتری رو به رو میشود.

به همین دلیل هم معمولا متخصصان زنان که به انجام تست پاپ اسمیر میپردازند این امکان را برای مراجعین فراهم میکنند که به انجام تست با استفاده از بی حسی و داروهای بی حس کننده بپردازند و در نتیجه تست پاپ اسمیر برای آن ها به آسانی و با راحتی هرچه تمام تر انجام شود.

انجام آزمایشات دوره ای توام با تست پاپ اسمیر

شما هنگامی که برای انجام تست پاپ اسمیر به پزشک زنان مراجعه میکنید، میتوانید آزمایشات دوره ای دیگری که داشته اید و همچنین، کلیه چکاپ های لازم برای سلامت زنان را نیز نزد متخصص انجام داده و از سلامت جسمی خود اطمینان کافی حاصل کنید.

این مورد از مزایای مراجعه به متخصص زنان است، چرا که باعث میشود شما بتوانید تست هایی را که باید حداقل هر سال یا هرچند ماه یک بار انجام بدهید را درکنار تست پاپ اسمیر انجام بدهید.

همچنین معمولا به دلیل دوره ای بودن برخی آزمایشات مربوط به زنان و ثبت نتایج آزمایش در پرونده ها، پزشکان متخصص زنان پرونده هایی مربوط به سلامت شما تشکیل داده و نتایج و اطلاعات را در این پرونده ها ثبت میکنند.

انجام آزمایشات دوره ای توام با تست پاپ اسمیر
انجام آزمایشات دوره ای توام با تست پاپ اسمیر

دسترسی به اطلاعات سلامتی شما

نکته بسیار مهم این است که وقتی پزشک به اطلاعات سلامتی شما بصورت دائمی دسترسی داشته باشد، میتواند روند کنترل برخی پارامتر ها را به خوبی انجام داده و نتایج را در پرونده ثبت کند و همین مسئله باعث میشود که سلامت شما بصورت کامل تحت کنترل پزشک متخصص باشد.

تست پاپ اسمیر برای تشخیص و پیشگیری بیماری های مربوط به رحم و دهانه رحم به کار می رود و به همین دلیل هم انجام تست توسط شخصی که تخصص کافی و آشنایی لازم نسبت به بیماری های زنان داشته باشد، اولویت بیشتری دارد.

در نهایت اینکه زمانی که تست پاپ اسمیر انجام میشود، نمونه های برداشته شده میتواند تا حدودی در اینکه وضعیت سلامت دستگاه تناسلی و رحم فرد در چه وضعیتی قرار دارد را مشخص میکند که میتواند برای تشخیص یا پیشگیری از دیگر بیماری های این حوزه نیز تا حدودی موثر باشد.

دسترسی به اطلاعات سلامتی شما
دسترسی به اطلاعات سلامتی شما

بهترین متخصص زنان برای تست پاپ اسمیر

حال که دانستیم بهتر است، برای انجام تست پاپ اسمیر با بی حسی به متخصص زنان مراجعه کنیم. لازم است، حال بهترین متخصص زنان برای انجام این تست را معرفی کرده و بگوییم بهترین پزشک متخصص زنان برای انجام تست پاپ اسمیر چه کسی است.

ما بر اساس چند فاکتور کلی، دکتر ایروانی را به عنوان بهترین متخصص زنان برای انجام تست پاپ اسمیر با بی حسی معرفی میکنیم. فاکتور های اصلی ما شامل مواردی از قبیل علم و تخصص به بیماری ها و مشکلات مربوط به زنان، امکانات و تجهیزات پیشرفته و همچنین رضایت بیماران ایشان میباشد.

میدانیم که تبحر و تخصص پزشک در شناخت بیماری های مربوط به حوزه زنان از اولین ملزوماتی است که باید یک پزشک متخصص خوب داشته باشد.

بیماری های حوزه زنان از بیماری های بسیار حساس است و میتواند زندگی، مقاربت، بارداری و مواردی از این دست را در میان زنان مختل کند. برای جلوگیری از این مشکل پزشکان متخصص زنان لازم است که حتما نسبت به بیماری های مختلف زنان، راه های تشخیص و درمان این بیماری ها آشنایی کافی و کامل داشته باشند.

درمان های به روز تر و ایمن تر برای این مشکلات بسیار مهم است

بنابراین درمان های به روز تر و ایمن تر برای این مشکلات بسیار مهم است و متخصصان زنانی که از تخصص و تبحر کافی برخوردار باشند، همواره نسبت به درمان های جدیدتر برای این مشکلات توجه ویژه ای نشان میدهند.

دستگاه ها و امکانات جدید و به روز هم از دیگر مواردی است که در کیفیت درمان بیماری ها توسط متخصصان تاثیر گذار است. معمولا متخصصان زنان در مرحله اول تشخیص از دستگاه ها و سیستم های مختلفی مانند دستگاه سونوگرافی و… استفاده میکنند.

این دستگاه ها به دلیل اینکه در تشخیص بیماری نقش مهمی دارند، لازم است که حتما به روز و با عملکرد بسیار عالی و دقیقی همراه باشند.

دکتر ایروانی به عنوان بهترین متخصص زنان برای این امر با استفاده از امکانات و تجهیزات روز دنیا توانسته است، رضایت مشتریان را در درمان به روز و استفاده از امکانات روز دنیا جلب کرده و درنتیجه به عنوان یکی از به روز ترین پزشکان متخصص زنان در ایران شناخته شوند.

اهمیت در دسترس بودن پزشکان متخصص زنان

در نظر داشته باشید که زنان در طول دوران های مختلف چه درمرحله درمان و چه در مرحله بارداری، لازم است که تحت نظر مداوم پزشک باشند. بخصوص در مرحله بارداری و در ماه های آخر این مسئله بیشتر روشن میشود.

به همین دلیل هم لازم است که پزشکان متخصص زنان همواره در دسترس باشند تا در مواقع اورژانسی و مواردی که ممکن است، مشکلاتی برای بیمار بوجود بیاید نسبت به تشخیص و درمان مشکل اقدام کنند.

اهمیت در دسترس بودن پزشکان متخصص زنان
اهمیت در دسترس بودن پزشکان متخصص زنان

تست پاپ اسمیر هم از جمله تست هایی است که زنان لازم است، در طول زندگی خود بصورت مداوم انجام دهند و حتی در صورتی که فرد در نتیجه تست خود اشکالاتی داشته باشد، حضور پزشک متخصص زنان ماهر باعث میشود که شخص همواره تا پایان روند درمانی دسترسی به موقع به پزشک خود داشته باشد.

با درنظر گرفتن ویژگی های گفته شده، دکتر ایروانی با بهره گیری از امکانت روز دنیا، تجربه کافی و همچنین ارائه زمان مناسب به بیماران خود برای ویزیت و تحت نظر بودن، به عنوان یکی از بهترین پزشکان متخصص زنان و زایمان شناخته میشود که همواره با بهره گیری از دستگاه ها و امکانات روز دنیا و همچنین تسلط کافی بر این حوزه نسبت به تشخیص و درمان دقیق بیماری های حوزه زنان و زایمان اقدام میکند و شما میتوانید بدون نگرانی از بابت انجام تست پاپ اسمیر به ایشان مراجعه کرده و درصورت درخواست برای بی حسی، تست پاپ اسمیر را با بی حسی و بدون درد انجام دهید.

هزینه های انجام تست پاپ اسمیر

هیچگاه هزینه بر مسائل مهمی مانند سلامت فرد ارجحیت نداشته و همواره این موضوع که شما بتوانید از بیماری های مرتبط با سلامتی شما پیشگیری کنید، به مراتب مهم تر از هزینه هایی است که باید برای انجام تست ها و مراحل درمان پرداخت کنید.

اما با این وجود، هزینه انجام تست همواره یک فاکتور مهم به شمار می آید و لازم است که در اینجا بیشتر به این موضوع بپردازیم.

نکته ای که قصد بیان آن را داریم، عواملی است که بر هزینه نهایی تست موثر خواهد بود و نه هزینه قطعی انجام تست و دلیل این موضوع هم واضح است.

هزینه های انجام تست پاپ اسمیر
هزینه های انجام تست پاپ اسمیر

نمیتوان انتظار داشت که تست هایی مانند پاپ اسمیر با توجه به شرایط مختلفی که تست انجام میشود در همه جا و در همه شرایط با یک هزینه مشخص انجام شود و معمولا فاکتورهایی مانند هزینه ویزیت پزشک، داروی بی حسی و نوع آن و مشاوره هایی که در این زمینه از پزشک متخصص دریافت میکنید و حتی مکانی که برای انجام تست به آنجا مراجعه میکنید، هم در این موضوع تاثیر گذار هستند.

اولین فاکتور پزشک متخصصی است که به آن مراجعه میکنید. حتما این موضوع را دیده اید که پزشکان هرکدام بسته به خدمات درمانی خاصی که ارائه میدهند، اقدام به ارائه قیمت های متفاوت به بیماران خود میکنند. این مسئله تابع شرایط مختلفی است، مانند امکانات درمانی پزشک در مطب، امکانات کلینیکی، آزمایش های مختلف و…

میزان تخصص و تبحر پزشک

از طرفی هم میزان تخصص و تبحر پزشک در هزینه ویزیت تاثیر بسیار زیادی دارد. قطعا پزشکان متخصص هزینه درمانی بیشتر به نسبت پزشکان عمومی دریافت میکنند و این موضوع به دلیل تبحر بیشتری است که در درمان بیماری و شناخت علائم هر بیماری دارند.

بطور کلی پزشکان متخصص به دلایلی که پیشتر گفتیم، برای درمان مشکلات تخصصی اولین و بهترین گزینه هستند. به همین دلیل هم لازم است که به این موضوع توجه کنید که برای درمان بهتر و موفق، لازم است، تخصص، تبحر و تجربه پزشک را به عنوان اولین فاکتور بپذیرید.

بنابراین، هزینه ویزیت پزشک میتواند ارتباط مستقیمی با میزان تجربه وی داشته باشد. هر چند این مسئله همیشگی نیست و نمیتوان از روی قیمت ویزیت یک پزشک میزان تخصص وی را سنجید، ولی میتوان به تجربه و مهارت یک پزشک به چشم یک عامل موثر بر قیمت و هزینه های ویزیت نگاه کرد.

میزان تخصص و تبحر پزشک
میزان تخصص و تبحر پزشک

تاثیر نوع بیماری شما و شیوه درمان آن بر هزینه متخصص زنان

در این بین، اولین عاملی که بر هزینه متخصص زنان موثر است، بیماری شما و راه های درمان آن است. بسیاری از بیماری های حوزه زنان به دلیل تشابه بالای علائم آن ها، نیازمند انجام روند های درمانی و گاها جراحی های تشخیصی می باشند.

بسیاری از پزشکان متخصص زنان، با کمک گرفتن از امکانات مختلف و نمونه برداری های آزمایشگاهی سعی در تشخیص بیماری دارند. این مسئله باعث میشود که هزینه هایی هم برای تشخیص بیماری توسط پزشکان دریافت شود. این تشخیص میتواند با استفاده از آندوسکوپ، کولپوسکوپ، تست پاپ اسمیر و… باشد.

بطور کلی، معمولا درمان های تخصصی زنان و زایمان به دلیل حساسیت بالایی که دارند، نیازمند زمان بیشتر و تمرکز بیشتر هستند که هزینه های مختلفی را هم در پی دارد. پزشکان به همین دلیل هم معمولا از انجام عمل های جراحی پرتهاجم خود داری میکنند و هماره در تلاشند که با تکنیک ها و روش های آسان تر یا کم تر تهاجمی تر، به درمان و یا تشخیص بیماری های مختلف این حوزه بپردازند.

نوع دارو و کیفیت آن

در نهایت، برای انجام تست پاپ اسمیر با بی حسی معمولا هزینه بیشتری از بابت داروی بی حسی مصرف شده دریافت میشود که نوع دارو و کیفیت آن به عنوان یک ملاک مهم برای هزینه انجام تست پاپ اسمیر با بی حسی شناخته میشود.

در نظر داشته باشید که موارد بیشتری ممکن است، وجود داشته باشند که بر درمان شما تاثیرگذار باشند، اما آنچه پیشتر بیان شد، عوامل اصلی موثر بر هزینه های درمان در حوزه تخصصی زنان و زایمان است. شما میتوانید در زمینه درمان و هزینه های درمانی، با مراجعه به دکتر ایروانی از بهترین مشاوره ها و راهنمایی های ارائه شده توسط ایشان بهره مند شوید.

دکتر ایروانی به عنوان متخصص زنان فعال در این زمینه، معمولا هزینه های ویزیت خود را با بهترین نرخ ها و همچنین با توجه به کلیه عوامل موثر بر هزینه انجام تست و درمان از بیماران خود دریافت میکند که همین مسئله باعث شده است که بسیاری از بیمارانی که به دکتر ایروانی مراجعه میکنند رضایت بسیار بالایی از خدمات، تشخیص و درمان توسط ایشان داشته باشند.

در این جا به انتهای نوشتار تست پاپ اسمیر با بی حسی رسیدیم و امید داریم که موار مطرح شده در خصوص تست پاپ اسمیر با بی حسی برای شما سودمند باشند.

Share this post

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در google
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در print
اشتراک گذاری در email