بهترین متخصص زنان برای چکاپ در تهران

بهترین متخصص زنان برای چکاپ در تهران

بهترین متخصص زنان برای چکاپ در تهران کیست و چه ویژگی های دارد. در این مقاله علاوه بر پاسخ به این سوال به موضوعاتی دیگر در زمینه پزشک زنان و خدماتی که توسط متخصص زنان انجام می شود نیز خواهیم پرداخت.

بهترین متخصص زنان برای چکاپ در تهران
بهترین متخصص زنان برای چکاپ در تهران

از رایج ترین دلایل مراجعه زنان به متخصص زنان، مبحث بارداری و زایمان و مشکلات مربوط به دوران قاعدگیست اما این موارد تنها مشکلاتی نیستند که می توان برای بررسی آن ها به پزشک زنان مراجعه کرد. بسیاری از بیماری های دیگر در حوزه زنان و زایمان توسط متخصص زنان درمان شده و چکاپ های زیادی نیز به وسیله متخصص زنان بررسی می گردد.

برای یافتن بهترین متخصص زنان برای چکاپ در تهران روش های زیادی وجود دارد که علاوه بر موارد فوق در این مقاله در مورد این مورد نیز توضیحات لازم را ارائه خواهیم کرد.

چکاپ چیست و چرا ضروری است؟

آیا در هنگام سلامت کامل نیز، نیازی به چکاپ هست؟

به چه کسی متخصص زنان می گویند؟

چه خدماتی توسط متخصص زنان داده می شود؟

پزشک زنان چه وظایفی دارد؟

متخصص زنان چه تفاوتی با ماما دارد؟

چه بیماری هایی توسط متخصص زنان قابل تشخیص و درمان می باشد؟

چه زمان باید به متخصص زنان مراجعه کرد؟

به چه دلایلی باید به متخصص زنان مراجعه کرد؟

بهترین متخصص زنان برای چکاپ در تهران چه ویژگی هایی را دارا می باشد؟

برای یافتن بهترین متخصص زنان برای چکاپ در تهران باید چه نکاتی را مد نظر قرار داد؟

بهترین متخصص زنان برای چکاپ در تهران را به چه روشی می توان پیدا کرد؟

چکاپ زنان باردار توسط متخصص زنان در چه مواردی انجام می شود؟

جراحی های زنان که توسط متخصص زمان انجام می گیرد چه مواردی هستند؟

چکاپ های انجام گرفته توسط متخصص زمان در زمینه پیشگیری از سرطان سینه چگونه است؟

چکاپ سلامتی جنسی در زنان به چه شکلی انجام می گیرد؟

چکاپ سرطان سینه به صورت بررسی ترشحات چگونه است؟

زنان برای جلوگیری از ابتلا به سرطان روده چگونه چکاپ می شوند؟

در اولین مراجعه به متخصص زنان جهت چکاپ چه مواردی حائز اهمیت است؟

معاینه واژینال چیست و چگونه انجام می شود؟

معاینات لگنی زنانه چیست و توسط متخصص زنان چگونه انجام می شود؟

چکاپ های معمول زنانه شامل چه مواردی هستند؟

پیش از مراجعه به پزشک زنان رعایت چه مواردی را باید رعایت کرد؟

چکاپ چیست و چرا ضروری است؟

بسیاری از بیماری ها ممکن است به صورت نهفته به وجود آید و در صورتی که به موقع تشخیص داده نشده و درمان نشود طبعات آن جبران ناپذیر خواهد بود.

بسیاری از افراد اما، تا زمان بروز علائم بیماری اقدام به مراجعه نزد پزشک نمی کنند و درمان بیماری را به بعد از شدت گیری آن به شکل خفیف یا مزمن موکول می کنند. در این شرایط چکاپ تا حد زیادی کمک کننده است و می تواند از مشکلات زیادی جلوگیری کند.

چکاپ چیست و چرا ضروری است؟
چکاپ چیست و چرا ضروری است؟

تعریف کلی چکاپ

چکاپ در یک تعریف کلی، به معنای تعیین و سنجش میزان سلامتی فرد است. این تعیین سلامتی به وسیله انجام معاینات و آزمایش های مختلف انجام می گیرد که البته این بررسی و معاینات بر اساس سن و جنسیت متفاوت است.

چکاپ هم چنین نوعی اقدام پیشگیری کننده از بیماری هاست زیرا اولین علائم هر بیماری در صورت نهفته بودن در چکاپ و آزمایشات مشخص می گردد.

به طور کلی هر معاینه و آزمایشی که به منظور اطلاع از وجود بیماری و بررسی سلامتی انجام گیرد را چکاپ می نامند. چکاپ می تواند به طور زود هنگام بیماری ها را مشخص کند و قبل از شدت گرفتن بیماری درمان آغاز شود یا با مشاهده علائمی که ممکن است در نهایت منجر به بیماری شود اقدامات پیشگیری کننده را آغاز کرد.

دلایل انجام چکاپ

از جمله مزایایی که چکاپ به صورت دوره ای و در فواصل زمانی مشخص دارد کاهش هزینه هاست. در صورتی که بیماری به موقع تشخیص داده شود تنها هزینه لازم، هزینه پیشگیری از ابتلا و معاینات پزشکیست اما در صورتی که بیماری به مراحل درمانی برسد هزینه های مراجعه به پزشک، داروهای درمانی، در صورت نیاز بستری در بیمارستان و… شامل هزینه ها شده که باعث می شود بیمار متحمل هزینه های بالاتری شود.

هم چنین بسیاری از بیماری ها استرس زا هستند و روند درمانی آن ها به سادگی انجام نمی گیرد. به عنوان مثال در مورد بیماری سرطان مشکلات زیادی مانند تغییر ظاهر، تحمل جلسات شیمی درمانی و… گریبان گیر بیمار می شود که در صورت تشخیص به موقع و زودهنگام بدون بروز این مشکلات می توان بیماری را درمان کرد.

هم چنین تشخیص به موقع در بسیاری از مواقع به بهبودی سریع تر کمک می کند. از این نظر نیز انجام چکاپ به صورت دوره ای می تواند برای بیمار کمک کننده باشد.

چکاپ هم برای زنان و هم برای مردان و در هر سنی امکان پذیر است. چکاپ های زنانه معمولا توسط متخصص زنان انجام می گیرد که از بهترین پزشکان در این زمینه می توان به دکتر ایروانی اشاره کرد.

دلایل انجام چکاپ
دلایل انجام چکاپ

آیا در هنگام سلامت کامل نیز، نیازی به چکاپ هست؟

چکاپ و بررسی وضعیت سلامتی بدن تنها به دوران بیماری یا شرایطی که احتمال وجود بیماری باشد مربوط نمی باشد. بلکه چکاپ را باید در دوران مختلف و به منظور سلامتی و پیشگیری از بیماری انجام داد.

ضرورت چکاپ در زمان سلامت

چکاپ ها از نظر سلامت، به این دلیل ضرورت دارند که از بروز بیماری ها جلوگیری می کنند. در صورتی که بیماری فاقد علائم یا پنهان وجود داشته باشد با چکاپ می توان آن را تشخیص داد و روند درمانی را آغاز کرد. به علاوه بعضی از افراد در خانواده هایی متولد می شوند که بیماری های مسری و ژنتیکی در آن ها وجود دارد. این افراد نیز به منظور عدم ابتلا به بیماری باید چکاپ را به طور دوره ای انجام دهند.

به عنوان مثال افرادی که در خانواده آن ها، بیمار دیابتی وجود دارد باید چکاپ قند خون را گاهی به صورت هفته ای انجام دهند تا از سلامت و عدم وجود بیماری اطمنیان کامل حاصل شود و نیاز به طی کردن روند سنگین و پرهزینه برای درمان نباشد.

دوره انجام چکاپ ها در صورت سلامتی

در صورتی که فرد در سلامت کامل باشد و در آزمایشات و چکاپ ها بیماری یا مشکلی دیده نشود می توان چکاپ را در دوره های مشخص که زیر نظر پزشک تعیین شده است انجام داد. به عنوان مثال در صورت سلامت فرد در سنین هیجده تا چهل سالگی می توان چکاپ را هر پنج سال یک بار انجام داد و بعد از این سن به دلیل ضعیف تر شدن سیستم ایمنی بدن چکاپ را به فواصل سه ساله تبدیل کرد.

آزمایش های انجام شده در چکاپ کلی

در چکاپ کلی آزمایشاتی نظیر اندازه گیری قد و وزن، تست وضعیت ضربان قلب، میزان فشار خون، کلسترول و … انجام می گیرد. ذکر این نکته نیز لازم است که تست و چکاپ دوره ای تنها در این زمینه ها نیست و حتی در مواردی نظیر دندان ها نیز نیاز به چکاپ هست.

دندان پزشکان توصیه می کنند که برای جلوگیری از بیماری های دهان و دندان هر دو تا سه سال یکبار چکاپ انجام شود. هم چنین زنان نیز به طور تخصصی باید در فواصل مشخص وضعیت سلامتی خود را بررسی کنند.

آزمایش های انجام شده در چکاپ کلی
آزمایش های انجام شده در چکاپ کلی

به چه کسی متخصص زنان می گویند؟

تخصص زنان یکی از شاخه های پزشکی است. در این تخصص، پزشک دوره های تئوری و تخصصی عملی را در زمینه بیماری های زنان، بارداری و زایمان و دوران نقاهت بعد از بارداری و بیماری های زنانه می گذراند.

حوزه کاری متخصص زنان

در این حوزه که به مسائل مربوط به زنان منحصر است و تمرکز آن درمان بیماری های در این زمینه است به انواع مشکلات زنان، مانند بیماری و ایجاد مشکل در رحم، تخمدان، اندام تناسلی و… پرداخته می شود. متخصصین زنان مشکلات در این بخش ها را تشخیص داده و راه درمان آن ها را به بیمار ارائه می دهند.

مراجعه به این متخصص معمولا رنج سنی خاصی نداشته و مربوط به تمام دوران زندگی یک زن از نوجوانی تا میان سالیست. آموزش هایی که پزشک متخصص زنان می بینید به وی توانایی انواع معاینه و تشخیص های مربوط به زنان را می دهد. هم چنین قدرت مشاوره و بررسی مشکل به همراه بیمار نیز از دیگر حوزه هایی است که یک متخصص زنان در آن تبحر دارد.

متخصص زنان و جراحی

در این رشته متخصصین علاوه بر آموزش در زمینه تشخیص و درمان بیماری آموزش های کامل برای جراحی را نیز می گذارنند. بر خلاف سایر رشته های تخصصی که در برخی از آن ها پزشک امکان جراحی نداشته و این کار باید توسط متخصص جراحی و زیر نظر پزشک انجام شود متخصص زنان توانایی کلیه جراحی ها در زمینه زنان را دارا می باشد.

البته تمام عمل های جراحی که توسط متخصص زنان انجام می گیرد در دانشگاه و از ابتدا آموزش داده نمی شود و برخی از آن ها بعد از گذراندن دوره های عملی مشخص توسط پزشک فرا گرفته می شود. در ایران پزشکان زیادی وجود دارند که این تخصص را داشته و در زمینه زنان فعالیت می کنند

اما این که کدام پزشک از تبحر لازم برخوردار بوده و دانش و توانایی کافی برای تشخیص بیماری و درمان بیمار را دارد به سادگی قابل تشخیص نیست و گاهی بسیاری از افراد به دلیل مراجعه به پزشک نامناسب متحمل عارضه های جدی شده اند، دکتر ایروانی را می توان یکی از متخصصین مجرب در زمینه چکاپ و درمان بیماری های مخصوص زنان معرفی کرد.

متخصص زنان و جراحی
متخصص زنان و جراحی

چه خدماتی توسط متخصص زنان داده می شود؟

متخصص زنان یکی از شاخه های علم پزشکی است که به درمان مشکلات مربوط به زنان می پردازد. در این حوزه هر مشکلی که تنها در زنان وجود داشته باشد بررسی می شود.

زمینه های مشاوره توسط متخصص زنان

از جمله خدماتی که توسط یک متخصص زنان راه می شود می توان به مشاوره ها اشاره کرد. مشاوره های حوزه تخصصی زنان در مورد پیشگیری و درمان بیماری ها و مسائلی است که به طور اختصاصی بانوان را درگیر میکند.

به عنوان مثال مشاوره در زمینه بارداری پیش از بارداری و مراقبت های لازم در حین بارداری یا مشاوره در مورد نحوه جلوگیری از بارداری و روشهای مخصوص این کار. البته مشاوره های انجام شده توسط متخصص زنان تنها به این حوزه محدود نمی شود و در مورد مسایل دیگری مانند عفونت هایی که زنان را درگیر می‌کند و روش های حل آن تست های مختلفی که توسط متخصصین زنان در مورد بیماری های زنان انجام می گیرد و معاینات مشکلاتی که به طور تخصصی اندام های زنانه و درگیر میکند نیز مشاوره صورت می گیرد.

حوزه درمان

در حوزه درمان نیز انواع مختلفی از درمان ها توسط متخصص زنان انجام می گیرد که از جمله آنها می توان به درمان بی نظمی های قاعدگی و اختلالات هورمونی در زنان یا درمان های دارویی در مورد نازایی وزایمان های ساده تر اشاره کرد.همچنین در صورتی که زنان دچار مشکلاتی مانند اختلالات جنسی باشند نیز درمان این مورد توسط متخصص زنان انجام می گیرد.

جراحی

توسط متخصص زنان علاوه بر موارد ذکر شده جراحی‌های مختلفی نیز انجام می شود که از جمله آنها می‌توان به جراحی های اندام تناسلی،در بعضی موارد جراحی های مرتبط با زایمان مانند سزارین،جراحی های مربوط به رحم مانند برداشتن تمام یا بخشی از رحم برای رسیدگی به بیماری‌های مختلف مانند سرطان در اندام های زنان و بیماریهای التهابی رحم و لگن اشاره کرد.

در مورد خدمات انجام گرفته توسط متخصص زنان ما هم جز این مسئله تبحر و تسلط پزشک به خدمت انجام شده است. در این زمینه می توان دکتری ایروانی را به عنوان یکی از متخصصین ماجرا به زنان در ایران معرفی کرد.

جراحی
جراحی

متخصص زنان چه تفاوتی با ماما دارد؟

معمولاً افراد تخصص های مختلف پزشکی را با هم اشتباه می گیرند. از جمله اشتباهات رایج در زمینه تخصص های پزشکی می‌توان به اشتباه گرفتن تخصص مغز و اعصاب با اعصاب و روان تخصص مامایی با متخصص زنان اشاره کرد.

فعالیت های تخصصی ماما

به طور کلی زمینه کار ماما با متخصص زنان تفاوت های زیادی دارد. زمینه کاری یک ماما صرفاً زنان باردار نیست و فعالیتهای انجام گرفته توسط این فرد در حوزه بیماری های مربوط به زنان است.

به عنوان مثال اقداماتی مانند ساکشن نوزادان، انجام دادن سونوگرافی های زنانه، درمان های اولیه نازایی، تست هایی مانند پاپ اسمیر و درمان بیماری های مربوط به واژن و اندام تناسلی با دارو در زمینه کاری یک ماماست.

البته که علاوه بر تامین موارد ما می‌تواند در زمینه زایمان طبیعی نیز فعالیت کند و تمام مراقبت های مربوط به نوزاد پس از به دنیا آمدن نیز بررسی کند.

شباهت و تفاوت ها

با این حال علی رغم وجود شباهت های بسیار در حیطه کاری این دو تخصص زنانه می توان گفت که توجه به متخصص زنان به خصوص در ایران بسیار پایین‌تر است و زنان تنها برای مشکلات حاد و متفاوت تر مانند جراحی های زنانه نظیر جراحی لاپاراسکوپی به متخصص زنان مراجعه می کنند.

علیرغم اینکه تنها تشخیص های اولیه باید توسط ماما صورت گیرد و درمان به طور قطعی باید زیر نظر متخصص زنان پیگیری شود. به طور کلی می‌توان گفت که در ایران از تخصص ماما تنها در بیمارستانها مطب های عمومی به منظور زایمان و مسائل مربوط به زایمان و بارداری استفاده می کنند

البته گاهی اوقات در بیمارستان ها فعالیت های دیگری نیز نظیر کنترل های اولیه زایمان توسط ماما انجام می  یا برخی از جراحی های سبک و سرپایی نیز بعضی اوقات در صورت لزوم و نبود متخصص توسط ماما صورت می‌گیرد به عنوان مثال جراحی‌های مانند تنگ کردن واژن.

اصلی ترین تفاوت میان پزشکی متخصص زنان و مامایی را میتوان در تخصصی بودن کار آنها دانست. یک ماما در مراحل اولیه بیماری های زنانه و بارداری علم و دانش لازم را کسب کرده و یک متخصص زنان مراحل پیشرفته طرح مشکلات مربوط به زنان را آموخته است. با این حال این موارد جزو وظایف متخصص زنان است.

شباهت و تفاوت ها
شباهت و تفاوت ها

چه بیماری هایی توسط متخصص زنان قابل تشخیص و درمان می باشد؟

همانطور که گفته شد زنان می‌توانند برای بیماری‌های مختلف خود به متخصص زنان مراجعه کنند. دلیل مراجعه به متخصص زنان می توانند مشاوره گرفتن یا درمان و برطرف کردن بیماری باشد.

بیماری های مرتبط با اندام تناسلی

از جمله بیماری‌هایی که زنان به دلیل آن به متخصص زنان مراجعه می‌کنند می‌توان به بیماریهای دستگاه تناسلی اشاره کرد. بیماری در این ناحیه از بدن از شایع ترین بیماری ها در زنان است که به شکل مختلف بروز می کند از جمله شکل های بیماری در دستگاه تناسلی میتوان به ترشحات قارچی بیماری های التهابی لگن اشاره کرد.

همچنین عفونت های ادراری نیز مربوط به این اندام از بدن می باشند. با توجه به اینکه در زمینه این بیماری ها بهداشت فردی نقش اساسی داشته و در صورتی که فرد به این بیماری مبتلا شود تاثیر زیادی در زندگی دارد به محض مشاهده اولین علائم باید به متخصص مراجعه کرد.

سرطان تخمدان

از دیگر بیماری‌های شایع زنان می‌توان به سرطان تخمدان اشاره کرد این بیماری را با نام قاتل خاموش نیز می شناسند. علائم مختلف سرطان تخمدان در زنان مختلف متفاوت است.

با این حال از جمله رایج ترین علائمی که می تواند فرد را در مورد ابتلا به سرطان تخمدان هوشیار کند نفخ شکم،درد در ناحیه شکم و زیر شکم،مشکلات بلع و مشکل در ادرار می باشد.

البته همانطور که گفته شد این بیماری به نام قاتل خاموش نیز شناخته می شود به این دلیل که علائم آن تا زمان شدت گرفتن بیماری پنهان است. بنابراین چکاپ های زنانه باید به طور مرتب انجام شود تا از بروز این بیماری جلوگیری کرد.

سرطان رحم

سرطان رحم بعد از سرطان تخمدان از دیگر بیماری های جدی در زنان است اگر زود تشخیص داده شده و درمان به موقع آغاز شود چیزی حدود ۹۵ درصد احتمال درمان دارد.

افرادی که به دلیل این بیماری به متخصص زنان مراجعه می کنند معمولاً علائمی مانند خونریزی و ترشحات غیر عادی در ناحیه واژن دارند یا درد شدید در لگن در بیشتر ساعات شبانه روز احساس میکنند. ابتلا به این بیماری در میان جوانان بیشتر از سایرین مشاهده می شود.

سرطان سینه

بعد از سرطان تخمدان سرطان رحم سرطان سینه را میتوان بیماریهای رایج زنانه دانست. این بیماری نیز می تواند با مراجعه به موقع درمان نشود البته سرطان سینه تنها در میان زنان بلکه در در میان مردان نیز با نسبت بسیار پایین تر مشاهده می شود.

سرطان سینه
سرطان سینه

چه زمان باید به متخصص زنان مراجعه کرد؟

بطور کلی چه کاهش در زنان و چه در مردان باید به طور سالیانه انجام شود. در مورد افرادی که به بیماری های خاص مبتلا هستند چکاپ باید منظم تر و گاهی اوقات در فواصل زمانی کوتاه تری انجام شود تا از بروز بیماری ها و مشکلات جدی جلوگیری گردد.

چکاپ در شرایط کلی

در مورد زنان و چکاپ های زنانه توسط متخصص زنان توصیه بیشتر پزشکان مراجعه سال یکبار متخصص و معاینه توسط وی است. در شرایط عادی معاینه سالیانه به فرد کمک می کند تا نحوه زندگی سالم را هم خوبه و خطراتی که زنان را تهدید می کند را تا حد زیادی کاهش دهد. در صورتی که فرد از سلامت کامل برخوردار باشد و برای چکاپ به متخصص زنان مراجعه کند مواردی مانند ارزیابی و مشاوره،بررسی عوامل بیماری زا با توجه به سن و سبک زندگی فرد،آزمایشات لازم در اندام های مختلف بدن و بررسی میزان هورمون ها و… انجام می گیرد.

مراجعه به پزشک در افراد خاص

اما در صورتیکه فرد دچار مشکلات زمینه‌ای باشد یا در خانواده خود فردی را مبتلا به یکی از بیماری‌های جدی زنانه داشته باشد چه کار باید منظم تر در زمان‌های کوتاه تری انجام گیرد.

به عنوان مثال افرادی که یکی از اعضای درجه یک در خانواده آنها به سرطان سینه مبتلا است باید چکاپ را هر شش ماه یا نهایتاً یک سال یکبار با دقت کامل انجام دهند و وضعیت سلامتی بدن را دائماً بررسی کند.

نتیجه چکاپ تا حد زیادی می‌تواند از بروز بیماری ها جلوگیری کند یا در صورت مشاهده بیماری از شدت گرفتن آن و رسیدن به مراحل مزمن تا حد زیادی جلوگیری کند.

مهم است که معاینات پزشکی و چکاپ توسط متخصص زنان به وسیله یک پزشک مجرب و با تجربه انجام گیرد تا در صورت اینکه پاسخ آزمایش پاسخ کاذب بود اما بیمار سایر علائم بیماری را داشت از روش های کمکی برای تشخیص بیماری استفاده کند.

به عنوان مثال گاهی اوقات به دلیل عفونت جواب تست پاپ اسمیر ممکن است خلاف واقعیت را نشان دهد این مسئله را تنها پزشک با تجربه می تواند تشخیص دهد. از جمله متخصصین خوب زنان برای چکاپ در تهران می‌توان به دکتر ایروانی اشاره کرد.

مراجعه به پزشک در افراد خاص
مراجعه به پزشک در افراد خاص

به چه دلایلی باید به متخصص زنان مراجعه کرد؟

به طور کلی تمام اندامهای بدن با یکدیگر در ارتباط هستند و مشکل در یکی از اندام ها بر سایرین نیز تاثیر می گذارد. به عنوان مثال در صورت بروز مشکلات قلبی تنفس نیز با مشکل مواجه شده و ممکن است در معده نیز مشکلاتی احساس شود.

در مورد بیماری های زنان شرایط به همین گونه است و اشکل در یکی از سیستم‌های بدن در زنان در کار سایر سیستم ها نیز اختلال ایجاد می کند بنابراین مراجعه و بررسی مشکلات توسط متخصص زنان امری بسیار ضروری است.

دلایل رایج

از جمله دلایلی که زنان به علت آن می توانند به متخصص زنان مراجعه کنند هنگامی است که خونریزی غیر طبیعی مشاهده می‌کنند. خونریزی های زنانه امری عادی است و اگر در زمان مقرر خود انجام شوند نگرانی ندارند اما گاهی اوقات این خونریزی در زمانی جزو دوران عادت ماهیانه و به شکل غیر عادی از نظر حجم یارنگ اتفاق می افتد این مسئله نگران کننده است و باید توسط متخصص بررسی شود. همچنین گاهی اوقات ممکن است فرد دچار دردهای شدید در قسمتهای مختلف بدن خود شود به عنوان مثال در لگن یا اندام  جنسی در این شرایط نیز مراجعه به پزشک برای بررسی علت بیماری امری ضروری است تا در صورت وجود مشکلات جدی به موقع کشف و درمان گردد.

مشاوره و بررسی

از دیگر عوارض جدی که زنان را ملزم به مراجعه به پزشک متخصص زنان می کند آزمایش های سالیانه است.به خصوص در زنانی که به بیماری‌هایی نظیر سرطان سینه یا رحم مبتلا بوده یا هستند آزمایشاتی مانند ماموگرافی و کولونوسکوپی باید به طور منظم و زیر نظر پزشک متخصص انجام شود تا از برگشت بیماری جلوگیری شود.

همچنین زنانی که دچار اختلالات فیزیولوژیکی مانند اختلال در سطح هورمونهای بدن هستند نیز لازم است به منظور درمان آن به پزشک زنان مراجعه کنند. البته پزشک زنان در زمینه خشونت های خانگی یا در رابطه جنسی نیز به بیماران مشاوره های لازم را ارائه می‌کند یا اقدامات لازمه درمانی چه از نظر روانی و چه از نظر جسمی را برای بیمار انجام میدهد.

مشاوره و بررسی
مشاوره و بررسی

بهترین متخصص زنان برای چکاپ در تهران چه ویژگی هایی را دارا می باشد؟

تعداد متخصصین زنان کم نیست و اطلاع از اینکه کدام متخصص زنان در زمینه کاری خود بهترین است و تمام ویژگی های یک متخصص خوب را دارد به سادگی میسر نیست. به منظور اطلاع از این موضوع آشنایی با ویژگی های یک متخصص زنان خوب تا حد زیادی می تواند کمک کننده باشد.

مهارت کافی

از جمله ویژگی های بهترین متخصص زنان برای چکاپ در تهران می توان به مهارت وی اشاره کرد. چه در زمینه چکاپ و بررسی بیماری ها و چه در زمینه جراحی و درمان یک متخصص خوب مهارت کافی را دارد.

گاهی اوقات به دلیل همزمان شدن دو یا چند بیماری با هم تشخیص اینکه بیماری اصلی کدام است چندان ساده نیست و اینکه کدام بیماری باید ابتدا درمان شود به راحتی مشخص نمی شود. در این زمان معمولاً یک متخصص زنان خوب که از مهارت کافی در حرفه خود برخوردار باشد این مسئله را به راحتی تشخیص داده و درمان را آغاز می کند.

تجربه بالا

از دیگر ویژگی‌های یک متخصص زنان خوب می توان به تجربه وی اشاره کرد.متخصصین خوب معمولاً تجربه کاری زیادی دارند و با انواع بیماری ها به طور عملی و مستقیم سروکار داشته و درمان آن را نیز به خوبی می شناسند از این نظر می توان با اطمینان خاطر به آنها مراجعه کرد و از درمان خود مطمئن بود.

ابزار و دستگاه های مناسب

از دیگر ویژگی‌های بهترین متخصص زنان برای چکاپ در تهران می توان به پیشرفت و به روز بودن دستگاه و ابزاری که مورد استفاده قرار می‌دهد اشاره کرد. به عنوان مثال امروزه محلول ها در تست پاپ اسمیر جایگزین روش های قبلی این تست شدند که این مسئله به دقت بالاتر است و وقتی تر کمک می کند. یک متخصص خوب تمام این ابزار را برای چکاپ و درمان بیمار در اختیار دارد.

علم و دانش مطابق با تحولات روز

اطلاعات به روز نیز از دیگر ویژگی های یک متخصص خوب زنان است. بهترین متخصص زنان برای چکاپ در تهران کسی است که علم و دانش خود را مطابق با تغییرات روز به روز رسانی کند و علاوه بر اطلاعات قدیم درمورد تحولاتی که صنعت پزشکی در دنیای امروز کرده نیست اطلاعات کامل داشته باشد. از دکتر ایروانی می توان به عنوان یکی از بهترین متخصصین زنان برای چکاپ در تهران نام برد.

علم و دانش مطابق با تحولات روز
علم و دانش مطابق با تحولات روز

برای یافتن بهترین متخصص زنان برای چکاپ در تهران باید چه نکاتی را مد نظر قرار داد؟

هنگام انتخاب پزشک متخصص برای درمان بیماری بعضی از نکات می‌توانند تا حد زیادی کمک کننده انتخاب باشند.در مورد مراجعه به پزشک زنان مواردی مانند بیمارستان، جنسیت، نظرات سایرین مشکل و بیماری و غیره می توانند در انتخاب کردن بهترین متخصص تاثیرگذار باشند.

بیمارستان

بیمارستان یکی از مسائلی است که برای پیدا کردن بهترین متخصص زنان برای چکاپ در تهران باید به آن توجه کرد. معمولاً بیماران متخصصینی که بخشی از تایم خود را در بیمارستانها یا کلینیک های معتبر میگذارند اعتماد بیشتری پیدا می کنند درمان را با اطمینان خاطری بیشتری سپری می‌کنند.

بنابراین یکی از نکاتی که در پیدا کردن بهترین متخصص زنان برای چکاپ در تهران باید مد نظر قرار داد فعالیت پزشکی انتخابی در بیمارستان است.البته این مسئله ممکن است برای گروهی از افراد اهمیت چندانی نداشته و بلعکس کلینیکهای خصوصی را به دلیل خلوت بودن و تمرکز بیشتر پزشک به بیمارستان ها ترجیح دهند.

جنسیت

از دیگر نکاتی که می‌تواند در یافتن بهترین متخصص زنان برای چکاپ در تهران موثر باشد جنسیت است. تبعیض که بیشتر از زنان با متخصصینی که همجنس خود بوده ارتباط بهتری دارند. بیشتر بیماری های زنانه بیماری‌هایی هستند که برای بررسی باید از طریق اندام های جنسی بررسی گردند.

یا اندام های جنسی زنانه را بیشتر درگیر می‌کنند در اینگونه شرایط بررسی و چکاپ توسط یک متخصص هم جنس می تواند راحت تر و بدون احساس خجالت و شرمندگی انجام گیرد.

نظر و مشورت با دیگران

همچنین نظرات دیگران نیز در انتخاب بهترین متخصص زنان برای چکاپ در تهران بی‌تأثیر نیست. افراد معمولا بعد از تجربه کار یک پزشک می تواند آن را به سایرین نیز پیشنهاد کنند که در این زمینه می توان از تجربه دیگران استفاده کرد.

موقعیت مطب

موقعیت مکانی از دیگر عوامل موثر برای انتخاب بهترین متخصص زنان برای چکاپ در تهران است. بیشتر از زنان ترجیح می‌دهند تا از متخصصین استفاده کنند که نزدیک و محل سکونت آنها بوده و برای مراجعه به آنها زمان زیادی را در ترافیک یا رفت و آمد مصرف نکنند.

تعداد مراجعین

از دیگر مواردی که افراد برای انتخاب یک متخصص مد نظر قرار می دهند می توان به تعداد مراجعین اشاره کرد. معمولاً متخصصین که مراجعه کنندگان بیشتری داشته باشند از نظر اکثریت افراد از اعتبار بیشتری برخوردار هستند. افرادی زیادی هستند که می توان به عنوان بهترین متخصص زنان برای چکاپ در تهران از آن ها نام برد که یکی از آن ها دکتر ایروانی می باشد.

تعداد مراجعین
تعداد مراجعین

بهترین متخصص زنان برای چکاپ در تهران را به چه روشی می توان پیدا کرد؟

پیدا کردن بهترین متخصص زنان برای چکاپ در تهران با توجه به تعداد بالای متخصصین در این زمینه کار چندان ساده ای نیست و نیازمند بررسی های زیاد است.

اهمیت انتخاب متخصص خوب

در مورد متخصصین زنان افراد ترجیح می‌دهند که بعد از انتخاب یک متخصص تمام روند درمان خود و بیماریهای بعد از آن را توسط همان متخصص پیگیری کنند.

به عبارتی متخصص زنان در تمام طول دوران زندگی یک فرد یکسان است و احتمال کمی وجود دارد که فردی پزشک خود را تغییر دهد. دلیل این امر این است متخصص با وضعیت بدنی و سبک زندگی بیمار خود آشنا شده و برای هر بار مراجعه نیازی به شرح وضعیت خود به طور مجدد نیست. بنابراین پیدا کردن و انتخاب یک متخصص خوب امری بسیار ضروری است.

استفاده از اینترنت

یکی از مرسوم ترین روش ها برای پیدا کردن بهترین متخصص زنان برای چکاپ در تهران استفاده از اینترنت و جستجو در سایت های مختلف است. معمولاً بیشتر متخصصین زنان از سایت برخوردار هستند و اطلاعات و علم خود را تا حدی از طریق مقالات و پرسش و پاسخ های سایت در اختیار مراجعه کنندگان می گذارند.

از طریق سایت متخصص می‌توان تا حدودی با بیوگرافی پزشک و مشخصات وی آشنایی پیدا کرد و هم چنین با مطالعه نقد و نظرات بیماران مراجعه کنندگانی که به پزشک مراجعه کردند میزان تخصص وی نیز اطلاع پیدا کرد.

مشورت با سایرین

از دیگر روش هایی که می توان به وسیله آن بهترین متخصص زنان برای چکاپ در تهران را پیدا کرد استفاده از از تجربیات دیگران است. این مسئله تا حد زیادی می‌تواند در انتخاب پزشک مناسب کمک کننده باشد.

از طریق استفاده از تجربیات دیگران می توان متخصصی را انتخاب کرد که بیشترین نزدیکی با مشکل بیمار را داشته باشد همچنین از اعتبار و دانش متخصص نیز اعتماد کامل حاصل کرد.

همچنین در صورتیکه فرد پزشک عمومی یا پزشکی در زمینه سوالات تخصص ها را می شناسد می توانند برای پیدا کردن بهترین متخصص زنان از وی کمک بگیرد. متخصصین حرفه ای خوب معمولاً پرآوازه هستند و بیشتر پزشکان با آنها آشنایی دارند.

دکتر ایروانی یکی از متخصصین خوب و تجربه در زمینه تشخیص،چکاپ و درمان بیماری های مربوط به زنان است.

مشورت با سایرین
مشورت با سایرین

چکاپ زنان باردار توسط متخصص زنان در چه مواردی انجام می شود؟

مراقبت های بارداری شامل تمام مراقبت هایی هستند که در این دوران به منظور تجربه کردن یک حاملگی راحت و زایمان راحت انجام می گیرد. این مراقبت ها معمولاً از طریق چکاپ و بررسی وضعیت سلامتی مادر و جنین انجام می شود.

زمان چکاپ بارداری

معمولاً زنان از لحظه ای که به بارداری مشکوک می‌شوند برای معاینه بررسی وضعیت خود به پزشک متخصص مراجعه می‌کنند. این امر به داشتن یک دوران بارداری ساده تر و کم خطر تر کمک بسیاری می کند. البته بعضی از زنان نیز پیش از اقدام به بارداری برای بررسی وضعیت خود از نظر ابتلا به بیماری های مختلف می توانند در بارداری آسیب زننده باشند متخصص به منظور چکاپ مراجعه می کنند. به طور کلی چکاپ می تواند یک بارداری سالم و زایمان راحت تر را برای فرد به ارمغان بیاورد.

دلایل چکاپ و مراجعه به متخصص زنان در دوران بارداری

چکاپ هایی که در دوران بارداری توسط متخصصین زنان انجام می‌شود معمولاً به منظور کسب اطمینان از رشد سلامت جنین است.حتی در صورت اطمینان از سلامت مادر به طور کامل نیز باید چکاپ ها به طور دوره ای و منظم انجام شوند چون ممکن است بعضی از بیماری ها به طور ناگهانی بروز کند.

به عنوان مثال دیابت بارداری از جمله مشکلاتی است که ممکن است زنان پیش از دوران حاملگی به آن مبتلا نباشند و در این دوران به سراغ فرد بیاید. این مشکل تنها وسیله چکاپ به آزمایشات کامل توسط متخصص زنان فهمیده می شود و درمان آن نیز باید توسط متخصص انجام گیرد.

یا زنانی که در دوران بارداری خود دچار خونریزی یا دردهای شدید می شوند به منظور کشف علت این مشکلات نیاز است توسط متخصص زنان چکاپ شوند. در صورتی که علت این مشکلات جدی باشد ممکن است عوارضی مانند سقط جنین را در پی داشته باشد. گاهی اوقات بعضی از زنان دچار مشکلاتی مانند حاملگی خارج از رحم می شوند.

در صورت عدم تشخیص به موقع و درمان این مشکل عوارض جدی برای مادر به وجود می آید.درمان حاملگی خارج از رحم تنها توسط جراحی و خارج کردن جنین توسط متخصص زنان انجام می گیرد.

بعضی از زنان هم چنین به دلیل مشکلات هورمونی امکان باردار شدن را ندارند یا در صورت بارداری ممکن است فرزندانی بیمار را به دنیا بیاورند. این افراد نیز برای اطمینان بیشتر و جلوگیری از هر گونه خطری باید به متخصص زنان برای چکاپ مراجعه کنند.

دلایل چکاپ و مراجعه به متخصص زنان در دوران بارداری
دلایل چکاپ و مراجعه به متخصص زنان در دوران بارداری

جراحی های زنان که توسط متخصص زمان انجام می گیرد چه مواردی هستند؟

درگذشته جراحی‌های زنان تنها محدود به زمانی میشد که فرد دچار مشکلات جدی بود و این مشکلات در زندگی وی نیز تاثیر گذار بودند. اما امروزه جراحی های زنان فراتر رفته و بیشتر از زنان جراحی ها را به منظور زیبایی انجام میدهند.

میومکتومی

میومکتومی یکی از جراحی های زنان است که توسط متخصص مربوطه انجام می گیرد. این جراحی به منظور خارج کردن فیبروم ها از رحم انجام می شود این کار معمولاً بدون نیاز به خارج کردن کلر هم انجام میگیرد. جراحی میومکتومی را می توان به روش های مختلفی انجام داد. انتخاب تکنیک جراحی بسته به موقعیت فیبروم ها از نظر محل قرارگیری و اندازه دارد.

البته گاهی اوقات به دلیل موقعیت قرارگیری نمی‌توان تمام فیبروئید ها را از بدن خارج کرد و برخی از آنها در بدن باقی مانده و ایجاد فیبروئید جدید می کنند.

در این شرایط در صورتی که فرد قصد بارداری داشته باشد جراحی در دوره های مختلف تکرار می شود اما در صورتی که فرد از سن بارداری گذشته باشد یا قصد فرزند آوری نداشته باشد معمولاً هم به طور کلی خارج می‌شود. در صورتی که این عمل انجام شود زایمان فقط به شکل سزارین امکان پذیر است.

میومکتومی را به دو صورت برداشتن کل رحم ایا برداشتن قسمت بالای رحم انجام می دهند. برداشتن کل رحم تنها در افراد انجام می‌گیرد که دیگر قصد بارداری نداشته باشند.

لاپاراسکوپی

از دیگر جراحی هایی که توسط متخصص زنان انجام می گیرد لاپاراسکوپی است. البته لاپراسکوپی نه به منظور جراحی بلکه گاهی اوقات به منظور چکاپ و بررسی وضعیت سلامتی فرد انجام می گیرد. در این روش معمولاً فرد به طور کامل بیهوش شده و شکاف هایی در سطح شکم وی ایجاد میشود.

این شکاف ها به ورود دستگاه لاپاراسکوپی کمک میکند تا به وسیله آن پزشک بتواند مشکل را تشخیص داده و برای درمان آن اقدام کند. در مورد بیماریهای زنان از این روش به منظور بررسی اندام های تناسلی مانند رحم و تخمدان یا لوله های فالوپ استفاده می کنند.

بعد از چه کار به وسیله لاپاراسکوپی در صورت بروز مشکل پزشک با استفاده از سایر دستگاه ها اقدام به جراحی فرد می کند. معمولا لاپاراسکوپی برای نمونه برداری از سلول های پوششی لگن،برداشتن کیست های تخمدان و رحم،برداشتن لوله و تخمدان به طور کامل در زمانی که سرطان به این نقاط وارد شده باشد یا فرد دیگر  قصد بارداری نداشته باشد استفاده می شود.

یکی از پزشکان خوب در زمینه چکاپ و درمان های زنانه در تهران دکتر ایروانی می باشند که می توان برای آن به مشکلات مربوط در زنان به ایشان مراجعه کرد.

لاپاراسکوپی
لاپاراسکوپی

چکاپ های انجام گرفته توسط متخصص زمان در زمینه پیشگیری از سرطان سینه چگونه است؟

بیماری های زنان دارند که از جمله آنها می توان به سرطان های اندام های جنسی زنانه اشاره کرد یکی از سرطان های رایج در میان زنان سرطان سینه است.

خطر سرطان سینه و علل آن

سرطان سینه به علل مختلفی اتفاق می افتد. خطر ابتلا به سرطان سینه در زنان کم نیست بنابراین تمام زنان باید برای بررسی وضعیت خود در مورد این سرطان چکاپهای منظمی داشته باشند.

به خصوص در زنانی که احتمال بروز سرطان سینه در آنها بیشتر است مانند زنانی که از فست فودها بسیار استفاده می کنند یا زنانی که به سیگار آلوده هستند یا در معرض دود سیگار و سایر دود های آلوده قرار دارند بیشتر از سایرین باید آزمایشهای لازم در زمینه بررسی وضعیت سرطان سینه را انجام دهند.

معاینه توسط پزشک

برای تشخیص سرطان سینه دو راه وجود دارد یکی از آنها معاینه منظم توسط پزشک متخصص است و راه دیگر انجام ماموگرافی. معاینه توسط پزشک در زنانی که در محدوده ۲۰ تا ۴۰ سال قرار دارند که هر سه سال یکبار انجام میشود.

البته در صورت وجود علائم دیگر ممکن از دوران معاینه کوتاه‌تر شده و معاینه به جای هر سه سال هر یک سال یکبار انجام شود.معمولاً بعد از چهل سالگی توصیه پزشکان این است که معاینه در زمینه سرطان سینه سالی یکبار انجام شود. برای اینکه چکاپ معمولاً پزشک ترشحات سینه را بررسی کرده و توده ها و برآمدگی های غیرطبیعی در سینه ها را بررسی می کند.

ماموگرافی

روش دیگر معاینه برای تشخیص سرطان سینه مامو گرافی است ماموگرافی بیشتر در زنانی انجام می‌گیرد که بیش از ۴۰ سال سن داشته یا علائم دیگر سرطان در آنها دیده می‌شود.

معمولاً در سنین ۵۰ تا ۷۰ سالگی سالی دو بار باید ماموگرافی به منظور بررسی وضعیت سلامت سینه ها انجام شود و بعد از گذشتن از این سن معاینه توسط پزشک و بازه های زمانی که وی مشخص کرده انجام می گیرد.

در ماموگرافی سینه ها تحت فشار قرار گرفته و عکسبرداری با استفاده از شیشه ایکس از آنها انجام می‌گیرد. معمولاً در این روش تمام توده هایی که به وسیله لمس کردن قابل تشخیص نیستند مشخص شده و در صورت وجود علائم سرطان پزشک از عکس ها متوجه میشود. شدیدترین نوع درمان سرطان سینه برداشتن سینه هاست در غیر این صورت میتوان با شیمی درمانی و دارو درمانی بیماری را کنترل کرد.

ماموگرافی
ماموگرافی

چکاپ سلامتی جنسی در زنان به چه شکلی انجام می گیرد؟

سلامت جنسی  از دیگر مواردی است که تمام زنان باید به آن توجه کنند. زنان به خصوص افرادی که در سنین پایین ازدواج کرده و رابطه جنسی را تجربه می‌کنند بیشتر از سایرین در معرض مبتلا به بیماریهای جنسی می باشند. بیماری ها شامل سرطان های جنسی یا عفونت در اندام های تناسلی زنانه می باشد.

پاپ اسمیر

یکی از روشهای بررسی سلامت جنسی تست پاپ اسمیر است. در این تست معمولاً از دهانه رحم نمونه برداری شده و با بررسی این نمونه ها احتمال وجود سرطان در این ناحیه از بدن بررسی می شود.

تست پاپ اسمیر و معمولاً دو حالت دارد یا پاسخ تست مثبت است یا منفی. در صورتی که پاسخ تست منفی باشد احتمال وجود بیماری وجود ندارد و فرد می تواند تا دوره بعدی مشخص شده توسط پزشک اطمینان کامل داشته باشد در صورت مثبت بودن تست معمولاً فرد مبتلا به سرطان دهانه رحم می باشد.

توصیه پزشکان این است که تست پاپ اسمیر را پس از ازدواج و یا شور اولین رابطه جنسی آغاز کرد و دوره این تست هر ۳ سال یکبار می باشد. معمولاً زنانی که بعد از سن ۵۰ تا ۶۰ سالگی تست پاپ اسمیر آنها در سه مرحله منفی باشد دیگر نیازی به تکرار این تست ندارند.

اچ پی وی

از دیگر چکاپ ها برای اطمینان از سلامت جنسی در زنان تست و آزمایش اچ پی وی است. این تست به منظور بررسی وجود عفونت انجام شده و همانند تست پاپ اسمیر از رحم و دهانه رحم نمونه برداری میشود. زنانی که این ماده در رحم آنها دیده شود معمولاً مبتلا به عفونت در رحم می باشند.

در صورتی که عفونت های رحمی با ویروس hpv و یا سایر ویروس ها درمان نشود و ادامه دار شود مشکلات جدی مانند سرطان را به وجود می آورد. در زنانی که سن باروری آنها گذشته باشد یا قصد بارداری نداشته باشند برداشتن‌رحم راهی مناسب برای جلوگیری از گسترش سرطان میباشد.

اچ پی وی
اچ پی وی

چکاپ سرطان سینه به صورت بررسی ترشحات چگونه است؟

یکی از روش های تشخیص سرطان سینه به شکل ابتدایی و با چکاپ توسط متخصص، بررسی وضعیت ترشحات سینه است.

دلایل ترشحات سینه

ترشحات پستان به هردلیل و هر شکلی که باشد امری ناخوشایند و آزاردهنده است، از جمله دلایلی که منجر به این اتفاق می شود میتوان به بارداری التهابات و تحریکات موضعی، وجود کیست و فیبروم در رحم یا کیست های پستانی، شیردهی، ایجاد شدن توده در سینه ها، استفاده و حساسیت به بعضی داروهای ضدبارداری، اختلالات در دوران قاعدگی، سابقه یبوست پستان در زنان شیرده، عفونت یا سرطان سینه، ضربه به قفسه سینه، عمل جراحی و تغییر در سینه ها مانند عمل های پروتز و جراحی پلاستیک، مصرف داروهای محرک و … اشاره کرد.

ترشحات طبیعی

بعضی از ترشحات پستانی ترشحات طبیعی هستندو در تمام بانوان وجود دارند، این ترشحات نشانه بیماری نبوده و معمولا خطری ایجاد نمیکنند، در بیشتر خانم ها فشردن نوک سینه ها پس از استحمام باعث خروج مایعاتی می شود و در صورت استفاده از داروهای خاص بروز این مسئله عادیتر می شود. نزدیک به دوران یائسیگی این ترشحات طبیعی در بیشترین مقدار خود خواهند بود که علت آن تغییرات شدید هورمونی در این دوران است.

از دیگر ترشحات طبیعی پستانی می توان به ترشحات شیری دوران بارداری یا ترشحات رنگی پستان اشاره کرد، ترشحات شیری در دروان بارداری به طور ناگهانی و بدون علت اتقاق می افتند و علت آن افزایش هورمون پرولاکتین در این دوران است این هورمون پس از زایمان باعث شیردهی می شود.

ترشحات رنگی پستان از دیگر ترشحات طبیعی بدن می باشند و علت آن ها عموما گشادی مجاری سینه می باشد، این ترشحات که چسبناک نیز هستند در صورت فشار ایجاد می شوند و ممکن است با خارش، درد یا ورم همراه باشند و چون رنگ مشخصی ندارند و به رنگ های خاکستری، قهوه ای، زرد، سفید، آبی و سبز دیده می شوند ترشحات رنگی نامیده می شوند، این مدل از ترشحات نیز نشانه بیماری خطرناک نیستند.

ترشحات غیر طبیعی

ترشحات نشان دهنده احتمال سرطان ترشحات بی رنگ و آبکی هستند، این ترشحات کاملا شفاف هستند و اگر تنها از یک سینه خارج شوند احتمال سرطان بالاتر می رود، البته نوع مشابهی از این ترشحات وجود دارد که صورتی کم رنگ و رقیق هستند این ترشحات که معمولا از هر دو پستان خارج می شوند گلبول های قرمز می باشند و نباید با ترشحات بی رنگ اشتباه گرفته شوند، این ترشحات صورتی بی خطر هستند.

خطرناک ترین نوع ترشحات سینه در بانوان ترشحات خونی هستند، این ترشحات که بیشترین احتمال به وجود سرطان سینه را دارند حتما باید توسط پزشک بررسی شوند،

این ترشحات در صورتی که در سنین بالا مشاهده شوند باید با دقت بیشتری بررسی شده و در صورتی که اواخر دوران بارداری یا دوران شیردهی دیده شوند بعلت تغییرات هورمونی و تغییر در عروق سینه ها باشد و اگر بعد از شیردهی قطع نشد حتما باید به پزشک مراجعه کرد. از بهترین پزشکان متخصص زنان برای بررسی این مشکلات می توان به دکتر ایروانی اشاره کرد.

ترشحات غیر طبیعی
ترشحات غیر طبیعی

زنان برای جلوگیری از ابتلا به سرطان روده چگونه چکاپ می شوند؟

یکی از مشکلات جدی زنان به خصوص در سنین بالای ۵۰ سال سرطان روده است. سرطان روده به خصوص در زنانی که در خانواده آنها بیمار مبتلا به این بیماری وجود داشته باشد بیشتر دیده می شود. همچنین در زنان جوانی که به انواع دیگر سرطان ها مبتلا هستند احتمال وجود این سرطان بیشتر از سایرین است.

به منظور بررسی وجود این سرطان می توان تست‌های غربالگری مختلفی انجام داد. یکی از تست هایی که برای چکاپ به وضعیت سلامتی روده ها و جلوگیری از ابتلا به سرطان روده در زمان انجام میگیرد تست کلونوسکوپی است.

انتصاب پزشک کمک می‌کند که تغییرات هورمونی و تغییرات در سلول ها را تشخیص داده و با بررسی این تغییرات احتمال وجود سرطان را بررسی کند.

پزشک زنان معمولا زمان این تست را تجویز می کند که روده به شکل غیر عادی بزرگ شده یا دردهای زیادی در این بخش از بدن متحمل بیمار گردد. در این نوع چکاپ معمولاً توسط پزشک یک لوله طولانی و انعطاف پذیر وارد رکتوم یا راست روده می شود.

در قسمت ابتدایی این لوله ۱ دوربین ویدیویی نصب شده است به پزشک امکان مشاهده اندامهای داخلی بدن به طور کامل را می دهد. در صورتی که پزشک هرگونه گرفتگی یا مشکلی را در روده مشاهده کند در صورت برطرف کردن آن را از بین میبرد و درصورت عدم مشاهده مشکلات جدی به وسیله نمونه گیری از سلول های روده وضعیت بیمار از نظر ابتلا به سرطان را بررسی می‌کند. بررسی ابتلا به سرطان روده نیز از دیگر چکاپبهایی است که می توان توسط پزشک زنان انجام داد.

در اولین مراجعه به متخصص زنان جهت چکاپ چه مواردی حائز اهمیت است؟

همانطور که گفته شد تمام زنان باید در طول زندگی خود به طور مرتب و بارها به پزشک زنان مراجعه کنند تا از روز بسیاری از بیماری های جدی در آنها جلوگیری شود.

در اولین مراجعه به متخصص زنان جهت چکاپ چه مواردی حائز اهمیت است؟
در اولین مراجعه به متخصص زنان جهت چکاپ چه مواردی حائز اهمیت است؟

اولین مراجعه و دلیل آن

اولین نکته حائز اهمیت در مورد مراجعه به پزشک زنان برای اولین بار به منظور چکاپ این است که نباید منتظر یک دلیل برای مراجعه بود.در واقع اولین مراجعه بدون هیچ دلیل خاصی و صرفاً برای چکاپ و بررسی وضعیت سلامت انجام می گیرد.

در بسیاری از کشورهای پیشرفته اولین مراجعه دختران به پزشک زنان در سنین ۱۳ تا ۱۵ سالگی و منظور آشنایی با مسائل جنسی و آشنایی کامل با اندامهای بدن انجام می شود.

در این کشورها معمولاً اطلاعات اولیه در زمینه بیماریهای جنسی و تغییرات هورمونی بدن دختران مانند دوران قاعدگی توسط متخصص زنان به آنها گفته می شود.

نگرانی و ترس از نتیجه

دیگر مواردی که در اولین مراجعه به متخصص زنان حائز اهمیت است این است که در صورت مشاهده بعضی از علائم نباید نگران بود. بسیاری از علائم در طول زندگی زنان عادی است و تمام زنان آن را تجربه می کنند.

برهم خوردن نظم دوران قاعدگی و شدت خونریزی،دردهای شدید در دوران قاعدگی،مشکلات رابطه جنسی و غیره از مسائلی هستند که اکثریت زنان آن را تجربه می کنند بنابراین مراجعه به منظور چکاپ توسط متخصص زنان در این زمینه ها امری بسیار طبیعی است.

آمادگی برای چکاپ

از دیگر مواردی که در اولین مراجعه باید مد نظر قرار داد عدم نیاز به پیاسین کامل است.اپیلاسیون به منظور حفظ بهداشت کار بسیار مناسبی است اما انجام آن بلافاصله پیش از مراجعه لزومی ندارد به خصوص که در بعضی از چکاپ ها مانند تست پاپ اسمیر در صورت استفاده از مواد نرم کننده بعد از اپیلاسیون ممکن است که جواب  آزمایش تحت تاثیر قرار بگیرد.

مراجعه به پزشک متخصص خوب تا حد زیادی می تواند تجربه اولین مراجعه را به بهترین تجربه تبدیل کند. یکی از متخصصین خوب زنان در شهر تهران دکتر ایروانی می باشند که برای چکاپ و درمان تمام بیماری های زنان می توان به ایشان مراجعه کرد و بهترین نتیجه را گرفت.

آمادگی برای چکاپ
آمادگی برای چکاپ

معاینه واژینال چیست و چگونه انجام می شود؟

معاینه واژینال به منظور بررسی عفونت در این قسمت از بدن زنان انجام می گیرد. با توجه به این قسمت یکی از حساس ترین قسمت های بدن در زنان است احتمال بروز بیماریها در آن نیز بیشتر از سایر بخش است.

یکی از بیماری‌هایی که این قسمت را بیشتر از سایر بخش ها درگیر میکند عفونت است. عفونت واژینال می تواند بسیار آزاردهنده باشد. مشکلات این عفونت شامل سوزش خارش و زخم و التهاب در این ناحیه از بدن است.

در صورت عدم درمان عفونت در این ناحیه از مشکلات جدی نظیر سرطان امکان پذیر می باشد. معمولا به منظوره معاینه این بخش از بدن پزشک روش‌های مختلفی را به کار می برد. تست پاپ اسمیر و معاینه توسط خود پزشک به وسیله مشاهده و بررسی عفونت ها از روشهای معاینه واژینال می باشد.

بهتر است این معاینات توسط پزشکان متخصص حرفه‌ای انجام گیرد تا در صورت وجود علائم مشابه و خطرناک پزشک فورا متوجه شده و اقدامات درمانی را آغاز کند.

معاینه واژینال چیست و چگونه انجام می شود؟
معاینه واژینال چیست و چگونه انجام می شود؟

معاینات لگنی زنانه چیست و توسط متخصص زنان چگونه انجام می شود؟

معاینات لگنی روش هایی هستند که پزشکان برای بررسی علائم بیماری و مشکلات در اندامهای جنسی زنانه مورد استفاده قرار می‌دهند.

معاینات لگنی چیست

معاینات لگنی بیشتر شامل معاینات فیزیکی هستند که پزشک در آنها به دنبال یافتن نشانه های اختلال و بیماری است. از این بیماری های زنان که وسیله معاینات لگنی قابل تشخیص هستند عفونتهای جنسی،کیست تخمدان،فیبروم رحمی و حتی احتمال وجود سرطان میباشد.

دلیل انجام این معاینات

بسته به وضعیت بیمار ممکن است پزشک معاینه را به یک بار انجام دهد یا درمان را برای بیمار مشخص کرده و نوبت مجددی برای معاینه تعیین کند. معمولاً در صورتی برای ما یک نوبت مجدد تعیین می شود که بیمار علائم عفونت یا التهاب را داشته باشد.در این شرایط معمولاً پزشک عفونت را درمان کرده و سپس معاینه را به منظور بررسی صحیح وضعیت انجام می‌دهد.

معاینات لگنی معمولاً برای بررسی اندامهای تناسلی زنان انجام می گیرد از اینرو این معاینات ارزش بسیار بالایی دارد. معمولاً معاینات در دوران یائسگی بیشتر انجام شده چون زنان در این دوران بیشتر در معرض ابتلا به بیماری ها می باشند.

دلیل انجام این معاینات
دلیل انجام این معاینات

چکاپ های معمول زنانه شامل چه مواردی هستند؟

به طور معمول زنان از دوران بلوغ باید مراجعه به پزشک زنان را آغاز کرده و چکاپ را به طور دوره ای و منظم انجام دهند. حتی اگر علائم بیماری در زنان وجود نداشته باشد نیز به منظور پیشگیری از بروز بیماری ها باید چه کاپ را به طور منظم انجام داد. اهمیت شروع به موقع اینکه ها در پیشگیری از بیماری هاست.

به دلیل تغییر در سبک زندگی و تغذیه افراد بسیاری از بیماری‌ها مانند تخمدان پلی کیستیک،کیست های ساده تخمدان و رحم و همچنین مشکلات در دوران قاعدگی مانند درد و خونریزی های نامنظم در دختران نوجوان بیشتر از گذشته دیده می‌شود. به همین علت باید چکاپ را از سالهای اول نوجوانی در دستور کار خود داشت.

چکاپ و آزمایشات هورمونی

از جمله کارهای معمول زنانه آزمایشات هورمونی می باشند. این آزمایش‌ها و معمولا بعد از اولین مراجعه به پزشک تجویز می‌شوند. به وسیله آزمایشات هورمونی و معمولاً مشکلات مربوط به بارداری به طور کامل برطرف می شود و مشکلاتی مانند رشد بی رویه موهای زائد نیز برطرف می گردد.

بسیاری از زنان و دختران در طول دوره زندگی خود بارها بین است شدن دوران قاعدگی را تجربه می کنند که با انجام آزمایشات هورمونی و درمان های هورمونی زیر نظر متخصص زنان این مشکلات برطرف می گردد.

چکاپ یائسگی

از دیگر چه کارهای معمول زنانه میتوان به معاینات سالیانه بعد از یائسگی اشاره کرد.در این دوران معمولاً زنان بیشتر در معرض ابتلا به مشکلاتی مانند پوکی استخوان و سرطان های تخمدان و رحم می باشند به همین علت چکاپ سالیانه می‌تواند تا حد زیادی از بروز این مشکلات جلوگیری کند.

همچنین در صورتی که فرد به دلیل تغییرات هورمونی شدیدی که در این دوران اتفاق می‌افتد مشکلاتی نظیر درد یا افسردگی داشته باشد زیر نظر پزشک زنان میتواند این مشکلات را نیز درمان کند. از متخصصین زنان خوب در تهران که برای چکاپ و درمان بسیاری از مشکلات تجربه کافی داشته و بسیار مجرب می باشد می توان از دکتر ایروانی نام برد.

چکاپ یائسگی
چکاپ یائسگی

اگر در رابطه با بهترین دکتر زنان در شمال تهران اطلاعاتی ندارید پیشنهاد می کنیم از این مقاله دیدن کنید.

پیش از مراجعه به پزشک زنان رعایت چه مواردی را باید رعایت کرد؟

هرچند انجام اپیلاسیون پیش از انجام معاینه پزشکی و چکاپ توسط متخصص زنان چندان ضروری نیست اما بهداشتی ناحیه از بدن باید به طور کامل رعایت شود.

بهتر است پیش از مراجعه به پزشک به منظور چکاپ دوره ای دوش گرفت و از تمیزی بدن اطمینان حاصل کرد. همچنین به منظور راحتی کار پزشک و جلوگیری از آلودگی بهتر است که توسط پزشک را به دوران بعد از قاعدگی موکول کرد.

در صورت وجود هر مشکلی در بدن این مورد باید در معاینه توسط پزشک گفته شود تا پزشک بهترین چکاپ را انجام داده و بهترین راهنمایی را به بیمار عرضه کند.

در نهایت برای درمان کامل بیماری و پیشگیری از بروز هر مشکلی مراجعه به بهترین متخصص زنان برای چکاپ در تهران امری ضروری می باشد از جمله متخصصین خوب می‌توان دکتر ایروانی را معرفی کرد.

پیش از مراجعه به پزشک زنان رعایت چه مواردی را باید رعایت کرد؟
پیش از مراجعه به پزشک زنان رعایت چه مواردی را باید رعایت کرد؟

Share this post

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در google
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در print
اشتراک گذاری در email