بهترین دکتر زنان در شرق تهران

بهترین دکتر زنان در شرق تهران

حتما پیش آمده است که به دنبال بهترین دکتر زنان در شرق تهران باشید. با توجه به اهمیت بالای مسئله سلامتی فرد، میتوان گفت انتخاب بهترین پزشک میتواند یک انتخاب بسیار مهم در زندگی شخص باشد.

بهترین دکتر زنان در شرق تهران
بهترین دکتر زنان در شرق تهران

امروزه پزشکان بسیاری در تخصص های مختلف حضور دارند که هرکدام به میزان خاصی تجربه و تبحر بi خصوصی در شغل و کار حرفه خود دارند.

با این اوصاف، این مسئله بسیار مهم است که بتوانید از میان این تعداد پزشکان بهترین و حاذق ترین آن ها را انتخاب کرده و برای برطرف کردن مشکلات سلامتی خود به آن ها مراجعه کنید.

علم پزشکی علمی کاملا به روز است که روزانه درحال تحول و تغییر است و به روز بودن اطلاعات پزشکی یک متخصص میتواند در درمان بیماران نقشی حیاتی داشته باشد، بنابراین توجه به این مسئله در بیماران امری بسیار مهم و حیاتی تلقی میشود.

در این مقاله قصد داریم به بررسی تخصص زنان و متخصصان زنان بپردازیم، همچنین به شما بگوییم که:

_در مبحث بهترین دکتر زنان در شرق تهران اهمیت توجه به سلامت فردی به چه صورت می باشد؟

_در مبحث بهترین دکتر زنان در شرق تهران چرا بهتر است، برای مشکلات سلامتی خود به پزشک مراجعه کنیم

_مزایای انجام چکاپ های دوره ای

_اهمیت توجه به سلامت در زنان

_مشکلات رایج در سلامت زنان

_در مبحث بهترین دکتر زنان در شرق تهران زنان از چه سنی بهتر است، به متخصص مراجعه کنند،

_تخصص زنان در علم پزشکی

_متخصص زنان چه میکند؟

_در مبحث بهترین دکتر زنان در شرق تهران چرا بهتر است، به یک پزشک متخصص مراجعه کنیم؟

_ویژگی های پزشک ماهر

_ویژگی های بهترین متخصص زنان

_بهترین دکتر زنان

_نکات لازم هنگام مراجعه به متخصص زنان

_در مبحث بهترین دکتر زنان در شرق تهران برای ویزیت متخصص زنان به کجا مراجعه کنیم

_عمل های جراحی تحت نظر متخصص زنان.

_عوامل موثر بر هزینه ویزیت پزشک

_ هزینه متخصص زنان

_در مبحث بهترین دکتر زنان در شرق تهران چه عواملی بر هزینه های متخصص زنان موثر است.

 

در مبحث بهترین دکتر زنان در شرق تهران اهمیت توجه به سلامت فردی به چه صورت می باشد؟

در ابتدای موضوع بهترین دکتر زنان در شرق تهران به بررسی اهمیت توجه به سلامت فردی می پردازیم.

هر فردی باید علاوه بر رعایت سلامت و بهداشت عمومی بیش از همه به سلامت فردی خود نیز دقت کافی را داشته باشد،

چرا که با رعایت بهداشت فردی بهداشت و سلامت عمومی نیز میسر خواهد شد.

امروزه با پیشرفتی که در دنیای علم شاهد هستیم دستیابی به سلامت فردی چندان کار دشواری نیست و هرکس با حداقل امکانات و دانشی که دارد، می‌تواند این مهم را فراهم آورد.

اهمیت توجه به سلامت فردی باید در جامعه فرهنگ سازی شود، وافراد باید بدانند که پیش از هر درمانی، باید به فکر پیشگیری آن بود.

با توجه به سلامت فردی می‌توان از اکثر بیماری هایی که روزانه در خطر ابتلا به آنها هستیم در امان بمانیم، گاهی برخی از بیماری ها با تداوم بی‌توجهی ما به سلامت ایجاد می‌شوند. چه در دراز مدت و چه در کوتاه مدت توجه به سلامت فردی تاثیر خود را بر زندگی مان خواهد گذاشت.

افراد بالغ خود میتوانند این توجه و اهمیت به سلامت خود را رعایت کنند و در انجام آن دقت به خرج دهند، اما کودکان خود به تنهایی نمیتوانند تا به سلامت فردی خود توجه داشته باشند، بنابراین والدین آگاه آنها باید در این خصوص به آنها توجه داشته باشند.

توجه به سلامت فردی

در واقع انسان ها برای اینکه بتوانند سلامت خود را حفظ و ثابت کنند، ناچار به این هستند که به سلامت فردی خود توجه داشته باشند، پیش از این که غذایی بخورند از سالم بودن آن مطمئن شوند، قبل از اینکه در محیطی زندگی کنند، از بهداشتی بودن آن مطمئن شوند، و…

توجه به سلامت فردی
توجه به سلامت فردی

در مبحث بهترین دکتر زنان در شرق تهران چرا بهتر است، برای مشکلات سلامتی خود به پزشک مراجعه کنیم

افراد روزانه در معرض انواع بیماری قرار دارند که ابتلا به آنها به آسانی رخ میدهد که برخی از آنها به توجه آنچنان نیاز ندارد و گاهی خود درمان می‌شوند بدون توجه و مراقبت، اما اغلب نیز بیماری های مختلف برای بدن خطرناک است و باید از مبتلا شدن به آنها پیشگیری کرد.

گاهی هم بیماری که به آن مبتلا شدیم ممکن است، با چند درمان خانگی بدون نیاز به پزشک و مراقبت و استراحت درمان شوند، اما باید دقت داشت که در اغلب بیماری ها مراجعه به پزشک بسیار مهم است.

تجویز خودسرانه دارو

هرگز نباید خود فرد در خانه و با تجویز خود و یا اعضای خانواده به درمان خود با داروهای مختلف بپردازد. نباید به افرادی که تخصصی در زمینه پزشکی ندارند و صرفا فقط به دلیل ابتلا قبلی به آن بیماری از خود تجویز هایی ارائه میدهند گوش دهید،

چرا که هر فردی از نظر جسمانی و شرایط بدنی متفاوت است و ممکن است، شخص به بیماری ديگري نیز به صورت موازی مبتلا باشد که درمانی که برای شخصی سود آور بوده برای او صد درصد مضر و مخرب باشد و نه تنها باعث درمانش نشود، بلکه او آسیب بزند.

بهترین راه برای درمان مطمئن و استفاده از دارو پزشک متخصص است و همیشه برای انواع بیماری هایی که خود بهبود نمی یابند، باید به پزشک مراجعه کرد و از او خواست تا علت و درمان بیماری و مشکل را بیابد. با این کار دیگر نگرانی برای ابتلا به بیماری های دیگر نداریم.

اهمیت بررسی های دوره ای در بانوان

در ادامه ی موضوع بهترین دکتر زنان در شرق تهران به بررسی اهمیت بررسی های دوره ای در بانوان می پردازیم.

پزشک متخصصی که به آن مراجعه میکنیم با توجه به شرایط فرد دوز خاصی از دارو را به هر فرد میدهد و دقت کافی را دارد که دارویی که برای فرد تجویز میکند مختص خودش باشد.

برای مثال زنان باردار اگر به بیماری مبتلا شوند، دکتر متخصص سعی میکند داروهایی که تجویز میکند برای جنین مضر نباشد و به آن آسیبی نزند، در این مورد خاص شاید پزشک به سلامت جنین و مادر به یک اندازه توجه کند، اما ازآنجا که جنین در معرض شرایط پر خطرتری است، سعی در آن دارد که با تجویز داروها هم سلامت مادر را به خطر نیندازد و هم جنین را نجات دهد.

افرادی با شرایط خاصی مثل: بیماران مسن، افرادی که چند بیماری زمینه ای باهم دارند، برای مثال فشار خون و بیماری قلبی که علت و معلول یکدیگر هستند و همچنین زنان باردار هرگز نباید با تجویز خود و یا اطرافیان به درمان بیماری های خود بپردازند.

این افراد حتما نیاز است که به صورت دوره ای کنترل شوند و شرایط حیاتی آنها بررسی شود، چرا که در شرایط خاصی هستند و حتما نیز باید تحت نظر و مراقبت یک پزشک متخصص قرار داشته باشند تا به صورت دوره ای کنترل شوند و از سلامت خود آگاه و مطلع باشند.

زنان باردار علاوه بر خود سلامت فرد ديگری را نیز تحت تاثیر قرار میدهند، بنابراین دو شخص محسوب میشوند که باید به سلامت و مراقبت هر دوی آنها دقت و توجه را اعمال کرد.

اهمیت بررسی های دوره ای در بانوان
اهمیت بررسی های دوره ای در بانوان

مزایای انجام چکاپ های دوره ای

در ادامه ی موضوع بهترین دکتر زنان در شرق تهران به بررسی مزایای انجام چکاپ های دوره ای می پردازیم.

بیماری هایی که هر فرد ممکن است، به آنها مبتلا شود، به دو صورت کلی خود را نشان می‌دهد و بروز میکند، برخی از بیماری ها با علائم و نشانه هایی همراه است و در واقع با بروز آن علامت و نشانه بیشترین احتمال را به ابتلا به آن بیماری میدهیم و بلافاصله بعد از ابتلا به آنها علائم بروز می‌کند، برای مثال ویروس سرماخوردگی با گلو درد، بدن درد، سردرد، آبریزش بینی و چند علامت دیگر همراه است و آنچنان شناخته شده است که هر فرد خودش به راحتی قادر به تشخیص آن است.

گاهی بیماری که به آن مبتلا می‌شویم دارای دوره کمون طولانی مدت است

گاهی هم بیماری که به آن مبتلا می‌شویم دارای دوره کمون (نهفتگی) طولانی مدت است. به طوری که ممکن است، تشخیص و حتی آگاهی به ابتلا آن ماه‌ها و حتی سالها طول بکشد و در طی این مدت همچنان بدون هیچ علامت و نشانه ای و درحالی که شخص گمان می‌کند که فردی سالم همچون دیگر افراد است، در بدن او پیشروی کند و از این دست بیماری ها میتوان به ایدز اشاره کرد که دوره ی کمون آن 6 ماه تا 10 سال است، یعنی اگر شخص آزمایشی در این رابطه انجام ندهد حتی تا 10 سال از بیماری خود بی اطلاع خواهد ماند.

مشکل این نوع بیماری ها این است که علاوه بر ضرری که به خود شخص وارد می‌کند، می‌تواند دیگران را نیز درگیر کند، برای مثال شخص مبتلا به ایدز که از بیماری خود آگاهی ندارد، ممکن است، ناخواسته این بیماری را شخص دیگری هم منتقل کند و او را هم دچار این بیماری سازد.

برای جلوگیری از همه ی این خسارات جبران ناپذیر میتوان با انجام چکاپ های دوره ای و منظم از این خطرات تا حد زیادی جلوگيري کرد.

گاهی بیماری که به آن مبتلا می‌شویم دارای دوره کمون طولانی مدت است
گاهی بیماری که به آن مبتلا می‌شویم دارای دوره کمون طولانی مدت است

شرایط سنی بانوان برای چاپ های دوره ای

در ادامه ی موضوع بهترین دکتر زنان در شرق تهران به بررسی شرایط سنی بانوان برای چاپ های دوره ای می پردازیم.

انجام چکاپ در هر فردی حائز اهمیت است، به عبارتی هر فردی در هر سنی نیاز به چکاپ خاصی دارد، سنین مختلف در معرض آسیب های مختلفی هستند که انجام چکاپ در هر کدام از این مقاطع مهم و ضروری است.

همچنین فاصله بین دو چکاپ هم در سنین مختلف متفاوت است و توجه به جنس مرد و زن نیز در چکاپی که انجام میدهیم تأثیر دارد که باید به آنها دقت کنیم.

این سنین مختلف به 6 دسته تقسیم بندی می‌شوند:

1) سن 0 تا 2 سالگی که سنین نوزادی و شیرخوارگی محسوب می شود.

2) سن 2 تا 12 سالگی، سنین کودکی تا نوجوانی

3) جوانی و میان‌سالی

4) بعد از 50 سالگی

5) قبل از ازداواج

6) پیش از باردار شدن و همچنین دوران بارداری

مورد ششم برای بانوان از اهمیت فراوانی برخوردار است، اینکه در دوران بارداری تحت نظر و مراقبت یک پزشک متخصص زنان قرار بگیرند بسیار مهم است، چرا که این دوران، دوران سختی است و باید بسیار مراقب حال مادر و جنین بود.

با بودن زیر نظر یک پزشک و انجام منظم چکاپ های دوره ای و خاص همان دوران به خوبی و راحتی و آسانی میتوان از این مرحله گذر کرد و به سلامت فرزند خود را به دنیا آورد.

این سنین مختلف به 6 دسته تقسیم بندی می‌شوند:
این سنین مختلف به 6 دسته تقسیم بندی می‌شوند:

اهمیت توجه به سلامت در زنان

همانطور که اشاره شد توجه به سلامت برای هر فردی فارغ از جنسیت مهم و حیاتی است.

اما از آنجایی که زنان در سنین مختلف و در دوره های متفاوت زندگیشان در خطر بیشتر سلامتی هستند، اهمیت توجه به سلامت آنها بسیار بیشتر مطرح است. زنان اساس تشکیل هر خانواده ای هستند.

هر زنی در هر ماه دوره ی قاعدگی طی میکند که طی آن دیواره رحمش ریزش کرده و بین 3 تا 7 روز که در افراد مختلف متفاوت است، دچار خونریزی میشود. در طول این دوران که در واقع خود بدن، زن را برای یک حاملگی احتمالی آماده می‌کند، خون فراوانی از دست می‌دهد. از دست دادن خون باعث کمبود آهن کلسیم و سایر عناصر مهم بدن می‌شود که این کمبود باید جبران شود.

خوردن مواد غذایی سرشار از آهن و مواد پروتئینی

خوردن مواد غذایی سرشار از آهن و مواد پروتئینی و انواع ویتامین ها در این دوره لازم است، اگر آهن دفع شده از بدن، به بدن بازنگردد، موجب کمبود آهن و در موارد شدید فقر آهن خواهد شد و اگر در آینده فرد باردار شود، این کمبود ها به جنین و نوزاد صدمه وارد خواهد کرد و باعث نارسایی ها و عقب ماندگی هایی خواهد شد.

با همه ی اینها اهمیت توجه به سلامت یک زن بسیار مهم است، چراکه دوران حاملگی که تقریبا برای هر زنی لااقل یکبار در زندگیش اتفاق می‌افتد و دوران بسیار پرخطری است و برای باردار شدن باید یک بدن سالم و تامین از نظر انواع مواد غذایی داشت.

با وجود اینها زنانی که چندان سلامت جسمی مناسبی ندارند، نیز باردار می‌شوند، برای مثال بارداری در زنانی که دارای پرفشاری خون هستند، بسیار خطرناک است و جدا از آسیبی که به جنین ممکن است، وارد کند، مادر را نیز تهدید میکند.

یا مادران مبتلا به دیابت که اگر این بیماری به خوبی در طول دوران بارداری کنترل نشود، موجب صدمات زیاد به نوزاد نابینایی و یا آسیب ها و خطرات دیگری میگردد. و یا مادرانی که بیماری قلبی دارند، و…

بارداری دوران حساسی است، چرا که سلامت فرد را تحت‌تأثیر خود قرار می‌دهد، بنابراین بهتر است که زنان در این دوران تحت نظر پزشک متخصص زنان قرار بگیرند و با مشورت و توجه به توصیه ها و راه حل های پزشک معتمد خود از سلامت خود و جنین خود مطمئن باشند.

با بیان مطالبی در خصوص اهمیت توجه به سلامت در همه ی بانوان، به شما توصیه می کنیم برای دریافت مشاوره های بهتر به دکتر ایروانی مراجعه نمایید.

خوردن مواد غذایی سرشار از آهن و مواد پروتئینی
خوردن مواد غذایی سرشار از آهن و مواد پروتئینی

مشکلات رایج در سلامت زنان

یکی از مشکلات شایع در سلامت زنان خونریزی های نامنظم قاعدگی میباشد.

این نامنظمی میتواند به صورت طولانی شدن سیکل قاعدگی کوتاه شدن سیکل قاعدگی، افزایش یا کاهش مقدار خونریزی در هر سیکل و یا حتی خونریزی های کم و به اصطلاح لکه بینی در بین دو سیکل باشد.

تمام زنان در سنین باروری باید بدانند که در صورت بروز این خونریزی های نامنظم باید به پزشک متخصص زنان مراجعه کنند.

از عواملی که باعث این خونریزی ها می شود، میتوان در صدر آنها از استرس و تغییرات محیطی نام برد که تاثیر بسیاری در نامنظمی قاعدگی دارد، از دیگر عوامل احتمال دارد، است، افزایش یا کاهش وزن ناگهانی مصرف برخی داروها، مشکلات هورمونی بارداری و بیماری های زنان مربوط به رحم، سرویکس واژن و… می باشد.

یکی از مهم ترین علل اختلال قاعدگی

یکی از مهم ترین علل اختلال قاعدگی، بارداری میباشد که فرد بعد از تایید بارداری توسط آزمایش خون و یا ادرار بهتر است، تحت نظر ماما یا متخصص زنان باشد. تا آزمایش های غربالگری لازم از نظر سلامت جنین و مادر توسط پزشک برای مادر انجام شود.

در بارداری ۸ نوبت مراقبت بارداری انجام می شود، ک در هر کدام از مراقبت ها با توجه به سن بارداری مادر، آزمایشات و سونوگرافی مختص آن درخواست میشود.

اولین مراقبت در هفته ۶ تا ۱۰ بارداری و آخرین مراقبت هم در هفته ۴۰ قبل از زایمان است. که در هفته های آخر مادر جهت انجام زایمان آماده میشود و در صورتی ک همه چیز نرمال باشد و بارداری سیر طبیعی اش را طی کند مادر معمولا در حدود ۴۰ هفته زایمان میکند.

وقتی زنی باردار می شود، تحت تاثیر هورمون های بارداری و بزرگ شدن روز به روز جنین بدن از نظر عملکرد و شکل و ظاهر تغییراتی میکند تا زن در انتهای ۹ ماه بارداری یک زایمان مطلوب تر داشته باشد، این تغییرات آهسته و متناسب با پیشرفت بارداری است و در بیشتر اوقات باعث مشکلاتی میشود

که به آنها تعییرات فیزیولوژیک بارداری گفته میشود که هر کدام چهارچوب خودش را دارد و در صورت خارج شدن از این چهارچوب ها، پاتولوژیک خوانده شده و نیاز به مراجعه به پزشک یا ماما و تحت نظر بودن و گاهی درمان می باشد.

از عمده ترین مشکلات بارداری

از عمده ترین مشکلات بارداری میتوان به تکرر ادرار، تهوع و استفراغ و احساس خستگی و درد در ناحیه زیر شکم است. در نیمه اول بارداری و بزرگ شدن شکم و در نتیجه کشیدگی رباط های شکم و متعاقبا درد شکمی، یبوست، افزایش بزاق دهان، شل شدگی مفاصل، کمردرد، در نیمه دوم و هم چنین بعد از زایمان تغییر خلق و خو مادر و احتمال افسردگی در بارداری میشود.

تشخیص نوع پاتولوژیک و فیزیولوزیک این تغییرات حتما باید از پزشک مشورت گرفت.

از عمده ترین مشکلات بارداری
از عمده ترین مشکلات بارداری

در مبحث بهترین دکتر زنان در شرق تهران زنان از چه سنی بهتر است، به متخصص مراجعه کنند

همانطور که قبلا اشاره شد، مراجعه به پزشک و چکاپ هر چند وقت یکبار برای هر فردی نیاز است، چه زن چه مرد باید هر چند وقت یکبار باید برای اطمینان از سلامت خود به پزشک مراجعه کنند، اما زنان از این نظر بیشتر به توجه و مراقب نیاز دارند، زیرا بیشتر در معرض شرایط خاص هستند.

اما نباید تصور کرد که دختران تنها بعد ازدواج باید به پزشک مراجعه کنند، بلکه باید تقریبا از سن 13 سالگی به پزشک زنان مراجعه کنند و چکاپ های کلی را انجام دهند.

اطمینان از سلامتی

این مراجعه ها برای اطمینان از سلامتی است، از آنجا که هر دختر در آینده و بعد از ازدواج خود مادر خواهند شد، به همین علت نیاز به مراقبت دارند.

تعداد این مراجعه ها، هرچه سن زنان بالاتر رود باید بیشتر شود، چراکه به مراقبت بیشتری نیاز دارند و باید مراجعه به پزشک را در بازه های نزدیکتری نسبت به هم قرار دهند.

دوره های حساس زندگی یک زن به خصوص بارداری نیاز به پزشک را دو چندان می‌کند.

امروزه با گسترش خانه های بهداشت که تقریبا در سراسر کشور در شهرستان ها و روستا دایر هستند، این مراقبت ها و پیگیری ها و مراجعت ها بیشتر شده، این مراکز با تشکیل پرونده برای هر خانواده و کنترل مداوم آنها از سلامت حداقل اعضای خانواده مطمئن میشوند،

اگر مادر خانواده باردار شود، این مراکز با تشکیل پرونده ی سلامت و رسیدگی و پیگیری به مادر کمک میکنند و او را در مراجعه به پزشک متخصص راهنمایی میکنند.

در واقع هر زنی که به این مراکز مراجعه کند او را به پزشک متخصص معرفی میکنند تا در طول دوره ی بارداری مادر را تحت نظر قرار دهد و اگر مشکلی برای او پیش بیاید قبل از دیر شدن به این مشکل رسیدگی کند و جان مادر و جنین و یا حداقل جان مادر را نجات دهد، بنابراین هر زن در طول دوره ی زندگی خود باید حداقل سالیانه یک بار برای معاینه و چکاپ به پزشک مراجعه کند.

اطمینان از سلامتی
اطمینان از سلامتی

تخصص زنان در علم پزشکی

در این بخش از مقاله قصد داریم به بررسی تخصص زنان در علم پزشکی بپردازیم. میدانیم که علم پزشکی دسته بندی های متفاوتی دارد و پزشکان هرکدام در تخصص های مختلفی فعالیت میکنند.

این تخصص ها و دسته بندی ها باعث میشود که افرادی که در برخی از موارد خاص دچار مشکل میشوند به هرکدام از متخصصان مربوط به همان بخش مراجعه کنند.

برای مثال، کسانی که دچار مشکلات قلبی هستند، معمولا به پزشکان قلب و عروق مراجعه میکنند و یا کسانی که مشکلات مربوط به شکستگی یا ضرب دیدگی استخوان دارند، به پزشکان ارتوپدی مراجعه میکنند.

به همین ترتیب، بیماران با توجه به مشکلاتی که دارند، به متخصص مربوطه مراجعه میکنند.

زنان و زایمان هم در این زمینه متخصصان مربوط به خود را دارد. متخصصانی که در حیطه زنان فعالیت میکنند، عمدتا به موارد تخصصی مربوط به زنان و یا مشکلات زایمان و بارداری میپردازند.

زنان به عنوان یک قشر فعال در کشور

در حقیقت، زنان به عنوان یک قشر فعال در هر کشور و جامعه ای، جمعیتی بالغ بر نصف هر جامعه را تشکیل میدهند. از طرفی هم به دلیل اینکه زنان حساسیت های بدنی بیشتر دارند، لازم است که برای مشکلات مختلف خود حتما به دکتر زنان مراجعه کنند.

برای مثال مشکلاتی که در دستگاه تناسلی و یا مشکلاتی که مربوط به دستگاه تولید مثلی است، به دلیل حساسیت بسیار بالایی که دارد، لازم است که حتما توسط پزشکان متخصص در این زمینه معاینه و ویزیت شود.

بانوان معمولا در طول زندگی خود بارها دچار تحولات مختلف هورمونی و جسمی متفاوتی رو به رو میشوند که این تحولات لازم است که تحت نظر متخصص زنان انجام شود.

در گذشته این مسئله کمرنگ تر بود و در بسیاری از جوامع کمتر توسعه یافته، زنان به دلایل مختلف نمیتوانستند برای حل مشکلات خود به پزشکان مراجعه کرده و مشکلات خود را بیان کنند. این مسئله باعث میشد که رفته رفته این مشکلات بیشتر اوت کرده و در نهایت منجر به مرگ بیمار میشد.

اما با ایجاد رشته زنان و تخصص زنان و زایمان، این مسئله به کلی تغییر کرد و امروزه زنان میتوانند به راحتی و بدون مشکل به پزشک متخصص خود مراجعه کرده و مشکلات خود را بیان کنند، البته همچنان در برخی از کشور ها مردان هم میتوانند در این حیطه فعالیت کنند، ولی عمدتا متخصصان این حرفه، پزشکان متخصص زن هستند.

زنان به عنوان یک قشر فعال در کشور
زنان به عنوان یک قشر فعال در کشور

متخصص زنان چه میکند؟

زنان در دوران های مختلف زندگی خود مانند دوران قاعدگی و بارداری و… دردها و مشکلات مختلفی را تجربه میکنند. به خصوص در دوران قاعدگی که در زندگی تمامی زنان اتفاق میوفتد و این مشکل را معمولا هر ماه تجربه میکنند و وجود نظم در این دوره بسیار حائز اهمیت است.

با توجه به این مسئله، برای جلوگیری از برهم خوردن نظم در دوران قاعدگی و همچنین مشکلاتی که ممکن است، بعد ها برای فرد ایجاد شود، لازم است که متخصص زنان به مشاوره و ویزیت بیمارانی که در این زمینه ها دچار مشکل شده اند، بپردازد.

متخصص زنان به صورت تخصصی به مسائل و مشکلاتی از این دست که مربوط به زنان میشود میپردازد، همچنین بیماری هایی مانند سرطان های مربوط به بانوان مانند سرطان دهانه رحم، سرطان های واژینال، تخمدان ها و… از مواردی است که در حیطه تخصصی پزشکان زنان میباشد.

متخصصان زنان، برای درمان موارد دیگری مانند کیست های تخمدان و رحم و همچنین عفونت های دستگاه تولید مثلی و تناسلی زنان نیز فعالیت میکنند. به همین منظور کسانی که دچار مشکلاتی مانند پیچ خوردگی تخمدان، مقاربت های دردناک، تشخیص سرطان ها و کیست ها و عفونت های مختلف هستند، میتوانند برای درمان مشکلات خود به پزشک زنان مراجعه کنند.

حساسیت های دوران بارداری

دوران بارداری در زنان یک دوران بسیار حساس است و از طرفی بدن زنان در این دوران مشکلات و مسائل مختلفی را به همراه دارد. به همین منظور هم متخصصان زنان و زایمان در این حیطه نیز فعالیت میکنند.

معمولا در دوران بارداری به منظور پیشگیری از مشکلاتی که ممکن است، برای سلامت مادر و یا جنین ایجاد شود، زنان تحت نظر متخصصان قرار میگیرند.

معمولا از زمان تشخیص بارداری تا پس از زایمان، بازه زمانی ای است که زنان تحت نظر متخصص هستند. این مسئله با توجه به دلایلی که در مطالب قبلی بیان کردیم، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، چرا که ارتباط مستقیمی با سلامت مادر و فرزند دارد.

معمولا زنان در این دوران با بیماری هایی مانند اکلامپسی و پره اکلامپسی، سقط خود به خودی، جدا شدن جفت، پارگی کیسه و… وجود دارد که این مشکلات را معمولا میتوان با پزشکان متخصص زنان مطرح کرده و برای درمان آن ها نزد متخصص اقدام کرد.

در این بین، شاخه ای در تخصص زنان و زایمان وجود دارد که به جراحی های زنان میپردازد. که این حوزه همانطور که از نامش پیداست، به مواردی مانند عمل های جراحی زنان، زایمان های طبیعی و غیر طبیعی، کورتاژ، سرکلاژ و… میپردازد که از وظایف جراح زنان و زایمان است.

توجه داشته باشید، برای مواردی مانند مشاوره های ناباروری نیز میتوان به متخصصان زنان مراجعه کرد و یکی از وظایف متخصص زنان، بررسی علت، تشخیص و درمان ناباروری زنان است.

حساسیت های دوران بارداری
حساسیت های دوران بارداری

در مبحث بهترین دکتر زنان در شرق تهران چرا بهتر است، به یک پزشک متخصص مراجعه کنیم؟

اهمیت مراجعه به پزشکان متخصص به دلیل ارتباط تنگاتنگی این موضوع با سلامت فردی بسیار زیاد است. پزشکان عمومی، معمولا برای مشکلات عمومی تر در حوزه سلامت فعالیت میکنند. قطعا تشخیص پزشکان متخصص بسیار قابل اطمینان تر است.

در بحث درمان، پیش از هر چیز تشخیص مشکل از همه چیز مهم تر و واجب تر است. تشخیص صحیح مشکلات و بیماری ها میتواند به کوتاه تر شدن، اصولی تر بودن و درنتیجه موفق تر و موثر تر بودن روند درمانی شما کمک کند. پزشکان متخصص به دلیل آشنایی کامل به تخصص خود و بیماری هایی که در حوزه تخصصی خود با آن ها تجربه برخورد دارند، میتوانند در تشخیص بیماری بهتر عمل کنند.

تبحر پزشک در حوزه تخصصی خود

اینکه درمان شما موفق باشد تا حد زیادی به تبحر پزشک در حوزه تخصصی خود مرتبط است. پزشکانی که متبحرانه تر و با تجربه تر باشند، همواره درمان های کوتاه تر و قطعی تری را برای مشکلات شما پیش میگیرند و از طرفی، راه های درمانی به روز تری را نیز دنبال کرده و میتوانند یک درمان موفق برای شما در پی داشته باشند.

تبحر پزشک در حوزه تخصصی خود
تبحر پزشک در حوزه تخصصی خود

فرض کنید، برای مشکلات تنفسی خود به دنبال راه درمانی باشید. قطعا در این بین پزشک متخصص ریه بهتر از دیگران با عملکرد ریه شما، آزمایشات لازم و همچنین با داروها و مشکلات مختلف تنفسی آشنایی دارد و بهتر میتواند به نسبت مشکلی که دارید، دارو و درمان مناسبی را ارائه دهد. در حوزه زنان و زایمان هم مسئله به همین منوال است و حتی در این حوزه مسئله پیچیده تر نیز میباشد.

پزشکان متخصص زنان در حوزه تخصصی خود بهتر از دیگران عمل میکنند

پزشکان متخصص زنان همواره در حوزه تخصصی خود بهتر از دیگران عمل میکنند، چرا که تخصص زنان همانطور که گفته شد، یک تخصص بسیار پیچیده و حساس است و نیازمند شناخت کافی نسبت به دستگاه تولید مثلی و تناسلی زنان، هورمون ها و عادات زنان است.

از طرفی پزشکان متخصص زنان نسبت به جنین و مسائل مربوط به دوران بارداری نیز تسلط کافی دارند و این مسئله خود از دلایلی است که لازم است، در دوران بارداری حتما به پزشکان متخصص زنان و زایمان مراجعه کنید.

به هرحال حوزه های علوم پزشکی بسیار گسترده و پر محتواست و از طرفی هم با سلامت جامعه ارتباط نزدیکی دارد. بنابراین، دسته بندی مشکلات بیماران و ارجاع آن ها به متخصصین حوزه های مربوط، امری ضروری است.

در حوزه زنان، دکتر ایروانی به عنوان یکی از بهترین و متبحر ترین پزشکان متخصص زنان در تهران، توانسته است، با تجربه و آشنایی کافی به بیماری های مختلف در حوزه زنان، درمان های بسیار موفق و سریعتری را به بیماران خود ارائه بدهد.

پزشکان متخصص زنان در حوزه تخصصی خود بهتر از دیگران عمل میکنند
پزشکان متخصص زنان در حوزه تخصصی خود بهتر از دیگران عمل میکنند

ویژگی های پزشک ماهر

تنها داشتن مدرک پزشکی نمیتواند برای یک درمان موفق کافی باشد. پزشک ماهر باید نسبت به مشکل و درمان، اطلاعات و علوم کافی داشته باشد، به همین دلیل هم لازم است که به این موضوع توجه کنید که در انتخاب پزشکان ماهر، اولین موضوع تسلط و بار علمی پزشک است.

معمولا پزشکانی که اطلاعات علمی بالاتری نسبت به هر موضوع دارند، قطعا درمان بهتری نیز برای مشکلات و بیماری های مختلف میتوانند ارائه دهند.

از طرفی شناخت کافی نسبت به بیماری ها میتواند تشخیص بیماری را تاحد زیادی آسان تر و سریعتر کند.

پزشک ماهر

یک پزشک ماهر، کسی است که تجربه بهتر و بیشتری در حوزه فعالیت خود داشته باشد. همواره در حوزه سلامت یک مسئله بسیار مهم، تجربه است.

افرادی که در این حوزه تجربه کافی داشته باشند، امکان خطا در درمان و تشخیص را کاهش میدهند. این موضوع به دلیل تجربه بالای آن ها در مواجهه با کیس های مختلف و بیماری های مختلف و بررسی علائم آن ها در بیماران است.

پزشکان با تجربه همچنین، در فرآیند درمان همواره نسبت به روند درمانی ای که ارائه میدهند، اطمینان بیشتری دارند و این موضوع احتمال دستپاچگی پزشک در مواجهه با شرایط مختلف و عوارض گوناگون را در طول روند درمان تا حد زیادی کاهش میدهد.

معمولا پزشکان ماهر جدای از تسلط و تجربه کافی در حوزه کاری خود، همواره در تلاش اند تا از به روزترین و جدید ترین راهکار ها و روش ها برای حل مشکلات بیماران استفاده کنند.

این به روز بودن مستلزم مطالعه دائمی پزشک در رابطه با بیماری های مختلف و همچنین شرکت در همایش ها و کنگره ها و حتی دوره های آموزشی جدید است.

فعالیت مداوم در حوزه علوم پزشکی

فعالیت مداوم در حوزه علوم پزشکی میتواند یک راه برای موفق تر بودن و با تجربه تر شدن و به دست آوردن تسلط کافی برای موفقیت در حوزه پزشکی باشد که معمولا پزشکان ماهر همواره به این مسئله توجه ویژه ای دارند.

به هرحال روند های درمانی جدیدتر و به روزتر میتواند برای بیماران بسیار سریعتر، راحت تر، کم تهاجم تر و در نتیجه موثر تر و موفق تر باشد.

به همین دلیل هم بیماران همواره ترجیح میدهند در زمینه علوم پزشکی به دنبال راه حل هایی جدید و به روز باشند تا اینکه از شیوه های قدیمی برای درمان مشکلات و بیماری های خود استفاده کنند.

فعالیت مداوم در حوزه علوم پزشکی
فعالیت مداوم در حوزه علوم پزشکی

ویژگی های بهترین متخصص زنان

شاید نتوان به قطعیت گفت که کدام پزشک میتواند از همه بهتر باشد، ولی قطعا این مسئله که با شناخت ویژگی ها و فاکتورهایی که یک پزشک را به بهترین تبدیل میکند، میتوانید خودتان بهترین پزشک را انتخاب کنید، در انتخاب شما اثر گذار است.

بهترین متخصصان و پزشکان، به خصوص در زمینه متخصص زنان، باید چند ویژگی کلی داشته باشد که در کنار موارد تخصصی دیگر میتواند یک دکتر زنان را به بهترین تبدیل کند.

بیماری های حوزه زنان از بیماری های بسیار حساس است و میتواند زندگی، مقاربت، بارداری و مواردی از این دست را در میان زنان مختل کند. برای جلوگیری از این مشکل پزشکان متخصص زنان لازم است که حتما نسبت به بیماری های مختلف زنان، راه های تشخیص و درمان این بیماری ها آشنایی کافی و کامل داشته باشند.

یکی از مشکلات عمده ای که زنان با آن دست و پنجه نرم میکنند، کیست ها و سندروم های مختلفی است که در نواحی تناسلی و دستگاه تولید مثلی زنان به وجود می آید. این مشکلات بسیار دردناک است و میتواند زندگی فرد را برای چند روز مختل کرده و حتی از فعالیت های روزانه فرد را باز دارد.

بنابراین درمان های به روز تر و ایمن تر برای این مشکلات بسیار مهم است و متخصصان زنانی که از تخصص و تبحر کافی برخوردار باشند، همواره نسبت به درمان های جدیدتر برای این مشکلات توجه ویژه ای نشان میدهند.

ویژگی های بهترین متخصص زنان
ویژگی های بهترین متخصص زنان

تاثیر تجهیزات در تشخیص های بهتر متخصص های بانوان

دستگاه ها و امکانات جدید و به روز هم از دیگر مواردی است که در کیفیت درمان بیماری ها توسط متخصصان تاثیر گذار است. معمولا متخصصان زنان در مرحله اول تشخیص از دستگاه ها و سیستم های مختلفی مانند دستگاه سونوگرافی و… استفاده میکنند. این دستگاه ها به دلیل اینکه در تشخیص بیماری نقش مهمی دارند، لازم است که حتما به روز و باعملکرد بسیار عالی و دقیقی همراه باشد.

به همین دلیل هم معمولا متخصصین زنانی که به عنوان بهترین های این حوزه شناخته میشوند به دنبال استفاده از ابزارها و دستگاه های جدید تر و به روز تر هستند و این مولفه میتواند فاکتور تعیین کننده ای در بهترین بودن در این حوزه باشد.

نمیتوان چندان به هزینه های ویزیت یک پزشک اتکا کرد و هزینه بالاتر را به عنوان عاملی برای تبحر و تخصص بیشتر دانست. پزشکان بسیاری هستند که بر اساس نرخ و یا عرف اقدام به دریافت حق ویزیت میکنند و خدمات و راه های درمانی که به بیماران خود ارائه میدهند، همواره از بهترین راه حل های درمانی و دقیق ترین تشخیص ها میباشد.

در دسترس بودن

یکی از ویژگی های بسیار مهم و موثر در بهتر بودن یک متخصص، در دسترس بودن وی است.

در نظر داشته باشید که زنان در طول دوران های مختلف چه در مرحله درمان و چه در مرحله بارداری، لازم است که تحت نظر مداوم پزشک باشند. به خصوص در مرحله بارداری و در ماه های آخر این مسئله بیشتر روشن میشود.

به همین دلیل هم لازم است که پزشکان متخصص زنان همواره در دسترس باشند تا در مواقع اورژانسی و مواردی که ممکن است، مشکلاتی برای بیمار به وجود بیاید، نسبت به تشخیص و درمان مشکل اقدام کنند.

این موضوع ممکن است، برای تک تک بیمارانی که تحت نظر پزشک هستند، پیش بیاید. به همین دلیل هم بهترین دکتر زنان از نظر بیماران کسی است که همواره در دسترس بیماران خود باشد و برای انجام درمان به موقع اقدام کند.

شاید بتوان به عنوان آخرین گزینه که یک پزشک متخصص زنان را به بهترین تبدیل میکند، به دوره های آموزشی طی شده و تخصص هایی که در این حوزه دارد، اشاره کرد.

معمولا پزشکان در طول زمان فعالیت خود نیز در دوره های مختلف شرکت میکنند

معمولا پزشکان در طول زمان فعالیت خود نیز در دوره های مختلف شرکت میکنند که این مسئله به افزایش تجربه و تخصص و تبحر فرد منجر میشود و در درمان اصولی و دقیق بیماری های خاص و پیچیده تر بسیار موثر است.

با در نظر گرفتن ویژگی های گفته شده، دکتر ایروانی با بهره گیری از امکانت روز دنیا، تجربه کافی و همچنین ارائه زمان مناسب به بیماران خود برای ویزیت و تحت نظر بودن، به عنوان یکی از بهترین پزشکان متخصص زنان و زایمان شناخته میشود که همواره با بهره گیری از دستگاه ها و امکانات روز دنیا و همچنین تسلط کافی بر این حوزه نسبت به تشیخص و درمان دقیق بیماری های حوزه زنان و زایمان اقدام میکنند.

معمولا پزشکان در طول زمان فعالیت خود نیز در دوره های مختلف شرکت میکنند
معمولا پزشکان در طول زمان فعالیت خود نیز در دوره های مختلف شرکت میکنند

بهترین دکتر زنان

با توجه به معیارهای گفته شده و ویژگی هایی که در رابطه با آن ها مفصل صحبت کردیم. قصد داریم دکتر ایروانی را به عنوان بهترین دکتر زنان در تهران معرفی کنیم. چرایی این مسئله کاملا با معیارهایی که گفته شده یکسان است.

دکتر ایروانی به عنوان یکی از بهترین متخصصان زنان با توجه به تجربیاتی که در سالها تلاش در امور پزشکی و به خصوص در حیطه تخصصی زنان کسب کرده اند، توانسته اند که نسبت به مسائل و مشکلاتی که برای زنان ممکن است، ایجاد شود و همچنین بیماری های زنان چه در دوران بارداری و چه در زمان های مختلف در طول زندگی، اطلاعات و اشراف کافی به دست آورده و درصد موفقیت های درمانی بالایی کسب کنند.

اینکه بگوییم که یک بیماری درمان شود، نمیتواند تنها دلیل کافی برای موفقیت درمان باشد، بلکه درمان موفق، ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد که مهم ترین آن ها، درمان شدن بیماری و کم عارضه بودن راه درمانی است.

راه های گوناگون برای درمان

بسیاری برای درمان مشکلات خود در حوزه سلامتی، به دنبال راه های درمانی مختلفی میروند که هرکدام عوارض جانبی مخصوص به خود را دارد. این عوارض بعضا از راه مصرف داروها یا عمل های جراحی و… ایجاد میشود که در برخی از بیماری ها امری کاملا طبیعی است.

اما زمانی که شخص با طی کردن یک دوره درمانی، عارضه های بیشتری را در خود مشاهده میکند، نشان دهنده آن است که شخص درمان چندان موفقی نداشته است.

به همین دلیل است که پزشکان ماهر مانند دکتر ایروانی همواره در تلاش اند تا درمان هایی موفق، هم از نظر کم بودن عوارض جانبی و هم از نظر موفقیت و برگشت پذیر نبودن مشکل انجام دهند.

جراحان در این بین لازم است که حساسیت بیشتری داشته باشند، چرا که معمولا در عمل های جراحی درصد مشخصی ریسک وجود دارد که در صورتی که شخص تبحر و تسلط کافی نداشته باشد، این ریسک میتواند بیشتر و بیشتر شود.

بنا براین ما توصیه میکنیم که ضمن بررسی کردن فاکتورهایی که پیش از این بیان کرده ایم، جهت ویزیت و مشاوره در رابطه با مشکلات خود در زمینه تخصصی زنان و زایمان، به دکتر ایروانی مراجعه کنید تا درمانی بدون دغدغه و نگرانی را تجربه کنید.

راه های گوناگون برای درمان
راه های گوناگون برای درمان

نکات لازم هنگام مراجعه به متخصص زنان

پیشتر در دلایل ایجاد تخصص زنان گفتیم که در گذشته بیان مشکلات سلامتی زنان به پزشک، برای زنان امری بسیار مشکل بود، ولی با روی کار آمدن و ایجاد شدن این تخصص، دیگر لزومی برای بیان نکردن مسائل خصوصی و بهداشت و سلامت فردی در زنان وجود نداشت.

اولین نکته هنگام مراجعه به پزشک متخصص زنان نیز همین است. زمانی که شما میخواهید به متخصص زنان مراجعه کنید، لازم است که این موضوع را با خود حل کرده باشید که پزشک شما مشاور و شریک سلامتی شماست و لازم است که موارد مربوط به سلامت و بهداشت فردی خود را با جزئیات و بدون نگرانی و پنهان کاری به پزشک خود بگویید.

بسیاری از مشکلات در زنان ممکن است، کاملا بی علامت یا دارای علائمی مخفی باشد، بنابراین لازم است تا سبک زندگی و نوع بهداشت فردی و جنسی خود را برای متخصص زنان بازگو کنید.

اگر روابط جنسی دارید، یا رابطه جنسی شما از نوع پرخطر بوده است و یا به هر دلیلی احساس میکنید که نگرانی از بیماری های مقاربتی دارید، پزشک زنان میتواند اولین گزینه برای بیان مشکل و پرس و جو در رابطه با راه حل مشکل باشد.

بنابراین لازم است که این مسئله را به خود بقبولانید که پزشکان زنان میتوانند بهترین مشاور جنسی شما باشند و شما نیز نباید هیچگونه پنهان کاری در بیان علائم و یا پاسخگویی به سوالات پزشک داشته باشید، چرا که در این بین مسئله سلامتی شما و در برخی موارد، سلامتی کودکتان است.

نکات لازم هنگام مراجعه به متخصص زنان
نکات لازم هنگام مراجعه به متخصص زنان

انواع آزمایش های تجویزی توسط متخصص زنان

آزمایش هایی نظیر تست های مربوط به بیماری های مقاربتی، ماموگرافی، معاینات لگنی و… از آزمایش های رایج است و پزشک زنان ممکن است، این آزمایش ها را برای هر بیماری تجویز کند، بنابراین این موضوع را به عنوان بخشی از معاینه خود تلقی کنید و از وارد کردن هرگونه نگرانی، فشار و استرس به خود پرهیز کنید.

بهتر است، در رابطه با نگرانی ها و فشار هایی که ممکن است، مشکلاتی ناشی از سلامت فردی برای شما ایجاد کرده است، با پزشک خود گفتگو کنید.

شاید نکات و مواردی باشد که لازم است، حتما پزشک از آن ها اطلاع داشته باشد تا بتواند در درمان بهتر و موفق تر شما را یاری کند. پس هرگونه پنهان کردن و یا بیان نکردن موضوعاتی که به نظر غیر ضروری می آید را کنار گذاشته و با پزشک خود راحت باشید.

شما میتوانید نحوه انجام آزمایش ها و نمونه برداری ها و حتی عمل های جراحی را از پزشک خود جویا شوید و در این فرصت، سوالات خود را مطرح کرده و گفتگو با پزشک را ادامه دهید. این موارد برای کاهش اضطراب و نگرانی شما بسیار موثر است، پس حتما نحوه انجام آزمایشات را بدون خجالت و نگرانی از پزشک خود جویا شوید و سوالات خود را تماما مطرح کنید.

رعایت بهداشت فردی

معمولا پیش از مراجعه به پزشک زنان لازم نیست، چندان موارد به خصوصی را در زمینه بهداشت فردی رعایت کنید، بلکه یک سری موارد ابتدایی کافی است.

اول اینکه لازم نیست، حتما هنگام مراجعه به پزشک زنان اقدام به شیو کردن یا وکس کردن بدن کنید. این مسئله چندان در تشخیص بیماری تاثیری ندارد و از طرفی هم مواردی مانند شیو نبودن ناحیه تناسلی یا بوی بدن یک مسئله کاملا طبیعی است و لزومی بر نگرانی نیست. شما میتوانید با یک استحمام ساده پیش از معاینه به پزشک مراجعه کنید.

توجه داشته باشید که پیش از انجام معاینات، از انجام مقاربت، کرم، شیاف واژینال تا مدت زمان 24 الی 48 ساعت پیش از مراجعه به پزشک خودداری کنید.

سعی کنید، اگر در مرحله عادت ماهیانه هستید و مشکل شما چندان با این موضوع ارتباطی ندارد، نوبت مراجعه خود را به عقب بیاندازید، اما اگر مشکل شما اورژانسی بوده و یا در عادت ماهیانه خود مشکلی را مشاهده کرده اید، میتوانید به پزشک مراجعه کنید.

رعایت بهداشت فردی
رعایت بهداشت فردی

در مبحث بهترین دکتر زنان در شرق تهران برای ویزیت متخصص زنان به کجا مراجعه کنیم

حتما این مسئله برای شما سوال است که برای مشاوره و راهنمایی گرفتن از پزشکان متخصص، به خصوص متخصصان زنان به کجا مراجعه کنید.

معمولا متخصصان در یک زمان مشخص در بیمارستان ها و کلینیک های تخصصی و دولتی و خصوصی حضور دارند که مراجعین میتوانند برای رفع مشکل خود به این مراکز مراجعه کنند. همچنین، پزشکان متخصص زمانی هم در مطب حضور دارند که معمولا مراجعه به مطب ها به جهت زمان کمتری که برای انتظار سپری میشود و همچنین، امکانات بیشتری که ممکن است، در مطب پزشک باشد، به مراتب بهتر است.

اگر دچار مشکلاتی در زمینه تخصصی زنان و زایمان هستید، میتوانید در کلینیک های تخصصی و بیمارستان های مجهز، توسط پزشک متخصص زنان ویزیت شوید و اگر احتیاج به آزمایشات و یا مواردی مانند سونوگرافی داشتید، از امکانات مکان جهت انجام آزمایشات استفاده کنید.

بنابراین، بهتر است، برای ویزیت متخصص زنان، در بیمارستان ها و کلینیک هایی اقدام کنید که به لحاظ امکانات درمانی در سطح بالاتری قرار داشته باشند.

معمولا کلینیک های تخصصی و فوق تخصصی، به لحاظ امکانات و همچنین، سطح علمی پزشکانی که در این کلینیک ها فعالیت میکنند، درجه بالاتری برخوردار هستند.

چرا امکانات برای تخصص زنان و زایمان مهم است؟

پاسخ به این سوال، در مرحله اول اینگونه است که امکانات پزشکی نه تنها برای تخصص زنان و زایمان، بلکه برای تخصص مختلف دیگری هم به همین اندازه مهم است، اما در تخصص زنان، پزشکان لازم است تا با نمونه برداری، آزمایش، سونوگرافی و عکس برداری از بدن، به تشخیص صحیح تری برای درمان برسند.

چرا امکانات برای تخصص زنان و زایمان مهم است؟
چرا امکانات برای تخصص زنان و زایمان مهم است؟

از جمله مواردی که لازم است، پزشکان متخصص به امکانات آزمایشگاهی و کلینیکی برای تشخیص دسترسی داشته باشند، تست پاپ اسمیر است. معمولا در این تست، از قسمتی از دهانه رحم نمونه برداری انجام میشود. به همین دلیل هم امکانات کلینیکی در این نمونه برداری بسیار موثر است.

مواردی مانند اسکن های مختلف از جمله اسکن سونوگرافی، کولپوسکوپی، معاینه دهانه رحم، بیوپسی آندومتر، نمونه برداری از بخش آستر رحم، هیستروسکوپی یا استفاده از عملیات های آندوسکوپی برای مشاهده رحم و نمونه برداری و… از مواردی است که لازم است، در کلینیک ها تحت نظر متخصصان زنان و زایمان انجام شود.

چرا امکانات برای تخصص زنان و زایمان مهم است؟
چرا امکانات برای تخصص زنان و زایمان مهم است؟

عمل های جراحی تحت نظر متخصص زنان

متخصصین زنان معمولا عمل های جراحی مختلفی را برعهده دارند. هرچند این عمل ها لازم است، توسط کسانی انجام شود که دوره جراحی تخصصی زنان و زایمان را گذارنده باشند.

اولین عمل، عمل لاپاروسکوپی است. این عمل جراحی توسط جراحان و متخصصان زنان انجام میشود و معمولا به عنوان یک عمل تشخیصی و درمانی استفاده میشود. این عمل معمولا به صورت شکمی است.

عمل های جراحی جزئی تر و سرپایی نیز توسط متخصصان زنان انجام میشود مانند عمل های کورتاژ، عمل های مربوط به ناباروری و یا عقیم سازی که نیازمند عمل جراحی حرفه ای و طولانی مدت نیستند.

عمل های دیگری مانند برداشتن کیست ها، غده ها، بافت های اضافی و… نیز معمولا توسط متخصصان و جراحان زنان و زایمان انجام میشود. درکنار این موارد، عمل های جراحی بزرگتر مانند عمل فیبروم رحم نیز وجود دارد. در این عمل، متخصص سعی در از بین بردن فیبروم در رحم دارد، بنابراین این عمل به نام عمل فیبروم رحم شناخته میشود.

عمل های جراحی، عوارض به خصوصی دارند

گاها عمل های جراحی، عوارض به خصوصی دارند که این عوارض بسته به نوع عمل و درمان، متفاوت است و بیمار لازم است که تا زمان از بین بردن عوارض و درمان کامل، تحت نظر پزشک باشد. در این شرایط مراقبت های پس از عمل جراحی و از بین بردن عوارض تا زمان رسیدن به درمان کامل بر عهده پزشک متخصص زنان است.

عمل های جراحی، عوارض به خصوصی دارند
عمل های جراحی، عوارض به خصوصی دارند

از جراحی های معمول در زمینه زنان و زایمان میتوان به جراحی سرویکس اشاره کرد. این عمل هم از نوع پیشگیری و هم از نوع درمانی میباشد و از طرفی هم به عنوان نوعی عمل تشخیصی از آن نام برده میشود. این عمل به جهت از بین بردن سلول های غیرطبیعی دهانه رحم انجام میشود.

معمولا این سلول ها در بافت سلولی دهانه رحم خود به خود از بین رفته و بدون نیاز به عمل خاصی، پس از مدتی محو میشوند، ولی این مسئله همیشگی نیست و گاهی اوقات این سلول ها بهبودی لازم را کسب نمیکنند. به همین دلیل هم عمل سرویکس توسط متخصص زنان پیشنهاد میشود.

در این عمل با منجمد کردن بخشی از دهانه رحم، این سلول ها را از بین برده و مانع فعالیت بیشتر آن ها میشوند. این فعالیت ها قطعا میتواند در آینده مشکلات بیشتری برای فرد ایجاد کند.

مشکلاتی از جمله سرطان های مختلف رحم و دهانه رحم. بنا بر این این عمل هم به لحاظ درمانی کاربرد دارد و هم به لحاظ پیشگیری از بیماری های شدیدتر مانند سرطان.

عمل کولپوسکوپی

عمل کولپوسکوپی یک عمل دیگر است که بیشتر کاربرد تشخیصی دارد. این عمل را نمیتوان جراحی نامید و معمولا توسط متخصصان زنان و زایمان هم انجام میشود.

در این عمل ها از ابزارهای مختلفی از جمله ابزاری به نام کولپوسکوپ استفاده میکنند. در حقیقت، این عمل یک عمل مرتبط به پاپ اسمیر غیرطبیعی است. زمانی که فردی دچار این مشکل میشود، برای آنکه بتوان دهانه رحم و واژن را بیشتر مورد بررسی قرار داد، از ابزار کولپوسکوپ استفاده میکنند.

معمولا در این عمل هنگام تشخیص مشکل توسط کولپوسکوپ، متخصص اقدام به نمونه برداری و شروع آزمایش های مختلف میکند تا بتواند مشکل و راه های درمانی را تشخیص بدهد.

عمل کولپوسکوپی
عمل کولپوسکوپی

آشنایی اجمالی با اتساع و کورتاژ

عمل بعدی که معمولا از عمل های بسیار رایج در بین زنان است، عمل اتساع است. عمل اتساع و کورتاژ، یکی از رایج ترین روش های جراحی است که در آن پزشک اقدام به تخلیه مجرای رحم میکند. در این روش، پزشک با دستگاهی به نام ساکشن و همچنین با یک ابزار جراحی به نام کوروت، اقدام به پاک سازی و از بین بردن ضایعات در مجاری رحم میکند.

البته، گاهی اوقات این روش به عنوان یک روش تشخیصی نیز استفاده میشود. معمولا در حالت تشخیصی در این درمان، شخص برای تشخیص مشکلاتی از جمله سرطان های مختلف در رحم اقدام به انجام عمل کورتاژ میکند تا تشخیص سرطان دقیق تر و همچنین، اقدام به درمان و پیشگیری از سرطان نیز آسان تر شود. معمولا در این مواقع یک حالت پیش سرطانی در سلول های غیر طبیعی تر ایجاد میشود که به این حالت هیپرپلازی آندومتر میگویند.

از این روش برای از بین بردن تومور ها، فیبروم ها، حاملگی های مولر و یا ضایعات باقی مانده در رحم مانند جفت بعد از زایمان میکنند. معمولا این عمل برای جلوگیری از خون ریزی های شدید رحم نیز کاربرد دارد.

هیستروسکوپی

هیستروسکوپی، عمل دیگری است که معمولا توسط متخصصان زنان و زایمان و همچنین جراحان زنان انجام میشود. این عمل به نوعی هم عملی تشخیصی و هم عمل درمانی برای عارضه ها و مشکلات رحم شناخته میشود.

معمولا از این عمل برای عارضه هایی مانند چسبندگی و یا تعیین علت مشکلاتی مانند سقط جنین استفاده میشود. همانطور که میدانیم، مشکلاتی مانند چسبندگی دهانه رحم از مواردی است که امروزه در بسیاری از بانوان به عنوان یک مشکل اساسی وجود دارد و پزشکان و متخصصان زنان برای حل این مشکل راه حل های مختلفی ارائه میدهند. استفاده از عمل جراحی هیستروسکوپی نیز یکی دیگر از این روش ها برای درمان مشکلات و عوارض این چنینی در رحم است.

پیشتر از هر چیز، این عمل نقش تشخیصی دارد. در این عمل دستگاهی به نام هیستروسکوپ توسط پزشکان از طریق واژن، وارد رحم شخص میشود که این دستگاه اقدام به فیلمبرداری از قسمت های داخلی رحم و همچنین دهانه رحم کرده و تصاویر را بر روی مانیتور منعکس میکند.

در نتیجه تشخیص مشکلات درونی رحم از جمله کیست ها و غده ها و توده های خطرناک به راحتی امکان پذیر میشود.

عمل لاپاروسکوپی لگن

عمل دیگری که در میان زنان به عنوان یک عمل رایج از آن یاد میشود، عمل لاپاروسکوپی لگن است. لاپاروسکوپی درواقع نوعی عمل جراحی است که توسط برش کوچکی با سایز کمتر از 3 اینچ انجام میشود.

عمل لاپاروسکوپی لگن
عمل لاپاروسکوپی لگن

ناحیه ی درگیر در این عمل قسمت شکم و نواحی پایین تر است. پس از ایجاد برش، دی اکسید کربن به سمت شکم شما فرستاده میشود که به این حرکت، پمپاژ دی اکسید کربن میگویند. پس از پمپاژ کردن دی اکسید کربن، پزشک میتواند به راحتی قسمت های مختلف داخلی رحم و بدن شخص را ببیند و مواردی مانند تشخیص ها، درمان و پیشگیری را انجام دهد.

در مواردی که پزشک نیازمند نمونه برداری از قسمت داخلی رحم است و یا در مواردی که پزشک لازم است، حتما تخمدان های فرد را خارج کند یا عملیات های ترمیمی بر روی رحم شخص و دهانه رحم آن انجام دهد، از روش لاپاروسکوپی استفاده میشود لازم به ذکر است که این عمل عموما تحت بیهوشی انجام میشود.

افرادی که با بیهوشی مشکل دارند

افرادی که با بیهوشی و عمل هایی که به بیهوشی احتیاج دارند، مشکل دارند، میتوانند به از روش ها و تکنیک های دیگر هوشبری، با حفظ سطح هوشیاری خود به آسانی عمل را انجام بدهند.

توضیح موارد فوق، به این دلیل بود که بدانیم عمل هایی که در حوزه زنان و زایمان به صورت تخصصی انجام میشود تا چه اندازه تابع شرایط و امکانات و از همه مهمتر، تخصص و مهارت پزشک است.

در این شرایط است که بررسی تخصص و ویژگی های پزشک و همچنین بررسی محلی که قرار است، در آن برای انجام عمل جراحی اقدام شود و امکانات موجود در کلینیک یا بیمارستان اهمیت بسیار زیادی دارد.

در این بین، تبحر پزشک مورد نظر نیز بسیار حائز اهمیت است. دکتر ایروانی از جمله پزشکانی است که میتوانید جهت دریافت راهنمایی و مشاوره و معاینه در رابطه با عمل های جراحی حوزه زنان و زایمان، به ایشان مراجعه کرده و از بهترین خدمات درمانی این زمینه، بهره مند شوید.

افرادی که با بیهوشی مشکل دارند
افرادی که با بیهوشی مشکل دارند

عوامل موثر بر هزینه ویزیت پزشک

در مراحل درمان و هزینه های درمانی، همواره عوامل بسیاری دخیل بوده است. این موارد از امکانات و شرایط بیمارستان و مرکز درمان گرفته تا هزینه های مربوط به ویزیت پزشک، هرکدام به نحوی در قیمت گذاری درمان یک بیماری موثر است.

در واقع هزینه ویزیت پزشک و دستمزد جراح از موارد بسیار تاثیرگذار در هزینه های درمانی است.

اما ویزیت پزشک نیز به تنهایی عوامل مختلفی برای تاثیرگذاری بر قیمت دارد. حتما این موضوع را دیده اید که پزشکان هرکدام بسته به خدمات درمانی خاصی که ارائه میدهند، اقدام به ارائه قیمت های متفاوت به بیماران خود میکنند. این مسئله تابع شرایط مختلف است، مانند امکانات درمانی پزشک در مطب، امکانات کلینیکی، آزمایش های مختلف و…

از طرفی هم میزان تخصص و تبحر پزشک در هزینه ویزیت تاثیر بسیار زیادی دارد. قطعا پزشکان متخصص هزینه درمانی بیشتر به نسبت پزشکان عمومی دریافت میکنند و این موضوع به دلیل تبحر بیشتری است که در درمان بیماری و شناخت علائم هر بیماری دارند.

به طور کلی پزشکان متخصص به دلایلی که پیشتر گفتیم، برای درمان مشکلات تخصصی اولین و بهترین گزینه هستند. به همین دلیل هم لازم است که به این موضوع توجه کنید که برای درمان بهتر و موفق، لازم است، تخصص، تبحر و تجربه پزشک را به عنوان اولین فاکتور بپذیرید.

هزینه ویزیت پزشک میتواند ارتباط مستقیمی با میزان تجربه وی داشته باشد

بنابراین، هزینه ویزیت پزشک میتواند ارتباط مستقیمی با میزان تجربه وی داشته باشد. هرچند این مسئله همیشگی نیست و نمیتوان از روی قیمت ویزیت یک پزشک میزان تخصص وی را سنجید، ولی میتوان به تجربه و مهارت یک پزشک به چشم عامل موثر بر قیمت و هزینه های ویزیت نگاه کرد.

موارد دیگری نیز بر هزینه های ویزیت پزشک موثر است. این موارد میتواند شامل نوع بیمه، منطقه مکانی مطب و… باشد، البته برای هر شهر و استان به نسبت دیگر استان ها و شهر ها هزینه های مختلفی برای ویزیت تعریف شده است که این هزینه ها کاملا به موقعیت شهر و امکانات آن بستگی دارد.

معمولا شهر های بزرگ به دلایل مختلفی مانند بالاتر بودن هزینه های اجاره مطب و مواردی از این دست، هزینه های بیشتری برای ویزیت از بیماران دریافت میشود.

به هر حال این موارد میتواند تاثیرات متفاوتی، کم یا زیاد، به نسبت هم بر هزینه های درمانی و ویزیت پزشک بگذارد، اما پزشکان متخصص و به خصوص متخصصان زنان، عوامل متفاوتی برای تاثیر گذاری بر هزینه های ویزیت و درمان بیماران دارند که در ادامه این مقاله به آن میپردازیم.

هزینه ویزیت پزشک میتواند ارتباط مستقیمی با میزان تجربه وی داشته باشد
هزینه ویزیت پزشک میتواند ارتباط مستقیمی با میزان تجربه وی داشته باشد

هزینه متخصص زنان

اول اینکه نمیتوان به طور قطع هزینه مشخصی را به عنوان هزینه های درمان و ویزیت متخصص زنان عنوان کرد. این موضوع تابع شرایط شما و دلایلی که شما به پزشک مراجعه میکنید است. اینکه بخواهیم بدون توجه به این وارد، هزینه مشخصی را برای ویزیت توسط متخصص بیان کنیم، کار آسانی نیست.

پزشکان و متخصصان هرکدام بسته به شرایط متفاوتی اقدام به دریافت هزینه های متفاوت از بیماران خود میکنند. این تفاوت ها به حدی زیاد است که اختلاف قیمت بسیاری میان هزینه های ویزیت بیماران مشاهده میشود.

تعرفه های مشخصی هم به صورت سالانه به عنوان نرخ نامه برای پزشکان و متخصصان ارائه میشود، ولی موارد بسیاری وجود دارد که بر قیمت این نرخ نامه ها اضافه میشود و این موارد هرکدام به تنهایی بر قیمت نهایی انجام درمان تاثیر گذار است.

به دلایلی مانند افزایش نرخ تورم، زیاد شدن نرخ های اجاره بها و… به صورت سالانه این نرخ ها بیشتر میشوند و با تغییر یافتن قیمت های ارائه شده در نرخ نامه، عملا پیش بینی اینکه هزینه ویزیت پزشک متخصص دقیقا چه میزانی خواهد بود کار مشکلی است.

بهتر است، پیش از دانستن اینکه هزینه قطعی ویزیت پزشکان متخصص به چه میزانی است، به این موضوع توجه کنیم که پزشکان متخصص چه عواملی را به عنوان عوامل موثر بر قیمت نهایی کار میشناسند.

هزینه متخصص زنان
هزینه متخصص زنان

چه عواملی بر هزینه های متخصص زنان موثر است

در این بین، اولین عاملی که بر هزینه متخصص زنان موثر است، بیماری شما و راه های درمان آن است. بسیاری از بیماری های حوزه زنان به دلیل تشابه بالای علائم آن ها، نیازمند انجام روند های درمانی و گاها جراحی های تشخیصی است.

بسیاری از پزشکان متخصص زنان، از امکانات مختلف و نمونه برداری های آزمایشگاهی سعی در تشخیص بیماری دارند. این مسئله باعث میشود که هزینه هایی هم برای تشخیص بیماری توسط پزشکان دریافت شود. این تشخیص میتواند استفاده از آندوسکوپ، کولپوسکوپ و… باشد.

از طرفی هم معمولا در مطب پزشکان متخصص زنان از دستگاه های سونوگرافی استفاده میشود که استفاده از دستگاه سونوگرافی به تنهایی هزینه های مختلفی در بر دارد.

پزشکان زنان در درمان اختلالات ناباروری نیز فعالیت دارند. معمولا فعالیت های درمان ناباروری هزینه های بیشتری را نسبت به درمان بیماری های عادی میطلبد. به همین دلیل هم نوع مشکل شخص تاثیر زیادی در میزان هزینه های درمانی متخصص زنان دارد.

اگر شما به دنبال درمان ناباروری باشید، قطعا باید آزمایش ها، داروها و ویزیت های مکرر انجام بدهید، همچنین گاهی اوقات پیش می آید که برای درمان مواردی از این دست پزشکان اقدام به انجام عمل های جراحی میکنند و به همین دلیل هم ممکن است، هزینه های تمام شده بیشتری برای شما در پی داشته باشد.

عمل های جراحی که در حوزه تخصصی زنان و زایمان انجام میشود

عمل های جراحی که در حوزه تخصصی زنان و زایمان انجام میشود، مانند عمل های که پیشتر به آن ها پرداختیم، هزینه های خاص خود را دارد، مواردی مانند نوع بیهوشی، تایم عمل، امکانات کلینیک و بیمارستان، دستمزد جراح، آزمایش ها و موارد تحت نظر پزشک پس از انجام عمل، از عواملی است که میتواند در قیمت جراحی های زنان تاثیر گذار باشد.

در نظر داشته باشید، بخشی از جراحی های تخصصی زنان و زایمان به بحث زیبایی نیز مربوط میشود. این جراحی ها به دلیل اینکه مشمول برخی از بیمه ها نمیشود هم هزینه های به مراتب بیشتری برای بیماران در پی دارد که لازم است، به این مورد هم توجه داشته باشید.

حساسیت بالای درمان های تخصصی زنان و زایمان

به طور کلی، معمولا درمان های تخصصی زنان و زایمان به دلیل حساسیت بالایی که دارند، نیازمند زمان بیشتر و تمرکز بیشتر هستند که هزینه های مختلفی را هم در پی دارد.

پزشکان به همین دلیل هم معمولا از انجام عمل های جراحی پرتهاجم خودداری میکنند و همواره در تلاشند با تکنیک ها و روش های آسان تر یا کم تر تهاجمی تر به درمان و یا تشخیص بیماری های مختلف این حوزه بپردازند.

در نظر داشته باشید که موارد بیشتری ممکن است، وجود داشته باشد که بر درمان شما تاثیرگذار باشد، اما آنچه پیشتر بیان شد، عوامل اصلی موثر بر هزینه های درمان در حوزه تخصصی زنان و زایمان است. شما میتوانید در زمینه درمان و هزینه های درمانی، با مراجعه به دکتر ایروانی از بهترین مشاوره ها و راهنمایی های ارائه شده توسط ایشان بهره مند شوید.

در اینجا به پایان مقاله ی بهترین دکتر زنان در شرق تهران رسیدیم امیدواریم از مباحث ارائه شده در خصوص بهترین دکتر زنان در شرق تهران لذت برده باشید.

Share this post

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در google
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در print
اشتراک گذاری در email