بهترین دکتر زنان برای عفونت در تهران

بهترین دکتر زنان برای عفونت در تهران

در این مقاله قصد داریم در رابطه با عنوان بهترین دکتر زنان برای عفونت در تهران برای شما صحبت کنیم.

بهترین دکتر زنان برای عفونت در تهران
بهترین دکتر زنان برای عفونت در تهران

مبتلا شدن زنان به عفونت های مکرر جزئی جدا نشدنی از زندگی عادی بانوان می باشد. حتماً همه بانوان برای یک ‌بار هم که شده با مشکلات عفونت ‌های زنان دست ‌و پنجه نرم کرده اند.

بهترین دکتر زنان برای عفونت در تهران
بهترین دکتر زنان برای عفونت در تهران

عفونت ‌های زنان مانند یک میهمان ناخوانده می باشند و با ورود آن ‌ها به زندگی زنان می توانند دشواری و درد به همراه داشته باشند. هر بانویی که گرفتار عفونت های زنان شود، باید درصدد مداوا و درمان و استفاده از انواع داروهای مکرر باشد تا بتواند از این طریق سلامتی خود را بازگرداند.

حتماً شما نیز از این موضوع آگاهی کامل دارید که واژن زنان محل مناسبی برای پرورش یافتن انواع عفونت‌ های متفاوت می باشد و می تواند محل رشد خوبی برای اکثر عفونت ‌ها باشد.

غفلت در نظافت شخصی

به همین سبب اگر فردی در نظافت شخصی خود میزان کمی غفلت به خرج دهد، ممکن است، گرفتار عفونت‌ های بسیاری شود و از این جهت برای او آزاردهنده باشد.

ممکن است که عوامل‌ متعددی بر روی واژن نیز سبب به وجود آمدن عفونت در واژن شود. برای اطلاع بهتر شما لازم است، بگوییم جوان ‌سازی واژن و لابیاپلاستی اگر به صورت غیر اصولی انجام شود و شما و این عمل را نزد یک پزشک که تخصص کافی در این زمینه نداشته است، انجام دهید، ممکن است، سبب به وجود آمدن عفونت در نواحی واژن شوید

و اگر جوان‌ سازی واژن و لابیا پلاستی به صورت اصولی و حرفه‌ای انجام شود و تحت نظر یک پزشک متخصص خوب انجام بگیرد، کاملاً بی‌خطر می باشد و هیچ‌گونه نگرانی از بابت عفونت ‌ها برای فرد باقی نمی ‌ماند.

همه بانوان به این موضوع واقف هستند که هنگامی که به عفونت ‌های واژن مبتلا می شوند، نیاز است که طی یک دوره تحت درمان باشند و یک پروسه طولانی ‌مدت از دارو ها و پماد های مد نظر را استفاده کنند تا بتوانند در برطرف نمودن عفونت‌های واژن خود موفق باشند.

برطرف نمودن عفونت ‌های واژن

به منظور برطرف نمودن عفونت ‌های واژن یکی از دغدغه ‌های بانوان یافتن بهترین دکتر زنان و به ویژه بهترین دکتر زنان برای عفونت در تهران می باشد تا بتوانند از این طریق عفونت واژن خود را برطرف کند. دکتری که تخصص کافی در زمینه فعالیت خود داشته باشد و بتواند تشخیص درستی از مشکل به وجود آمده داشته باشد

و همین طور راه ‌های درمانی بسیار خوبی برای بیمار خود در نظر بگیرد، می ‌تواند کمک کند تا بیمار زودتر سلامتی خود را به دست بیاورد. حتماً می‌ دانید که عفونت ایجاد شده در واژن زنان سبب می شود، رابطه جنسی مختل گردد. به همین جهت درمان به ‌موقع برای بیماران یک امر بسیار مهم شمرده می شود.

ممکن است، در این راستا شما در ذهن خود سؤالاتی در رابطه با یک متخصص زنان خوب و ویژگی ‌های او داشته باشید. به همین جهت لازم می‌ دانیم در این مقاله در رابطه با عفونت ‌های شایع بانوان اطلاعات کثیری در اختیار شما قرار دهیم و بتوانیم انواع عفونت های وارد بر زنان را مورد بررسی قرار دهیم،

سپس می ‌توانیم ویژگی ‌های بهترین دکتر متخصص زنان را برای شما داشته باشیم تا از این جهت بتوانید با در نظر گرفتن بهترین دکتر زنان برای عفونت در تهران مانند دکتر ایروانی عفونت ‌های به ‌وجودآمده را فوراً درمان کنید.

اگر شما نیز از دسته از افرادی هستید که به طور مداوم از عفونت زنان رنج می ‌برید و درصدد برطرف نمودن آن هستید، پیشنهاد می‌کنیم از خواندن این مطلب غافل نشوید و در ادامه این مطلب ما را همراهی بفرمایید.

سوالاتی که در ادامه این مقاله در رابطه با بهترین دکتر زنان برای عفونت در تهران به آن ها پاسخ می دهیم، شامل موارد زیر می ‌شوند:

  1. مهم ‌ترین علت عفونت زنان چیست؟
  2. نشانه ‌های ترشحات طبیعی
  3. کدام ترشحات غیرطبیعی هستند؟
  4. آیا اختلالات مربوط به رحم می‌باشد یا کل بدن؟
  5. نشانه‌ های ترشحات عفونی چیست؟
  6. حالات عفونی قارچی چیست؟
  7. علائم حالات عفونی قارچی واژن
  8. علت حالات عفونی قارچی واژن چیست؟
  9. چه عواملی خطر مبتلا شدن به حالات عفونی قارچی واژن را بیشتر می‌کند؟
  10. روش تشخیص حالات عفونی قارچی واژن چگونه است؟
  11. روش ‌های درمان حالات عفونی قارچی واژن
  12. درمان حالات عفونی قارچی خفیف
  13. درمان حالات عفونی قارچی مقاوم
  14. درمان حالات عفونی قارچی واژن در دوران بارداری
  15. درمان حالات عفونی قارچی مکرر
  16. آیا حالات عفونی قارچی واژن واگیردار است؟
  17. علائم حالات عفونی قارچی در مردان
  18. پیشگیری از حالات عفونی قارچی واژن
  19. چه زمانی نیاز است، برای حالات عفونی قارچی به پزشک مراجعه کرد
  20. حالت عفونی باکتریایی واژن
  21. علائم حالت عفونی باکتریایی واژن
  22. علت حالت عفونی باکتریایی واژن
  23. درمان حالت عفونی باکتریایی واژن
  24. پیشگیری از حالت عفونی باکتریایی واژن
  25. عفونت تریکوموناس واژینالیس
  26. علائم تریکوموناس واژینالیس
  27. علت به وجود آمدن تریکوموناس واژینالیس
  28. تریکوموناس واژینالیس چه تأثیری بر روی زنان باردار می‌گذارد؟
  29. درمان تریکوموناس واژینالیس
  30. پیشگیری از تریکوموناس واژینالیس
  31. چه زمانی باید برای درمان تریکوموناس واژینالیس به پزشک متخصص مراجعه کنید،
  32. نکات مهم برای انتخاب بهترین دکتر زنان برای عفونت در تهران
  33. ویژگی ‌های بهترین دکتر زنان برای عفونت در تهران
  34. مهارت و دانش مورد نیاز بهترین دکتر زنان برای عفونت در تهران
  35. وظایف یک متخصص زنان و بهترین دکتر زنان برای عفونت در تهران
  36. آمادگی برای مراجعه به پزشک
  37. از پزشک چه انتظاراتی باید داشته باشید؟
  38. نکته آخر در رابطه با عفونت‌های واژن

مهم ‌ترین علت عفونت زنان چیست؟

در ابتدای مقاله ی بهترین دکتر زنان برای عفونت در تهران به بررسی مهم ‌ترین علت عفونت زنان خواهیم پرداخت.

از شایع ‌ترین مشکلات بانوان در سنین تولید مثل بین ۱۸ سالگی تا 50 سالگی به وجود آمدن عفونت‌ های ناحیه تناسلی می باشد. هنگامی‌که ترشح در نواحی تناسلی افزایش می ‌یابد، سبب تغییر رنگ، بو، التهاب ناحیه تناسلی، خارش و سوزش بیش از حد می شود و این امر یک اتفاق غیر طبیعی می باشد.

علی ‌الخصوص اگر بیمار مد نظر درهنگام عادت ماهیانه نباشد، اما ترشح خونی از او خارج شود، نیاز است که حتماً از یک پزشک حرفه‌ای و با تخصص کمک بگیرد.

عفونت ‌هایی که برای زنان اتفاق می ‌افتد، می ‌تواند در لوله‌ ها، داخل رحم و تخمدان‌ ها یا دهانه رحم و بخش خروجی ناحیه تناسلی گیر کند و از آن ‌جا خروج پیدا نکند و همین امر سبب به وجود آمدن عوارض بسیار زیادی برای بانوان شود و سلامت آن‌ ها را به خطر بیندازد.

حساسیت‌ها و مسائل روحی و عصبی

از دلایلی که می ‌تواند باعث به وجود آمدن ترشحات بسیار و خارش و سوزش در ناحیه تناسلی گردد، حساسیت‌ها و مسائل روحی و عصبی می باشد و این موارد می ‌توانند تاثیر بسیار زیادی بر روی خارش، سوزش یا ترشح داشته باشند، اما از مهم ‌ترین نکاتی که سبب به وجود آمدن عفونت در زنان می باشد، رعایت نکردن اصولی بهداشت در ناحیه تناسلی می باشد.

بهتر است، بدانید در هنگامی که بهداشت موضعی واژن رعایت نشده باشد، سبب به وجود آمدن مشکلاتی می ‌شود. از این جهت می‌ تواند هنگامی که واژن بسیار گرم و مرطوب است و همین طور هنگامی که افراد از لباس‌ های زیر تنگ و چسبناک استفاده می کنند

و اگر لباس زیر آن‌ ها به مدت طولانی تعویض نشود، یک محیط مناسب برای به وجود آمدن انواع ترشحات عفونی واقع می شود و می ‌تواند تکثیر عفونت ها را بر عهده داشته باشد.

استفاده از آنتی ‌بیوتیک‌ های قوی ممکن است، نیز، سبب به وجود آمدن عفونت در زنان شود. اغلب پزشکان در این رابطه عنوان می‌کنند که استفاده از آنتی ‌بیوتیک ‌های وسیع می ‌تواند سبب از بین رفتن فلور طبیعی بدن شود.

هنگامی‌که فلور طبیعی بدن از دست می ‌رود

به همین سبب هنگامی‌که فلور طبیعی بدن از دست می ‌رود، باعث می شود که پی اچ در ناحیه تناسلی تغییر کند و یک محیط مناسب برای رشد قارچ فراهم می کند.

همین امر سبب تضعیف سیستم ایمنی بدن می‌شود و می ‌تواند با استفاده از قارچ ‌ها و عفونت ‌های متعدد سبب به وجود آمدن مشکلاتی مانند سرطان ها، شیمی ‌درمانی، ایدز، بارداری ‌های دردناک، اعمال جراحی و غیره شود و باعث بروز عفونت در بانوان شود.

در طول سال بانوان بسیاری از عفونت ‌های واژن رنج می ‌برند و به آن مبتلا می‌ شود. به وجود آمدن این مشکل ممکن است، در تمامی سنین برای بانوان اتفاق بیفتد، اما بانوانی که در سنین باروری هستند، بیشتر آماده ی مبتلا شدن به عفونت واژن می باشند.

به دلیل این ‌که در این سن نوسانات و سطح هورمون ‌های آن ‌ها بسیار می باشد، ممکن است، درصد بیشتری از این بانوان درگیر عفونت زنان شوند. باکتری ‌ها و فعالیت ‌های جنسی که در این بازه از سنی وجود دارد، فقط چند مورد از دلایل مبتلا شدن به عفونت واژن می باشد.

عفونت ‌های زنان

اگر بخواهیم به طور کلی در رابطه با عفونت ‌های زنان صحبت کنیم، باید بگوییم برای عفونت ها ۳ دسته در نظر گرفته می شود که شامل موارد زیر می شود:

  • حالات عفونی قارچی واژن
  • حالت عفونی باکتریایی واژن
  • عفونت تریکوموناس واژینالیس

از علائم بسیار مشخص عفونت در زنان می‌توان به ترشحات واژن، خارش و سوزش اشاره کرد. این‌که شما بتوانید تفاوت میان عفونت‌ ها را تشخیص دهید، یک امر بسیار مهم می باشد، همچنین باید بتوانید برای درمان هر یک از عفونت ‌های مربوط به واژن اطلاعات دقیق و ضروری داشته باشید و این یک امر بسیار ضروری می باشد.

برای این‌که بتوانید آگاهی مناسبی از بدنتان و علائم عفونت واژن داشته باشید، باید اطلاعات بسیاری در این زمینه داشته باشید تا بتوانید در بازه زمانی مناسب اقدام به درمان کنید و سلامتی واژن خود را به دست بیاورید.

به همین سبب لازم می ‌دانیم در ادامه این مقاله در رابطه با انواع عفونت های واژن برای شما صحبت کنیم. پس می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

عفونت ‌های زنان
عفونت ‌های زنان

نشانه ‌های ترشحات طبیعی

در ادامه ی مقاله ی بهترین دکتر زنان برای عفونت در تهران به بیان نشانه ‌های ترشحات طبیعی خواهیم پرداخت.

حتماً می‌ دانید که هر خانم ترشحاتی در ناحیه واژن خود دارد و بسیاری از این ترشحات طبیعی هستند و در سیستم تناسلی وجود دارند و نیازی به درمان شدن برای این نوع ترشحات وجود ندارد. برای این‌که بتوانید تشخیص دهید که ترشحات شما طبیعی می باشد، یا خیر، می ‌توانید در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

عموماً در نیمه دوم زمان قاعدگی به ‌جهت این‌که ترشحات هورمونی در بدن خانم‌ ها بیشتر می شود و افزایش می ‌یابد، از رحم ترشحات بسیاری بیرون می‌ آید. به ‌جهت این‌که بتوانید تشخیص دهید، این ترشح طبیعی می باشد، یا خیر، بهتر است، به علائمی مانند:

بو، رنگ و غیره ترشحات خود دقت کنید

بو، رنگ و غیره ترشحات خود دقت کنید. ترشحات طبیعی عموماً بدون درد، بدون خارش، بدون سوزش، بدون رنگ و بدون بو می باشند و از این جهت می ‌توان تشخیص داد که نیازی به درمان برای این نوع ترشحات وجود ندارد.

در دوران قاعدگی بانوان یعنی ۱۴ روز دوم دوران قاعدگی به وجود آمدن این ترشحات در بدن بانوان غلیظ‌تر می شود و میزان آن نیز افزایش می ‌یابد.

هنگامی که عفونت برای سیستم تناسلی بانوان رخ می‌ دهد، به این معنی می باشد که سیستم تناسلی در تلاش است، رطوبت و ترشحات غیرطبیعی از رحم را دفع کند.

ممکن است، در خانم‌ های باردار ترشحاتی نیز دیده شود که در زمان اوایل بارداری با آن ‌ها همراه می باشد. این ترشحات دارای بوی بد و خارش نیستند و اگر این علائم را نداشتند تا حدودی طبیعی هستند و نیازی به درمان برای این نوع ترشحات در بانوان باردار نمی ‌باشد.

کدام ترشحات غیرطبیعی هستند؟

در ادامه ی مقاله ی خود در خصوص بهترین دکتر زنان برای عفونت در تهران به بیان و بررسی ترشحات غیرطبیعی خواهیم پرداخت.

برخی از ترشحات وجود دارند که علائم غیرطبیعی دارند و این ترشحات نیاز به درمان دارند و ناشی از به وجود آمدن یک مایع ماده زاید در بدن هستند. به طور کلی ترشحاتی که در بدن بانوان وجود دارد، نقش عمده‌ای در پاک‌سازی بدن آن ‌ها می‌گذرد. به همین جهت یک نشانه بسیار مهم برای سلامتی واژن نیز تلقی می ‌شود،

اما هنگامی که میزان ترشحات در بدن بسیار زیاد شود، بدن قصد دفع کردن این نوع ترشحات را از سیستم تناسلی دارد.

مثلاً به ‌عنوان نمونه ممکن است، فردی دچار مزاج بلغمی باشد و در همین راستا میزان بلغم در بدن او تغییر کند، به همین سبب رحم قدرت تشخیص این را دارد که بتواند مواد بلغمی را از طریق سیستم تناسلی و دفع کند و ما این مواد را به شکل ترشحات غیرطبیعی در واژن مشاهده می‌کنیم.

کدام ترشحات غیرطبیعی هستند؟
کدام ترشحات غیرطبیعی هستند؟

آیا اختلالات مربوط به رحم می‌باشد یا کل بدن؟

ممکن است، برخی اوقات ترشحاتی که از رحم خارج می شود، به سبب بیماری های خود رحم باشد. در این مواقع نیروی رحم کمتر شده است و توانایی این‌که موادی که به آن می ‌رسد را در درون خود نگه دارد، ندارد.

به همین سبب باعث می شود، آن‌ ها را دفع کند و ما آن ‌ها را به شکل ترشحات مشاهده می‌کنیم. این اتفاق به دلیل ضعفی که در رحم وجود دارد، اتفاق می ‌افتد و باعث به وجود آمدن و دفع ترشحات غیرطبیعی از واژن می شود.

آیا اختلالات مربوط به رحم می‌باشد یا کل بدن؟
آیا اختلالات مربوط به رحم می‌باشد یا کل بدن؟

نشانه‌ های ترشحات عفونی چیست؟

عموماً برای این‌که بتوانید ترشحات غیر طبیعی را تشخیص دهید، باید در رابطه با نشانه‌ های آن‌ ها اطلاعات دقیقی داشته باشید.

مثلاً ترشحات غیر طبیعی عوارض بسیاری مانند: بوی بد، رنگ غیرطبیعی، سوزش، خارش، ملتهب شدن بخش تناسلی، سرخ شدن قسمت تناسلی، میزان و غلظت بالا ترشحات، تب و غیره دارند. از این جهت می ‌توانید تشخیص دهید که ترشحات شما عفونی می باشند.

حالات عفونی قارچی چیست؟

حالات عفونی قارچی واژن که به نام کاندیدیازیس نیز شناخته شده است، یکی از بیماری ‌های بسیار معروف در بین بانوان می باشد. حتماً می‌ دانید که واژنی که بدون عفونت و سالم است، دارای برخی از سلول‌ های قارچی مفید می باشد و همین طور ممکن است، شامل باکتری ‌ها نیز باشد

اما در برخی شرایط امکان دارد، تعادلی که بین قارچ‌ ها و باکتری ‌ها در داخل واژن وجود دارد، به هم بریزد و میزان سلول ‌های قارچ به نسبت سلول های باکتری چندین برابر شوند. همان ‌طور که در مطالب بالا ذکر کردیم، این اتفاق باعث تورم، سوزش و خارش شدید می گردد.

هنگامی که درمان برای برطرف نمودن حالات عفونی قارچی صورت می گیرد، علائم این عفونت را برای چندین روز کاهش می ‌دهد. هنگامی‌که این عفونت بسیار شدیدتر در بدن افراد اتفاق بیفتد، ممکن است، روند درمان آن‌ ها تا ۲ هفته به طول بیانجامد.

برای درک بهتر این موضوع لازم است، بدانید که روابط جنسی می تواند سبب بیشتر شدن و حاد شدن حالات عفونی قارچی برای افراد شود.

لازم به ذکر است، بدانیم بانوانی که از فعالیت‌ های جنسی پرهیز می کنند، نیز ممکن است، به حالات عفونی قارچی دچار شوند،

زیرا این اتفاق همان‌ طور که ذکر کردیم، بر اثر بر هم خوردن تعادل قارچ‌ ها و باکتری ‌های واژن اتفاق می افتد. وقتی که برای مرحله ی اول حالات عفونی قارچی در شما پدیدار می شوند، امکان دارد که مجدداً به این بیماری دچار شوید.

حالات عفونی قارچی چیست؟
حالات عفونی قارچی چیست؟

علائم حالات عفونی قارچی واژن

برای این ‌که بتوانید تشخیص دهید، دچار حالات عفونی قارچی واژن شده‌اید، علائمی وجود دارد که از شایع ‌ترین آن‌ ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خارش واژن
  • سوزش در زمان دفع ادرار یا در هنگام روابط جنسی
  • تورم در اطراف واژن
  • درد در زمان برقرار کردن رابطه جنسی
  • قرمزی پوست نواحی واژن
  • جوش در ناحیه تناسلی

عموماً یکی دیگر از مشخصه‌ هایی که سبب می شود، بتوانید حالات عفونی قارچی را تشخیص دهید، این است که ترشح در واژن به رنگ خاکستری می باشد و به صورت تکه ای است. اصولاً به این نوع ترشح، ترشح پنیری گفته می شود. به همین سبب با در نظر گرفتن این علائم نیز می توانید، تشخیص حالات عفونی قارچی را برعهده داشته باشید.

ترشحاتی که در این دوره برای بانوان اتفاق می‌افتد، مانند تکه‌ های پنیر و در برخی اوقات آبکی می باشد. اگر شما زمان طولانی برای برطرف نمودن عفونت ‌ها اقدام کنید، ممکن است، این علائم حادتر شود و شما را با مشکلات دیگری مواجه کند.

علائم حالات عفونی قارچی واژن
علائم حالات عفونی قارچی واژن

علت حالات عفونی قارچی واژن چیست؟

حتماً می ‌دانید که قارچ یک نوع جانور کوچک میکروسکوپی می باشد که در حالت زنده در قسمت واژن رشد می کند. به واسطه باکتری لاکتوباسیل رشد طبیعی قارچ ‌ها در ناحیه واژن کنترل و بررسی می‌گردد.

حال دقت کنید که اگر تعادل سیستم بدنی افراد به هم بخورد و میزان رشد باکتری ‌ها و قارچ ‌های موجود در داخل واژن به درستی برقرار نباشند، باکتری ‌ها نمی ‌توانند عملکرد خوبی از خود نشان دهند.

به همین دلیل باعث می شود که قارچ در ناحیه واژن بیشتر از حد و اندازه رشد کند و همین امر سبب به وجود آمدن نقاط عفونی قارچی برای واژن می‌گردد، اما به ‌طورکلی عوامل متعددی می ‌توانند در بروز حالات عفونی قارچی تاثیرگذار باشند.

این پارامترها و عوامل عبارت ‌اند از:

  • آنتی‌بیوتیک‌هایی که می ‌توانند مقدار باکتری خوب را در واژن کمتر کنند.
  • بارداری بانوان
  • دیابت کنترل ‌نشده بر بانوان
  • داشتن سیستم ایمنی ضعیف
  • عادت غذایی ناسالم و استفاده زیاد از غذا های شیرین
  • برقرار نبودن تعادل هورمونی نزدیکی عادت ماهانه
  • استرس بسیار
  • کمبود خواب

به طورکلی هنگامی رشد بیش از حد قارچ ‌های عفونی در واژن بیشتر می‌ شود که نوعی از قارچ ها به نام کاندیدا آلبیکانس در واژن بیشتر از حد تصور به وجود می‌آید. بهتر است، بدانید برطرف کردن و درمان حالات عفونی قارچی بسیار ساده و قابل حل می ‌باشد.

اگر شما از دسته افرادی هستید که به طور مداوم از حالات عفونی قارچی رنج می‌ برید یا مشکلات که برای شما اتفاق می‌افتد، با درمان ‌های رایج پزشکان رفع نمی ‌شود، امکان دارد که یکی دیگر از انواع قارچ‌ها در واژن شمار رشد کرده باشد، با تست و آزمایش می‌توان نوع قارچ رشد کرده در واژن را تشخیص داد.

این پارامترها و عوامل عبارت ‌اند از:
این پارامترها و عوامل عبارت ‌اند از:

چه عواملی خطر مبتلا شدن به حالات عفونی قارچی واژن را بیشتر می‌کند؟

اصولاً هنگامی که عملکرد سیستم ایمنی بدن در بانوان کاهش می یابد، سبب می شود که زنان مبتلا به بیماری ‌های عفونی شوند و بیشتر در معرض مبتلا شدن به حالات عفونی قارچی قرار بگیرند.

برای این‌که بتوانید تشخیص دهید، چه مشکلاتی ممکن است، سبب به وجود آمدن حالات عفونی قارچی شود، می ‌توان به افرادی که دریافت‌کننده شیمی ‌درمانی یا مبتلا به سرطان شده‌اند، اشاره کرد.

همین طور زنانی که از دیابت رنج می‌ برند و مصرف‌کننده داروهای استروئیدی هستند، می‌ توانند در معرض مبتلا به حالات عفونی قارچی واژن باشند،

زیرا این افراد سیستم ایمنی بدنی پایینی دارند. خانم های باردار و اشخاصی که از دارو‌های ضد بارداری مصرف می نمایند، نیز ممکن است، بیشتر در معرض ریسک مبتلا شدن به حالات عفونی قارچی واژن باشند.

مصرف بیش از اندازه آنتی‌بیوتیک‌ها

اصولاً مصرف بیش از اندازه آنتی‌بیوتیک‌ها می ‌تواند سبب شود که باکتری ‌های طبیعی در واژن تعادل خود را از دست بدهند و سبب رشد بیشتر قارچ ‌ها می شود. حتماً می ‌دانید که رطوبت یکی از عوامل بسیار مهمی است که می ‌تواند سبب به وجود آمدن قارچ شود.

به همین سبب لازم است که از لباس زیر پنبه‌ای استفاده کنید و از شلوارهای گشاد نیز استفاده کنید. در همین روند باید از پوشیدن لباس‌ های ورزشی خیس یا لباس‌های شنا و یا لباس ‌های بسیار تنگ دوری و اجتناب کنید.

به دلیل این‌که تمامی این روند ممکن است، کمک بسیاری به رشد قارچ ‌ها در واژن شما کنند و شما را بیشتر در معرض خطر ابتلا به حالات عفونی قارچی واژن قرار دهند.

محرک‌ های حالات عفونی قارچی عبارت‌اند از:

  • غذای فراوان برای رشد بسیار قارچ‌ ها
  • بارداری که سبب بیشتر شدن سطح استروژن در بدن می شود، سبب حالات عفونی قارچی می شود.
  • قاعدگی می‌تواند به خاطر نوسانات میزان هورمون ها بر روی سلامت واژن تا تأثیرگذار باشد و سبب به وجود آمدن حالات عفونی قارچی شود.
  • افزایش سطح استروژن در زنان ممکن است، سبب به وجود آمدن حالات عفونی قارچی شود.
  • بانوانی که از قرص‌های ضد بارداری استفاده می‌کنند و میزان زیادی استروژن در بدن دارند. همین امر سبب به وجود آمدن حالات عفونی قارچی می شود.
  • افرادی که دیابت کنترل نشده و یا دیابت کنترل ‌شده دارند، ممکن است، بیشتر به حالات عفونی قارچی مبتلا شوند.
  • کمتر بودن باکتری و یا نبودن باکتری مناسب برای کنترل کردن قارچ ‌ها سسب عفونت می شود.
  • استفاده از آنتی‌بیوتیک ‌ها سبب از بین بردن باکتری‌های خوب در واژن می‌شود و سبب به وجود آمدن شرایط عفونی قارچی می‌گردد.
  • اقدام در خصوص بهبودی سرطان و شیمی‌درمانی می‌تواند باعث تشکیل شرایط عفونی قارچی در واژن شود.
  • نقص سیستم ایمنی بدن و ضعیف بودن آن در هنگام بیماری های متعدد مانند ایدز می‌تواند سبب حالات عفونی قارچی در زنان شود.

رابطه جنسی هیچ نقشی ندارد

نکته حائز اهمیتی که در این رابطه مهم است، این است که رابطه جنسی در ایجاد حالات عفونی قارچی هیچ‌گونه نقشی نخواهد داشت،

البته در عفونت های دیگر واژن مانند حالات عفونی باکتریایی واژن فعالیت جنسی اثر گذار است. نکته آخری که در این زمینه نیاز است، بدانید این است که اکثر حالات عفونی قارچی برگرفته از یک نوع قارچ کاندیدا می باشند که از این ‌جهت هم می ‌تواند به درمان‌ های رایج پاسخ مناسبی دهد،

اما برخی دیگر از قارچ‌ ها هستند که به درمان مقاوم هستند و برای درمان آن‌ها احتیاج است که حتماً با یک پزشک متخصص مشورت کنید. دکتر ایروانی در این زمینه تخصص بسیار بالایی دارند.

روش تشخیص حالات عفونی قارچی واژن چگونه است؟

بهتر است، بدانید تشخیص حالات عفونی قارچی به راحتی امکان‌پذیر است. هنگامی که برای برطرف نمودن و تشخیص حالات عفونی قارچی به پزشک مد نظر مراجعه می‌کنید، پزشک موظف است، در رابطه با علائم شما سوالات دقیقی بپرسد.

ممکن است، این سوالات مانند: آیا پیش از این دچار حالات عفونی قارچی بوده‌اید یا خیر و همین طور امکان دارد، در رابطه با سوابق روابط جنسی شما نیز سوالاتی در نظر داشته باشد

اما به واسطه این سؤالات پزشک مد نظر می ‌تواند تا حدودی اطلاعات کاملی در رابطه با سیستم تناسلی شما داشته باشد. بعد از آن می ‌تواند شما را مورد معاینه کند و به واسطه معاینه لگنی تشخیص درستی از حالات عفونی قارچی واژن در نظر بگیرد.

هنگامی‌که پزشک مد نظر دیواره‌ ها و دهانه رحم را مورد بررسی قرار می دهد، می ‌تواند کشف نماید که ناحیه بیرونی واژن شما نشانه ‌هایی از حالات عفونی قارچی واژن دارد، یا خیر و همین امر سبب تشخیص درست و درمان او می‌گردد.

تست پاپ اسمیر

در برخی موارد ممکن است، پزشک مد نظر با استفاده از معاینه لگنی نتواند تشخیص حالات عفونی قارچی واژن را به‌ همراه داشته باشد. به همین سبب می‌ تواند از راه حل دیگری مانند تست پاپ اسمیر استفاده کنند.

در این روش پزشک مد نظر میزانی از سلول های واژن شما را نمونه ‌برداری می‌کند و آن را به آزمایشگاه می ‌فرستد تا از این طریق تست پاپ اسمیر برای شما انجام گردد. عموماً پزشکان این آزمایش را برای بانوانی در نظر می‌گیرند که به طور مداوم دچار حالات عفونی قارچی واژن می شوند و عفونت های آن ها تا زمان بسیار زیادی بهبود پیدا نمی‌کند.

چنانچه شما نیز از عفونت‌ های مکرر رنج می ‌برید می‌توانید با کمک گرفتن از دکتر ایروانی و دریافت خدمات تخصصی او بهبودی خود را حاصل کنید و از این روند راضی باشید، برای خدمات بیشتر می‌توانید با مطب دکتر ایروانی تماس حاصل کنید.

تست پاپ اسمیر
تست پاپ اسمیر

روش ‌های درمان حالات عفونی قارچی واژن

انواع متعددی از حالات عفونی قارچی وجود دارند، پزشک مد نظر بعد از کشف مدل عفونت در واژن شما و معاینه ‌های مربوطه می‌ تواند بهترین روش درمانی را برای شما در نظر بگیرد تا از این طریق بتواند پاک‌سازی واژن را انجام دهد و عفونت های وارد بر آن حذف گردند. عموماً درمان برای حالات عفونی قارچی بر اساس شدت آن و علائم به وجود آمده در افراد صورت می‌گیرد. برای درمان حالات عفونی قارچی راه‌ های متعددی وجود دارد که در ادامه برای شما ذکر می‌کنیم.

روش ‌های درمان حالات عفونی قارچی واژن
روش ‌های درمان حالات عفونی قارچی واژن

درمان حالات عفونی قارچی خفیف

برای این‌که بتوانید حالات عفونی قارچی واژن خفیف را برطرف کنید، پزشک با استفاده از در نظر گرفتن قرص پماد و کرم‌ های مربوط به شما پیشنهاد می‌دهد که به مدت ۱ تا ۳ روز از این دارو استفاده کنید.

استفاده برخی از این دارو ها فقط و فقط با در نظر گرفتن نسخه پزشک تهیه می ‌شود، اما برخی از آن ‌ها در داروخانه ‌ها به صورت آزاد و بدون نسخه پزشک نیز به فروش می‌رسند. داروهای رایجی که برای حالات عفونی قارچی خفیف استفاده می شوند، عبارت‌اند از:

  • بوتوکونازول (Gynazole)
  • کلوتریمازول (Lotrimin)
  • میکونازول (Monistat)
  • ترکونازول (Terazol)
  • فلوکونازول (Diflucan)

افرادی که از عفونت واژن به صورت خفیف رنج می ‌برند برای این‌که بتوانند دوره درمان خود را کامل کنند و دیگر عفونتی در واژن آن ‌ها باقی نماند، نیاز است که بعد از مصرف دارو ها و دوره مصرف، مجدداً به پزشک مربوطه مراجعه کنند تا از برطرف شدن حالات عفونی قارچی خفیف اطمینان حاصل کنند.

درمان حالات عفونی قارچی خفیف
درمان حالات عفونی قارچی خفیف

درمان حالات عفونی قارچی مقاوم

در برخی موارد ممکن است، حالات عفونی قارچی مقاوم برای شما اتفاق بیفتد. این حالات عفونی قارچی مقاوم علائم متعددی دارند و سبب به وجود آمدن عفونت واژن شدید می شوند و برای برطرف نمودن این نوع عفونت ‌ها نیاز است که درمان‌ های خاصی در نظر گرفته شود. علائم حالات عفونی قارچی مقاوم عبارت‌اند از:

  • تورم، قرمزی و خارش شدید واژن که سبب زخم در بافت های اصلی واژن می‌شود
  • اگر در طول ۱ سال بیشتر از ۴ بار به عفونت واژن مبتلا شده‌اید، شما دچار عفونت مقاوم هستید.
  • عفونت مقاوم یک عفونت برگرفته از نوع خاصی از قارچ‌ها به غیر از قارچ کاندیدا می‌ باشد.
  • حالات عفونی قارچی همراه با بارداری نیز از این نوع است.
  • افرادی که مبتلا به دیابت کنترل‌ نشده هستند و سیستم ایمنی بدنی ضعیفی بر اثر استفاده دارو دارند.
  • افرادی که نتیجه تست HIV آن ‌ها مثبت باشد.

درمان ‌هایی که برای حالات عفونی قارچی شدید یا مقاوم در نظر گرفته می شود، عبارت اند از:

  • استفاده مکرر از کرم قرص پماد شیاف واژینال به مدت حدوداً ۲ هفته
  • استفاده از ۲ یا ۳ دوز از داروی فلوکونازول (Diflucan)
  • به تشخیص دادن و تجویز نمودن در دوره ای طولانی از فلوکونازول (Diflucan)به مدت زمان دست کم ۶ هفته و هر هفته ۱ عدد
  • استفاده طولانی ‌مدت از داروهای ضد قارچ موضعی

در مواقعی امکان دارد، با روش‌ های گفته ‌شده قارچ ‌های عفونی مقاوم شما درمان نشوند و از این طریق نتواند بهبودی برای شما حاصل شود.

یکی از دلایلی که با استفاده از داروهای بالا امکان برطرف شدن مشکل شما وجود ندارد، این است که فلور طبیعی واژن یعنی نسبت باکتری های خوب به بد به هم خورده است و یکی از دلایل اصلی آن استفاده بیش از حد از آنتی‌بیوتیک‌ها می ‌باشد.

در این موارد می‌توان با در نظر گرفتن راهکارهای متفاوتی به جهت بازسازی بافت ‌های طبیعی واژن کمک بسیاری در این راستا کرد.

نکته حائز اهمیتی که در این راستا وجود دارد، ممکن است، بعد از برطرف شدن عفونت های مقاوم شما مجدداً این بیماری برای شما اتفاق بیفتد و بیماری مدنظر شما عود کند.

بهتر است، در این راستا بدانید ممکن است، به علت عفونت‌ های موجود همسرتان شما مجدداً به عفونت مبتلا شده باشید. در این صورت نیاز است که در هنگام رابطه جنسی حتماً از کاندوم استفاده شود تا مجدداً عفونت ها انتقال پیدا نکنند.

درمان حالات عفونی قارچی واژن در دوران بارداری

همان‌ طور که ذکر کردیم، عفونت‌ های واژن در دوران بارداری بسیار شایع می باشند و اکثراً بانوان باردار دچار این عفونت ها شده اند.

هنگامی‌که این عفونت برای بانوان باردار اتفاق می ‌افتد، باید با علائم آن را شناسایی کنید و فوراً به یک متخصص زنان به جهت برطرف نمودن عفونت‌های ناشی از بارداری مراجعه کنید. در این جهت پزشک مدنظر می‌تواند درمان ‌های مناسبی برای فرد به همراه داشته باشد.

این درمان ها در طی دوران بارداری برای بانوان بی‌خطر می باشد و دیگر نگران استفاده از دارو ها و زیان رساندن به جنین خود نیستند. بهتر این است که بدانید استفاده از داروهای ضد قارچی خوراکی به‌ هیچ ‌عنوان توصیه پزشکان متخصص در دوران بارداری نمی ‌باشد.

درمان حالات عفونی قارچی واژن در دوران بارداری
درمان حالات عفونی قارچی واژن در دوران بارداری

درمان حالات عفونی قارچی مکرر

ممکن است، در برخی موارد عفونت ها برای شما پرتکرار باشند. هنگامی یک حالات عفونی قارچی مکرر به حساب می‌آید که یک بانو در طول سال حدوداً بیشتر از ۴ بار دچار عفونت حاد شده باشد.

در برخی موارد امکان دارد، ابتلا به حالات عفونی قارچی مکرر ناشی از یک بیماری زمینه‌ای باشد و این بیماری ممکن است، سبب اختلال در سیستم ایمنی بدن باشد.

به همین جهت برای درمان نیاز است که از داروهای قوی‌تر استفاده شود. دوره درمان این نوع حالات عفونی قارچی مکرر با در نظر گرفتن استفاده از پماد های موضعی، داروهای خوراکی یا ترکیبی از ۲ پمادهای موضعی و داروهای خوراکی در نظر گرفته می شود

البته در برخی موارد بهترین روش برای درمان عفونت ‌ها جوان‌سازی بافت واژن نیز با در نظر گرفتن روش ‌های امروزی می باشد. اغلب پزشکان توصیه می‌کنند با استفاده از لیزر می‌توان مجدداً بافت‌ های واژن را زنده کرد تا از این طرف طریق نیز بتوان درمان حالات عفونی قارچی را سرعت بخشید.

درمان حالات عفونی قارچی مکرر
درمان حالات عفونی قارچی مکرر

آیا حالات عفونی قارچی واژن واگیردار است؟

متخصصان و پزشکان زنان بر این معتقدند که حالات عفونی قارچی به واسطه روابط جنسی بین زن و شوهر انتقال داده نمی ‌شود، اما در برخی موارد گزارش شده است، هنگامی که یک زن دچار حالات عفونی قارچی بوده، همسر او دچار خارش آلت تناسلی بعد از تماس جنسی بوده است.

علائم حالات عفونی قارچی در مردان

همان‌طور که در مطالب بالا ذکر کردیم، ممکن است، مردان نیز دچار حالات عفونی قارچی شوند. خارش، سوزش، درد در نوک آلت تناسلی می‌توانند عامل به وجود آمدن قارچ در مردان باشند. همین طور احساس ناراحتی به هنگام دفع ادرار ممکن است،

یکی دیگر از علائم حالات عفونی قارچی در مردان باشد. علائم که به جهت حالات عفونی قارچی در مردان ظاهر می شوند، ممکن است، همانند سایر بیماری‌های دیگر عفونت های رابطه جنسی باشد.

به همین دلیل نیاز است که برای اطمینان بیشتر مردان نیز به واسطه یک پزشک متخصص ویزیت شوند و آزمایشات لازم را انجام دهند تا بتوان تشخیص داد که آیا دچار مشکلات حالات عفونی قارچی هستند.

اگر مردان نیز دچار حالات عفونی قارچی باشند، استفاده از داروهای ضد قارچ برای آن‌ها پیشنهاد می ‌شود. این داروها به فرم کرم و یا به شکل قرص هستند که نیاز است، مورد استفاده قرار بگیرند.

پیشگیری از حالات عفونی قارچی واژن

برای این‌که بتوان از حالات عفونی قارچی واژن جلوگیری کرد، نیاز است که مواردی در این راستا حتماً رعایت شود. از جمله عواملی که می ‌توان برای پیشگیری از مبتلا شدن به حالات عفونی قارچی نام برد، شامل موارد زیر می‌ شوند:

  • رژیم غذایی متعادل از همه نوع مواد غذایی
  • استفاده از ماست های پروبیوتیک
  • استفاده کردن از الیاف طبیعی مثل:کتان، ابریشم، پنبه
  • شستشوی مداوم لباس زیر با آب گرم
  • تعویض مکرر محصولات بهداشتی زنانه

همچنین در این راستا برای پیشگیری بهتر لازم است که از یک سری موارد دوری کنیم، این موارد عبارت‌اند از:

پیشگیری از حالات عفونی قارچی واژن
پیشگیری از حالات عفونی قارچی واژن
  • استفاده از شلوارهای تنگ، پوشیدن جورابهای مدل شلواری، به تن نمودن لباسهای جذب یا ساق ‌شلواری
  • استفاده از دئودورانت یا تامپون ها یا پد های معطر
  • نشستن با لباس ‌های خیس علی‌ الخصوص لباس شنا
  • نشستن در حوضچه داغ مانند جکوزی
  • استفاده از دوش واژینال

چه زمانی نیاز است، برای حالات عفونی قارچی به پزشک مراجعه کرد

در موارد زیر می ‌توانید به پزشک مراجعه کنید.

  • اگر اولین ‌بار است که مبتلا به حالات عفونی قارچی شده‌اید.
  • اگر سن شما کمتر از ۱۲ سال می باشد.
  • اگر قاعدگی نامنظمی دارید.
  • اگر در دوران بارداری یا شیردهی هستید.
  • اگر شما به بیماری دیابت مبتلا هستید و یا مشکوک به این بیماری هستید.
  • اگر سیستم ایمنی بدن شما ضعیف می باشد،
  • اگر در طول سال بیشتر از ۴ بار به حالات عفونی قارچی مبتلا می شوید.
  • اگر در معرض ویروس ایدز هستید.
  • اگر از علائم دیگری مانند: تب، لرز، تهوع، استفراغ، درد در زیر ناحیه شکم رنج می ‌برید.
  • اگر ترشح واژن شما بد بو یا دارای رنگی نزدیک به سبز خاصی خاکستری می‌باشد.

دکتر ایروانی یکی از بهترین پزشکان در حیطه کاری خود می باشد که می توانید با مراجعه به او و گرفتن مشورت های لازم و داروهای ضد قارچ در روند درمان خود موفق باشید.

حالت عفونی باکتریایی واژن

یکی دیگر از عفونت‌های مرسوم و موجود در ناحیه ی واژن، حالت عفونی باکتریایی می باشد. علت به وجود آمدن این عفونت به دلیل ورود باکتری‌های بد به داخل واژن می باشد، اما به ‌طورکلی دلیل مشخص و واضحی از به وجود آمدن چنین عفونتی در واژن زنان مشخص نمی ‌باشد. در زنانی که در سنین باروری هستند، این نوع عفونت بسیار متداول می باشد و اغلب آنان از این حالت عفونی باکتریایی رنج می ‌برند.

حالت عفونی باکتریایی واژن
حالت عفونی باکتریایی واژن

علائم حالت عفونی باکتریایی واژن

عموماً ۸۴ درصد از زنانی که به حالت عفونی باکتریایی ابتلا پیدا می‌کنند، هیچ ‌گونه علائمی ندارند، اما در برخی مواقع ممکن است، این افراد دچار علائم احتمالی باشند. در ادامه برای شما علائم احتمالی و حالت عفونی باکتریایی را عنوان می‌کنیم:

  • مایعاتی تشرح شده با رنگهایی سفید، شیری یا خاکستری که به جداره های واژن متصل شده اند.
  • بوی تند مانند بوی ماهی بعد از ادرار که بعد از رابطه جنسی بیشتر می شود.
  • سوزش یا خارش در اطراف نواحی واژن

علت حالت عفونی باکتریایی واژن

واژینوز باکتریال در سنین باروری یکی از رایج‌ترین عفونت‌ها در بین بانوان می باشد. همان‌طور که ذکر کردیم، دلیل مبتلا شدن به چنین عفونتی واضح نمی ‌باشد. ممکن است، برخی از رفتارها و فعالیت‌ های روزمره درصدد به وجود آمدن حالت عفونی باکتریایی واژن اثرگذار باشند، این عوامل عبارت‌اند از:

  • دوش واژینال
  • داشتن یک یا چندین شریک جنسی جدید
  • استفاده از IUD که به دستگاهی است، برای جلوگیری از بارداری
  • مصرف نکردن وسایل پیشگیری در هنگام روابط جنسی
علت حالت عفونی باکتریایی واژن
علت حالت عفونی باکتریایی واژن

درمان حالت عفونی باکتریایی واژن

اغلب اوقات با استعمال آنتی ‌بیوتیک‌های مفید از نوع خوردنی یا مالیدنی، حالت عفونی باکتریایی واژن می ‌تواند، درمان شود، البته هنگامی‌که به نزد پزشک می ‌روید، پزشک متخصص می ‌تواند میزان این عفونت را در نظر بگیرد و با تشخیص درست درمان خوبی برای برطرف نمودن حالت عفونی باکتریایی واژن در نظر بگیرد. به‌ طورکلی شریک جنسی زنان نمی‌توانند به حالت عفونی باکتریایی واژن مبتلا شوند.

در برخی موارد ممکن است، این عفونت را نادیده بگیرید و درصدد درمان آن نباشید، بهتر است، بدانید اگر این عفونت پیشگیری نشود و درمان آن صورت نگیرد، امکان دارد، سبب به وجود آمدن بیماری‌های متعددی مانند موارد زیر شود:

  • بیماری التهابی لگن
  • ایدز یا بیماری ‌های آمیزشی دیگر

بهتر است، برطرف نمودن و درمان حالت عفونی باکتریایی واژن را یک امر جدی بدانید و با استفاده از دکتر ایروانی و تخصص‌ های بسیار او درصدد برطرف نمودن حالت عفونی باکتریایی واژن خود باشید.

بهتر است، بدانید که هیچ درمانی مانند برطرف کردن بوی متساعد شده از واژن با محصولات عطری و آرایشی نمی ‌تواند در برطرف نمودن این عفونت مؤثر باشد. فقط مراجعه به پزشک با در نظر گرفتن آنتی‌بیوتیک ‌های مؤثر می‌تواند راهکار مناسبی برای برطرف نمودن این نوع عفونت باشد.

پیشگیری از حالت عفونی باکتریایی واژن

همان ‌طور که در تمامی مطالب بالا ذکر کردیم، به وجود آمدن حالت عفونی باکتریایی واژن یک علت مشخص ندارد و نا شناخته باقی مانده است.

به همین جهت در رابطه با این‌که بگوییم دقیقاً چه کارهایی می‌تواند از مبتلا شدن به این عفونت جلوگیری کند، بسیار دشوار می باشد، اما می‌ توانیم برای این‌که سلامت شما را حفظ کنیم، توصیه کنیم که از عادت ‌های زیر را به طور عادت روزانه داشته باشید تا بتوانید از وجود آمدن انواع حالت عفونی باکتریایی واژن جلوگیری کنید:

  • معاینات لگنی منظم
  • استفاده از کاندوم در رابطه‌ های جنسی
  • تمام شدن دوره درمان این عفونت

فعالیت‌هایی که به جهت پیشگیری از حالت عفونی باکتریایی واژن باید از آن ‌ها پرهیز کنید، عبارت‌اند از:

  • دوش واژینال
  • داشتن چندین شریک جنسی متعدد
  • رابطه جنسی محافظت نشده به واسطه کاندوم
پیشگیری از حالت عفونی باکتریایی واژن
پیشگیری از حالت عفونی باکتریایی واژن

عفونت تریکوموناس واژینالیس

عفونت تریکوموناس واژینالیس نوعی حالت عفونی می باشد که به سبب رابطه جنسی می‌تواند انتقال پیدا کند. مهم ‌ترین علتی که سبب انتقال آن می ‌شود، انگلی تحت عنوان تریکوموناس واژینالیس می ‌باشد. هنگامی این عفونت در واژن رخ می دهد که برقراری ارتباط جنسی غیر ایمنی داشته باشید و فردی که انگل دارد، باعث به وجود آمدن این عفونت در واژن می شود.

از مهم ‌ترین عفونت ‌هایی که در آمریکا وجود دارد، عفونت تریکوموناس واژینالیس می باشد که به واسطه آمیزش اتفاق می‌افتد و قابل درمان است. اغلب عفونت تریکوموناس واژینالیس در بانوان رایج تر است و نسبت مردانی که به این نوع عفونت مبتلا شده‌اند کمتر از بانوان می باشد.

ممکن است، تریکوموناس واژینالیس نشانه هایی نداشته باشد، اما می‌تواند از فردی به فرد دیگر قابل انتقال باشد. به همین سبب کنترل این نوع عفونت بسیار دشوار است و باید احتیاط کرد.

علائم تریکوموناس واژینالیس

همان‌ طور که ذکر کردیم، این نوع عفونت اغلب در زنان اتفاق می ‌افتد و شامل انگل می شود. در بخش زیرین سیستم و ناحیه ی تناسلی این انگل موجود می باشد و ناحیه بیرونی آلت، واژن و مجاری ادرار را دچار این عفونت می کند. موارد بسیاری از عفونت تریکوموناس واژینالیس وجود دارد. این علائم عبارت‌اند از:

  • سرخ شدن، سوز زدن، قرمزی بخش خارجی آلت تناسلی و واژن زنان
  • در هنگام ادرار کردن ناراحتی ‌های ناخوشایندی دارند،
  • در هنگام برقرار کردن رابطه جنسی درد بسیاری همراه است،
  • واژان بوی بدی پیدا می‌کند
  • ترشح زرد، سبز رنگ و کف مانندی از واژن خارج می شود،

علت به وجود آمدن تریکوموناس واژینالیس

همان ‌طور که در مطالب بالا ذکر کردیم، یکی از دلایل مهم مبتلا شدن افراد به این نوع عفونت از طریق تماس جنسی می باشد،

زیرا این انگل می ‌تواند به واسطه روابط جنسی محافظت نشده، از شخصی به شخص دیگر منتقل شود. عفونت تریکوموناس واژینالیس می ‌تواند از مردی به زن و یا از زنی به زن دیگر انتقال پیدا کند. عموماً انگل تریکوموناس واژینالیس کارایی بر روی نواحی دیگر بدن ندارد و فقط قسمت واژن را درگیر خود می‌کند.

علت به وجود آمدن تریکوموناس واژینالیس
علت به وجود آمدن تریکوموناس واژینالیس

تریکوموناس واژینالیس چه تأثیری بر روی زنان باردار می‌گذارد؟

با توجه به تحقیقات در نظر گرفته‌ شده و مطالعه در مرکز کنترل و ممانعت بیماری‌ های آمریکا اغلب بانوانی که باردار هستند و همین طور مبتلا به عفونت تریکوموناس واژینالیس می باشند، دچار زایمان زودرس می‌شوند. به همین سبب ممکن است، فرزند خود را زودتر از موعد به دنیا بیاورند.

کودکانی که این بانوان به دنیا می ‌آورند، به دلیل تریکوموناس واژینالیس مناسب وزن کمی دارند. یعنی وزن آن ‌ها کمتر از 5/2 کیلوگرم می باشد. به همین سبب این عفونت می‌تواند تاثیر بسیاری بر روی زنان باردار بگذارد.

درمان تریکوموناس واژینالیس

تشخیص مبتلا شدن شما به تریکوموناس واژینالیس به واسطه یک پزشک متخصص و اقدام به آزمایشات متفاوت و وجود انگل تایید می‌گردد و از این طریق می‌توان تشخیص داد که شما به این عفونت دچار هستید. عموماً درمان عفونت تریکوموناس واژینالیس به واسطه آنتی‌بیوتیک‌های خوراکی تک دوز می باشد.

به همین جهت می ‌تواند فوراً درمان برای فرد مورد نظر آغاز شود. امکان برگشت مجدد این عفونت بعد از درمان نیز وجود دارد.

به سبب این‌که این عفونت از طریق شریک جنسی شما سرایت پیدا کرده است، نیاز است که شریک جنسی نیز از وجود این عفونت آگاه شود و بررسی‌ها و آزمایشات و موجود را برای وجود انگل در بدن او نیز تست شود و لازم است که شریک جنسی شما نیز تحت درمان باشد.

عموماً با میانگین در نظر گرفته‌ شده از این بیماری هر ۵ نفر که معالجه می شوند، ۱ نفر بعد از گذشت ۳ ماه از درمان خود مجدداً مبتلا به عفونت تریکوموناس واژینالیس می‌شود و با مشکلات آن دست ‌و پنجه نرم می‌کند. بهتر است، بدانید این عفونت هیچ درمانی بدون در نظر گرفتن نسخه به واسطه پزشک وجود ندارد و نمی‌تواند از طریق داروهای بدون نسخه درمان شود.

پیشگیری از تریکوموناس واژینالیس

یکی از بهترین راه‌ های جلوگیری از وجود این نوع عفونت برقرار کردن یک رابطه جنسی محافظت شده به واسطه کاندوم می باشد. باید در نظر داشته باشید، از هرگونه رابطه جنسی با شخصی که آزمایش مناسب برای بیماری‌های آمیزشی نداشته است، پرهیز نمائید.

همین طور هنگامی‌که به این عفونت مبتلا شدید در طول دوره درمان خود دقت داشته باشید که از رابطه جنسی با هر فردی پرهیز کنید تا بتوانید روند درمان این بیماری را کنترل کرده و سلامت خود را باز یابید.

پیشگیری از تریکوموناس واژینالیس
پیشگیری از تریکوموناس واژینالیس

چه زمانی باید برای درمان تریکوموناس واژینالیس به پزشک متخصص مراجعه کنید،

بهتر است، بدانید PH واژن به واسطه حالت عفونی باکتریایی تریکوموناس واژینالیس بیشتر از حد ممکن می شود. حال اگر شما آزمایش پی اچ واژن انجام دادید و نتیجه آن برای شما قابل ‌قبول نبود، لازم است که حتماً با یک پزشک متخصص صحبت کنید و از او در این رابطه مشاوره بگیرید تا بتواند تشخیص درستی از نوع عفونت واژن شما در نظر بگیرد و سپس اقدام به درمان برای شما کند.

اطلاعات کافی در رابطه با این نکات علمی می ‌تواند کمک بسیار مناسبی برای شما باشد تا بتوانید با راه کار های بسیار ساده و دوری کردن است، از کارها، سلامت خود و واژن خود را تضمین کنید.

بسیاری از بیماری ‌های احتمالی در کمین ما هستند، به همین سبب با آگاهی لازم می ‌توانید همیشه در امان باشید و از به وجود آمدن بیماری ‌های متفاوت برای واژن جلوگیری کنید.

برخی از افراد آگاهی کامل در رابطه با بیماری‌ها و عفونت‌های وارد بر واژن ندارند. به همین جهت ممکن است، با در نظر گرفتن کارهایی مثل دوش واژینال ریسک بالایی برای عفونت خود بپذیرند و از این سبب باعث مشکلات بسیاری برای خود باشند.

چه زمانی باید برای درمان تریکوموناس واژینالیس به پزشک متخصص مراجعه کنید،
چه زمانی باید برای درمان تریکوموناس واژینالیس به پزشک متخصص مراجعه کنید،

نکات مهم برای انتخاب بهترین دکتر زنان برای عفونت در تهران

بهتر است، بدانید به ‌مرور زمان درمان واژن و عفونت های آن اتفاق نمی ‌افتد و اگر شما درمان مؤثری برای عفونت‌ های مکرر و پی ‌در پی خود نداشته باشید، سبب از بین رفتن عفونت ‌ها نمی‌شود، بلکه این اتفاق باعث می ‌شود، عفونت‌ های موجود در قسمت واژن وخیم‌تر شده و شدت این عارضه بیشتر گردد.

عموماً هنگامی‌که رسیدگی کافی به این عفونت‌ها در نظر گرفته نشود، روند آن ‌ها ادامه پیدا می‌کند و باعث به وجود آمدن عوارض و مشکلات بسیاری مانند:

عفونت لگن، به وجود آمدن کیست، ناباروری و غیره می‌شود، اما اگر درمان مؤثر در راستای عفونت اتفاق بیفتد، دیگر جای نگرانی به جهت عوارض وجود ندارد. به همین دلیل به جای این‌که از این موضوع ناراحت باشید و از روش‌ های خانگی استفاده کنید، باید به یک متخصص با تجربه زنان و زایمان مراجعه کنید

و بتوانید با مشاوره‌های او مشکل اتفاق افتاده برای خود را برطرف کنید. بهترین دکتر زنان برای عفونت در تهران و بهترین متخصص زایمان می‌تواند با راهنمایی مناسب برای شما بهترین دارو ها را در نظر بگیرد.

آگاهی از اطلاعات خصوصی شما

همان ‌طور که می ‌دانید متخصص زنان برای این‌که بتواند مشکل به وجود آمده بر اثر عفونت را برای شما برطرف کند، نیاز است که از مشکلات خصوصی شما آگاهی کامل داشته باشد.

به همین جهت پیشنهاد می دهیم، در انتخاب پزشک خود بسیار کوشا باشید و با در نظر گرفتن حساسیت ‌های پزشکی که بتواند بهترین راهکار را در اختیار شما قرار دهد را انتخاب کنید.

پزشکی که قصد معالجه پیش او دارید، باید از اعتبار و خوش ‌نام بودن برخوردار باشد تا بتوانید به آسانی مسائل جنسی خود را با او در میان بگذارید و در رابطه با بیماری‌هایی که برای ناحیه تناسلی شما رخ داده است، از او مشورت بگیرید.

دکتر ایروانی در این روند می ‌تواند بهترین پزشک برای برطرف نمودن انواع عفونت ‌ها برای بانوان باشد و با ویژگی‌ های منحصر به ‌فرد خود می ‌تواند به ‌سرعت راهکارهای مناسبی برای برطرف نمودن مشکل شما عنوان کند. به همین سبب پیشنهاد می‌کنیم از مراجعه به دکتر ایروانی غافل نشوید.

آگاهی از اطلاعات خصوصی شما
آگاهی از اطلاعات خصوصی شما

ویژگی ‌های بهترین دکتر زنان برای عفونت در تهران

از مهم‌ترین ویژگی‌های یک پزشک خوب می ‌توان به روابط عمومی و خوش‌خلقی او اشاره کرد. پزشکی که بتواند روابط خوبی با بیمار خود برقرار کند، قابل اعتماد می باشد.

پزشک باید سعی بر این داشته باشد تا اعتماد بیمار خود را جلب نماید تا بتواند سلامتی فرد را دوباره به او باز گرداند و در این زمینه در رابطه با حرکات درست و صحیح برای او آموزش‌هایی داشته باشد.

پزشک خوب پزشکی است که بتواند آگاهی کامل در رابطه با درد و مشکلات بیمار خود داشته باشد و در رابطه با بروز مشکلات به ‌وجود آمده از فرد توضیحات مفیدی بخواهد. پزشکی برای دکتر زنان و برطرف نمودن عفونت‌ها مؤثر می باشد، باید درصد موفقیت های درمان او بسیار به بالا باشد.

دکتر ایروانی با بهترین برخورد و روابط عمومی عالی و درصد درمان بالا در حیطه برطرف نمودن عفونت زنان توانسته نام خود را در میان بهترین دکتران زنان ثبت کند.

دکتر ایروانی قادر به تشخیص انواع بیماری ‌ها در حیطه عفونت زنان می باشد

دکتر ایروانی قادر به تشخیص انواع بیماری ‌ها در حیطه عفونت زنان می باشد و به دلیل این‌که مهارت کافی در این زمینه دارد، می‌ تواند از به وجود آمدن خطرات احتمالی بیمار خود را آگاه کند.

از ویژگی ‌های دیگر دکتر ایروانی می‌توان رازداری را نیز در نظر گرفت. یک پزشک موظف است که اطلاعات و پرونده پزشکی بیمار خود را برای کسی بازگو نکند و اگر نیاز است، از همکاران خود مشورت بگیرد، حتماً رضایت بیمار را از این امر کسب کند.

پزشک ایروانی می ‌تواند با جلب اعتماد شما احساس بهتری برای شما به همراه داشته باشد تا بتوانید مسائل و مشکلاتی که در زمینه زنان با آن مواجه هستید را با او درمیان گذاشته تا دکتر بتواند برای درمان و پیگیری ‌های مناسب راهنمای خوبی برای شما باشد و از این جهت شما را در برطرف نمودن مشکلات به ‌وجودآمده یاری کند.

یکی دیگر از ویژگی ‌های یک دکتر زنان برای برطرف نمودن عفونت داشتن قدرت تصمیم‌گیری می ‌باشد. دکتر ایروانی نیز از قدرت تصمیم گیری ویژه‌ای برخوردار است و می‌ تواند در این راستا فوراً تشخیص بیماری را برای مراجعه‌کنندگان خود در نظر بگیرد و همین طور با در نظر گرفتن نکات بهداشتی، سلامتی آنان را بازگرداند.

دکتر ایروانی با در نظر گرفتن شرایط جسمی و روحی مراجعه‌کنندگان خود بهترین روش درمانی را برای آن ‌ها در نظر می‌گیرد تا بتواند تسکین آن ‌ها را به‌ همراه داشته باشد و بیماران سلامتی خود را مجدداً داشته باشد.

اخلاق یک پزشک بسیار حائز اهمیت است

اخلاق یک پزشک بسیار حائز اهمیت است و از این جهت می تواند مراجعه‌کنندگان بیشتری را به خود جذب کنند. دکتر ایروانی با روی باز و اخلاق خوب توانسته بیماران خود را به آرامش دعوت کند و از این طریق به رفع مشکل آن‌ها بپردازد.

دکتر ایروانی توانسته با فراهم کردن یک استاندارد مناسب مراقبت از بیماران خود را به‌ همراه داشته باشد. یک پزشک خوب باید بتواند هیچ ‌گونه صدمه‌ای در عملکرد خود برای بیمار به همراه نداشته باشد. این صدمه ممکن است، عمدی یا غیرعمد به انجام برسد

اما دکتر حاضر تلاش می کند که سلامت بیمار خود را تضمین کند. پزشک مناسب مانند دکتر ایروانی برای پیشگیری و درمان شدن به بروز بیماری تمهیداتی نیز فکر می‌کند و از این نظر می ‌تواند برای بیماران خود مفید واقع شود و در مواقع لازم در رابطه با مراقبت ‌های بهداشتی برای آن‌ ها تذکراتی در نظر بگیرد.

به همین سبب می باشد که دکتر ایروانی دارای بیماران متعددی است و از این طریق توانسته یک درمان مؤثر برای رفع عفونت زنان در نظر بگیرد. اغلب افرادی که به دکتر ایروانی مراجعه کردند، توانستند نتیجه مطلوبی از درمان به همراه داشته باشند. به همین سبب پیشینه دکتر ایروانی یک پیشینه موفق در حیطه کاری خود می باشد.

اخلاق یک پزشک بسیار حائز اهمیت است
اخلاق یک پزشک بسیار حائز اهمیت است

مهارت و دانش مورد نیاز بهترین دکتر زنان برای عفونت در تهران

یک پزشک متخصص و دانا باید دارای مهارت و دانش مورد قبولی در این زمینه باشد تا بتواند راهنمای مناسبی برای برطرف نمودن انواع عفونت‌ ها و بیماری‌ های ناحیه تناسلی برای بانوان باشد.

از ویژگی ‌ها و مهارت ‌های یک دکتر زنان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • علاقه بسیار به برطرف نمودن مشکلات دیگران و کمک به همنوعان
  • علاقه و مهارت مناسب در ارتباط با شاخه ی پزشکی آناتومی و فیزیولوژی ساختار بدنی
  • داشتن مهارت ‌های ارتباطی خوب و برقرار کردن روابط اجتماعی مناسب
  • داشتن توانایی آرام کردن بیماران و جلب اطمینان آن ‌ها برای برطرف نمودن مشکلات
  • مهارت ‌های لازم برای مدیریت و رهبری علی‌الخصوص در رابطه با پرسنل کلینیک و اتاق عمل
  • توانایی متحمل شدن فشارهای کاری بالا
  • قدرت تصمیم‌گیری صحیح و سرعت بالا در آن
  • توانایی کار کردن بر اساس برترین استانداردهای شغلی و پزشکی
  • به ‌روز نگه داشتن اطلاعات و مهارت‌ های حرفه خود
  • هماهنگی بسیار بالا میان دست و چشم برای درمان
  • توانایی آموزش و نظارت بر کار کارکنان خود

تمامی این مهارت هایی که ذکر کردیم، برای یک پزشک جراح و دکتر زنان مورد نیاز می باشد. دکتر ایروانی توانسته با در نظر گرفتن این مهارت ‌ها و دانش‌ ها فرد مناسبی برای برطرف نمودن انواع عفونت در زنان باشد و از این طریق توانسته مشکلات مراجعه‌کنندگان خود را برطرف کند.

تخصص کافی که دکتر ایروانی در زمینی برطرف نمودن مشکلات زنان دارد، باعث شده که او به ‌عنوان بهترین دکتر زنان داده شود. در واقع ایشان بهترین دکتر زنان برای عفونت در تهران می باشند.

از ویژگی ‌ها و مهارت ‌های یک دکتر زنان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
از ویژگی ‌ها و مهارت ‌های یک دکتر زنان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

وظایف یک متخصص زنان

یک متخصص زنان در حیطه کاری خود وظایفی دارد که در ادامه برای شما ذکر می‌کنیم:

  • تشخیص درست و به موقع یکی از وظایف بهترین دکتر زنان برای عفونت در تهران می باشد.
  • تصمیم‌گیری درست در رابطه با مناسب‌ترین روش‌های جراحی از دیگر وظایف دکتر زنان است.
  • انجام دادن جراحی برای بیماران به بهترین شکل ممکن از دیگر وظایف بهترین دکتر زنان برای عفونت در تهران می باشد.
  • نظارت بر حال بیمار بعد از انجام عمل جراحی و پیگیری کردن مداوم پزشک برای سلامتی بیماران از دیگر وظایف پزشک زنان می ‌باشد.

با توجه به تمامی مطالبی که در بالا ذکر کردیم، دکتر ایروانی خصوصیات لازم در این زمینه را دارا می‌ باشد و در طی سالیان گذشته یکی از بهترین پزشکان زنان برای برطرف نمودن عفونت می باشد.

افرادی که رضایت کامل از کار و دکتر ایروانی داشته‌اند بسیار زیاد بودند و توانستند با در نظر گرفتن بهترین متد روز دنیا برای برطرف نمودن مشکلات بیماران خود مفید واقع شود.

وظایف یک متخصص زنان
وظایف یک متخصص زنان

آمادگی برای مراجعه به پزشک

همان‌ طور که در تمامی مطالب بالا ذکر کردیم، یک پزشک متخصص زمان زنان می‌تواند تشخیص درستی در زمینه عفونت‌های واژینال برعهده داشته باشد.

بیمار باید قبل از این‌که به پزشک مراجعه کند، آمادگی لازم را در این زمینه داشته باشد. اگر بخواهیم فهرستی از آمادگی‌ های قبل از مراجعه افراد به پزشک آماده کنیم، می‌توانیم به مطالب زیر اشاره کنیم:

  • علائم و مدت زمانی که درگیر عفونت بوده اید را برای پزشک شرح دهید.
  • اطلاعات شخصی خود و روابط جنسی را می‌توانید با پزشک مدنظر در میان بگذارید.
  • نوع و دوز داروهایی که به‌ عنوان مکمل و ویتامین مصرف می‌کنید را برای پزشک بازگو کنید.
  • فهرستی از پرسش‌ های مربوط به عفونت‌ها را آماده کنید.

برای این‌که پزشک بتواند بهترین معاینه را برای بیمار انجام دهد، لازم می‌دانیم بگوییم قبل از این‌که به مطب پزشک زنان مراجعه کنید، از استفاده از دوش واژینال،رابطه جنسی و تامپون اجتناب کنید.

برخی از پرسش ‌های مرسوم در رابطه با عفونت واژن از پزشک مانند زیر هستند:

  • برای پیشگیری از عفونت واژن چه کاری باید انجام داد؟
  • نشانه های عفونت واژن به چه صورت می باشد؟
  • آیا نیاز به دارو درمانی وجود دارد؟
  • برای دارو به نسخه پزشک احتیاج است و یا با نداشتن نسخه نیز می‌توان دارو را تهیه کرد؟
  • اگر مجدداً عفونت بازگردد چه کاری باید انجام داد؟
  • آیا نیاز است که شریک جنسی هم معاینه و درمان شود؟
برخی از پرسش ‌های مرسوم در رابطه با عفونت واژن از پزشک مانند زیر هستند:
برخی از پرسش ‌های مرسوم در رابطه با عفونت واژن از پزشک مانند زیر هستند:

از پزشک چه انتظاراتی باید داشته باشید؟

نیاز است که پزشک در جلسه معاینه از شما پرسش های متداولی داشته باشد، این پرسش ها می توانند مانند زیر باشند:

  • آیا بوی بد و تندی در ناحیه واژن خود دارید؟
  • آیا ارتباط و وابستگی شما با چرخه قاعدگی شما مرتبط است؟
  • به ‌عنوان نمونه قبل از شروع قاعدگی ممکن است، علائم در واژن شما شدیدتر و حادتر شوند؟
  • آیا باردار می باشید؟
  • آیا از صابون‌های عطری یا حمام کف ر استفاده می‌کنید؟
  • آیا اسپری‌ های بهداشتی و دوش واژینال را مورد استفاده قرار می‌دهید؟

بهتر است، در مواجه با پزشک خود از صحبت کردن و ارائه مسائل در رابطه با عفونت‌های واژن هیچ‌ گونه شرمساری نداشته باشید و با پزشک خود احساس راحتی داشته باشید.

دکتر ایروانی می ‌تواند در این حیطه کمک بسیاری برای شما داشته باشد. برای این‌که درمان شما بیش از حد ممکن طول نکشد، می‌توانید سریعاً به پزشک مدنظر خود مراجعه کنید تا بتوانید به سرعت سلامت خود را باز یابید. دکتر ایروانی برای برطرف نمودن انواع عفونت‌های زنان می‌تواند کمک بسیار بزرگی برای شما باشد.

از پزشک چه انتظاراتی باید داشته باشید؟
از پزشک چه انتظاراتی باید داشته باشید؟

نکته آخر در رابطه با عفونت‌های واژن

همان ‌طور که در تمامی مطالب بالا ذکر کردیم، حالات عفونی قارچی در واژن به‌ جهت برهم خوردن تعادل باکتری‌ های خوب و بد اتفاق می‌افتد.

ممکن است، به وجود آمدن این قارچ ‌ها با در نظر گرفتن مواد غذایی ناسالم و عدم رعایت بهداشت لباس زیر و یا حساسیت بیش از حد شما اتفاق بیفتد. عفونت ‌های مکرر و مقاومی که در سطح واژن شما وجود دارد، ممکن است، با درمان و پیشگیری به سرعت برطرف گردند.

هنگامی‌که شما نشانه ‌های اولیه عفونت ها را مشاهده می‌کنید

هنگامی‌که شما نشانه ‌های اولیه عفونت ها را مشاهده می‌کنید، می‌توانید فوراً به پزشک مد نظر خود مراجعه کنید تا در این رابطه با استفاده از مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها درمان شما تکمیل گردد. بهتر است، بدانید در این راستا از مصرف خودسرانه داروها و آنتی‌بیوتیک‌ ها و درمان‌ های خانگی پرهیز کنید.

همان ‌طور که می‌ دانید در تمامی این مطالب سعی بر این داشتیم که در رابطه با بهترین دکتر زنان برای عفونت در تهران برای شما مطالبی داشته باشیم تا از این ‌پس بتوانید با آسودگی پزشک مد نظر خود را براساس ویژگی ‌های مطرح شده انتخاب کنید. پیشنهاد می‌کنیم قبل از این‌که درمان خود را با پزشک مدنظر آغاز کنید، یک جلسه مشاوره با او داشته باشید.

دکتر ایروانی می‌تواند در راستای برطرف نمودن عفونت شما در تهران بسیار مفید واقع شود. همین طور شما می ‌توانید با استفاده از سایت دکتر ایروانی از خدمات و سوابق کاری ایشان اطلاعات کافی داشته باشید.

از این‌که شما از دسته افرادی هستید که برای سلامتی خود ارزش بسیاری قائل هستید، بسیار خوشحالیم و امیدواریم که با استفاده از این مقاله توانسته باشیم سطح کیفیت و آگاهی زندگی شما را بالاتر برده و درصدد برطرف نمودن بیماری‌های واژن شما مفید بوده باشیم. امیدواریم که نکات جدیدی با استفاده از مطالب بالا دریافت کرده باشید.

هنگامی‌که شما نشانه ‌های اولیه عفونت ها را مشاهده می‌کنید
هنگامی‌که شما نشانه ‌های اولیه عفونت ها را مشاهده می‌کنید

Share this post

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در google
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در print
اشتراک گذاری در email