بهترین دکتر زنان برای بارداری پرخطر

بهترین دکتر زنان برای بارداری پرخطر

در این مقاله قصد داریم موضوع بهترین دکتر زنان برای بارداری پرخطر را مورد بررسی قرار دهیم و مطالب مهمی را در رابطه با آن شرح دهیم.

بهترین دکتر زنان برای بارداری پرخطر
بهترین دکتر زنان برای بارداری پرخطر

بارداری یکی از مهم ترین اتفاق ها در زندگی هر خانم به حساب می آید که البته در بعضی از موارد بسیار ساده است و در بعضی دیگر پر خطر می باشد، بارداری های پر خطر به مراقبت بیشتری نیاز دارند،

اگر چه مراقبت در زمان بارداری بسیار طبیعی است و نباید از آن غافل شد. در این مقاله قصد داریم به این موضوع بپردازیم که بهترین دکتر زنان برای بارداری پرخطر باید چه ویژگی هایی داشته باشد و پیشنهاد می کنیم که با ما همراه باشید.

در این مقاله به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

  1. آیا با خطرهای بارداری آشنا هستید؟
  2. آیا می دانید بارداری پرخطر به چه مواردی گفته می شود؟
  3. آیا با علت های اصلی بارداری پر خطر آشنایی دارید؟
  4. قبل از بارداری، برای جلوگیری از بارداری پرخطر باید چه کارهایی کرد؟
  5. آیا لاغری یا چاقی باعث بارداری پرخطر می شود؟
  6. آیا می دانید سن مادر چه تاثیری بر روی بارداری پرخطر دارد؟
  7. آیا با تاثیر مواد اعتیاد آور بر روی بارداری پر خطر آشنا هستید؟
  8. آیا می دانید عوامل روحی چه تاثیری بر روی بارداری پر خطر دارد؟
  9. آیا با تاثیر بیماری های جسمی بر روی بارداری پرخطر آشنا هستید؟
  10. آیا کم خونی سبب بارداری پرخطر می شود؟
  11. آیا خطرهای بارداری در همان ماه های نخست مشخص می شود؟
  12. آیا با علائم بارداری پر خطر آشنایی دارید؟
  13. در هنگام مواجه با بارداری پرخطر باید چه کارهایی را انجام داد؟
  14. آیا می دانید خود مراقبتی در بارداری پرخطر به چه معنی است؟
  15. آیا با راهکارهای خود مراقبتی در بارداری پرخطر آشنایی دارید؟
  16. آیا با مراقبت های پزشکی در زمان بارداری پرخطر آشنایی دارید؟
  17. در هنگام انتخاب دکتر زنان برای بارداری پرخطر به چه مواردی باید توجه داشت؟
  18. بهترین دکتر زنان برای بارداری پرخطر باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟
  19. هزینه بهترین دکتر زنان برای بارداری پرخطر چگونه مشخص می شود؟
  20. انتخاب بهترین دکتر زنان برای بارداری چه تاثیری بر روی نوع زایمان دارد؟
  21. انتخاب مرکز زایمان چه تاثیری بر روی انتخاب بهترین دکتر زنان دارد؟
  22. انتخاب مرکز زایمان چه تاثیری بر روی هزینه های نهایی دارد؟
  23. هزینه های بارداری پرخطر چگونه مشخص می شود؟

 

آیا با خطرهای بارداری آشنا هستید؟

بارداری یکی از مهم ترین زمان ها در زندگی یک خانم به حساب می آید که خطرهای خاص خود را هم دارد. به این موضوع توجه داشته باشید که خطرهای بارداری نباید با بارداری پرخطر اشتباه گرفته شود، در مطالب بعدی بارداری پرخطر را به طور کامل شرح خواهیم داد، اما در این قسمت قصد داریم در رابطه با خطرهای بارداری مطالبی را بیان کنیم.

یکی از خطرهایی در زمان بارداری مادران را تهدید می کند، ابتلا به دیابت بارداری است که تقریبا هم رایج می باشد، توجه داشته باشید که دیابت بارداری معمولا در ماه های ابتدایی بارداری به وجود می آید و بعد از زایمان هم از بین می رود و ارتباطی با دیابت های معمول که می شناسیم، ندارد و با آن ها تفاوت های بسیاری خواهد داشت.

خطر زایمان زودتر از موعد

از دیگر خطرهای بارداری باید به خطر زایمان زودتر از موعد اشاره کرد، توجه داشته باشید که برای زایمان مدت های هفت ماهه و نه ماهه وجود دارد و در چنین مواردی که بارداری زودتر از موعد اتفاق می افتد، بارداری یا در ماه هشتم است، یا قبل از هفت ماهگی، در چنین مواردی هم خطرهایی برای مادر و نوزاد وجود دارد که البته بحث در رابطه با این مورد خارج از موضوع اصلی این مقاله می باشد.

لازم به ذکر است که به دنیا آمدن نوزاد مرده هم یکی دیگر از خطرهایی است که در زمان بارداری وجود دارد، در چنین مواردی قبل از آن که نوزاد به دنیا آید و در رحم مادر به دلایل مختلفی مانند خفگی از بین می رود و می میرد، در چنین مواردی برای مادر هم خطرهایی وجود دارد که تحت نظر یک دکتر با تجربه این خطرها رفع می شود.

خطر سقط جنین هم در زمان بارداری وجود دارد

در نهایت باید بگوییم که خطر سقط جنین هم در زمان بارداری وجود دارد، البته سقط جنین اگر در ماه های ابتدایی بارداری انجام شود، خطرهای کمتری خواهد داشت و هر چه ماه های بارداری بیشتر شود، در صورت سقط جنین خطرهای بیشتری مادر را تهدید می کند، البته توجه کنید که سقط جنین در بعضی از موارد کاملا ناخواسته است که خارج از موضوع این مقاله می باشد.

در این بخش تا حدودی با موضوع خطرات دوران بارداری آشنا شدید، بهتر است برای کسب آگاهی های بیشتر در زمینه ی خطرات دوران بارداری به دکتر ایروانی (متخصص زنان) مراجعه کنید.

دکتر ایروانی (متخصص زنان) یکی از برترین متخصص های زنان در خصوص آگاهی بخشی به خانم ها در دوران بارداری می باشد. شما می توانید با خیالی آسوده از تجربیات و علم دکتر ایروانی (متخصص زنان) در خصوص خطرات دوران بارداری استفاده کنید.

خطر سقط جنین هم در زمان بارداری وجود دارد
خطر سقط جنین هم در زمان بارداری وجود دارد

آیا می دانید بارداری پرخطر به چه مواردی گفته می شود؟

در مطالب بالا خطرهای مختلف در زمان بارداری را بیان کردیم و در این بخش قصد داریم در رابطه با بارداری پرخطر مطالبی را بیان کنیم. به این نکته بسیار مهم توجه داشته باشید که بارداری پرخطر به هیچ عنوان به معنی آسیب هایی برای شما یا جنین شما نیست، اگر چه احتمال این خطرها بیشتر از موارد عادی است.

در بارداری هایی که از آن به عنوان بارداری پر خطر یاد می شود، سلامت مادر و جنین بیش از موارد عادی در خطر خواهد بود، یعنی مواردی که در قسمت قبل به آن اشاره کردیم، احتمال بروز خطرهای فوق بیشتر خواهد بود، البته در مواردی هم این خطرها بسیار جزئی است و جای هیچ گونه نگرانی را نخواهد داشت، البته درصد بسیار کمی از این خطر ها در بارداری پرخطر کم خطر هستند.

توجه داشته باشید که در رابطه با علل های ایجاد بارداری پرخطر و علائم آن در مطالب بعدی توضیحات کاملی را شرح خواهیم داد، اما اگر در زمان بارداری پر خطر مراقبت های دقیقی انجام شود، سلامت مادر و جنین به طور کامل حفظ خواهد شد و به شما پیشنهاد می دهیم که به خوبی بهترین دکتر زنان برای بارداری پرخطر را شناسایی کنید.

پیشنهاد می کنیم از مطلب بهترین دکتر زنان برای درمان فیبروم در تهران دیدن کنید.

بارداری پر خطر می تواند به علت های مختلفی اتفاق افتد

لازم به ذکر است که بارداری پر خطر می تواند به علت های مختلفی اتفاق افتد، اگر چه این علت ها را در مطالب بعدی به طور کامل شرح می دهیم،

اما توجه کنید که گاهی این علت ها پیش از بارداری اتفاق می افتند و در بعضی از موارد هم در حین بارداری شخص به دلیل علت های خاصی بارداری پر خطر را تجربه می کند که چند مورد از این موارد را در ادامه به طور کامل شرح خواهیم داد.

در این قسمت از مقاله تا حدودی با سوژه بارداری پرخطر آشنا شدید، بهتر این است که جهت کسب اطلاعات بهتر در مورد بارداری پرخطر به دکتر ایروانی (متخصص زنان) مراجعه نمایید. دکتر ایروانی (متخصص زنان) یکی از بهترین متخصص های بانوان در زمینه مشاوره به خانم ها مرتبط با بارداری پرخطر می باشد.

شما می توانید با آرامش خاطر از تخصص و تجربه ی دکتر ایروانی (متخصص زنان) در مورد بارداری پرخطر استفاده فرمایید.

بارداری پر خطر می تواند به علت های مختلفی اتفاق افتد
بارداری پر خطر می تواند به علت های مختلفی اتفاق افتد

آیا با علت های اصلی بارداری پر خطر آشنایی دارید؟

بارداری پرخطر می تواند علت های مختلفی داشته باشد، بیماری های خاص، سن، وزن، عوامل روحی و… می تواند از اصلی ترین علت های بارداری پر خطر باشد که در مطالب بعدی هر یک از این موارد به طور کامل شرح خواهیم داد،

اما توجه داشته باشید که برای ایجاد یک بارداری پرخطر نیازی به بودن چند عامل در کنار هم نیست و با وجود فقط یکی از این عوامل هم می توان یک بارداری پرخطر را تجربه کرد.

لازم به ذکر است، در مواردی که مادر دوقلو یا چند قلو باردار باشد، احتمال بارداری پرخطر برای او افزایش پیدا می کند، البته به این معنی نیست که اگر مادر دو قلو یا چند قلو باردار باشد، به طور حتم بارداری پرخطری را تجربه خواهد کرد، اما احتمال بروز بارداری پرخطر در چنین مواردی بیشتر خواهد بود.

به این نکته توجه داشته باشید که جنین در رحم مادر در هر ماه باید وزن خاصی داشته باشد، این وزن با توجه به اندازه دور شکم مادر به دست می آید، در مواردی که شاهد رشد بسیار کم جنین هستیم، یعنی وزن جنین نسبت به سن آن کم تر است، احتمال بروز بارداری پرخطر بیشتر خواهد بود، یعنی وزن کم جنین هم می تواند علت بارداری پرخطر باشد.

نقض های مادرزادی

نقض های مادرزادی هم می توانند علت هایی برای بروز بارداری پرخطر باشد، نقص های مادرزادی خود به علت های مختلفی به وجود می آید که در این مقاله فرصتی برای توضیح این موضوع وجود ندارد، اما توجه داشته باشید که نقص های مادرزادی هم می تواند یکی از علت های بارداری پرخطر باشد.

در این قسمت باید به این موضوع مهم اشاره کنیم که در صورت بروز بارداری پرخطر برای شما، به هیچ عنوان با سلامت خود و جنین خود بازی نکنید و از افراد بی اطلاع هیچ مشورتی را قبول نکنید، به دنبال بهترین دکتر زنان برای بارداری پرخطر باشید و مطمئن باشید که تحت نظر این دکتر خطری شما را تهدید نخواهد کرد.

در این قسمت از این نوشته تا حدودی با سوژه ی علت های اصلی و مهم بارداری پر خطر آشنا شدید، به شما پیشنهاد می شود که به منظور به دست آوردن اطلاعات مهمتر و مفیدتری در مورد علت های اصلی و مهم بارداری پر خطر به دکتر ایروانی (متخصص زنان) مراجعه فرمائید.

دکتر ایروانی (متخصص زنان) یکی از مناسب ترین متخصص ها در حوزه مشاوره به خانم ها و مرتبط با علت های اصلی و مهم بارداری پر خطر می باشد.

شما می توانید بدون هیچ گونه ناراحتی و دغدغه ای از تجربیات دکتر ایروانی (متخصص زنان) در مورد علت های اصلی و مهم بارداری پر خطر استفاده نمائید. پس هم اکنون می توانید با دکتر ایروانی (متخصص زنان) مشورت نمائید.

نقض های مادرزادی
نقض های مادرزادی

قبل از بارداری، برای جلوگیری از بارداری پرخطر باید چه کارهایی کرد؟

یکی از مهم ترین کارهایی که برای جلوگیری از بارداری پرخطر باید انجام داد، این است که قبل از بارداری اقدامات لازم را برای جلوگیری از چنین بارداری هایی انجام داد، توجه داشته باشید که در بارداری پرخطر هم مانند همه موارد دیگر پیشگیری از درمان بهتر و کاربردی تر می باشد، در ادامه این موضوع را شرح خواهیم داد.

لازم به ذکر است که شناسایی مادرهایی که در معرض بارداری پرخطر هستند، یکی از بهترین و مفید ترین کارها برای جلوگیری از خطرهای احتمالی بارداری پر خطر می باشد، شناسایی مادرهای در معرض خطر هم با مراجعه به پزشک زنان و انجام یک سری آزمایش های خاص به خوبی و در زمان کمی قابل تشخیص است.

هر پزشکی به خوبی نمی تواند که مادرهای در معرض بارداری پرخطر را از مادرهای عادی تشخیص دهد

نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، این است که هر مرکزی و هر پزشکی به خوبی نمی تواند که مادرهای در معرض بارداری پرخطر را از مادرهای عادی تشخیص دهد و برای این کار باید به دنبال بهترین دکتر زنان برای بارداری پرخطر باشید که البته در ادامه ویژگی های این دکتر را به طور کامل شرح خواهیم داد.

توجه داشته باشید که فقط شناسایی مادرهای در معرض بارداری پرخطر برای جلوگیری از خطرهای احتمالی کفایت نمی کند و در بعضی از موارد باید علتی که باعث بروز این خطر می شود، را هم برطرف کرد و تنها در چنین حالتی می توان مطمئن بود که بارداری پر خطر برای مادر و جنین خطر چندانی را به دنبال نخواهد داشت.

البته بعد از شناسایی مادرهای در معرض بارداری پرخطر و هم چنین برطرف کردن علتی که باعث چنین خطری برای مادر می شود، باز هم باید تحت مراقبت های دقیق بود و توجه کنید که بعضی از علت های به وجود آمدن بارداری پرخطر را نمی توان برطرف کرد و در چنین مواردی باید مراقبت ها بیشتر و دقیقتر باشد.

هر پزشکی به خوبی نمی تواند که مادرهای در معرض بارداری پرخطر را از مادرهای عادی تشخیص دهد
هر پزشکی به خوبی نمی تواند که مادرهای در معرض بارداری پرخطر را از مادرهای عادی تشخیص دهد

آیا لاغری یا چاقی باعث بارداری پرخطر می شود؟

در این قسمت قصد داریم در رابطه با یکی از علت های اصلی بارداری پرخطر مطالبی را بیان کنیم. توجه داشته باشید که وزن مادر تاثیر به سزایی در بی خطر یا پرخطر بودن دوره بارداری دارد، شما به عنوان یک مادر در حالتی می توانید یک بارداری آسوده را تجربه کنید که وزن متناسبی داشته باشید.

لازم به ذکر است که لاغری و چاقی هر دو به یک میزان می توانند بر روی بارداری تاثیر بگذارند، البته برای تشخیص لاغری و چاقی نمی توان فقط به ظاهر شخص اکتفا کرد و باید شاخص توده بدنی او را به طور دقیق محاسبه کرده و در نتیجه متناسب با عدد به دست آمده در رابطه با لاغر یا چاق بودن آن شخص تصمیم نهایی گرفت.

شاخص توده بدنی بالاتر از 30

توجه داشته باشید که افراد چاقی که شاخص توده بدنی بالاتری از 30 دارند، در آن گروه جای می گیرند که در صورت بارداری، یک بارداری پر خطر را تجربه خواهند کرد، لازم به ذکر است که افرادی با شاخص توده بدنی بالاتر از 25 هم چاق محسوب می شوند، اما بارداری آن ها پرخطر نخواهد بود.

برای افراد لاغری هم همین موضوع صادق است، یعنی افرادی با شاخص توده بدنی کمتر از 20 لاغری به حساب می آیند، اما لزوما همه آن ها یک بارداری پرخطر را تجربه نمی کنند، در رابطه با لاغری باید به این موضوع اشاره کنیم که فقط با توجه به شاخص توده بدنی نمی توان در رابطه با پرخطر بودن بارداری بحث کرد و عوامل دیگری هم در این موضوع دخالت دارند.

اگر شما یک خانم با وزن تقریبا پائین هستید و قصد دارید که باردار شوید، باید حتما با یک پزشک متخصص در این زمینه مشورت کنید تا مشکلی برای شما پیش نیاید. توجه داشته باشید که لاغری و چاقی از آن علت هایی هستند که قبل از بارداری با رفع آن ها می توان از خطرات بارداری پرخطر جلوگیری کرد.

شاخص توده بدنی بالاتر از 30
شاخص توده بدنی بالاتر از 30

آیا می دانید سن مادر چه تاثیری بر روی بارداری پرخطر دارد؟

سن مادر هم یکی دیگر از علت هایی است که در به وجود آمدن بارداری پرخطر تاثیرات فراوانی خواهد داشت، توجه داشته باشید که سن تاثیر به سزایی بر روی بارداری دارد و به هیچ عنوان نباید از این موضوع غافل شوید. بارداری برای خانم هایی که سنی کم تر از هیجده سال دارند، بسیار پرخطر می باشد.

به شما توصیه می کنیم، در صورتی که سنی کمتر از هیجده سالگی دارید، به هیچ عنوان برای بچه دار شدن و بارداری اقدام نکنید، در ابتدا توجه داشته باشید که ازدواج شما در این سن کم کار بسیار اشتباهی بوده است و بارداری در این سن اشتباهی بزرگ تر خواهد بود که نه تنها سلامت خود شما و جنینی که در رحم دارید، را به خطر می اندارد، بلکه تاثیرات منفی بسیاری هم در زندگی شما خواهد داشت.

علاوه بر این که بارداری در سن کمتر از هیجده سالگی خطرهای بسیاری را به دنبال دارد، بارداری در سن بالاتر از 35 سالگی هم یکی از علت های اصلی بارداری پرخطر می باشد که باید به آن توجهی ویژه داشت. به این نکته بسیار مهم توجه داشته باشید که بارداری در سن بالاتر از 35 سالگی هم می تواند سلامت و جان شما و جنینی که در شکم دارید، را تهدید کند.

لازم به ذکر است که با بارداری در سن مشخصی که بین 18 تا 35 می باشد، به آسانی می توانید از بروز بارداری پرخطر جلوگیری کنید و اگر به دلیل های مشخص نمی توانید در سن تعیین شده بارداری را تجربه کنید، باید تحت نظر یک پزشک متخصص باشید تا خطرهای ناشی از بارداری پرخطر را تا حد امکان کاهش دهید.

آیا می دانید سن مادر چه تاثیری بر روی بارداری پرخطر دارد؟
آیا می دانید سن مادر چه تاثیری بر روی بارداری پرخطر دارد؟

آیا با تاثیر مواد اعتیاد آور بر روی بارداری پر خطر آشنا هستید؟

در ابتدا باید به این موضوع مهم اشاره کنیم که منظور از مواد اعتیاد آور چه موادی هستند. هنگامی که در رابطه با مواد اعتیاد آور صحبت می کنیم، بسیاری از ما به یاد مواد مخدر می افتیم و تصور می کنیم که فقط مواد مخدر می توانند اعتیاد آور باشند، در صورتی که این تصور کلا اشتباه می باشد.

به این موضوع دقت داشته باشید که بعضی از مواد مانند سیگار و قلیان هم در گروه مواد اعتیادآور جای می گیرند، اگر چه شما شاید این موضوع را قبول نکنید و تصور کنید که سیگار و قلیان اعتیاد آور نیست و در صورتی که این مواد را مصرف می کنید، نباید به شما لفظ معتاد نسبت داده شود، اما برای بارداری پرخطر سیگار و قلیان هم می توانند از عواملی باشند که باعث ایجاد خطرات جدی می شوند.

اعتیاد به مواد مخدر

لازم به ذکر است، در صورتی که مادر به مواد مخدر اعتیاد داشته باشد، این اعتیاد می تواند اثرات بسیار منفی بر روی نوزاد داشته باشد، حتی در بعضی از موارد هم باعث اعتیاد نوزاد تازه به دنیا آمده می شود، در مواردی باعث نقص نوزاد شده و در بعضی از موارد هم باعث سقط جنین خواهد شد.

توجه داشته باشید که بعضی از قرص ها هم در گروه مواد مخدر جای می گیرند و مصرف آن ها در زمان بارداری می تواند خطرات جدی را برای مادر و جنین به دنبال داشته باشد، در صورتی که مادر سیگار، مواد مخدر، قلیان و قرص های روان گردان مصرف کند، احتمال سقط جنین برای او به طرز عجیبی افزایش پیدا می کند.

نکته بسیار مهم این است که مصرف مشروبات الکلی هم می تواند باعث بروز بارداری پرخطر برای شما شود، در صورتی که عادت به مصرف مشروبات الکلی (به هر شکلی) دارید، به شما توصیه می کنیم که در زمان بارداری به طور کامل این مصرف را قطع کنید، زیرا باعث بروز سقط جنین خواهد شد و خطرات بسیاری را به دنبال خواهد داشت.

اعتیاد به مواد مخدر
اعتیاد به مواد مخدر

آیا می دانید عوامل روحی چه تاثیری بر روی بارداری پر خطر دارد؟

یکی از مهم ترین سوال هایی که در رابطه با علت های ایجاد بارداری پرخطر پیش می آید، این است که آیا عوامل روحی در ایجاد این شرایط دخیل است، یا خیر؟ در پاسخ باید بگوییم که عوامل روحی و احساسی تاثیر بسیار زیادی بر روی ایجاد بارداری پر خطر دارند و به هیچ عنوان نباید از این موضوع بسیار مهم غافل شد.

افسردگی یکی از بیماری های روحی است که تاثیر به سزایی بر روی ایجاد بارداری پرخطر دارد، به این موضوع توجه داشته باشید که فرد افسرده تقریبا هیچ انگیزه ای برای ادامه زندگی ندارد و این بی انگیزه بودن می تواند سبب آسیب های جدی به جنین شود، پس باید به این بیماری توجهی ویژه و خاص داشت.

بارداری به خودی خود باعث بروز افسردگی خواهد شد

لازم به ذکر است که بارداری به خودی خود باعث بروز افسردگی خواهد شد و البته افسردگی بعد از بارداری و بعد از زایمان به نوعی طبیعی به حساب می آید و نباید نگران بود، البته این متن به آن معنی نیست که نباید به دنبال راهی هم برای درمان بود، درمان کردن یک بیماری با نگران بودن در رابطه با آن تفاوت های بسیار زیادی دارد که باید به آن توجه کرد.

بارداری و به دنیا آوردن یک نوزاد استرس و اضطراب های بسیاری را برای مادر به دنبال دارد، این که در دوارن بارداری چه اتفاق هایی رخ می دهد، یا بعد از زایمان چه در انتظار مادر و نوزاد خواهد بود، شرایط پر تنش و استرس زایی است که فقط یک مادر می تواند به خوبی سختی های آن را درک کند.

اگر مادر قبل از بارداری خود افسردگی داشته باشد، یا از بیماری روحی دیگری رنج ببرد، بارداری باعث تشدید این بیماری می شود و این شرایط می تواند یکی از علت های بارداری پرخطر باشد، اما اگر مادر قبل از بارداری هم سابقه بیماری روحی خاصی را نداشته باشد، باز هم احتمال بروز این بیماری های روحی وجود دارد و نباید نسبت به آن بی تفاوت بود.

بارداری به خودی خود باعث بروز افسردگی خواهد شد
بارداری به خودی خود باعث بروز افسردگی خواهد شد

آیا با تاثیر بیماری های جسمی بر روی بارداری پرخطر آشنا هستید؟

در مطالب بالا در رابطه با تاثیر بیماری های روحی مطالبی را بیان کردیم و در این قسمت باید در رابطه با تاثیر بیماری های جسمی بر روی بارداری پرخطر توضیحاتی را بیان کرد. به این نکته توجه داشته باشید که بیماری های جسمی بسیاری وجود دارند که باعث می شود، مادر یک بارداری پرخطر را تجربه کند.

بیماری های کلیوی یکی از مهم ترین بیماری هایی هستند که مادر در صورت ابتلا به این بیماری، یک بارداری پرخطر را تجربه خواهد کرد. به این مورد توجه داشته باشید که بیماری های کلیوی هم شدت های مختلفی دارند و در صورت مزمن بودن بیماری، خطر بارداری هم بیشتر خواهد بود و این موضوع کاملا طبیعی می باشد.

ایدز

ایدز هم یکی دیگر از بیماری هایی است که باعث ایجاد بارداری پرخطر می شود، البته لازم به ذکر است که در سال های اخیر داروهای خاصی تولید شده است که باعث می شوند، بیماری ایدز به جنین منتقل نشود و مادر یک بارداری امن را تجربه کند. لوپوس هم یک بیماری دیگری است که به علت خود ایمنی دستگاه ایمنی بدن به وجود می آید، توجه داشته باشید که ابتلای مادر به لوپوس هم می تواند یکی دیگر از علت های بارداری پرخطر باشد.

بیماری های تیروئید به دو گروه تیروئید پرکار و تیروئید کم کار تقسیم می شوند، توجه داشته باشید که هر دو این بیماری می تواند سبب ایجاد بارداری پرخطر برای مادر شود. به این نکته توجه داشته باشید که در این حالت با داروهای خاصی می توان از بروز مشکل برای جنین و مادر جلوگیری کرد.

دیابت هم از دیگر بیماری هایی است که در صورت عدم کنترل می تواند خطرهای بسیاری را برای مادر و جنین به دنبال داشته باشد، دیابت می تواند باعث نقص جنین هم شود. لازم به ذکر است که دیابت به دو گروه کلی دیابت نوع 1 و دیابت نوع 2 تقسیم می شود و هر دوی این دیابت ها برای بارداری خطرناک هستند.

ایدز
ایدز

آیا کم خونی سبب بارداری پرخطر می شود؟

یکی از مهم ترین مواردی که می تواند زمینه ساز بارداری پرخطر در خانم ها شود، مشکلاتی است که از آن به عنوان ناهنجاری های خونی یاد می شود و یکی از این ناهنجاری های خونی، کم خونی می باشد، توجه داشته باشید که کم خونی هم حالت های مختلفی دارد و هر کدام از این حالت ها به نوعی برای بارداری خطرناک هستند.

توجه داشته باشید که یکی از خطرناک ترین حالت های کم خونی به کم خونی تالاسمی معروف است و در این حالت مادر حتی مجبور به دریافت خون به طور منظم می باشد، باردار شدن در چنین شرایطی می تواند برای مادر و حتی جنین بسیار خطرناک باشد و به شما توصیه می کنیم که حتما از مراقبت های بهترین دکتر زنان برای بارداری پرخطر استفاده کنید.

در دوران بارداری فشارهای بسیاری بر بدن مادر وارد می شود

در دوران بارداری فشارهای بسیاری بر بدن مادر وارد می شود و اگر مادر بیماری خاصی داشته باشد، این بیماری در دوران بارداری تشدید خواهد شد، بیماری تالاسمی یکی از آن بیماری هایی است که به طور قطع به یقین باید بگوییم که در دوران بارداری تشدید می شود و سلامت مادر و جنین را به طور جدی تهدید می کند.

لازم به ذکر است، در صورتی که جنین شما به سلامت به دنیا آید، این احتمال وجود دارد که تالاسمی را از مادر خود به ارث برده باشد، البته عکس این موضوع هم می تواند صادق باشد، اما احتمال به ارث رسیدن تالاسمی از مادر به جنین بسیار بیشتر خواهد بود و نباید این موضوع را نادیده گرفت.

توجه داشته باشید که ناهنجاری های خونی فقط به کم خونی و بیماری تالاسمی محدود نمی شوند و موارد دیگری هم در گروه ناهنجاری خونی جای می گیرند که البته ارائه توضیحات در رابطه با همه این موارد، خارج از فرصت محدود این مقاله می باشد، به همین دلیل به آن اشاره ای نخواهیم کرد، اما در صورتی که شما قصد بارداری را دارید، از ناهنجاری های خونی خود مطلع شوید تا در دوران بارداری مشکلی برای شما پیش نیاید.

آیا خطرهای بارداری در همان ماه های نخست مشخص می شود؟

یکی از مهم ترین سوال هایی که در رابطه با بارداری پرخطر پیش می آید، این است، آیا احتمال بروز خطرهای ناشی از آن، در ماه های ابتدایی است،یا در ماه های بعد هم احتمال بروز خطری وجود دارد؟ برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که خطرهایی که در بارداری پرخطر وجود دارد، در تمام نه ماه بارداری وجود دارد.

توجه داشته باشید که یکی از خطرناک ترین و شایع ترین خطرهایی که در بارداری پرخطر وجود دارد، پره اکلامپسی است، در این بیماری شاهد این هستیم که در نیمه دوم بارداری این عارضه و مشکل برای مادر پیش می آید و علت اصلی آن هم می تواند فشار خون بالای مادر باشد که تاثیرات منفی بسیاری دارد.

توجه داشته باشید که فشار خون بالا در دوران بارداری بسیار خطرناک است و خود به تنهایی می تواند سبب بروز خطرهای بسیاری شود، اما نه تنها فشار خون به تنهایی مضر است، بلکه باعث بروز بیماری خطرناک پره اکلامپسی می شود که این بیماری میزان پروتئین را در ادرار مادر افزایش می دهد.

برای درمان بیماری پره اکلامپسی هیچ راهی وجود ندارد

توجه داشته باشید که برای درمان بیماری پره اکلامپسی هیچ راهی وجود ندارد و هرچه این بیماری بیشتر ادامه داشته باشد، وزن جنین کاهش پیدا می کند، یعنی این بیماری تاثیر مستقیم بر روی رشد جنین دارد و همانطور هم که گفتیم، هیچ درمانی هم ندارد، پس به سادگی می توان به خطرناک بودن این بیماری پی برد.

برای آن که جنین و مادر از بیماری پره اکلامپسی جان سالم به در ببرند، تنها یک راه وجود دارد و آن هم انجام زایمان زودتر از موعد می باشد، توجه داشته باشید که زایمان زودتر از موعد خود می تواند خطرهایی برای مادر و جنین را به دنبال داشته باشد، اما به هر حال خطرهای آن نسبت به بیماری پره اکلامپسی بسیار کمتر خواهد بود. به شما توصیه می کنیم که در دوران بارداری فشارخون خود را به طور مداوم چک کنید و از انجام کارهایی که سبب افزایش فشار خون می شود، جلوگیری کنید.

برای درمان بیماری پره اکلامپسی هیچ راهی وجود ندارد
برای درمان بیماری پره اکلامپسی هیچ راهی وجود ندارد

آیا با علائم بارداری پر خطر آشنایی دارید؟

در مطالب بالا سعی بر این داشتیم که علت های ایجاد بارداری پرخطر را به طور کامل شرح دهیم تا جای هیچ ابهامی وجود نداشته باشد، در این قسمت قصد داریم علائم بارداری پرخطر را توضیح دهیم، اگر چه در موارد بالا گفتیم که در چه موارد و با توجه به چه علت هایی بارداری پرخطر می شود، اما بعضی از خانم ها از این علت ها آگاهی ندارند، یا هیچ یک از این علت ها را ندارند، اما باز هم بارداری آن ها پرخطر خواهد بود، به همین علت آگاهی در رابطه با علائم این بارداری اهمیت بالایی دارد.

یکی از شایع ترین علائم برای بارداری پرخطر این است که دست، صورت و پاهای مادر به طور ناگهانی و بدون هیچ علتی ورم می کند، لازم به ذکر است که تورم در دوران بارداری می تواند علت های مختلفی داشته باشد، اما اگر به طور ناگهانی و بدون علت این اتفاق رخ دهد، این تورم می تواند یکی از نشانه های بارداری پرخطر باشد.

درد در قسمت های شکم

درد در قسمت های شکم هم از دیگر علائم بارداری پرخطر است، توجه داشته باشید که خونریزی واژینال در دوران بارداری بسیار خطرناک است و یکی از علائم شایع بارداری پرخطر می باشد که باید در اسرع وقت به بهترین دکتر زنان برای بارداری پرخطر مراجعه کنید، زیرا می تواند حتی منجر به سقط جنین شود.

تب، کاهش سطح هوشیاری مادر و ایجاد مشکلاتی در بینایی هم از دیگر علائم شایع بارداری پرخطر می باشد، اگر شما در دوران بارداری به طور ناگهانی و به مدت زمان یک ساعت، دچار انقباض هایی در شکم خود شدید، باید بدانید که این موضوع از علل بارداری پرخطر است و باید مراقبت های لازم را داشته باشید.

در بعضی از موارد بارداری پرخطر با خروج مایع هایی از واژن نمود پیدا می کند و در بعضی از موارد مادر هیچ تحرکی را از طرف جنین احساس نخواهد کرد، البته این عدم تحرک جنین باید به مدت زمان طولانی باشد، اما اگر احتمال بارداری پرخطر برای شما وجود دارد، باید توجه بیشتری به این علائم داشته باشید.

درد در قسمت های شکم
درد در قسمت های شکم

در هنگام مواجه با بارداری پرخطر باید چه کارهایی را انجام داد؟

یکی از مهم ترین سوال هایی که در رابطه با بارداری پرخطر پیش می آید، این است که در صورت بروز بارداری پرخطر برای شما، باید چه کارهایی را انجام دهید. توجه داشته باشید که اصلی ترین موضوعی که باید به آن دقت کنید، این است که در اسرع وقت و بدون هیچ گونه معطلی به بهترین دکتر زنان برای بارداری پرخطر مراجعه کند.

توجه داشته باشید که پزشک در ابتدا باید شما را معاینه کند و علت اصلی خطرناکی بارداری شما را به طور صحیح مشخص کند، پیدا کردن علت خطر اهمیت بسیار بالایی دارد، تصور کنید که علت یک موضوع را ندانید، چگونه می توانید برای حل آن مشکل اقدامات لازم را انجام دهید؟ پس علت بارداری پرخطر هم اهمیت بسیار بالایی دارد.

زمانی که متوجه شدید بارداری شما از نوع پرخطر است

توجه داشته باشید، زمانی که متوجه شدید بارداری شما از نوع پرخطر است، به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی نباید دارویی بدون نسخه پزشک مصرف کنید، حتی اگر دختر خاله یا خواهر شما در شرایطی کاملا مشابه داروی خاصی را مصرف کرده و جواب خوبی هم از آن گرفته، باز هم شما نباید ریسک کنید و آن دارو را مصرف کنید.

توجه داشته باشید که استرس و نگرانی برای شما و همچنین جنینی که در رحم دارید، بسیار خطرناک خواهد بود، پس نگران نباشید، بارداری پرخطر نیاز به مراقبت ها و دقت های بیشتری دارد و به این معنی نیست که حتما سلامت جنین شما یا خود شما از بین می رود، پس به این موضوعات نگران کننده فکر نکنید.

آرامش خود را به خوبی حفظ کنید، استرس و نگرانی فقط باعث می شود که شرایط برای شما وخیم تر شود، به این نکته توجه کنید که انتخاب یک پزشک برای آن که تحت مراقبت های او باشید، اهمیت بسیار بالایی دارد و سعی کنید که بهترین دکتری را انتخاب کنید که برای بارداری پرخطر وجود دارد.

زمانی که متوجه شدید بارداری شما از نوع پرخطر است
زمانی که متوجه شدید بارداری شما از نوع پرخطر است

آیا می دانید خود مراقبتی در بارداری پرخطر به چه معنی است؟

یکی از مهم ترین مواردی که یک مادر در معرض بارداری پرخطر باید به آن توجه داشته باشد، خود مراقبتی است. خود مراقبتی می تواند جنبه های مختلفی داشته باشد که در ادامه این موضوع را به طور کامل بررسی خواهیم کرد، اما توجه داشته باشید که برای این خود مراقبتی ها هم به نظر پزشک نیاز خواهید داشت.

در ابتدا باید به این موضوع اشاره کنیم، همانطور که از نام خود مراقبتی پیداست می توان به سادگی به معنای آن پی برد، خود مراقبتی یعنی مادر باردار، در طول مدت زمان بارداری خود، در منزل با انجام کارهای ساده ای از سلامت خود و جنینی که در رحم دارد، مراقبت کند، این مراقبت ها از طریق پزشک متخصص به مادر آموزش داده می شود، اما رعایت آن ها بسیار ساده خواهد بود.

به این موضوع توجه داشته باشید که خود مراقبتی به هیچ عنوان به این معنی نیست که شما به صلاح خود و با مشورت خانم های فایل داروهای خاصی را مصرف کنید، یا ورزش های خاصی را در برنامه روزمره خود قرار دهید و توجه داشته باشید که این موارد می تواند باعث بروز خطرهای جدی برای شما و جنینی که در رحم دارید، شود، با ادامه مطالب با ما همراه باشید تا راهکارهای خود مراقبتی را به طور کامل شرح دهیم.

آیا می دانید خود مراقبتی در بارداری پرخطر به چه معنی است؟
آیا می دانید خود مراقبتی در بارداری پرخطر به چه معنی است؟

آیا با راهکارهای خود مراقبتی در بارداری پرخطر آشنایی دارید؟

توجه داشته باشید که در مطالب بالا در رابطه با خود مراقبتی مطالب مهمی را بیان کرده ایم و گفتیم که به طور کلی خود مراقبتی به چه معنی است، نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که با راهکارهای ساده ای می توان خود مراقبتی در دوران بارداری پرخطر را انجام داد که در ادامه این راهکارها را توضیح خواهیم داد.

تغذیه نقش بسیار مهمی در دوران بارداری دارد، به این موضوع توجه داشته باشید که جنین در رحم شما از همان مواد غذایی تغذیه می کند که شما با خوردن در اختیار او قرار می دهید، پس مواد پروتئین دار، لبنیات، سبزیجات تازه و میوه ها در برنامه غذایی خود قرار دهید و از مواد سالم و تازه استفاده کنید.

به طور مرتب با پزشک متخصص و معالج خود در ارتباط باشید

به این مورد توجه داشته باشید که باید به طور مرتب با پزشک متخصص و معالج خود در ارتباط باشید، آزمایش هایی که برای شما در نظر می گیرد، را به طور کامل انجام دهید و دقت کنید که بی توجهی به هر یک از آزمایش ها می تواند اثرات منفی بسیاری را به دنبال داشته باشد، پس همه آزمایش ها لازم را انجام دهید.

نکته دیگری که در خود مراقبتی اهمیت دارد، این است که اگر پزشک معالج برای شما دارویی خاص را تجویز کرده است، حال این دارو می تواند جنبه درمانی داشته باشد، یا جنبه مکملی، مصرف آن را به هیچ عنوان فراموش نکنید و در زمان مشخص شده و به مقداری که پزشک در نظر گرفته است، از آن استفاده کنید.

اگر پزشک معالج برای شما فعالیت هایی مانند ورزش های سبک و پیاده روی را در نظر گرفته است، در انجام آن ها تنبلی نکنید و به این موضوع دقت کنید که انجام حرکت های ورزشی می تواند خطرهای ناشی از بارداری پرخطر را کاهش دهد و به شما کمک کند تا در مدت زمان زایمان درد کمتری را تحمل کنید. لازم به ذکر است که مصرف قرص های اسید فولیک در صورت تجویز پزشک را از یاد نبرید.

به طور مرتب با پزشک متخصص و معالج خود در ارتباط باشید
به طور مرتب با پزشک متخصص و معالج خود در ارتباط باشید

آیا با مراقبت های پزشکی در زمان بارداری پرخطر آشنایی دارید؟

در مطالب بالا راهکارهای خود مراقبتی را توضیح داده ایم و در این قسمت قصد داریم راهکارهای مراقبت های پزشکی برای بارداری پرخطر را توضیح دهیم و پیشنهاد می کنیم که کماکان با ما همراه باشید. در ابتدا باید به این نکته توجه داشته باشید که در هنگام بارداری پرخطر، مادر بیش از بارداری های معمولی باید به پزشک مراجعه کند.

در این مراجعه های پی در پی به پزشک متخصص اندازه و وزن جنین اندازه گیری می شود تا پزشک به این اطمینان برسد که جنین روند رشد طبیعی خود را دنبال کند و البته برای این کار هم به سونوگرافی نیاز خواهد بود، البته سونوگرافی با توجه به نظر پزشک انجام می شود و در غیر این صورت نیازی به آن نخواهد بود.

لازم به ذکر است که در آزمایش های متعدد سطح پروتئین موجود در ادرار مادر بررسی می شود تا در صورت ابتلا به بیماری پره اکلامپسی در زمان سریع تری به آن پی ببرند.

اگر مادر سنی بالاتر از 35 سال دارد، باید آزمایش های ژنتیکی را هم انجام دهد

نکته بعدی این است که اگر مادر سنی بالاتر از 35 سال دارد، باید آزمایش های ژنتیکی را هم انجام دهد و در این غربالگری ها این اطمینان برای پزشک معالج به وجود آید که خطری مادر و جنین را تهدید نمی کند، آزمایش های آمنیوسنتز و cvs از جمله آزمایش هایی هسند که برای این موضوع به کار می آیند.

توجه داشته باشید که اگر مادر قبل از بارداری از دیابت خود اطمینان دارد، باید در طول بارداری آزمایش خون های متعددی را انجام دهد تا اطمینان حاصل کند که این دیابت برای سلامت خودش و جنینی که در رحم دارد، خطرناک نیست، این آزمایش ها باید به طور منظم انجام شوند تا تاثیرات مثبتی داشته باشند.

نکته ای که باید به آن توجهی ویژه و اساسی داشته باشید، این است که بارداری پرخطر برای مادرها و همچنین جنین دوره پرخطر و حساسی به حساب می آید، به شما توصیه می کنیم، اگر یکی از علت های فوق را که در رابطه با بارداری پرخطری بیان کرده ایم را دارید، در انتخاب بهترین دکتر زنان برای بارداری پرخطر نهایت دقت خود را به کار بگیرید.

اگر مادر سنی بالاتر از 35 سال دارد، باید آزمایش های ژنتیکی را هم انجام دهد
اگر مادر سنی بالاتر از 35 سال دارد، باید آزمایش های ژنتیکی را هم انجام دهد

در هنگام انتخاب دکتر زنان برای بارداری پرخطر به چه مواردی باید توجه داشت؟

باید به این موضوع توجه داشته باشید که در هنگام انتخاب دکتر برای بارداری پرخطر، حتما از پزشک های متخصص یکی را انتخاب کنید، بارداری زمان بسیار حساسی است و با تمام احترامی که برای پزشک های عمومی و ماماها قائل هستیم، باید به شما بگوییم که این افراد به هیچ عنوان نمی توانند مانند یک پزشک متخصص باشند.

گاهی در مراجعه به بیمارستان یا درمانگاهی خاص متوجه می شوید که یک پزشک متخصص حضور ندارد و یک ماما شما را معاینه می کند، در چنین مواردی به شما توصیه می کنیم که در مرحله اول برای سلامت جنینی که در رحم دارید و در مرحله دوم برای سلامت خودتان، آن مرکز را ترک کنید.

معتبر بودن پزشک متخصص

معتبر بودن پزشک متخصص هم موضوع دیگری است که در هنگام انتخاب باید به آن توجه داشته باشید، گاهی یک پزشک تخصص کافی دارد، اما به دلایلی که برای ما و شما مشخص نیست، پروانه پزشکی او باطل شده است و حال به صورت غیر قانونی و غیر معتبر فعالیت خود را ادامه می دهد.

در چنین مواردی به شما توصیه اکید می کنیم که هرگز از این پزشک برای مراقبت های بارداری پرخطر کمک نگیرید، زیرا هیچ اعتباری به او نیست و ممکن است که برای شما عواقب بدی را به دنبال داشته باشد. به این نکته توجه داشته باشید که یک پزشک خوب وظیفه شناس، هیچ گاه کاری نمی کند که پروانه پزشکی او باطل شود.

مورد دیگری که در هنگام انتخاب پزشک برای بارداری پرخطر باید به آن توجه کنید، جنسیت پزشک است، بعضی از پزشک های زنان، آقا هستند و شاید این موضوع برای خانم ها بسیاری ناراحت کننده باشد، در هنگام انتخاب پزشک خود به جنسیت او دقت کنید و اگر از مراجعه به پزشک زنان آقا خجالت می کشید، یک پزشک خانم را برای خود انتخاب کنید تا در طول بارداری با مشکلی رو به رو نشوید.

معتبر بودن پزشک متخصص
معتبر بودن پزشک متخصص

بهترین دکتر زنان برای بارداری پرخطر باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

به این موضوع توجه داشته باشید که اگر بارداری شما از نوع پرخطر است، باید حتما تحت مراقبت های یک پزشک باشید، اما سوال پیش می آید که چه پزشکی؟ یعنی یک پزشک برای آن که بتواند مراقبت های بارداری پرخطر را برای شما داشته باشد، باید چه ویژگی هایی را داشته باشد؟

مهم ترین ویژگی بهترین دکتر زنان برای بارداری پرخطر تجربه او می باشد. توجه داشته باشید که بارداری پرخطر دوره بسیار حساسی است و اگر یک پزشک تجربه کافی نداشته باشد، به خوبی نمی تواند که مراقبت ها و آزمایش های لازم را برای شما تجویز کند و گاهی ممکن است که زمام امور از دست او خارج شود.

تخصص

باید توجه داشته باشید که یکی دیگر از ویژگی های بهترین دکتر زنان برای بارداری پرخطر تخصص او می باشد، کاملا واضح و مشخص است که چنین دکتری باید در رشته خود (زنان و زایمان) تخصص داشته باشد و باید بگوییم که تنها در این حالت می توانید مطمئن شوید که این دکتر به خوبی می تواند در طول دوره بارداری مراقبت های لازم را انجام دهد.

لازم به ذکر است که یک پزشک برای آن که بتواند وظیفه خود را به خوبی انجام دهد، باید علاوه بر مهارت، روحیه قوی هم داشته باشد، گاهی در بارداری های پرخطر شاهد این هستیم که اتفاق های ناخوشایندی مثل خون ریزی واژینال اتفاق می افتد، در چنین مواردی یک دکتر خوب باید با صبر و حوصله و بدون هیچ گونه استرسی به معاینه بیمار خود بپردازد، استرس به شما اجازه تفکر را نمی دهد و در معاینه های پزشکی هم تفکر عنصر بسیار مهمی به حساب می آید.

توجه داشته باشید که بهترین دکتر زنان برای بارداری پرخطر باید اخلاق خوبی هم داشته باشد، خوش اخلاق بودن موضوع بسیار مهمی است، زیرا یک مادر که بارداری پرخطر را پشت سر می گذارد، روحیه بسیار حساسی دارد و از لحاظ روحی به شدت نیاز دارد که یک شخص دیگر با او به خوبی رفتار کند و این رفتار خوب برای یک پزشک اهمیت بیشتری دارد.

تخصص
تخصص

هزینه بهترین دکتر زنان برای بارداری پرخطر چگونه مشخص می شود؟

هزینه همیشه و در همه موارد اهمیت بسیار بالایی دارد، در مطالب بالا ویژگی های بهترین دکتر زنان برای بارداری پرخطر را بیان کردیم؛ حال این سوال پیش می آید که این بهترین دکتر چه هزینه ای را به عنوان دستمزد دریافت می کند؟ توجه داشته باشید که این هزینه به عوامل بسیاری بستگی خواهد داشت.

در ابتدا باید بگوییم که بهترین دکتر زنان برای بارداری پرخطر در رشته خود تخصص دارد و ویزیت پزشک های متخصص از تعرفه خاصی تبعیت می کند، یعنی شما برای هر بار مراجعه به مطب پزشک باید هزینه ای را برای حق ویزیت پرداخت کنید که البته ثابت است و هر پزشکی نمی تواند آن را بیشتر کند.

با توجه به این مطلب باید بگوییم که هر چه تعداد دفعاتی که شما برای مراقبت های لازم به پزشک متخصص خود مراجعه می کنید، بیشتر باشد، طبیعتا باید هزینه بیشتری را هم پرداخت کنید و این موضوع یک روند کاملا طبیعی می باشد، زیرا شما باید مبلغ بیشتری را به عنوان حق ویزیت پزشک پرداخت کنید.

حال باید به این نکته بسیار مهم بپردازیم که در هنگامی که مادر یک بارداری پرخطر را تجریه می کند، باید به طور مداوم و مرتب تحت مراقبت های پزشک متخصص باشد و آزمایش هایی را انجام دهد، البته هزینه این آزمایش ها را پزشک دریافت نخواهد کرد و در ادامه در رابطه با این موضوع مطالب کاملی را توضیح خواهیم داد.

در این قسمت باید به این موضوع مهم بپردازیم که برای هزینه های کمتر با سلامت خود و نوزاد خود بازی نکنید، بعضی از مادر ها برای آن که هزینه های پزشک متخصص را کاهش دهند، به جای پزشک متخصص از ماما یا پزشک عمومی برای مراقبت ها کمک می گیرند که موضوع کاملا اشتباهی است.

هزینه بهترین دکتر زنان برای بارداری پرخطر چگونه مشخص می شود؟
هزینه بهترین دکتر زنان برای بارداری پرخطر چگونه مشخص می شود؟

انتخاب بهترین دکتر زنان برای بارداری چه تاثیری بر روی نوع زایمان دارد؟

موضوع دیگری که در بارداری پرخطر اهمیت بسیار بالایی دارد، نوع زایمان است، توجه داشته باشید که نوع زایمان در همه بارداری ها اهمیت بالایی دارد، اما در بارداری پرخطر به دلیل همان خطرهایی که در مطالب قبل به آن اشاره کرده ایم، این اهمیت بیشتر نمود پیدا می کند، حال این سوال پیش می آید که آیا انتخاب دکتر زنان تاثیری بر روی نوع زایمان دارد، یا خیر؟

در پاسخ باید بگوییم که در نهایت و با توجه به شرایط جسمی مادر، پزشک متخصص کسی است که باید نوع زایمان را مشخص کند، پس اگر این پزشک تخصص، مهارت، آگاهی و البته اطلاعات درستی در رابطه با هر یک از انواع زایمان نداشته باشد، چگونه می تواند انتخاب درستی داشته باشد؟

متاسفانه در بعضی از موارد شاهد این هستیم که پزشک متخصص با تعصب در رابطه با زایمان طبیعی صحبت می کنند و از همه مراجع کنندگان می خواهند که زایمان خود را به صورت طبیعی انجام دهند، این در حالی است که زایمان طبیعی در شرایط خاصی می تواند خطر آفرین هم باشد.

عکس این موضوع هم صادق است، در زایمان سزارین مادر باید هزینه بیشتری بپردازد و متاسفانه بعضی از پزشک ها برای آن که سود بیشتری و مبلغ بیشتری داشته باشند، از همه مادرها می خواهند که زایمان سزارین را انتخاب کنند که البته این زایمان هم برای افراد خاصی فقط تجویز می شود.

شما با انتخاب بهترین دکتر زنان برای بارداری پرخطر این اطمینان را دارید که پزشکی با وجدان اخلاقی بالا را انتخاب کرده اید و زایمانی را برای شما در نظر می گیرد که متناسب با شرایط شما بهترین انتخاب ممکن باشد و موضوعی که اهمیت دارد، همین تناسب با شرایط می باشد.

انتخاب بهترین دکتر زنان برای بارداری چه تاثیری بر روی نوع زایمان دارد؟
انتخاب بهترین دکتر زنان برای بارداری چه تاثیری بر روی نوع زایمان دارد؟

انتخاب مرکز زایمان چه تاثیری بر روی انتخاب بهترین دکتر زنان دارد؟

یکی دیگر از سوال هایی که پیش می آید این است که آیا انتخاب مرکز انجام زایمان، تاثیری بر روی انتخاب پزشک دارد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که شما در ابتدا و در دوره بارداری پزشک خود را انتخاب می کنید و سپس در ماه های آخر بارداری اقدام به انتخاب مرکز انجام زایمان می کنید، پس طبیعی است که انتخاب پزشک که مقدم است، از انتخاب مرکز انجام زایمان تاثیری نگیرید.

توجه داشته باشید که عکس این موضوع به درستی صادق می باشد، یعنی انتخاب یک پزشک بر روی انتخاب مرکزی که زایمان در آن انجام می شود، تاثیر می گذارد، همانطور که در مطالب بالا به این موضوع اشاره کردیم، در نهایت پزشک متخصص و معالج شما کسی است که نوع زایمان را انتخاب می کند.

بعضی از مرکز ها به این صورت هستند که فقط یک نوع زایمان خاص در آن جا انجام می شود، در این حالت انتخاب پزشک معالج تاثیر غیر مستقیم بر روی انتخاب مرکز دارد، یعنی تعداد مرکزهایی که شما می توانید برای زایمان خود انتخاب کنید، کاهش پیدا می کند، زیرا عامل محدود کننده ای وجود دارد.

توجه داشته باشید که در بعضی از موارد هم پزشک متخصص و معالج شما، مرکزی خاص را به شما پیشنهاد می دهد و اگر این مرکز به نظر شما برای انجام زایمان مناسب بود، آن را انتخاب می کنید، در چنین مواردی باید بگوییم که انتخاب پزشک بر روی انتخاب مرکز انجام زایمان تاثیر مستقیمی دارد.

انتخاب مرکز زایمان چه تاثیری بر روی انتخاب بهترین دکتر زنان دارد؟
انتخاب مرکز زایمان چه تاثیری بر روی انتخاب بهترین دکتر زنان دارد؟

انتخاب مرکز زایمان چه تاثیری بر روی هزینه های نهایی دارد؟

به این موضوع توجه داشته باشید که انتخاب مرکزی که زایمان در آن انجام می شود، تاثیر بسیاری بر روی هزینه های نهایی زایمان و بارداری دارد. هزینه های زایمان و بارداری با توجه به عوامل متعددی مشخص می شود که این عوامل را در ادامه به طور کامل شرح خواهیم داد، اما یکی از مهم ترین این عوامل مرکزی است که زایمان در آن انجام می شود.

زایمان معمولا در بیمارستان های دولتی، بیمارستان های خصوصی، درمانگاه های دولتی و درمانگاه های خصوصی انجام می شود و باید به این موضوع توجه داشته باشید که انجام زایمان در بیمارستان های دولتی کم ترین هزینه را برای شما به دنبال خواهد داشت،

زیرا مبلغ اصلی این زایمان را دولت می پردازد، به خصوص اگر زایمان به صورت طبیعی انجام شود، شما باید هزینه بسیار کمی را بپردازید.

نکته دیگر این است که هر درمانگاه دولتی یا خصوصی نمی تواند زایمان را انجام دهد و برای آن که یک درمانگاه چه دولتی و چه خصوصی بتواند زایمان به خصوص زایمان سزارین را در دستور کار خود قرار دهد، باید تجهیزات و امکانات لازم را به طور کامل داشته باشد و در غیر این صورت مجاز به انجام این کار نخواهد بود.

در نهایت باید به این موضوع اشاره کنیم که هزینه زایمان سزارین در درمانگاه خصوصی بالاترین هزینه ای است که برای یک نوع زایمان در مرکزی خاص در نظر گرفته می شود و مراکز دیگر هزینه های کمتری را از مراجعه کننده دریافت خواهند کرد، پس به این موضوع هم توجه داشته باشید.

انتخاب مرکز زایمان چه تاثیری بر روی هزینه های نهایی دارد؟
انتخاب مرکز زایمان چه تاثیری بر روی هزینه های نهایی دارد؟

هزینه های بارداری پرخطر چگونه مشخص می شود؟

همانطور که در مطالب بالا هم گفتیم، هزینه های بارداری پرخطر با توجه به عوامل خاصی مشخص می شود که در این قسمت قصد داریم این عوامل را به طور کامل شرح دهیم. انتخاب مرکزی برای انجام زایمان و همچنین هزینه های پزشک معالج را در مطالب بالا شرح داده ایم و دیگر اشاره ای به آن نخواهیم داشت.

همانطور که در مطالب بالا به این موضوع اشاره کردیم، اگر مادری بارداری پرخطر را بگذراند، باید تحت مراقبت های پزشکی باشد و در دوره های مرتب آزمایش هایی را انجام دهد که از سلامت جنین و از سلامت مادر اطمینان حاصل شود، کاملا واضح و طبیعی است که این آزمایش ها هزینه هایی را به دنبال دارند و هر چه تعداد این آزمایش ها بیشتر باشد و زمان آن ها به هم نزدیک تر باشد، شما باید هزینه بیشتری هم بپردازید.

در دوره بارداردی پرخطر مادر باید داروهای خاصی را مصرف کند، حال ممکن است، این داروها جنبه درمانی داشته باشند که البته احتمال آن بسیار کم است و در مواردی هم این داروها مکمل های غذایی هستند که باید در کنار غذای اصلی مصرف شوند، تهیه این داروهای مکمل هم هزینه ای جداگانه خواهد داشت.

توجه داشته باشید که تغذیه مناسب هم هزینه های خاص خود را دارد که باید آن را هم در نظر بگیرید، البته تغذیه در بارداری پرخطر اهمیتی بسیار بیشتر از بارداری های معمولی دارد و به هیچ عنوان نباید نسبت به آن بی تفاوت باشید. در نهایت باید بگوییم که بارداری و به دنیا آوردن یک نوزاد هزینه های متعددی برای شما به دنبال خواهد داشت، اما موضوعی که اهمیت دارد، نه هزینه، بلکه وظیفه و مسئولیتی است که شما در قبال کودک خود خواهید داشت.

هزینه های بارداری پرخطر چگونه مشخص می شود؟
هزینه های بارداری پرخطر چگونه مشخص می شود؟

در نهایت با توجه به مطالب گفته شده در بالا می توان به این نتیجه رسید که بهترین دکتر زنان برای بارداری پرخطر چه ویژگی هایی دارد.

در این مقاله سعی بر این داشتیم که به طور کلی خطرهایی را شرح دهیم که در هنگام بارداری برای خانم ها پیش می آید و البته بعضی از آن ها می تواند علت های طبیعی داشته باشد.

در ادامه به توضیح این موضوع پرداختیم که بارداری پرخطر به چه نوع بارداری گفته می شود و مطالب مهمی را در رابطه با این موضوع شرح دادیم.

در این مقاله سعی بر این داشتیم که علت های اصلی بارداری پرخطر را به طور کامل توضیح دهیم و به همین منظور این علت ها را به طور کامل و در قسمت های جداگانه ای توضیح داده ایم.

همانطور که گفتیم؛ نا هنجاری های خونی، مصرف مواد اعتیاد آور، بیماری های جسمی، بیماری های روحی، وزن مادر و سن مادر از مهم ترین و اصلی ترین علت های یک بارداری پرخطر به حساب می آیند،

اما ممکن است که شما هیچ یک از این علت ها را نداشته باشید، اما باز هم به بارداری شما پرخطر می گویند و به همین دلیل توصیه می کنیم که تحت مراقبت های یک پزشک متخصص و باتجربه باشید.

بررسی علائم ناشی از بارداری پرخطر را بیان کردبم

در این مقاله برای آشنایی بیشتر و بهتر مخاطب ها اقدام به بررسی علائم ناشی از بارداری پرخطر کردیم و گفتیم که در چه شرایطی باید به پزشک متخصص مراجعه کرد و از بارداری پرخطر ابراز نگرانی کرد،

بررسی علائم ناشی از بارداری پرخطر را بیان کردبم
بررسی علائم ناشی از بارداری پرخطر را بیان کردبم

این علائم را به طور کامل شرح داده ایم و همانطور که گفتیم، تورم ناگهانی، تب، کاهش هوشیاری، بروز مشکلات بینایی، دردهای شکمی، خون ریزی و خارج شدن مایع از واژن و عدم تحرک جنین می تواند از علت های بروز یک بارداری پرخطر باشد.

در این مقاله در رابطه با خود مراقبتی، مفهوم آن و راهکارهایی که برای آن وجود دارد، هم مطالب مهمی را توضیح داده ایم تا به طور کامل با آن آشنا شوید و در ادامه مراقبت های پزشکی برای بارداری پرخطر را هم به طور کامل با ذکر نام آزمایش های لازم شرح داده ایم و گفتیم که خود مراقبتی هم باید تحت نظر پزشک متخصص انجام شود.

 

Share this post

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در google
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در print
اشتراک گذاری در email